Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez hog » 20 maja 2018, 14:07

Podziękowania !!! dla tadziola za metodę tylko ona pomogła.(ruszyło za 3 próbą)
Mam pytanko co do wymiany oleju po tej metodzie, wymieniać czy zostawić??
(na nieszczęście zapchało mnie zaraz po wymianie na nowy i kasowaniu inspekcji )
na bagnecie nie wzrosło za wiele i nie wiem, olej mam przygotowany bo pierwsze próbowałem statycznego wypalania ale przerywało na 3%.
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2014, 18:36
Posty: 68 (0/1)
Skąd: DE
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 110KM

Postprzez DooOminO » 24 maja 2018, 15:01

Szybki temat. Mazda 6 i 3 mają jakiś automatyczny tryb wypalania dpf nawet jeśli według czujników jest on "czysty" ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 14:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez boyazont » 24 maja 2018, 16:32

U mnie wypala automatycznie jak PM_ACC osiaga wartosc 6.0 (Forscan na androida) i sa spelnione warunki takie jak temperatuta cieczy chlodzacej itp. (jak wrzucam na luz na swiatlach komputer zatrzymuje procedue i wznawia po ruszeniu autem ze swiatel)
Jedyny inny przypadek kiedy filtr sie sam wypala to kiedy wale 220km/h na autbanie i temperatura wydechu siega ok 500 stopni, wtedy PM_ACC same spadaja.. (widac na Forscanie na androida)
a tak poza tym to to komp nie powinien sam zaczac wypalac filtra sam dopki PM'Y nie oisagna okreslonej wartosci.
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 19:52
Posty: 84 (1/2)
Skąd: Hampshire UK
Auto: Mazda 6 SPORT 2.2 DIESEL 2009 (185BHP)

Postprzez DooOminO » 25 maja 2018, 08:20

Ok rozumiem. Próbowałem sobie wmówić, że obejdzie się bez usuwania komputerowo DPF.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 14:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez shake_all » 15 lip 2018, 22:27

Jest problem.

dzisiaj z rana wybrałem się na urlop. Do przejechania 1200 km w jedną stronę. Pierwszy raz jadę z rowerami na dachu więc prędkości mniejsze – do 120 km/h.

Pod poznaniem na A2 zapala się i mruga dpf, a po chwili dołącza check engine oraz ESP. Tracę moc i jadę kolejne 50 km z prędkością do 100 km/h.

Postój u rodziny, a jako że niedziela czekanie do poniedziałku na mechanika. Na szczęście w Gnieźnie na jutro mam umówionego jakiegoś mechanika – trzymajcie kciuki.

Jeśli o to co mogłem robić sam to podłączyłem się Forscanem (miałem interfejs, którego do tej pory użyłem tylko raz).

Mam błędy P242F-FF (nawet 2 razy się wyświetla) oraz P2458-FF

Ręcznie wypalanie nie działa – anuluje procedurę po chwili.

Kasowanie błędów nic nie daje, bo po chwili wracają (albo po odpaleniu procedury wypalania, albo po naciśnięciu gazu).

Wartości PM
PM_GEN 4,26 g/L
PM_ACC 11.69
PM_ACC_DSD 10.06

Co zauważyłem to po skasowaniu błędów, aż do ich powrotu wartości wskaźników EGR "pracowały" w górę i w dół. Po zapaleniu się błędów zatrzymują się na wartościach
EGRP% – 0
EGRP mm – 1.38
EGRP v – 0

Ja EGR do tej pory nie czyściłem, tzn przeczyszczony został kanał dolotowy od EGRa ale nie sam zawór. Do tej pory z DPFem nie było żadnych przygód.

Pomóżcie, bo na prawdę nie wiem co teraz robić. Wracać do chaty i modlić się, że jakoś miejscowy mechanik coś poradzi? Nie wiem co ten mechanik z Gniezna zrobi.

Aha, olej wymieniany jakieś 8 tyś temu, poziom lekko ponad FULL.
Podkładki robione przez poprzedniego właściciela ponad 130 tyś temu.

