prędkość maksymalna a wysokość obrotów

Postprzez krystof » 24 mar 2010, 10:47

Witajcie,

mam pytanie trochę z piaskownicy ;@) ale na tyle mnie nurtuje, że poproszę o wyjaśnienie ...

Maksymalna prędkość w MPV 2002 diesel uwarunkowana jest możliwościami samego auta, ale też wysokością obrotów – po prostu nie da się szybciej jechać, bo na piątym biegu na obrotomierzu strzałka zbliża sięniebezpiecznie do czerownego (4,5 tys obrotów).

W innych autach (np peugeot 307 1,6 w dieslu, albo avensis 1,6 w benzynie) po prostu przy określonej prędkości auto więcej nie może, ale obroty nie zbliżają się do niebezpiecznej granicy.

Dlaczego tak się dzieje?

pzdr, Krystof
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 15:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Postprzez krzych » 24 mar 2010, 11:15

Po prostu w innych autach zrobili bardziej dopasowane skrzynie biego, bo jak wiadomo katowanie diesla na wysokich jest bez sensu.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez krystof » 24 mar 2010, 11:21

no tak, ale co ma skrzynia do piątego biegu? czy sugerujesz, że w maździe brakuje po prostu szóstego?

PS – czy tak samo jest w maździe 6? przy 175 km/h wchodzi się w czerwone pole?
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 15:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Postprzez krzych » 24 mar 2010, 11:29

CO ma piaty bieg do ilosci obrotow na minute przy predkosci maksymalnej? Rownie dobrze moglbys maksymalna predkosc osiagac na czwartym biegu, a na piatym w ogole nie moc jechac. To zalezy tylko od mocy silnika i kaprysu komputera pokladowego.

I tak, sugeruje ze ALBO: brak Ci 6 biegu, ALBO masz za krotkie biegi, przez co piatka jest jaka jest.

I nie, w M6 tak nie jest, bo ma 6 bieg (moj). W przedlifcie nie wiem jak jest.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez krystof » 24 mar 2010, 11:36

piszę o piątym, bo na innym biegu to normalne, że łatwo wejść na czerwone, więc nie widzę zagadnienia

– rzecz w tym, że we wspomnianych w poście przykładowych autach na najwyższym biegu na czerwone wejść się nie da, a w mpv się da

aha – też mi się zdaje, że po prostu szóstego brakuje :@) ... a pomyśleć, że moja pierwsza toyota miała tylko 4!

pzdr, K.
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 15:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Postprzez banasr » 24 mar 2010, 19:58

A zapakuj MPV-ała do pełna, czyli 7 + bagaż i sprawdź czy wtedy da się kulnąć do czerownej. Tylko czy się znajdzie 6 kamikadze ;–) bo do bagażnika jakiś worek ziemniaków albo dwa zawsze się znajdzie.
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 14:13
Posty: 60
Skąd: Szczecin
Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM

Postprzez Enduro » 24 mar 2010, 20:32

krystof napisał(a):W innych autach (np peugeot 307 1,6 w dieslu, albo avensis 1,6 w benzynie) po prostu przy określonej prędkości auto więcej nie może, ale obroty nie zbliżają się do niebezpiecznej granicy.

bo niekiedy obrotomierze lub liczniki prodkukowane sa do wielu modeli aut
np. w VW Cady z t-dieslem jest licznik do 280 km/h a jedzie on ok. 170km/h
a i obrotomierze, niekiedy nie posiadaja wogole czerwonego pola
i to z tej samej przyczyny co wyzej...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Enduro » 24 mar 2010, 20:35

krystof napisał(a):... przy 175 km/h wchodzi się w czerwone pole?

prosze postaraj sie porownac z innym posiadaczami podobnego MPV-a z dieslem
predkosc auta przy 2-, 3- i 4- tys. obrotow,
na 4 i 5 biegu, bo moze masz innym problem...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez krzych » 24 mar 2010, 20:41

Enduro napisał(a):
krystof napisał(a):... przy 175 km/h wchodzi się w czerwone pole?

prosze postaraj sie porownac z innym posiadaczami podobnego MPV-a z dieslem
predkosc auta przy 2-, 3- i 4- tys. obrotow,
na 4 i 5 biegu, bo moze masz innym problem...
pozdr.
E.

