Stuki w silniku
1, 2
Witam,
mam taki problem, kupiłem nie dawno kolejną mazdę tym razem po lifcie, Silnik nie miał mocy więc od razu wziąłem się za wymianę podkładek pod wtryskami i miałem nadzieje że zniknie ten dźwięk. Silnik co prawda szybciej się wkręca w obroty i równiej pracuje i ten dźwięk nie jest już ciągły tzn. na jałowych obrotach raz jest a czasami go nie ma zwłaszcza gdy silnik się już nagrzeje a obroty spadną do normy. Jednak po dodaniu gazu uporczywe stukanie powraca. Na początku myślałem że to wina panewek. Silnik i tak będę wyjmował więc za bardzo się nie martwiłem jednak jak wiadomo powszechnie oryginalne podkładki i tak ta do wymiany więc zacząłem od tego i przed wyjęciem silnika postanowiłem to sprawdzić i jest jak opisałem wyżej. jak ktoś mógł by mi powiedzieć czy to może być wtrysk i czy warto szukać końcówki i wymienić ją czy to nic to nie da czy może kupić cały kompletny wtrysk po regeneracji. Wykluczam pompę vacum i panewki jak na razie.
To ten dźwięk o który mi chodzi
https://www.youtube.com/watch?v=gpLMwxoNU7o
mam taki problem, kupiłem nie dawno kolejną mazdę tym razem po lifcie, Silnik nie miał mocy więc od razu wziąłem się za wymianę podkładek pod wtryskami i miałem nadzieje że zniknie ten dźwięk. Silnik co prawda szybciej się wkręca w obroty i równiej pracuje i ten dźwięk nie jest już ciągły tzn. na jałowych obrotach raz jest a czasami go nie ma zwłaszcza gdy silnik się już nagrzeje a obroty spadną do normy. Jednak po dodaniu gazu uporczywe stukanie powraca. Na początku myślałem że to wina panewek. Silnik i tak będę wyjmował więc za bardzo się nie martwiłem jednak jak wiadomo powszechnie oryginalne podkładki i tak ta do wymiany więc zacząłem od tego i przed wyjęciem silnika postanowiłem to sprawdzić i jest jak opisałem wyżej. jak ktoś mógł by mi powiedzieć czy to może być wtrysk i czy warto szukać końcówki i wymienić ją czy to nic to nie da czy może kupić cały kompletny wtrysk po regeneracji. Wykluczam pompę vacum i panewki jak na razie.
To ten dźwięk o który mi chodzi
https://www.youtube.com/watch?v=gpLMwxoNU7o
- Od: 26 mar 2014, 12:26
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6 2006 2.0 rf7j
keeper napisał(a):kupiłem nie dawno kolejną mazdę tym razem po lifcie
Na filmiku jest silnik RF-5C.
Jeśli Twój stuka tak samo, to sprawdź organoleptycznie o który wtrysk chodzi. Jeśli nie wyczujesz palcem, użyj stetoskopu, może być z długiego śrubokręta
Możesz sprawdzić za pomocą FORScan-a wartości korekt dla poszczególnych wtrysków, co też może być wskazówką. Jeśli masz silnik jak na filmiku, to zrób test przelewowy.
O ile się nie mylę, włoskie zamienniki końcówek wtrysków nie są zbyt trwałe

Leoo napisał(a):Możesz sprawdzić za pomocą FORScan-a wartości korekt dla poszczególnych wtrysków, co też może być wskazówką
a możesz napisać od razu, jakie wartości (albo odchyłki) są prawidłowe, a które mogą wskazywać już na konieczność wymiany wtryskiwacza??
I który to dokładnie parametr w Forscanie
dobrzyn22 napisał(a):jakie wartości (albo odchyłki) są prawidłowe
Dla silnika RF7 informacje zawarte są w PID-ach od FI_LRN_01 do FI_LRN_34 i podają wielkości ilościowe. Konkretnych wartości nie znam, jednak podobnie jak w próbie przelewowej ważna jest różnica między poszczególnymi cylindrami.
Dla RF5 PID-y noszą nazwy INJ1_CMP do INJ4_CMP. Tutaj podawana jest wielkość korekty na suw w mm3, czyli optymalna wartość to 0. W moim przypadku cylinder nr 4 pokazuje +4mm3, więc należy przypuszczać, że zaczyna lać. Kiedy pogoda się poprawi zrobię próbę przelewową i zobaczymy co wyjdzie

Tak zupełnie przy okazji dodam, że jest do pobrania kolejna wersja FORScan-a:
2.1.16 beta, 2014-03-21
Ciekawe czy poniższe procedury zadziałają:
+ Service procedures "Reset Fuel Pump Adaptation", "Reset Fuel Injector Adaptation", "Reset MAF Sensor Adaptation" for:
Mazda 6 (Europe and General market) 2.0 RF-T 2002-2004 model year
Mazda 6 (Europe and General market) 2.0 RF-T 2005 model year
Ciągle trzymam kciuki za inspekcję olejową do RF5


