Wymiana oleju w silniku MZR-CD

Postprzez Swoop » 11 maja 2012, 19:15

Mazdi, przed zimą planuję zmienić na coś z Millersa, ale jeszcze nie wiem na który dokładnie
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 22:42
Posty: 302 (4/0)
Skąd: Ełk
Auto: M6 GY MZR-CD 121KM '03

Postprzez Swoop » 11 maja 2012, 19:15

Mazdi, przed zimą planuję zmienić na coś z Millersa, ale jeszcze nie wiem na który dokładnie
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 22:42
Posty: 302 (4/0)
Skąd: Ełk
Auto: M6 GY MZR-CD 121KM '03

Postprzez grubby » 12 maja 2012, 10:12

kiepski o tyle ze jak wiekszosc tych olei firmowych nie jest to pelen syntetyk a hydrokrak... czy jakto sie tm nazywa. parametry ma podobno jak dexelia a wg wielu to jest to samo. bo pewnym jest ze dexelie robi elf/total. takze bez przesady skolei ze jest jakis beznadziejny... w koncu mazda taki wybrala do oferowania przez aso.
jednak ja tez sie skusilem na cos lepszego. niedawno robilem plukanke millers engine flush i zalalem olej miller xf longlife 5w30 C2. ten jest polecany przez millers do naszych mzr-cd.
poki co jestem zadowolony... jakby olej nie ciemnial tak. choc moze to zasluga plukanki.

odnosnie Ciebie swoop to ten diesel ma sporo wieksza lepkosc i jest gestszy. elf jest duzo zadzszy i ma gorszy wpolczynnik lepkosci i jest typowo olejem tzw lekkobieznym. ale to moze powodowac ze wlasnie silnik glosniej pracuje... ale za to powinien mniej palic na elfie. lecz znow cos za cos... gorzej chroni silnik przy pilowaniu czyli w wyzszych temperaturach.

dodatkowo na dzwiek moze wplynela plukanka... ilu mechanikow tyle opinii na temat tych produktow:)
ja jestem zadowolony ze zrobilem...
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez grubby » 12 maja 2012, 10:12

kiepski o tyle ze jak wiekszosc tych olei firmowych nie jest to pelen syntetyk a hydrokrak... czy jakto sie tm nazywa. parametry ma podobno jak dexelia a wg wielu to jest to samo. bo pewnym jest ze dexelie robi elf/total. takze bez przesady skolei ze jest jakis beznadziejny... w koncu mazda taki wybrala do oferowania przez aso.
jednak ja tez sie skusilem na cos lepszego. niedawno robilem plukanke millers engine flush i zalalem olej miller xf longlife 5w30 C2. ten jest polecany przez millers do naszych mzr-cd.
poki co jestem zadowolony... jakby olej nie ciemnial tak. choc moze to zasluga plukanki.

odnosnie Ciebie swoop to ten diesel ma sporo wieksza lepkosc i jest gestszy. elf jest duzo zadzszy i ma gorszy wpolczynnik lepkosci i jest typowo olejem tzw lekkobieznym. ale to moze powodowac ze wlasnie silnik glosniej pracuje... ale za to powinien mniej palic na elfie. lecz znow cos za cos... gorzej chroni silnik przy pilowaniu czyli w wyzszych temperaturach.

dodatkowo na dzwiek moze wplynela plukanka... ilu mechanikow tyle opinii na temat tych produktow:)
ja jestem zadowolony ze zrobilem...
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez Hubix » 14 maja 2012, 21:54

Zastosowanie 5W30 to już jest duży PLUS.

Lepszy LOTOS 5W30 niż najlepsze 10W40.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Hubix » 14 maja 2012, 21:54

Zastosowanie 5W30 to już jest duży PLUS.

Lepszy LOTOS 5W30 niż najlepsze 10W40.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez qzym » 4 cze 2012, 21:48

To jak to w sumie jest z tymi olejami DPF/bez DPF ???
Czy można wlać olej dla silników z DPF do silnika bez DPF???– klasy mają wyższe, wiec zaszkodzić nie powinny (?).

Macie jakieś doświadczenia???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 14:04
Posty: 217 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-3 Skyenergy, 2,0 AWD

Postprzez qzym » 4 cze 2012, 21:48

To jak to w sumie jest z tymi olejami DPF/bez DPF ???
Czy można wlać olej dla silników z DPF do silnika bez DPF???– klasy mają wyższe, wiec zaszkodzić nie powinny (?).

Macie jakieś doświadczenia???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 14:04
Posty: 217 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-3 Skyenergy, 2,0 AWD

Postprzez grubby » 5 cze 2012, 09:38

qzym napisał(a):Czy można wlać olej dla silników z DPF do silnika bez DPF???– klasy mają wyższe, wiec zaszkodzić nie powinny (?).


teoretycznie można... ale po co? Po pierwsze są często trochę droższe po drugie gorzej chronią silnik. I nadużyciem jest powiedzenie, że klasy wyższe – są po prostu inne klasy.