O widzisz, i to dobre skojarzenie – tez teraz dopiero zwrocilem uwage – przy 175 to sie w VW Polo 1.0 wchodzi na czerwone, w MPV chyba tak byc nie powinno... Sprzeglo sie slizga?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez krystof » 25 mar 2010, 09:23

postaraj sie porownac z innym posiadaczami podobnego MPV-a z dieslem


– to moja druga MPV – w aktualnej tak szybko nie jechałem, ale mam wrażenie, że wysokie obroty pojawiają się bardzo szybko – przy ok 130 – 140 na bank jest już ok 4 tysięcy; w poprzedniej próba sprawdzenia prędkości maksymalnej kończyła się wchodzeniem na czerwone

– sprzęgło się ślizga/ nie ślizga – myśle, że nie ... ale nie znam wrażenia ślizgania się sprzęgła, bo nigdy w żadnym mnie to nie spotkało :@) pewnie bym poczuł

– auto zapakowane do pełna ... hmmm, trochę to do mnie dociera, ale czuję, że to zaklinanie próby ;@)

pozdrov, Krystof

PS a jeszcze raz spytam – jak w szóstkach z tym samym motorem? K
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 15:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Postprzez szatek » 25 mar 2010, 10:38

A co ma obciążenie auta do prędkości maksymalnej? Do przyspieszenia to i owszem, do prędkości maksymalnej niewiele.

W szóstkach z MZR-CD – leciałem na autobahnie dla próby ~210 na liczniku, ale nie odniosłem wrażenia, że hamuje mnie czerwone pole (nie pamiętam jakie obroty były) a raczej maksymalna moc silnika.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 12:16
Posty: 41
Skąd: Szubin
Auto: Mazda 6 '03 CiTD GG 136KM

Postprzez Grzyby » 25 mar 2010, 11:04

W szóstce w okolicach 200 jest jeszcze sporo do czerwonego pola.
Wydaje mi się że masz coś skopane – nic nie było ze skrzynią kombinowane?
Kurczę na 5 biegu przy 130-140 masz czerwone pole? Masakra jakaś. W szóstce po jest poniżej 3 tysięcy obrotów.

Mowa o szóstce przedliftowej pięciobiegowej oczywiście.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez krzych » 25 mar 2010, 12:30

szatek napisał(a):A co ma obciążenie auta do prędkości maksymalnej? Do przyspieszenia to i owszem, do prędkości maksymalnej niewiele.

Przy slizgajacym sie sprzegle ma _bardzo_wiele_. Przy nie slizgajacym sie, ma troche – zwyczajnie silnik nie jest w stanie rozpedzic wiekszej masy.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez krystof » 25 mar 2010, 13:51

Kurczę na 5 biegu przy 130-140 masz czerwone pole?
nie, nie napisałem, że przy 130 – 140 mam ok 4 tys obrotów – czerwone zaczyna się przy 4,5 zdaje się ...

kurka siwa – chyba się kopsnę w łikend na autobanę ;@)

pzdr, Krystof
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 15:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Postprzez Tobo » 25 mar 2010, 14:01

Zakładamy, że problem nie jest przypadkiem w samym obrotomierzu i sterowaniu nim?
Bo jeśli tak, to pozostaje kombinowana skrzynia lub ślizgające się sprzęgło. ... albo jakiś bardzo małe koła, ale to chyba byś zauważył :)
Pozdrawiam
Tobo
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2009, 09:30
Posty: 171
Skąd: Sosnowiec
Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM

Postprzez kwaśny » 25 mar 2010, 14:36

nie moze tak byc, obroty sa stale dla predkosci i jest to zwiazane z przelozeniami skrzyni biegow (mowimy o manualnej)
w 6 przedlift przy 100 km/h jest 2k obrotów, przy 125 – 2.5, 150 – 3, 175 – 3.5, 200 – 4 jest to stale przelozenie, i musi tak byc, w innym cos jest nie tak .. sprawdz sobie na 2 spokojnie jadac – jest sztywna zaleznosc, nie ma "luzu" bo i gdzie niby by mial byc ? :) bardzo mozliwe, ze slizga sie sprzeglo jak ktos to napisal wyzej. Na wysokich biegach są duzo wieksze opory, przez co sprzeglo jest bardziej obciążone jadac nawet ta sama predkoscia. Innej mozliwosci chyba nie widze .. chyba ze masz jakas inna skrzynie biegow zamontowana ..
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 21:05
Posty: 56
Auto: M6 GY 03r CiTD

Postprzez krzych » 25 mar 2010, 14:46

Matko, drugi temat w ktorym bzdury wypisujesz. Nie chce mi sie nawet komentowac.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez kwaśny » 25 mar 2010, 14:49

krzych napisał(a):Matko, drugi temat w ktorym bzdury wypisujesz. Nie chce mi sie nawet komentowac.



bo ? nie rozumiesz tego ?
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 21:05
Posty: 56
Auto: M6 GY 03r CiTD

Postprzez krzych » 25 mar 2010, 14:51

Ty nie rozumiesz co piszesz, wyzej napisalismy dokladnie, poczytaj, zrozum, dopiero sie wypowiadaj.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Tobo » 25 mar 2010, 21:18

U mnie wygląda to tak:
100km/h na 4 biegu ~= 2800rpm
100km/h na 5 biegu ~= 2100rpm
100km/h na 6 biegu ~= 1800rpm
Pozdrawiam
Tobo
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2009, 09:30
Posty: 171
Skąd: Sosnowiec
Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6