Kompresja silnika, czy sa dopuszczalne minimalne cisnienia?

Postprzez grzybis » 30 cze 2010, 23:26

Witam,
w serwisie Mazdy zmierzono kompresje mojego CiTD 2.0. Zmierzone wartosci to 30,30,30,10.
Domyslam sie ze to nie wyglada dobrze ale czy sa jakies ogonoprzyjete akceptowalne minima cisnienia?
Albo inaczej – czy temu silnikowi zostalo juz tylko kilka miesiecy?
Rocznik 2002, przebieg – nie wiem ale wynik kompresji to chyba odpowiedz ze niemalo.
Początkujący
 
Od: 15 cze 2010, 20:33
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Auto: brak, ale chce kupic M6

Postprzez Grzyby » 1 lip 2010, 00:10

30 to ok.
Przyjmij że minimalna różnica to 10% – czyli minimum to 27.
10 to zdecydowanie .... fatalnie.
Pytanie co jest powodem pozostaje otwarte.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez s4v4g3 » 1 lip 2010, 07:28

Nie pozazdroszczę tego wyniku.
Ale mam pytanko – dlaczego w ogóle sprawdzałeś kompresję? Jakieś objawy miałeś, że się na to zdecydowałeś?
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez kwaśny » 1 lip 2010, 09:13

grzybis nie panikuj :) spadek cisnienia wcale nie musi oznaczac mechanicznego zużycia silnika, tymbardziej jezeli spadek jest tylko na jednym garze a na pozostalych jest ok .. przeciez jakby mial za soba 500 kkm i mial juz dosc to na wszystkich garach bylyby cuda niewidy :) sprawdz wszystkie mozliwe nieszczelnosci zawory, podkladki, glowica i jej uszczelka ..
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 21:05
Posty: 56
Auto: M6 GY 03r CiTD

Postprzez grzybis » 1 lip 2010, 10:14

Zaczne za auto mam od 3 tygodni.

Dzieki za slowa otuchy kwaśny ;)
s4v4g3, a wiec kompresje sprawdzilem bo Madzia miala tragiczne objawy:
– problem przy odpalaniu z zimnym silnikiem – trzeba bylo gazowac bo na niskich obrotach gasl
– zimny chodzil jakby niesymetrycznie (trzasl sie bardziej niz normalnie) – odnioslem wrazenie ze nie pracuje na 4 cylindrach
– kopcil na czarno przy duzym wysilku

ASO Mazda zdiagnozowala smierc kliniczna silnika, sugerowali wymiane na uzywke oczywisice mogli to dla mnie zrobic (gdzies za 10-15kPLN).
Pojechalem gdzie indziej i problem z odpalaniem wynikal z slynnego zaworu o ktorym tutaj czytalem – za slabe cisnienie wtrysku. Wyszlo nieco taniej

problem kopcenia nadal jednak pozostal (w Bielsku nie ma na to silnych) no i ta kompresja ktora otwiera przede mna wizje rozkraczenia sie w zimie gdzies na autostradzie.
Moze przypadkiem zna ktos fachmana w Bielsku? W watku o warsztatach na forum nie znalazlem Bielska (tylko telefon – nieaktualny)
Początkujący
 
Od: 15 cze 2010, 20:33
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Auto: brak, ale chce kupic M6

Postprzez Grzyby » 1 lip 2010, 11:48

Umów się w www.mazvagtech.pl – może nie wszystko stracone :)
Masz dużo bliżej niż do Jaksy w Wawie.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez szatek » 1 lip 2010, 11:50

Może to banalne pytanie, ale trzeba je zadać:
czy kolega sprawdzał przedmuchy na podkładkach?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 12:16
Posty: 41
Skąd: Szubin
Auto: Mazda 6 '03 CiTD GG 136KM

Postprzez s4v4g3 » 2 lip 2010, 13:02

grzybis napisał(a):ASO Mazda zdiagnozowala smierc kliniczna silnika, sugerowali wymiane na uzywke oczywisice mogli to dla mnie zrobic (gdzies za 10-15kPLN).
Pojechalem gdzie indziej i problem z odpalaniem wynikal z slynnego zaworu o ktorym tutaj czytalem – za slabe cisnienie wtrysku. Wyszlo nieco taniej

problem kopcenia nadal jednak pozostal (w Bielsku nie ma na to silnych) no i ta kompresja ktora otwiera przede mna wizje rozkraczenia sie w zimie gdzies na autostradzie.
Moze przypadkiem zna ktos fachmana w Bielsku? W watku o warsztatach na forum nie znalazlem Bielska (tylko telefon – nieaktualny)


