Kompresja silnika, czy sa dopuszczalne minimalne cisnienia?
1, 2
Witam,
w serwisie Mazdy zmierzono kompresje mojego CiTD 2.0. Zmierzone wartosci to 30,30,30,10.
Domyslam sie ze to nie wyglada dobrze ale czy sa jakies ogonoprzyjete akceptowalne minima cisnienia?
Albo inaczej – czy temu silnikowi zostalo juz tylko kilka miesiecy?
Rocznik 2002, przebieg – nie wiem ale wynik kompresji to chyba odpowiedz ze niemalo.
w serwisie Mazdy zmierzono kompresje mojego CiTD 2.0. Zmierzone wartosci to 30,30,30,10.
Domyslam sie ze to nie wyglada dobrze ale czy sa jakies ogonoprzyjete akceptowalne minima cisnienia?
Albo inaczej – czy temu silnikowi zostalo juz tylko kilka miesiecy?
Rocznik 2002, przebieg – nie wiem ale wynik kompresji to chyba odpowiedz ze niemalo.
- Od: 15 cze 2010, 20:33
- Posty: 26
- Skąd: Warszawa
- Auto: brak, ale chce kupic M6
30 to ok.
Przyjmij że minimalna różnica to 10% – czyli minimum to 27.
10 to zdecydowanie .... fatalnie.
Pytanie co jest powodem pozostaje otwarte.
Przyjmij że minimalna różnica to 10% – czyli minimum to 27.
10 to zdecydowanie .... fatalnie.
Pytanie co jest powodem pozostaje otwarte.
Nie pozazdroszczę tego wyniku.
Ale mam pytanko – dlaczego w ogóle sprawdzałeś kompresję? Jakieś objawy miałeś, że się na to zdecydowałeś?
Ale mam pytanko – dlaczego w ogóle sprawdzałeś kompresję? Jakieś objawy miałeś, że się na to zdecydowałeś?
http://www.grandpixel.pl My WebSite :)
grzybis nie panikuj
spadek cisnienia wcale nie musi oznaczac mechanicznego zużycia silnika, tymbardziej jezeli spadek jest tylko na jednym garze a na pozostalych jest ok .. przeciez jakby mial za soba 500 kkm i mial juz dosc to na wszystkich garach bylyby cuda niewidy
sprawdz wszystkie mozliwe nieszczelnosci zawory, podkladki, glowica i jej uszczelka ..
- Od: 2 mar 2010, 21:05
- Posty: 56
- Auto: M6 GY 03r CiTD
Zaczne za auto mam od 3 tygodni.
Dzieki za slowa otuchy kwaśny
s4v4g3, a wiec kompresje sprawdzilem bo Madzia miala tragiczne objawy:
– problem przy odpalaniu z zimnym silnikiem – trzeba bylo gazowac bo na niskich obrotach gasl
– zimny chodzil jakby niesymetrycznie (trzasl sie bardziej niz normalnie) – odnioslem wrazenie ze nie pracuje na 4 cylindrach
– kopcil na czarno przy duzym wysilku
ASO Mazda zdiagnozowala smierc kliniczna silnika, sugerowali wymiane na uzywke oczywisice mogli to dla mnie zrobic (gdzies za 10-15kPLN).
Pojechalem gdzie indziej i problem z odpalaniem wynikal z slynnego zaworu o ktorym tutaj czytalem – za slabe cisnienie wtrysku. Wyszlo nieco taniej
problem kopcenia nadal jednak pozostal (w Bielsku nie ma na to silnych) no i ta kompresja ktora otwiera przede mna wizje rozkraczenia sie w zimie gdzies na autostradzie.