Czy czyszczenie EGRa i później doprowadzenie DPFa do wypalenia powinno wystarczyć?
Zaślepianie EGRa ma jakiś sens? Usuwanie DPFa to ostateczność – nie uśmiecha mi się to.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2011, 19:26
Posty: 40 (1/0)
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CitD 143 KM 2007

Postprzez Dark_Mat » 24 lis 2018, 00:07

Hej,
Czy jest możliwość zastosowania emulatora DPF, bez fizycznego usuwania filtra? Czyli że wkład sobie tam normalnie siedzi, ale problem z rosnącym poziomem oleju nie występuje?


No i druga sprawa – czy wypalanie występuje tylko przy zapchanym filtrze pod koniec jego żywota? Bo sie zastanawiam czy regeneracja filtra lub jego wymiana na nowy uchroni mnie przed wypalanie filtra i podwyższaniem poziomu oleju na jakiś czas. DŁUŻSZY czas.
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 01:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez DooOminO » 24 lis 2018, 22:35

Nie nie ma takiej możliwości trzeba usunąć filtr. Nie polecam emulatorów w dzisiejszych czasach usunięcie dpfa z pcma to żaden problem, nawet po obd się da.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 14:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez Mac8181 » 5 gru 2018, 14:48

Ostatnio czytałem o jakimś filtrze dpf na allegro do naszych mazd że mają nowoczesny wkład i sie nie zapycha po jeździe w mieście. Ciekawe ile w tym prawdy. Chodzi pewnie o to w nim że przy mniejszej temperaturze PM znikają.
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2016, 21:19
Posty: 88 (9/3)
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 143KM Active Plus 2007

Postprzez darrecki » 5 gru 2018, 21:49

Mac8181 napisał(a):Ostatnio czytałem o jakimś filtrze dpf na allegro do naszych mazd że mają nowoczesny wkład i sie nie zapycha po jeździe w mieście. Ciekawe ile w tym prawdy. Chodzi pewnie o to w nim że przy mniejszej temperaturze PM znikają.


To pewnie jak chiptuning z allegro <glupek2>
Albo coś łapie PM i zmniejsza swoją pojemność albo je przepuszcza i pozostaje czysty – tylko gdzie tu filtracja? No i sadza w tym nowym filtrze będzie taka sama jak w starym, więc nie może się spalić w niższej temperaturze. Bujda na resorach i tyle.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Mac8181 » 6 gru 2018, 07:42

Oto ten filtr:
https://allegro.pl/mazda-6-2-0-2005-200 ... 56747.html

Też podchodze z dystansem do tego
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2016, 21:19
Posty: 88 (9/3)
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 143KM Active Plus 2007

Postprzez Dark_Mat » 6 gru 2018, 19:32

darrecki napisał(a):
Mac8181 napisał(a):Ostatnio czytałem o jakimś filtrze dpf na allegro do naszych mazd że mają nowoczesny wkład i sie nie zapycha po jeździe w mieście. Ciekawe ile w tym prawdy. Chodzi pewnie o to w nim że przy mniejszej temperaturze PM znikają.


To pewnie jak chiptuning z allegro <glupek2>
Albo coś łapie PM i zmniejsza swoją pojemność albo je przepuszcza i pozostaje czysty – tylko gdzie tu filtracja? No i sadza w tym nowym filtrze będzie taka sama jak w starym, więc nie może się spalić w niższej temperaturze. Bujda na resorach i tyle.


Nie nazwałbym tego do końca bujdą. Fabrycznie filtry DPF filtrują 80-95% sadzy, która przez nie przepływa. Te filtry, które dostały miano "bezobsługowych" zatrzymują około 30-50% cząstek stałych, które produkuje silnik. Nie dość, że tak jak mówią – w mieście sie nie zapycha, to jeszcze taka filtracja w zupełności wystarcza, żeby bez problemu osiągnąć Euro4. Dodatkowo z tego co wyczytałem, w tym rozwiązaniu wyeliminowano problem rosnącego poziomu oleju.