OMG – 10-15 kPLN za używkę??? To co to za używka???
No nic – parodia.
Jeżeli już robisz cokolwiek z motorem – sprawdzałeś słynne podkładki pod wtryskami? Jeżeli masz te stare (niezaokrąglone) to radzę wymienić. Wtryski mogą też być zapieczone. Bierze Ci olej??? Uszczelka pod klawiaturą też pewnie do wymiany będzie.
Nie daj się zapędzić w kozi róg bo będziesz płacił tu i tam, a problem nadal pozostanie.
Jedź do SPRAWDZONEGO mechanika, który zna się na tych autach.
Do tego – micha olejowa była ściągana?
Ja bym nie przekreślał tego motora tak szybko.

Życzę powodzenia.
Pozdro
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez Enduro » 2 lip 2010, 15:50

grzybis napisał(a):Witam,
w serwisie Mazdy zmierzono kompresje mojego CiTD 2.0. Zmierzone wartosci to 30,30,30,10.

to b. kiepski wynik
zdecydownie na czwartym,
a przyczn moze byc wiele..
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez grzybis » 5 lip 2010, 23:37

Ehm, ehm. Pragne bardzo podziekowac Grzyby za polecenie Mazvagtech jak i pracownikom (owi) zakladu. Oddalem chora madzie w piatek wieczorem i w poniedzialek rano juz byla zdiagnozowana pd A do Z i zrobiona.
Szatek, s4v4g3, Kwasny – pytanie bylo banalne ale trafione, powodem byly podkladki. Zaden serwis w Bielsku nie wpadl na taki pomysl!

A zatem diagonozy ktore uslyszalem:
ASO Mazda B-B:
silnik zajechany, do wymiany, nic sie nie da zrobic. Silnik wytrzyma max do zimy. Nieszczelnosci nie da sie doszukac, trzeba rozkrecac silnik a koszty takiej naprawy przewyzsza panu koszt wymiany silnika. Polecamy wymiane silnika w ASO Mazda B-B. Dziekujemy.

Prywatny zaklad w B-B:
Po tygodniu przygladania sie stwierdzono – chyba pompa paliwowa

Inny znany serwis:
Chyba wtryskiwacze.
Zlecilem im chociaz wymiane rozrzadu (i tak trzeba to zrobic). Na pytanie czy miske i spiek oleju sprawdzicie: sprawdzimy. G...wno sprawdzili. Wsadzili pasek Contitech – skasowali jak za oryginal Mazdy.
Chwala sie ze niby zatamowali jakies wycieki oleju – g...wno zatamowali, uszkodzona jest poduszka silnika.
Dopiero Mazvagtech mi wszystko pokazal co i jak.

Auto jezdzilo od zakladu do zakladu przez miesiac. Za paliwo zaplacilem karta, wszystkie inne doswiadczenia – bezcenne.

Jedynie wiec Mazvagtech byl w stanie konkretnie powiedziec co, dlaczego nie gra i naprawic za przyzwoita cene.
Odkryto mi jeszcze kilka rzeczy ktore musze w najbliszym czasie zrobic ale przynajmniej wiem co i za ile.
Dzieki za pomoc panowie!
Początkujący
 
Od: 15 cze 2010, 20:33
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Auto: brak, ale chce kupic M6

Postprzez Grzyby » 6 lip 2010, 00:07

No i bajka :)
Przynajmniej obyło się bez chorych (i bezsensownych) wydatków.

powodzonka :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez szatek » 6 lip 2010, 10:04

grzybis napisał(a):Wsadzili pasek Contitech – skasowali jak za oryginal Mazdy.


O ile mnie pamięć nie myli Contitech to właśnie oryginał. Tak jak łożyska NTN, a hydronapinacz, hmm też NTN? Niech to wyjaśni ktoś na bieżąco z rozrządami. Tak czy inaczej na pewno przepłaciłeś za rozrząd :D Mam nadzieję, że chociaż hydronapinacz Ci wymienili..

Nie daj się skasować zbyt mocno za poduchę silnika, podobno oryginał ~600 zł stoi, używka połowę tego, ale z ryzykiem.