Moze przypadkiem zna ktos fachmana w Bielsku? W watku o warsztatach na forum nie znalazlem Bielska (tylko telefon – nieaktualny)
Dzieki za slowa otuchy kwaśny
s4v4g3, a wiec kompresje sprawdzilem bo Madzia miala tragiczne objawy:
– problem przy odpalaniu z zimnym silnikiem – trzeba bylo gazowac bo na niskich obrotach gasl
– zimny chodzil jakby niesymetrycznie (trzasl sie bardziej niz normalnie) – odnioslem wrazenie ze nie pracuje na 4 cylindrach
– kopcil na czarno przy duzym wysilku
ASO Mazda zdiagnozowala smierc kliniczna silnika, sugerowali wymiane na uzywke oczywisice mogli to dla mnie zrobic (gdzies za 10-15kPLN).
Pojechalem gdzie indziej i problem z odpalaniem wynikal z slynnego zaworu o ktorym tutaj czytalem – za slabe cisnienie wtrysku. Wyszlo nieco taniej
problem kopcenia nadal jednak pozostal (w Bielsku nie ma na to silnych) no i ta kompresja ktora otwiera przede mna wizje rozkraczenia sie w zimie gdzies na autostradzie.
Moze przypadkiem zna ktos fachmana w Bielsku? W watku o warsztatach na forum nie znalazlem Bielska (tylko telefon – nieaktualny)
- Od: 15 cze 2010, 20:33
- Posty: 26
- Skąd: Warszawa
- Auto: brak, ale chce kupic M6
grzybis napisał(a):ASO Mazda zdiagnozowala smierc kliniczna silnika, sugerowali wymiane na uzywke oczywisice mogli to dla mnie zrobic (gdzies za 10-15kPLN).
Pojechalem gdzie indziej i problem z odpalaniem wynikal z slynnego zaworu o ktorym tutaj czytalem – za slabe cisnienie wtrysku. Wyszlo nieco taniej
problem kopcenia nadal jednak pozostal (w Bielsku nie ma na to silnych) no i ta kompresja ktora otwiera przede mna wizje rozkraczenia sie w zimie gdzies na autostradzie.
Moze przypadkiem zna ktos fachmana w Bielsku? W watku o warsztatach na forum nie znalazlem Bielska (tylko telefon – nieaktualny)
OMG – 10-15 kPLN za używkę??? To co to za używka???
No nic – parodia.
Jeżeli już robisz cokolwiek z motorem – sprawdzałeś słynne podkładki pod wtryskami? Jeżeli masz te stare (niezaokrąglone) to radzę wymienić. Wtryski mogą też być zapieczone. Bierze Ci olej??? Uszczelka pod klawiaturą też pewnie do wymiany będzie.
Nie daj się zapędzić w kozi róg bo będziesz płacił tu i tam, a problem nadal pozostanie.
Jedź do SPRAWDZONEGO mechanika, który zna się na tych autach.
Do tego – micha olejowa była ściągana?
Ja bym nie przekreślał tego motora tak szybko.
Życzę powodzenia.
Pozdro
http://www.grandpixel.pl My WebSite :)
grzybis napisał(a):Witam,
w serwisie Mazdy zmierzono kompresje mojego CiTD 2.0. Zmierzone wartosci to 30,30,30,10.
to b. kiepski wynik
zdecydownie na czwartym,
a przyczn moze byc wiele..
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Ehm, ehm. Pragne bardzo podziekowac Grzyby za polecenie Mazvagtech jak i pracownikom (owi) zakladu. Oddalem chora madzie w piatek wieczorem i w poniedzialek rano juz byla zdiagnozowana pd A do Z i zrobiona.
Szatek, s4v4g3, Kwasny – pytanie bylo banalne ale trafione, powodem byly podkladki. Zaden serwis w Bielsku nie wpadl na taki pomysl!
A zatem diagonozy ktore uslyszalem:
ASO Mazda B-B:
silnik zajechany, do wymiany, nic sie nie da zrobic. Silnik wytrzyma max do zimy. Nieszczelnosci nie da sie doszukac, trzeba rozkrecac silnik a koszty takiej naprawy przewyzsza panu koszt wymiany silnika. Polecamy wymiane silnika w ASO Mazda B-B. Dziekujemy.