Dlaczego?
Otóż do DPF zalecane są oleje o niskiej zawartości substancji szkodliwych dla filtra cząstek stałych (popioły, związki fosforu, siarki) – tzw. Low SAPS – o specyfikacji C1. Taką też ma dexelia ultra DPF.
O ile to dobrze wpływa na filtry DPF i środowisko to już gorzej chroni silnik (nie jest tajemnicą że szkodliwe środowisku związki siarki to substancje smarne).
Więcej siarki mają specyfikacje C2, C3 (mid SAPS) czy zwykłe A5/B5 (full SAPS).
I to najważniejsza różnica pomiędzy specyfikacjami C1, C2, C3, A5/B5. Więc czy można powiedzieć, że C1 jest wyższą klasą?
Jeśli chodzi o ochronę środowiska to tak... a jeśli o ochronę silnika to polemizowałbym :)

Ja do silnika bez DPF nie odważyłem się wlać C1. Chciałem wlać A5/B5 jednak koniec końców poszedłem za tym co Millers sugeruje na swojej stronie do mojego silnika – czyli kompromisowe C2. Ale następnym razem nie dbając o środowisko może wróce do A5/B5 ;)

tutaj ciekawe linki:
http://motoroils.pl/dlaczego.html
http://motoroils.pl/docs/Klasy_ACEA_i_Produkty.pdf
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez grubby » 5 cze 2012, 09:38

qzym napisał(a):Czy można wlać olej dla silników z DPF do silnika bez DPF???– klasy mają wyższe, wiec zaszkodzić nie powinny (?).


teoretycznie można... ale po co? Po pierwsze są często trochę droższe po drugie gorzej chronią silnik. I nadużyciem jest powiedzenie, że klasy wyższe – są po prostu inne klasy.

Dlaczego?
Otóż do DPF zalecane są oleje o niskiej zawartości substancji szkodliwych dla filtra cząstek stałych (popioły, związki fosforu, siarki) – tzw. Low SAPS – o specyfikacji C1. Taką też ma dexelia ultra DPF.
O ile to dobrze wpływa na filtry DPF i środowisko to już gorzej chroni silnik (nie jest tajemnicą że szkodliwe środowisku związki siarki to substancje smarne).
Więcej siarki mają specyfikacje C2, C3 (mid SAPS) czy zwykłe A5/B5 (full SAPS).
I to najważniejsza różnica pomiędzy specyfikacjami C1, C2, C3, A5/B5. Więc czy można powiedzieć, że C1 jest wyższą klasą?
Jeśli chodzi o ochronę środowiska to tak... a jeśli o ochronę silnika to polemizowałbym :)

Ja do silnika bez DPF nie odważyłem się wlać C1. Chciałem wlać A5/B5 jednak koniec końców poszedłem za tym co Millers sugeruje na swojej stronie do mojego silnika – czyli kompromisowe C2. Ale następnym razem nie dbając o środowisko może wróce do A5/B5 ;)

tutaj ciekawe linki:
http://motoroils.pl/dlaczego.html
http://motoroils.pl/docs/Klasy_ACEA_i_Produkty.pdf
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez Mazda_Man » 3 lip 2012, 20:40

Koledzy Mazdowicze,


Potrzebna szybka pomoc.

Mam M6 2.0 MZR-CD 136KM bez DPF (2004r.)
Kolega kupił mi olej Dexelia Ultra DPF 5W-30.
Z tego co wyczytałem, olej ten jest zgodny z ACEA C1 a do Madzi bez DPF powinien być z normą ACEA A5/B5.

Kto tak dobrze zna się na tym, by jednoznacznie odpowiedzieć czy taki olej mogę zalać do mojej M6?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 lis 2010, 17:28
Posty: 5
Auto: Mazda 6 Sport Exclusive 2.0 Diesel 136KM

Postprzez Mazda_Man » 3 lip 2012, 20:40

Koledzy Mazdowicze,


Potrzebna szybka pomoc.

Mam M6 2.0 MZR-CD 136KM bez DPF (2004r.)
Kolega kupił mi olej Dexelia Ultra DPF 5W-30.
Z tego co wyczytałem, olej ten jest zgodny z ACEA C1 a do Madzi bez DPF powinien być z normą ACEA A5/B5.