Pozdr i powodzenia!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 12:16
Posty: 41
Skąd: Szubin
Auto: Mazda 6 '03 CiTD GG 136KM

Postprzez Grzyby » 6 lip 2010, 10:19

szatek napisał(a):Niech to wyjaśni ktoś na bieżąco z rozrządami

Wszystko jest w poradniku ...
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez s4v4g3 » 6 lip 2010, 10:52

grzybis napisał(a):Ehm, ehm. Pragne bardzo podziekowac Grzyby za polecenie Mazvagtech jak i pracownikom (owi) zakladu. Oddalem chora madzie w piatek wieczorem i w poniedzialek rano juz byla zdiagnozowana pd A do Z i zrobiona.
Szatek, s4v4g3, Kwasny – pytanie bylo banalne ale trafione, powodem byly podkladki. Zaden serwis w Bielsku nie wpadl na taki pomysl!

heh ale jazda.
I to właśnie dowodzi tylko temu, że Mazdę trzeba oddać komuś kto je ZNA.
Mechanik może być zaj... znać się na niemieckich autach jak nikt inny, ale banalnych rzeczy w Madzi takich jak podkładki pod wtryskami może nie wiedzieć.

I tu przestroga dla wszystkich którzy jeszcze nie wymienili podkładek na te nowe (zaokrąglone) – stare mają otworek w kształcie coś jak trójkąt. WYMIENIAJCIE PODKŁADKI!!! Koszt 80 zł za komplet + wymiana ( do tego można dodać- kalibracja wtrysków przy okazji i regulacja zaworów jeśli nie była robiona.)
Jeżeli coś pominąłem w tej kwestii to dopiszcie panowie <diabełek>

Pozdro <spoko>
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez Enduro » 6 lip 2010, 12:08

szatek napisał(a):
grzybis napisał(a):Wsadzili pasek Contitech – skasowali jak za oryginal Mazdy.


O ile mnie pamięć nie myli Contitech to właśnie oryginał.

oj, bardzo cie myli!
absolutenie nie jest to orignal!
nawet nalezy przed nim sie wystrzegac, go zdarzaja sie awarie silnikow przez jego zerwanie i to po niewielu km.
ory. to tylko z napisem Mazda lub Unitta !
reszta to szmelc, jesli chodzi o pasek rozrzadu, ktory jest szczegolnie wazny i trudno wymienny!
pozdr.
Enduro.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kristoferson1 » 6 lip 2010, 12:35

grzybis napisał(a): " Polecamy wymiane silnika w ASO Mazda B-B. Dziekujemy. "


Potwierdzenie toku myślenia ASO. Wymiana, wymiana, wymiana.... nie ważne czego. Wymieniać, wymieniać, aż bedzie dobrze. Ci magicy nie mają żadnych szkoleń, przecież to Aso ? :|

Pasek Conti? Spokojnie Enduro, ja mam dobre doswiadczenie. W poprzednim aucie ten pasek wytrzymal u mnie bardzo wiele. A zdarzenia zerwania paska też i oryginalow sie zdarzaja, jesli w zlej kondycji jest prowadzenie (łożyska) rozrządu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 16:41
Posty: 167 (0/1)
Skąd: opolskie
Auto: Mazda 6 2.0 147KM benz GG

Postprzez edekm6 » 6 lip 2010, 13:15

Zmierzone wartości to 30,30,30,10.

Zastanawia mnie dlaczego nie zrobiono próby olejowej na "słabym" cylindrze, przecież to by dało obraz gdzie jest nieszczelność czy na głowicy czy pierścieniach i można już podjąć jakieś kroki naprawy (może by wpadli na podkładki).
Początkujący
 
Od: 1 maja 2010, 13:45
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Auto: M6 MZR-CD

Postprzez Grzyby » 6 lip 2010, 13:17

kristoferson1 napisał(a):W poprzednim aucie ten pasek wytrzymal u mnie bardzo wiele.

Ale w dieslu pękają. Potwierdzone niejednokrotnie.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Enduro » 6 lip 2010, 13:52

kristoferson1 napisał(a):.....
Pasek Conti? Spokojnie Enduro, ja mam dobre doswiadczenie. W poprzednim aucie ten pasek wytrzymal u mnie bardzo wiele. ..

kolega Grzyby wiele wjasnil,
zbyt duze ryzyko, dlatego tylko Unitta lub Mazda ori!
a reszta dla tych co im adrenaliny potrzeba..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mądry » 9 lip 2010, 09:57

Enduro napisał(a):a reszta dla tych co im adrenaliny potrzeba..

no i portfel gruby mają <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6