Prywatny zaklad w B-B:
Po tygodniu przygladania sie stwierdzono – chyba pompa paliwowa
Inny znany serwis:
Chyba wtryskiwacze.
Zlecilem im chociaz wymiane rozrzadu (i tak trzeba to zrobic). Na pytanie czy miske i spiek oleju sprawdzicie: sprawdzimy. G...wno sprawdzili. Wsadzili pasek Contitech – skasowali jak za oryginal Mazdy.
Chwala sie ze niby zatamowali jakies wycieki oleju – g...wno zatamowali, uszkodzona jest poduszka silnika.
Dopiero Mazvagtech mi wszystko pokazal co i jak.
Auto jezdzilo od zakladu do zakladu przez miesiac. Za paliwo zaplacilem karta, wszystkie inne doswiadczenia – bezcenne.
Jedynie wiec Mazvagtech byl w stanie konkretnie powiedziec co, dlaczego nie gra i naprawic za przyzwoita cene.
Odkryto mi jeszcze kilka rzeczy ktore musze w najbliszym czasie zrobic ale przynajmniej wiem co i za ile.
Dzieki za pomoc panowie!
Szatek, s4v4g3, Kwasny – pytanie bylo banalne ale trafione, powodem byly podkladki. Zaden serwis w Bielsku nie wpadl na taki pomysl!
A zatem diagonozy ktore uslyszalem:
ASO Mazda B-B:
silnik zajechany, do wymiany, nic sie nie da zrobic. Silnik wytrzyma max do zimy. Nieszczelnosci nie da sie doszukac, trzeba rozkrecac silnik a koszty takiej naprawy przewyzsza panu koszt wymiany silnika. Polecamy wymiane silnika w ASO Mazda B-B. Dziekujemy.
Prywatny zaklad w B-B:
Po tygodniu przygladania sie stwierdzono – chyba pompa paliwowa
Inny znany serwis:
Chyba wtryskiwacze.
Zlecilem im chociaz wymiane rozrzadu (i tak trzeba to zrobic). Na pytanie czy miske i spiek oleju sprawdzicie: sprawdzimy. G...wno sprawdzili. Wsadzili pasek Contitech – skasowali jak za oryginal Mazdy.
Chwala sie ze niby zatamowali jakies wycieki oleju – g...wno zatamowali, uszkodzona jest poduszka silnika.
Dopiero Mazvagtech mi wszystko pokazal co i jak.
Auto jezdzilo od zakladu do zakladu przez miesiac. Za paliwo zaplacilem karta, wszystkie inne doswiadczenia – bezcenne.
Jedynie wiec Mazvagtech byl w stanie konkretnie powiedziec co, dlaczego nie gra i naprawic za przyzwoita cene.
Odkryto mi jeszcze kilka rzeczy ktore musze w najbliszym czasie zrobic ale przynajmniej wiem co i za ile.
Dzieki za pomoc panowie!
- Od: 15 cze 2010, 20:33
- Posty: 26
- Skąd: Warszawa
- Auto: brak, ale chce kupic M6
grzybis napisał(a):Wsadzili pasek Contitech – skasowali jak za oryginal Mazdy.
O ile mnie pamięć nie myli Contitech to właśnie oryginał. Tak jak łożyska NTN, a hydronapinacz, hmm też NTN? Niech to wyjaśni ktoś na bieżąco z rozrządami. Tak czy inaczej na pewno przepłaciłeś za rozrząd
Nie daj się skasować zbyt mocno za poduchę silnika, podobno oryginał ~600 zł stoi, używka połowę tego, ale z ryzykiem.
Pozdr i powodzenia!
