Wymiana oleju w silniku MZR-CD

Postprzez Swoop » 3 kwi 2012, 22:32

kubsztyk, widzę, że mamy te same fury, ja z Mobila ciężko powiedzieć, czy jestem zadowolony, bo cały czas na nim jeżdżę i silnik działa. Miałem też rok przygodę z Castrol Magnatec tak niepolecany na forum do Mazd i jakoś nie zauważyłem pogorszenia osiągów czy zużycia oleju a wręcz przeciwnie jakoś po jego zalaniu zauważyłem, cichszą pracę silnika niż w Mobilu...

Zobaczymy jak będzie z Dexelią :)
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 22:42
Posty: 302 (4/0)
Skąd: Ełk
Auto: M6 GY MZR-CD 121KM '03

Postprzez Swoop » 3 kwi 2012, 22:32

kubsztyk, widzę, że mamy te same fury, ja z Mobila ciężko powiedzieć, czy jestem zadowolony, bo cały czas na nim jeżdżę i silnik działa. Miałem też rok przygodę z Castrol Magnatec tak niepolecany na forum do Mazd i jakoś nie zauważyłem pogorszenia osiągów czy zużycia oleju a wręcz przeciwnie jakoś po jego zalaniu zauważyłem, cichszą pracę silnika niż w Mobilu...

Zobaczymy jak będzie z Dexelią :)
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 22:42
Posty: 302 (4/0)
Skąd: Ełk
Auto: M6 GY MZR-CD 121KM '03

Postprzez grubby » 5 kwi 2012, 11:23

ja zdecydowałem się w końcu na Millers XF LONGLIFE 5W30 – tylko jeszcze nie wiem czy C2 czy C1.
Przed wymianą zrobię też płukankę millers engine flush. Zobaczymy z jakim efektem...
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez grubby » 5 kwi 2012, 11:23

ja zdecydowałem się w końcu na Millers XF LONGLIFE 5W30 – tylko jeszcze nie wiem czy C2 czy C1.
Przed wymianą zrobię też płukankę millers engine flush. Zobaczymy z jakim efektem...
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez grubby » 10 kwi 2012, 19:13

Dzisiaj zrobilem plukanke millers engine flush i zalalem olej miller xf longlife 5w30 C2.
O wrazeniach na razie trudno mowic... po pukance spuszczony olej dosc czarny co moze swiadczyc o preczyszczeniu silnika.
Na nowym subiektywnie wydaje mi sie ze silnik ma troche mniejsze wibracje... moze trche cichszy... a moze autosugestia:)
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez grubby » 10 kwi 2012, 19:13

Dzisiaj zrobilem plukanke millers engine flush i zalalem olej miller xf longlife 5w30 C2.
O wrazeniach na razie trudno mowic... po pukance spuszczony olej dosc czarny co moze swiadczyc o preczyszczeniu silnika.
Na nowym subiektywnie wydaje mi sie ze silnik ma troche mniejsze wibracje... moze trche cichszy... a moze autosugestia:)
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2008, 22:35
Posty: 105
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD 136KM 2003r

Postprzez smile » 10 kwi 2012, 20:21

Ja w ten weekend robiłem sobie płukankę silnika produktem Wurta. Napewno to nie zaszkodzi, po płukaniu i nowym oleju ( Dexelia DPF w DITD :D ) silnik chodzi ciszej, jak to na nowym oleju.
Wutra mogę polecić jak ktoś przeciągnie wymianę oleju, ale przy następnej wymianie płukankę robie produktami Forte Motor Flush
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez smile » 10 kwi 2012, 20:21

Ja w ten weekend robiłem sobie płukankę silnika produktem Wurta. Napewno to nie zaszkodzi, po płukaniu i nowym oleju ( Dexelia DPF w DITD :D ) silnik chodzi ciszej, jak to na nowym oleju.
Wutra mogę polecić jak ktoś przeciągnie wymianę oleju, ale przy następnej wymianie płukankę robie produktami Forte Motor Flush
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez bartwaw » 19 kwi 2012, 12:46

Witam,
dawno mnie nie było na forum. Ciągle ta sama 6 (2004, 100KW). Ma już przejechane 133KKM.
Auto naprawdę sobie chwalę i raczej szybko nie zmienię :) Jedyne co ostatnio dolewałem to płyn chłodniczy (jakieś 0,5-0,7l), bo po ostatniej wymianie (razem z olejem) tyle ubyło.
Właśnie mam wymieniać olej. Gdzieś tam wyczytałem, że z takim przebiegiem powinien już półsyntetyk być. Ale sprawdzałem stan oleju (z tego co widzę, dranie ostatnio mi nalali shela – 5w30 – syntetyk ??).
Jeżeli auto nie pije oleju to czy jest sens wymieniać na półsyntetyk ?
No i co najważniejsze chcę jednak mieć Dexelię, ale tu nie powinno być problemu.
Olej bym brał:
http://allegro.pl/mazda-dexelia-dpf-5w3 ... 02057.html
i od razu (bo ten sam sprzedawca):
http://allegro.pl/zestaw-filtrow-knecht ... 25848.html

Coś jeszcze będzie potrzebne, czy na coś jeszcze ewentualnie powinienem zwrócić uwagę przy serwisowaniu, a co zaleca producent przy aucie o takim przebiegu.