Kto tak dobrze zna się na tym, by jednoznacznie odpowiedzieć czy taki olej mogę zalać do mojej M6?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 lis 2010, 17:28
Posty: 5
Auto: Mazda 6 Sport Exclusive 2.0 Diesel 136KM

Postprzez grubby » 3 lip 2012, 21:09

tak jak pisalem post wyzej... mozesz ale moim zdaniem bez sensu bo daje gorsza ochrone sinika...
ja bym nie lal i wymienil na a5/b5
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez grubby » 3 lip 2012, 21:09

tak jak pisalem post wyzej... mozesz ale moim zdaniem bez sensu bo daje gorsza ochrone sinika...
ja bym nie lal i wymienil na a5/b5
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez JohnnyB » 4 lip 2012, 08:16

grubby napisał(a): Chciałem wlać A5/B5 jednak koniec końców poszedłem za tym co Millers sugeruje na swojej stronie do mojego silnika – czyli kompromisowe C2. Ale następnym razem nie dbając o środowisko może wróce do A5/B5 ;)


Dobra, ale Millers XF Longlife C2 – jest olejem o normach A5/B5 oraz C2 (przynajmniej tak stoi w specyfikacjach).
Ja taki zalałem do swojego silnika z DPF (nie Mazda) mimo iż zalecany przez Millersa był ECO. Nie sądzę aby to był jakiś problem, gdyż przebiegów większych jak 10-12 tyś na takim oleju nie będę robił. A zalecany interwał wymiany to 20 tyś.

Gdybym miał auto bez DPF, nawet nie patrzyłbym na oleje z normami Mid/Low :–).
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez JohnnyB » 4 lip 2012, 08:16

grubby napisał(a): Chciałem wlać A5/B5 jednak koniec końców poszedłem za tym co Millers sugeruje na swojej stronie do mojego silnika – czyli kompromisowe C2. Ale następnym razem nie dbając o środowisko może wróce do A5/B5 ;)


Dobra, ale Millers XF Longlife C2 – jest olejem o normach A5/B5 oraz C2 (przynajmniej tak stoi w specyfikacjach).
Ja taki zalałem do swojego silnika z DPF (nie Mazda) mimo iż zalecany przez Millersa był ECO. Nie sądzę aby to był jakiś problem, gdyż przebiegów większych jak 10-12 tyś na takim oleju nie będę robił. A zalecany interwał wymiany to 20 tyś.

Gdybym miał auto bez DPF, nawet nie patrzyłbym na oleje z normami Mid/Low :–).
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez grubby » 4 lip 2012, 08:59

dokladnie – zalales C2 czyli mid SAPS, ktory rzeczywiscie ma tez na karcie wpisana zgodnosc z a5/b5 (nie wiem czy tak jest ze wszystkimi c2 czy akurat ten millers tak ma).
Ale zawsze jest to mid i ma mniej zwiazkow siarki i fosforow niz typowy a5/b5 full saps.

Wiec tak jak mowisz, o czym z reszta tez wspomnialem, do silnika bez dpf lal bym typowy a5/b5 full saps.

Ja taki zalałem do swojego silnika z DPF (nie Mazda) mimo iż zalecany przez Millersa był ECO. Nie sądzę aby to był jakiś problem, gdyż przebiegów większych jak 10-12 tyś na takim oleju nie będę robił. A zalecany interwał wymiany to 20 tyś.


dziwne ze do dpf zalecany jest millers eco bo z tego co pamietam jest to full saps:| do mniebez dpf byl zalecany c2 a nie eco.... moze aplikacja millersa do wyboru olejow nie jest wiarygodna...
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez grubby » 4 lip 2012, 08:59

dokladnie – zalales C2 czyli mid SAPS, ktory rzeczywiscie ma tez na karcie wpisana zgodnosc z a5/b5 (nie wiem czy tak jest ze wszystkimi c2 czy akurat ten millers tak ma).
Ale zawsze jest to mid i ma mniej zwiazkow siarki i fosforow niz typowy a5/b5 full saps.

Wiec tak jak mowisz, o czym z reszta tez wspomnialem, do silnika bez dpf lal bym typowy a5/b5 full saps.

Ja taki zalałem do swojego silnika z DPF (nie Mazda) mimo iż zalecany przez Millersa był ECO. Nie sądzę aby to był jakiś problem, gdyż przebiegów większych jak 10-12 tyś na takim oleju nie będę robił. A zalecany interwał wymiany to 20 tyś.


dziwne ze do dpf zalecany jest millers eco bo z tego co pamietam jest to full saps:| do mniebez dpf byl zalecany c2 a nie eco.... moze aplikacja millersa do wyboru olejow nie jest wiarygodna...
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez JohnnyB » 4 lip 2012, 13:56

Coś w tym jest.
Auto o którym mowa to Volvo S60 D5 185KM z DPF (po 2005 roku). Jest sugerowany ECO i Trident.
Ja dobrałem C2 ale porównywałem z Castrol SLX (Edge) dedykowany dla Volvo, rozbieżności są ale większość parametrów jest zbliżona. Poza tym ze Castrol dla Volvo to 0w30.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez JohnnyB » 4 lip 2012, 13:56

Coś w tym jest.
Auto o którym mowa to Volvo S60 D5 185KM z DPF (po 2005 roku). Jest sugerowany ECO i Trident.
Ja dobrałem C2 ale porównywałem z Castrol SLX (Edge) dedykowany dla Volvo, rozbieżności są ale większość parametrów jest zbliżona. Poza tym ze Castrol dla Volvo to 0w30.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6