- Od: 1 cze 2009, 12:16
- Posty: 41
- Skąd: Szubin
- Auto: Mazda 6 '03 CiTD GG 136KM
grzybis napisał(a):Ehm, ehm. Pragne bardzo podziekowac Grzyby za polecenie Mazvagtech jak i pracownikom (owi) zakladu. Oddalem chora madzie w piatek wieczorem i w poniedzialek rano juz byla zdiagnozowana pd A do Z i zrobiona.
Szatek, s4v4g3, Kwasny – pytanie bylo banalne ale trafione, powodem byly podkladki. Zaden serwis w Bielsku nie wpadl na taki pomysl!
heh ale jazda.
I to właśnie dowodzi tylko temu, że Mazdę trzeba oddać komuś kto je ZNA.
Mechanik może być zaj... znać się na niemieckich autach jak nikt inny, ale banalnych rzeczy w Madzi takich jak podkładki pod wtryskami może nie wiedzieć.
I tu przestroga dla wszystkich którzy jeszcze nie wymienili podkładek na te nowe (zaokrąglone) – stare mają otworek w kształcie coś jak trójkąt. WYMIENIAJCIE PODKŁADKI!!! Koszt 80 zł za komplet + wymiana ( do tego można dodać- kalibracja wtrysków przy okazji i regulacja zaworów jeśli nie była robiona.)
Jeżeli coś pominąłem w tej kwestii to dopiszcie panowie

Pozdro

http://www.grandpixel.pl My WebSite :)
szatek napisał(a):grzybis napisał(a):Wsadzili pasek Contitech – skasowali jak za oryginal Mazdy.
O ile mnie pamięć nie myli Contitech to właśnie oryginał.
oj, bardzo cie myli!
absolutenie nie jest to orignal!
nawet nalezy przed nim sie wystrzegac, go zdarzaja sie awarie silnikow przez jego zerwanie i to po niewielu km.
ory. to tylko z napisem Mazda lub Unitta !
reszta to szmelc, jesli chodzi o pasek rozrzadu, ktory jest szczegolnie wazny i trudno wymienny!
pozdr.
Enduro.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
grzybis napisał(a): " Polecamy wymiane silnika w ASO Mazda B-B. Dziekujemy. "
Potwierdzenie toku myślenia ASO. Wymiana, wymiana, wymiana.... nie ważne czego. Wymieniać, wymieniać, aż bedzie dobrze. Ci magicy nie mają żadnych szkoleń, przecież to Aso ?
Pasek Conti? Spokojnie Enduro, ja mam dobre doswiadczenie. W poprzednim aucie ten pasek wytrzymal u mnie bardzo wiele. A zdarzenia zerwania paska też i oryginalow sie zdarzaja, jesli w zlej kondycji jest prowadzenie (łożyska) rozrządu.
Zmierzone wartości to 30,30,30,10.
Zastanawia mnie dlaczego nie zrobiono próby olejowej na "słabym" cylindrze, przecież to by dało obraz gdzie jest nieszczelność czy na głowicy czy pierścieniach i można już podjąć jakieś kroki naprawy (może by wpadli na podkładki).
Zastanawia mnie dlaczego nie zrobiono próby olejowej na "słabym" cylindrze, przecież to by dało obraz gdzie jest nieszczelność czy na głowicy czy pierścieniach i można już podjąć jakieś kroki naprawy (może by wpadli na podkładki).
- Od: 1 maja 2010, 13:45
- Posty: 21
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 MZR-CD
kristoferson1 napisał(a):W poprzednim aucie ten pasek wytrzymal u mnie bardzo wiele.
Ale w dieslu pękają. Potwierdzone niejednokrotnie.
kristoferson1 napisał(a):.....
Pasek Conti? Spokojnie Enduro, ja mam dobre doswiadczenie. W poprzednim aucie ten pasek wytrzymal u mnie bardzo wiele. ..
kolega Grzyby wiele wjasnil,
zbyt duze ryzyko, dlatego tylko Unitta lub Mazda ori!
a reszta dla tych co im adrenaliny potrzeba..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6