Mazda nie odpala

Postprzez zmitru » 29 lis 2010, 21:12

Witam! mam problem. Moja Mazda 6 Diesel 136KM z 2002r. nie chce odpalić. W niedziele gdy spadła temperatura poniżej -10 stopni, auto odpaliło na około 1 sekundę i zgasło, potem stało się martwe. Auto wstawiłem do garażu i stoi w nim cały czas, temperatura w pomieszczeniu jest około 10 stopni na plusie. Autko stało przez pół dnia i noc i dalej nie odpala. Pomyślałem że może być przyczyna w starym filtrze paliwa, który się okazał dość stary, wymieniłem na nowy i dalej cisza. Sprawdziłem wtryski, paliwo dochodzi do wtryskiwaczy. Podłączyłem IDS błędów brak, bezpieczniki ok. Dodam, że wcześniej auto odpalało bez zarzutu i nie wskazywało na jakąś usterkę.
Początkujący
 
Od: 29 sie 2009, 12:40
Posty: 15
Skąd: Bolesławiec
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD 136KM sedan/limuzyna

Postprzez Yapa » 30 lis 2010, 00:00

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez Grzyby » 30 lis 2010, 00:06

To akurat diesel.
I dlatego – trzeba czytać regulamin!
Przejrzeć forum! Poszukać podobnych tematów!

A takie są. Zapraszam do działu DIESEL –> MZR-CD
Dokładnie opisane co i jak.

Temat do kosza.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Yapa » 30 lis 2010, 00:18

diesel nie diesel. rozrząd też jest, a że na pasku...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez zmitru » 30 lis 2010, 01:34

Problem rozwiązany, rozrząd się przestawił o 1 ząbek na pasku i czujnik położenia wału odciął zapłon. Dwie godziny rozbierania ale się opłacało zapalił na dotyk :D Jutro podskoczę do sklepu po nowy napinacz bo jak raz puścił to trzeba go wymienić na nowy bo zapewne puści ponownie.
Ostatnio edytowano 30 lis 2010, 14:00 przez zmitru, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 29 sie 2009, 12:40
Posty: 15
Skąd: Bolesławiec
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD 136KM sedan/limuzyna

Postprzez Yapa » 30 lis 2010, 01:43

trafiłem <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez Wojtek » 30 lis 2010, 10:47

zmitru napisał(a):Podłączyłem IDS błędów brak, bezpieczniki ok. Dodam, że wcześniej auto odpalało bez zarzutu i nie wskazywało na jakąś usterkę.


zmitru napisał(a):Problem rozwiązany, rozrząd się przestawił o 1 ząbek na pasku i czujnik położenia wału odciął zapłon.


Dobry ten twoj IDS... <diabełek>

Yapa napisał(a):trafiłem <faja>

Gratulacje <jupi> <spoko>
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez zmitru » 30 lis 2010, 13:55

Widzę że słaby z Ciebie elektronik 67igor1 hehe:D Czasami bywa tak że komputer nie zdąży zanotować błędu i przeprowadzić testu wszystkich czujników, dlatego może być taka sytuacja, że komputer nie wykaże Ci błędów nawet gdy usterka istnieje. Dzieje się w tedy, gdy silnik pracuje krócej niż 30 sekund. Jak byś grzebał w elektronice na co dzień to o takiej nowince byś wiedział :D
Początkujący
 
Od: 29 sie 2009, 12:40
Posty: 15
Skąd: Bolesławiec
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD 136KM sedan/limuzyna

Postprzez Enduro » 30 lis 2010, 14:28

zmitru napisał(a):... :D Jutro podskoczę do sklepu po nowy napinacz bo jak raz puścił to trzeba go wymienić na nowy bo zapewne puści ponownie.

raczej nie jego tu wina, tylko prawdopodobnie parkowałeś na wyniesieniu i w tej spec. sytuacji może pasek przeskoczyć w tym modelu auta, no a nowy napinacz nie zapobiegnie temu ,absolutnie.
rozwiązaniem jest podkładka montowana po jedną ze śrub napinacza blokująca jego ewentualne cofnięcie się w w/o sytuacji parkowania.
można lub wręcz należy temu zapobiegać w ten sposób, że gdy parkujemy auto z górki, to zostawiamy auto na 1-biegu, natomiast podczas parkowania pod górke na biegu wstecznym, co spowoduje poprawne napinanie paska i zapobiegnie jego przeskoczeniu. pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Grzyby » 30 lis 2010, 15:54