Dam wtryski do sprawdzenia będę miał 100 % pewności że tylko jeden odpowiada za to. Po wyjęciu wtrysków 2 wyglądały na wymienione , zdjęcia przedstawiają moje wtryskiwacze .
Dziękuje za zainteresowanie, Pozdrawiam !
Dziękuje za zainteresowanie, Pozdrawiam !
- Od: 26 mar 2014, 12:26
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6 2006 2.0 rf7j
Taki nagar na wtryskiwaczach powodują nieszczelne podkładki. Zanim oddasz wtryski do sprawdzenia zrób kalibrację "kabelkiem" i zobacz jakie są korekty wtryskiwaczy programem FORscan viewtopic.php?f=124&t=163818&start=40
Przed kalibracją możesz zrobić adaptację pompy paliwa też tym programem.
Nie czaję przecież w RF5 bez DPF nie trzeba kasować inspekcji
Przed kalibracją możesz zrobić adaptację pompy paliwa też tym programem.
Leoo napisał(a):Ciągle trzymam kciuki za inspekcję olejową do RF5![]()
Nie czaję przecież w RF5 bez DPF nie trzeba kasować inspekcji

Pioteq25 napisał(a):Nie czaję przecież w RF5 bez DPF nie trzeba kasować inspekcji
Niestety trzeba i nie da się tego zrobić kabelkiem jak w RF7 tylko IDS-em
Dopisano 31 mar 2014, 20:37:
keeper napisał(a):Po wyjęciu wtrysków 2 wyglądały na wymienione , zdjęcia przedstawiają moje wtryskiwacze .
Rozumiem, że oznaczyłeś sobie kolejność wtrysków?
Ile zapłacisz za sprawdzenie?
Leoo napisał(a): Pioteq25 napisał(a):Nie czaję przecież w RF5 bez DPF nie trzeba kasować inspekcji
Niestety trzeba i nie da się tego zrobić kabelkiem jak w RF7 tylko IDS-em
z ciekawości spytam:
po co kasować inspekcję w RF5C ?
jakieś przesłanki w literaturze ?
Ssak jest czysty,chyba ktoś wcześniej to zrobił, czekałem z wymianą oleju do wyniku testu z wymianą podkładek wtrysków. Nie oznaczałem jednak wkładałem według kolejności ze zdjęcia. Ale z tego co wiem kolejność nie ma znaczenia w tym silniku.
- Od: 26 mar 2014, 12:26
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6 2006 2.0 rf7j
keeper napisał(a):Nie oznaczałem jednak wkładałem według kolejności ze zdjęcia. Ale z tego co wiem kolejność nie ma znaczenia w tym silniku.
To się zdziwisz
tadziol napisał(a):a ja tyle razy wymieniłem ludziskom olej w RF5C i nie skasowałem inspekcji.
Przyznaję, że jestem zaskoczony


W sumie (o ile prawda) to dobra wiadomość dla mnie

Przylacze sie do dyskusji, dzisiaj moja M6 2003r. zaczela wydawac podobne dzwieki (tylko troche ciszej) jak na filmiku. Dzwiek ten nie wystepuje na zimnym silniku, dopiero jak sie rozgrzeje to zaczyna byc intensywnie sylszalny. Ponadto jak wczesniej samochod popalal jak dziecko (praktycznie od razu) to teraz trzeba kilka sekund pokrecic zeby odpalil.
Filmik z nagraniem
https://www.youtube.com/watch?v=wU_mTOgaRKY
dzwiek zaczyna byc slyszalny od 8s.
Mam jeszcze zdjecie silnika na ktorym widac ze 2 wtryski po lewej maja ciemniejsze otoczenie
http://zeddi.pl/temp/1.jpg
Jakies typy co to moze byc ?
@keeper – jak mozesz informuj co bylo przyczyna problemu.
Filmik z nagraniem
https://www.youtube.com/watch?v=wU_mTOgaRKY
dzwiek zaczyna byc slyszalny od 8s.
Mam jeszcze zdjecie silnika na ktorym widac ze 2 wtryski po lewej maja ciemniejsze otoczenie
http://zeddi.pl/temp/1.jpg
Jakies typy co to moze byc ?
@keeper – jak mozesz informuj co bylo przyczyna problemu.
An IT staff – whatever that means :)
- Od: 14 lip 2010, 20:40
- Posty: 6
- Skąd: Lubelskie
Leoo w RF5C nie ma opcji kasowania inspekcji olejowej.
zeddi napisał(a):Ponadto jak wczesniej samochod popalal jak dziecko (praktycznie od razu) to teraz trzeba kilka sekund pokrecic zeby odpalil.
Pierwsze co należy zrobić to podłączyć ELM327 i sprawdzić FORScan-em ciśnienie w CR, wymagane oraz aktualne oraz wartości korekt dla poszczególnych wtrysków. W razie potrzeby należy skalibrować pompę CR i (lub) wtryski.
Podobny efekt akustyczny może dawać zużyta podkładka pod wtryskiem lub uszkodzona panewka korbowodu – oby nie.
jarek999 napisał(a):RF5C nie ma opcji kasowania inspekcji olejowej.
Od dziś będę lepiej sypiał
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6