Zmiana lepkości oleju
Witam... Zauważyłem znaczne ubytki oleju u mnie, nawet do 1l/1000km!!!
Mam silnik zalany olejem Mobil 1 0W40 Turbo Diesel...
Wg. specyfikacji powinien być 10W40 lub 5W30...
Mechanicy sprawdzili turbosprężarkę, nigdzie nie ma żadnych wycieków... powiedzieli, że prowadnica albo pierścienie...
Powiedzieli też, że używanie oleju o mniejszej gęstości niż dedykowany może powodować jego znaczne ubytki...
Więc się pytam Was, drodzy forumowicze... Jest li to możliwe?
Mam silnik zalany olejem Mobil 1 0W40 Turbo Diesel...
Wg. specyfikacji powinien być 10W40 lub 5W30...
Mechanicy sprawdzili turbosprężarkę, nigdzie nie ma żadnych wycieków... powiedzieli, że prowadnica albo pierścienie...
Powiedzieli też, że używanie oleju o mniejszej gęstości niż dedykowany może powodować jego znaczne ubytki...
Więc się pytam Was, drodzy forumowicze... Jest li to możliwe?
- Od: 7 gru 2008, 02:36
- Posty: 167
- Skąd: Upadłych Aniołów
- Auto: KIA Soul XL'09 1,6 CRDi
Na to wyglada ze jest
Zalej 5w30 i powinno smigac. Jaki masz przebieg? To jest logiczne ze im gestrzy olej tym trudniej mu jest przedostac sie przez szczelinki szparki niz olejowi nie gestemu
Pzdr.
Pzdr.
Fotografia Ślubna www.igordyjach.com
- Od: 25 gru 2007, 17:05
- Posty: 185
- Skąd: Jelenia Góra
- Auto: 626 GW RF2A 99'
M6 GG RF7J 07'
M2 DE 1,5 MZR 10'
M3 BL 2.0 Disi 12'
Iktorn92 napisał(a):Na to wyglada ze jestZalej 5w30 i powinno smigac. Jaki masz przebieg? To jest logiczne ze im gestrzy olej tym trudniej mu jest przedostac sie przez szczelinki szparki niz olejowi nie gestemu
.
taaa...tylko że 0w40 jest ciepły gęstrzy niż 5w30
- Od: 7 kwi 2007, 11:19
- Posty: 117
- Auto: Mazda6 2.3 Top
moro napisał(a):taaa...tylko że 0w40 jest ciepły gęstrzy niż 5w30
O prosze nie wiedzialem dobrze wiedziec
Mish napisał(a):chcę zmienić po wymianie oleju na 10W40
Na pół syntetyk? hmm nie wiem ja bym zaryzykowal i wlal dobre 5w30 na poczatek pojezdzil obserwujac bagnet, wydaje mi sie ze nawet jezeli masz krecony przebieg to nie o az tyle zeby nie mogla latac na syntetyku
Fotografia Ślubna www.igordyjach.com
- Od: 25 gru 2007, 17:05
- Posty: 185
- Skąd: Jelenia Góra
- Auto: 626 GW RF2A 99'
M6 GG RF7J 07'
M2 DE 1,5 MZR 10'
M3 BL 2.0 Disi 12'
Jak zwał tak zwał... interesuje mnie tylko, czy po tak znaczne ubytki oleju mogą być spowodowane korzystaniem z innego niż dedytkowany, oraz czy zmiana na właściwy może te ubytki w znacznym stopniu zredukować...
- Od: 7 gru 2008, 02:36
- Posty: 167
- Skąd: Upadłych Aniołów
- Auto: KIA Soul XL'09 1,6 CRDi
Gęstość ma znaczenie na zyżycie ale napewno nie w takiej ilości jak podajesz 1l/10tyś to OK (to i tak dużo)ale 1l/1000km musi być nieszczelność.
Ja sprawdziłbym okolice skrzyni biegów i silnika oraz przy pasku rozrządu (wałki rozrządu) czy są suche. To są drogi właściwie najszybszych ucieczek oleju przy nieszczelnościach.
Ja sprawdziłbym okolice skrzyni biegów i silnika oraz przy pasku rozrządu (wałki rozrządu) czy są suche. To są drogi właściwie najszybszych ucieczek oleju przy nieszczelnościach.
- Od: 22 sty 2008, 09:51
- Posty: 27
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 6 MZR-CD 136 KM
Jeśli motor jest suchy to jest tylko jedna droga do "łykania" oleju. Przez zapieczone pierścienie tłoków.
I wcale nie musi być to widoczne przez zwiększenie kopcenia.
Ja zapytałbym Jaksę o opinie.
I wcale nie musi być to widoczne przez zwiększenie kopcenia.
Ja zapytałbym Jaksę o opinie.
- Od: 22 sty 2008, 09:51
- Posty: 27
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 6 MZR-CD 136 KM
Mish napisał(a):Mam silnik zalany olejem Mobil 1 0W40 Turbo Diesel...
Lałeś z beczki czy baniaka. Istnieje mobil produkowany w Polsce, który jest do pupy – przerabiałem to na Z5 – po zmianie z Mobila 10W40 na Schella 10W40, raz że silnik zaczął ciszej pracować, a dwa że mniej palił oleju.
Z mojej strony mogę ci polecić Motula, koszt ok 170zl 5L, (mogę dać ci namiar na kolesia, który tym handluje na OCP), bardzo dobry francuski olej, większość podkręcanych TDI na nim jeździ. U mnie przykładowo po 3 000km, które przebyłem nadzwyczaj dynamicznie – jak na mnie – nie zauważyłem ani grama ubytku. Więc moim zdaniem warto go przetestować. Dodam, że mam już 205 000km, więc sporo więcej niż ty.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
Mish napisał(a):Udesky, ale czy mogą być AŻ TAKIE ubytki?!
A czy wiesz co ci zalali. Oni sami pewnie niewiedzą co w nich jest.
Słyszałem nawet o przypadkach, że ci "mechanicy" zlewali olej z silnika, a później wlewali go ponownie do tego samego samochodu lub do innego.
Ja bym na razie nie dramatyzował i kupił jakiś pewny olej, jeśli zobaczysz także spore, jego z użycie, to w tedy zaczął bym się poważnie zastanawiać.
Pamiętaj też, że twój styl jazdy ma wpływ na to, im dynamiczniej jeździsz tym więcej ma prawa łyknąć. Ale nie:
Mish napisał(a):nawet do 1l/1000km!
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
Kolego Udesky czy jak Ci tam, z Twoich wypowiedzi wnioskuję wracaj do klubu S(z)kód.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 22 sty 2008, 09:51
- Posty: 27
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 6 MZR-CD 136 KM
Andrew_War napisał(a):Kolego Udesky czy jak Ci tam, z Twoich wypowiedzi wnioskuję wracaj do klubu S(z)kód.
O co biega. Może podasz powód swojego niezadowolenia? Czy coś co napisałem nie jest prawdą?
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6