Mam też pytanie, płyn do wspomagania będę musiał uzupełnić. Co to za płyn ? Czy się go wymienia czy tylko uzupełnia.

Z góry dziękuję wszystkim za porady :)
Bartek
Mazda 6 2004r.
[url]www.igunia.pl[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:35
Posty: 59
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 6 GY '04 Kombi

www.igunia.pl

Postprzez bartwaw » 19 kwi 2012, 12:46

Witam,
dawno mnie nie było na forum. Ciągle ta sama 6 (2004, 100KW). Ma już przejechane 133KKM.
Auto naprawdę sobie chwalę i raczej szybko nie zmienię :) Jedyne co ostatnio dolewałem to płyn chłodniczy (jakieś 0,5-0,7l), bo po ostatniej wymianie (razem z olejem) tyle ubyło.
Właśnie mam wymieniać olej. Gdzieś tam wyczytałem, że z takim przebiegiem powinien już półsyntetyk być. Ale sprawdzałem stan oleju (z tego co widzę, dranie ostatnio mi nalali shela – 5w30 – syntetyk ??).
Jeżeli auto nie pije oleju to czy jest sens wymieniać na półsyntetyk ?
No i co najważniejsze chcę jednak mieć Dexelię, ale tu nie powinno być problemu.
Olej bym brał:
http://allegro.pl/mazda-dexelia-dpf-5w3 ... 02057.html
i od razu (bo ten sam sprzedawca):
http://allegro.pl/zestaw-filtrow-knecht ... 25848.html

Coś jeszcze będzie potrzebne, czy na coś jeszcze ewentualnie powinienem zwrócić uwagę przy serwisowaniu, a co zaleca producent przy aucie o takim przebiegu.

Mam też pytanie, płyn do wspomagania będę musiał uzupełnić. Co to za płyn ? Czy się go wymienia czy tylko uzupełnia.

Z góry dziękuję wszystkim za porady :)
Bartek
Mazda 6 2004r.
[url]www.igunia.pl[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:35
Posty: 59
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 6 GY '04 Kombi

www.igunia.pl

Postprzez Nimrod-PW » 19 kwi 2012, 13:31

Z tych filtrów to odradzam ten knechta kc100, w zimie przy temp. poniżej 20C możesz mieć problemy. Fakt że do zimy daleko ale nie wiem jak często wymieniasz filtr paliwa. Ja wymieniłem na tego knechta przed samą zimą i niestety w zimę mi zamarzł a w paliwie miałem dolany depresator Diesel Skydd Black Arrow. Wymieniłem na zwykły japan parts i śmigał przy takich samych temperaturach bez problemu. Także jeśli na sam sezon letnio-jesienny to może być. Co do olejów to ja mam 237tyś na liczniku i leje Elfa SXR 5w30 nic nie ubywa silnik chodzi jak należy.
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2010, 18:20
Posty: 102
Skąd: Radom
Auto: Mazda MPV 2003, 2.0Diesel Karakuri

Postprzez Nimrod-PW » 19 kwi 2012, 13:31

Z tych filtrów to odradzam ten knechta kc100, w zimie przy temp. poniżej 20C możesz mieć problemy. Fakt że do zimy daleko ale nie wiem jak często wymieniasz filtr paliwa. Ja wymieniłem na tego knechta przed samą zimą i niestety w zimę mi zamarzł a w paliwie miałem dolany depresator Diesel Skydd Black Arrow. Wymieniłem na zwykły japan parts i śmigał przy takich samych temperaturach bez problemu. Także jeśli na sam sezon letnio-jesienny to może być. Co do olejów to ja mam 237tyś na liczniku i leje Elfa SXR 5w30 nic nie ubywa silnik chodzi jak należy.
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2010, 18:20
Posty: 102
Skąd: Radom
Auto: Mazda MPV 2003, 2.0Diesel Karakuri

Postprzez smile » 19 kwi 2012, 14:59

Kolega miał problrm z Knechtem, bo nie ma podgrzewacza paliwa :) Filtry paliwa w ASO made in Mazda są właśnie Knechtami – KC100 z nadrukiem Mazda. To są bardzo dobre filtry, zatrzymują masę zanieczyszczeń których nie zatrzyma Japan Parts :) Ale niestety jak wytrąci się trochę parafiny to się przypycha – ale to jak dla mnie świadczy o jego klasie :)
Co do oleju, to nie ma żadnych przesłanek zmieniać olej z 5W30 na gęstszy. Na Dexeli można jeździć z każdym przebiegiem. Gęstszy olej gorzej smaruje i chłodzi turbinę...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez smile » 19 kwi 2012, 14:59

