Po odpaleniu pracuje jakby na 3 cylinrach

Postprzez kulca » 3 lis 2013, 02:25

Co może być przyczyną, gdy samochód postoi noc, rano po odpaleniu szarpie nim, jakby pracował na 3 cylindrach. Po lekkim dodaniu gazu, kilka, kilkanaście sekund zaczyna pracować normalnie?
Podejrzewałem świece żarowe, ale po wykręceniu i podpięciu pod akumulator każda tak samo "świeciła".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 00:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez rafaliniak86 » 3 lis 2013, 14:03

Witam,
Mam podobnie, powoli przymierzam się do wymiany świec żarowych, może coś pomoże. Jak znajdziesz rozwiązanie to koniecznie napisz na forum.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2012, 09:17
Posty: 33
Skąd: WG
Auto: Mazda 6 FL 2006r 121KM

Postprzez rewerty » 8 gru 2013, 14:27

Witam!
No i co poprawiło się po wymianie świec? U mnie jest podobnie jeśli chodzi o rozruch silnika po nocy (szczególnie jak pojawił się teraz mróz), pracuje jakby na 3 cylindry po kilku sekundach zaskakuje jakby na wszystkie, trochę siwego dymu z wydechu i po kilkunastu sekundach jest już ok.
Dodam, że jak odczekam po zgaśnięciu żarnika na desce jeszcze z 8 -10sek, to odpala normalnie tylko siwy dym pozostaje bez zmian.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 26 maja 2013, 21:00
Posty: 6
Auto: Mazda 6 2007r , 2,0 MZR-CD 143KM

Postprzez kulca » 8 gru 2013, 17:23

U mnie nie wymieniałem świec, bo po ich wymontowaniu i sprawdzeniu były OK.
Zmieniłem stację benzynową na Shell, dodałem do pełnego baku dodatek do czyszczenia wtrysków STP, i problem zniknął.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 00:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez duch1604 » 8 gru 2013, 19:59

W pierwszej kolejnosci radze wymienic swiece bo któras może poprostu niedogrzewac a nastepnie podpiac auto pod IDSa i sprawdzic wtryskiwacze. U mnie po kalibracji problemn zniknął.
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 22:31
Posty: 133 (0/1)
Skąd: Łapy/Bergen-Norwegia
Auto: Mazda 6 GG – 2.0 MZR-CD, RF7J, 133KM

Postprzez kulca » 8 gru 2013, 21:04

Ew zrób sobie kalibrację wtrysków sam.
Tu masz instrukcję:
http://www.cdn.dk/mazda6/tips.htm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 00:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez rewerty » 9 gru 2013, 22:16

Witam ponownie!
Świece wymienione, dwie były spalone. Czekam na mrozy o poranku, ponieważ dzisiaj było 5st i silnik odpalił normalnie (tylko na dwóch świecach jak się później okazało).

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 26 maja 2013, 21:00
Posty: 6
Auto: Mazda 6 2007r , 2,0 MZR-CD 143KM

Postprzez kulca » 10 gru 2013, 00:10

a jak stwierdziłeś spalone świece?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 00:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez rewerty » 10 gru 2013, 17:05

Witam!
Spalone świece stwierdził elektryk samochodowy -miernikiem (badanie oporności).

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 26 maja 2013, 21:00
Posty: 6
Auto: Mazda 6 2007r , 2,0 MZR-CD 143KM

Postprzez kulca » 10 gru 2013, 17:27

Jaki masz przebieg?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 00:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez rewerty » 10 gru 2013, 20:23

162 tyś.

Dopisano 11 gru 2013, 10:22:

Minus 2st. rano – silnik odpalił bezproblemowo!
Problem u mnie rozwiązany! To były jednak świece!
Początkujący
 
Od: 26 maja 2013, 21:00
Posty: 6
Auto: Mazda 6 2007r , 2,0 MZR-CD 143KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6