Enduro napisał(a):należy temu zapobiegać w ten sposób, że gdy parkujemy auto z górki, to zostawiamy auto na 1-biegu, natomiast podczas parkowania pod górke na biegu wstecznym, co spowoduje poprawne napinanie paska i zapobiegnie jego przeskoczeniu

Niby jakim sposobem?
Na wstecznym pasek kręci się w drugą stronę ??
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez viron » 30 lis 2010, 22:51

A najlepiej parkować czy to z górki czy pod górkę na ręcznym. Oczywiście sprawnym.
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2010, 21:38
Posty: 34
Skąd: lubelskie
Auto: mazda xedos 9 2,0 V6 TA. KF. 1994

Postprzez Enduro » 30 lis 2010, 23:46

Grzyby napisał(a):Na wstecznym pasek kręci się w drugą stronę ??

ma wtedy tendencje to poluzniania się. mozna to łatwo sprawdzic po zdemontowaniu obudowy paska, co niedowiarkom polecam. pozdr.E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mądry » 1 gru 2010, 00:26

Potwierdzam!
Jak wymieniałem u siebie rozrząd zrobiłem sobie właśnie taki mały test i przekręciłem wałem do tyłu raptem może o 1/4 obrotu, widok- Tragiczny! Pasek był tak luźny że bez problemu mogłem wcisnąć między koło zębate wałka rozrządu a pasek wiertło 10mm...
A teoria parkowania przedstawiona przez Enduro jest jak najbardziej słuszna, i szczególnie przydatna teraz gdy zaczęły się mrozy, bo ręczny lubi przymarznąć :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez Enduro » 1 gru 2010, 11:28

dzięki za wsparcie, choć ono przydatne tu jest najbardziej niedowiarkom...
a moje intencje były i są zawsze bezinteresownie pozytywne.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez lukasgr » 7 gru 2010, 00:20

silnik przy wrzuconym wstecznym kręci się w tą sama stronę – przekładnia zmienia kierunek obrotów ale na kołach nie na silniku...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 22:00
Posty: 243
Skąd: Bieruń
Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006

Postprzez mądry » 7 gru 2010, 18:09

zależy w którą stronę go pchasz albo stacza się z górki :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez Enduro » 17 lis 2012, 12:27

zwaracam się do grona szanownego o pomocy, bo moje auto od wczoraj nie odpala. <nie>
nagle beż zadnych innch objaw, mruga dość szybko kontrolka dpfu i nie odpala.. <nie>
dwa testery (nawet ori mazdy ) pokazały P0 628 i P0628P , co sugeruje problem SCVa ,
ale jego jak i listwe wtryskową wymieniełem na inną , wszystie bezpieczniki i przekażniki okay.
pompa paliwa daje ponad 400 Atm przy kręceniu rozrusznikiem, na samostart odpala i na tym koniec!
wiedza mi się skończyła a i serwis nie wie, co jest co... <glupek2>
nawet modlitwy i grożby karalne nie pomagają <nie powiem>
mozę ktos coś mi naświetli, za co bedę wdzięczny
jesli istnieje podobny temat, to przeraszam z góry szanownego moda za sprawienie mu dodatkowej roboty i uprzaszam o odpowiednie przeniesienie
oczekuje jakichkolwiek sugeracji, bo w takiej sytuacji stoje nad autem jak ta dziewczynka z zapałkami i rozglądam się czy nikt nie patrzy :>

pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Pioteq25 » 17 lis 2012, 16:49

Jak masz taką możliwość podmieniłbym na próbę ECU.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Enduro » 17 lis 2012, 18:32

Pioteq25 napisał(a):Jak masz taką możliwość podmieniłbym na próbę ECU.

wymaga to kodowania itp..
i to ostatne krok w tej sytuacji
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez tommmeekk » 19 lis 2012, 17:30

Enduro zobacz mase pod filtrem powietrza tą zespoloną jak nie bedzie styku to bedzie mrugac dpf i nie odpali
Początkujący
 
Od: 17 mar 2011, 22:01
Posty: 11
Skąd: pmi międzychód
Auto: mazda6 2007 105kw

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6