Kolega miał problrm z Knechtem, bo nie ma podgrzewacza paliwa :) Filtry paliwa w ASO made in Mazda są właśnie Knechtami – KC100 z nadrukiem Mazda. To są bardzo dobre filtry, zatrzymują masę zanieczyszczeń których nie zatrzyma Japan Parts :) Ale niestety jak wytrąci się trochę parafiny to się przypycha – ale to jak dla mnie świadczy o jego klasie :)
Co do oleju, to nie ma żadnych przesłanek zmieniać olej z 5W30 na gęstszy. Na Dexeli można jeździć z każdym przebiegiem. Gęstszy olej gorzej smaruje i chłodzi turbinę...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez bartwaw » 19 kwi 2012, 15:46

Dzięki Wam za odzew :)

Pewien na 100% nie jestem, ale z tego co pamiętam to chyba nawet taki teraz mam (knecht). W zimę nie było problemów z zapalaniem, nawet raz kiedyś zostawiłem na noc poza garażem (jak były największe mrozy by sprawdzić czy zapali :). Dłużej kręcił ale zapalił.
Właśnie znalazłem też wątek o podgrzewaczach Standyne, chyba pomyślę o czymś takim. Chociaż, muszę przyznać, że nigdy mi się nie zdarzyło bym musiał w zimę korzystać z innych środków komunikacji :) (z wiadomych przyczyn).
Na zimę dolewam dodatek do diesla z Castrola – mają coś takiego w norauto (skyda też chyba u nich widziałem). W lato zresztą też go od czasu do czasu dodaję – profilaktycznie.
W maju szykuje mi się wyjazd na turnus rehabilitacyjny mojej córci i tak już powoli auto szykuję :)
Czyli rozumiem, że dexelia.

Coś jeszcze trzeba by powoli wymieniać przy takim przebiegu ? Auto dobrze się sprawuje, to warto o nie dbać.
Mazda 6 2004r.
[url]www.igunia.pl[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:35
Posty: 59
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 6 GY '04 Kombi

www.igunia.pl

Postprzez bartwaw » 19 kwi 2012, 15:46

Dzięki Wam za odzew :)

Pewien na 100% nie jestem, ale z tego co pamiętam to chyba nawet taki teraz mam (knecht). W zimę nie było problemów z zapalaniem, nawet raz kiedyś zostawiłem na noc poza garażem (jak były największe mrozy by sprawdzić czy zapali :). Dłużej kręcił ale zapalił.
Właśnie znalazłem też wątek o podgrzewaczach Standyne, chyba pomyślę o czymś takim. Chociaż, muszę przyznać, że nigdy mi się nie zdarzyło bym musiał w zimę korzystać z innych środków komunikacji :) (z wiadomych przyczyn).
Na zimę dolewam dodatek do diesla z Castrola – mają coś takiego w norauto (skyda też chyba u nich widziałem). W lato zresztą też go od czasu do czasu dodaję – profilaktycznie.
W maju szykuje mi się wyjazd na turnus rehabilitacyjny mojej córci i tak już powoli auto szykuję :)
Czyli rozumiem, że dexelia.

Coś jeszcze trzeba by powoli wymieniać przy takim przebiegu ? Auto dobrze się sprawuje, to warto o nie dbać.
Mazda 6 2004r.
[url]www.igunia.pl[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:35
Posty: 59
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 6 GY '04 Kombi

www.igunia.pl

Postprzez bieski » 19 kwi 2012, 15:50

bartwaw napisał(a):Coś jeszcze trzeba by powoli wymieniać przy takim przebiegu ?

Proszę przeczytać tytuł wątku. Myślisz że to temat na takie dyskusje ?

Proszę trzymać się tematu dyskusji.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez bieski » 19 kwi 2012, 15:50

bartwaw napisał(a):Coś jeszcze trzeba by powoli wymieniać przy takim przebiegu ?

Proszę przeczytać tytuł wątku. Myślisz że to temat na takie dyskusje ?

Proszę trzymać się tematu dyskusji.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez smile » 19 kwi 2012, 18:03

bartwaw napisał(a):nawet raz kiedyś zostawiłem na noc poza garażem (jak były największe mrozy by sprawdzić czy zapali

Mój od 3 lat żadnej nocy nie spędził w garażu, zawsze pod chmurą stoi, – 20 odpalał bez problemów :) Ale mam fabryczny podgrzewacz :P
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez smile » 19 kwi 2012, 18:03

bartwaw napisał(a):nawet raz kiedyś zostawiłem na noc poza garażem (jak były największe mrozy by sprawdzić czy zapali

Mój od 3 lat żadnej nocy nie spędził w garażu, zawsze pod chmurą stoi, – 20 odpalał bez problemów :) Ale mam fabryczny podgrzewacz :P
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6