To tyle, co znalazłem w necie. Chętnie bym sie przekonał jak to wygląda w rzeczywistości, bo być może jest to złoty środek między ekologią, a zdroworozsądkową eksploatacją.
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 01:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez Grandzia » 31 sty 2019, 14:19

Szybkie pytanie, co zrobić jak autko nie chce wypalić samo DPF? Da radę wypalić go przez zainicjowanie ze strony komputera? Jeśli tak czy to będzie wystarczające? Ja na własną rękę znalazłam to https://www.filtry-dpf-fap.pl/aktualnos ... ek-stalych ale nie jestem do końca przekonana i wolałabym zasięgnąć waszej opinii.
Ostatnio edytowano 11 lut 2019, 10:38 przez Grandzia, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 24 sty 2019, 14:22
Posty: 15
Auto: 323f

Postprzez spektr » 31 sty 2019, 14:39

@Dark_mat, my problem was injector washers. Now everything is back to normal :)
Początkujący
 
Od: 6 lis 2018, 14:29
Posty: 1
Auto: mazda 6 gh 2.2

Postprzez DooOminO » 24 sie 2019, 11:38

Ile kasują u was za usunięcie filtra DPF mapą w pcm? Mam na myśli sam komputer bez fizycznego cięcia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 14:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez Hawran » 30 paź 2019, 10:34

Witam kolegów poszukuję pustego dpf do mazda 5 cr 19 2.0 diesel 145km
Początkujący
 
Od: 28 wrz 2019, 14:58
Posty: 1
Auto: MAZDA 5 cr19 2006

Postprzez CooLER » 13 kwi 2021, 20:12

Witajcie
Niestety dopadł mnie problem zapchanego DPF-a (przebieg 165 tyś). Wyskakują mi błędy dot. DPF, ale szukam przyczyny bo skutki j.w. Oceńcie proszę wg załączonego screena z fs czy wtryski są OK (wtrysk nr 2 do wymiany?).Czy zastosowanie np. Liqui Moly jest w stanie poprawić u mnie parametry, czy tylko wymiana .

Z góry dzięki
Załączniki
odczyt wtryskiwaczy 04-2021_1.png
Początkujący
 
Od: 24 sty 2014, 22:19
Posty: 24
Auto: MAZDA 5 CR RF7J 143kM 2010

Postprzez tadziol » 13 kwi 2021, 20:46

Ten drugi cylinder to jakiś kosmos. Albo wtrysk jest na złom,albo masz problem z tym cylindrem.
Bo takiej korekty to nie pamiętam,żebym oglądał. Zamień miejscami 1 i 2 wtrysk,skalibruj i zobacz jakie wyjdą korekty wtedy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez CooLER » 14 kwi 2021, 07:25

Dzięki Tadziol.
Jak zwykle jesteś niezawodny. Podziałami i dam znać.
Początkujący
 
Od: 24 sty 2014, 22:19
Posty: 24
Auto: MAZDA 5 CR RF7J 143kM 2010

Postprzez CooLER » 22 maja 2021, 21:20

Trochę to trwało, ale za wskazówką Tadziol-a wymieniłem wtrysk nr 2 ( w zasadzie nr 1 wsadziłem do 2 a do 1 dałem inny kupiony wtrysk. Oczywiście wtryski zakodowane w Ecu i wykonany reset korekt. Niestety nie mogę sprawdzić nowego układu (nowych wartości korekt) bo Forscan mi nie pozwala. Warunki brzegowe spełnione których wymaga FS (temp paliwa, płynu itd).
Taki ma komunikat jak na obrazku.

Może skasować najpierw błędy i dopiero zacząć kalibrację?
Może wiecie skąd ten błąd.
Załączniki
błąd kalibracji wtryskiwaczy forscan big.png
Początkujący
 
Od: 24 sty 2014, 22:19
Posty: 24
Auto: MAZDA 5 CR RF7J 143kM 2010

Postprzez CooLER » 24 maja 2021, 11:43

Niestety skasowanie błędów nie dało efektu. Komunikat pozostał. Mam też błąd 167B Rejestracja wartości wtryskiwacza nie wykonana.
Zatem pytania:
1 czy kalibrację wtryskiwaczy będę mógł przeprowadzić dopiero po wyczyszczeniu DPF-u i skasowaniu błędów czy da się to zrobić pomimo zapchanego DPF ?
2 czy problem niemożności przeprowadzenia kalibracji związany jest z błędem 167B czy to raczej skutek uruchomienia procesu kalibracji i jego nie skończenia.
Początkujący
 
Od: 24 sty 2014, 22:19
Posty: 24
Auto: MAZDA 5 CR RF7J 143kM 2010

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6