Problem układu smarowania – zatkany smok olejowy
kolego własnie taki jeden człowiek z lublina zciągnoł anglika z silnikiem 2,0ditd i chce za niego ok 5tyś przebieg 60tyś mil oto nume r513693634
-
driwer1977
Nie pasuje , to jest silnik DiTD a Ty masz CR , wał od comprexa tez nie pasuje....DABLJU napisał(a):czy silnik od PREMACY czy 626 bedzie pasaowal do mojej 2.0 D 136 KM z 2002r
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Nie pasuje , to jest silnik DiTD a Ty masz CR , wał od comprexa tez nie pasuje....DABLJU napisał(a):czy silnik od PREMACY czy 626 bedzie pasaowal do mojej 2.0 D 136 KM z 2002r
Jasna cholera .
Moj mechanik mowi ze powinno pasowac bo symbol na bloku silnika jest taki sam – a mianowicei RFT. Tyle ze facet z mazdami ma niewiele wspolnego. No mi to tez nie pasusuje zeby w tych autach byl taki sam osprzet. Czy ewentualnie sam wal i jeden korbowod mogl by pasowac od Premacy
- Od: 30 sie 2007, 14:49
- Posty: 14
- Skąd: Świdnica / Wrocław
- Auto: M6 MZR-CD HP SV TOP – 136KM d
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Wymieniam juz 7 silnik przez ten zapchany smok 
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Witam,
dowiedziałem się nomen omen z serwisu w Dąbrowie Górniczej, że problem tkwi we włąściwym doborze oleju. Jeśli mamy dieselka z filtrem cząstek stałych (Diesel Particulate Filters – DPF's) należy stosować olej przeznaczony do takich właśnie silników i żadnego innego. Inaczej grozi przytkaniem smoka i w konsekwencji zatarciem silnika. Spójrzcie czy macie kontrolkę DPF.
dowiedziałem się nomen omen z serwisu w Dąbrowie Górniczej, że problem tkwi we włąściwym doborze oleju. Jeśli mamy dieselka z filtrem cząstek stałych (Diesel Particulate Filters – DPF's) należy stosować olej przeznaczony do takich właśnie silników i żadnego innego. Inaczej grozi przytkaniem smoka i w konsekwencji zatarciem silnika. Spójrzcie czy macie kontrolkę DPF.
- Od: 20 cze 2008, 08:36
- Posty: 32
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 6 GT 136KM '03
Enalo napisał(a):Spójrzcie czy macie kontrolkę DPF
problem akurat dotyczył modeli przed liftingiem (przed 2005) – czyli bez DPF
Dokładnie .... ale motory z DPF-em tez sie zacierają przez rozcienczony olej , zapychają sie DPF-y i wtryski leją za duzo ropki , cos mazdzie nie udał sie ten wynalazek.Grzyby napisał(a):problem akurat dotyczył modeli przed liftingiem (przed 2005) – czyli bez DPF
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Wymieniam juz 7 silnik przez ten zapchany smok
mam pytanie co do tego smoka, jak dlugo trwa sprawdzenie + ew. oczyszczenie i jakie koszta bo bede w wawce w piatek i tak sie zastanawiam czy przy okazji tego nie zrobic (jade na "akcje serwisowa IC+rurka wspom.":)
- Od: 30 mar 2008, 02:05
- Posty: 98
- Skąd: Inowrocław
- Auto: M6 GY 121KM
cammus napisał(a):mam pytanie co do tego smoka, jak dlugo trwa sprawdzenie + ew. oczyszczenie i jakie koszta
u mnie kosztowało (z wynianą oleju i filtra) 250 PLN. Z tym że olej i filtr miałem swój a smok i miska były czyste. A czas... trudno mi powiedzieć, bo oddałem go przed pracą a odbierałem po
- Od: 20 cze 2008, 08:36
- Posty: 32
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 6 GT 136KM '03
Moim zdaniem "łatwiej i szybciej " jest zrobic wymianę tradycyjną metoda , mam wysysarke ale uzywam ją do innych celów ....waldekw napisał(a):CZY STARY OLEJ BYŁ WYSYSANY BO SZYBCIEJ I ŁATWIEJ
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Mysle ze tak , a wysysarka dobra jest do wyssania plynów ktore nie są tak cięzkie , czyli płyn hamulcowy ( ze zbiorniczka przy jego wymianie ) chłodniczy ( gdzie nie mozna wymontowac wyrównawczego i.t.p ) nie mam zaufania do tego sprzetu gdy nie widac ile towarku wyssałes.waldekw napisał(a):Przypuszczam, że tradycyjną metodą jest wieksza szansa na to, że w misce zostanie mniej syfu na dnie niż po wyssaniu przez miarke
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Wymont + zamont miski + oczyszczenie smoka zajmuje do 2 -3 godzinek , zalezy od znajomosci tematu , cena 200 zł. ( z silikonem do miski )cammus napisał(a):Jaksa, jesli mozesz, odpowiedz na moje pytanie zadane ciut wyzej
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
odkrecilem ostatnio miske olejowa w moim dieslu
i wymienilem smoka pompy na nowy
koszt ok. 30 Euro
nie znalazlem wielu brudow,ale kilka grudek w misce i na sitku bylo;
ale teraz mam wszystko czyste
i wiem ze nie przezyje w najblizszym czasie uszkodzenie panewek tzn. silnika...
Enduro
i wymienilem smoka pompy na nowy
koszt ok. 30 Euro
nie znalazlem wielu brudow,ale kilka grudek w misce i na sitku bylo;
ale teraz mam wszystko czyste
i wiem ze nie przezyje w najblizszym czasie uszkodzenie panewek tzn. silnika...
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
.....no to teraz do 250 tysiecy bedziesz smigał , niemcy wypowiadali się ze te silniki po 250 – 300 tysiączkach nadają się do smietnika....( opinia zasłyszana z niemieckiego ASO )Enduro napisał(a):wiem ze nie przezyje w najblizszym czasie uszkodzenie panewek tzn. silnika
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):niemcy wypowiadali się ze te silniki po 250 – 300 tysiączkach nadają się do smietnika....
A czy podali powód takiej opinii (zużycie panewek, koniec wtrysków, owal cylindrów itp.)?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
witam
tez chciałem się wtącić... tak ku przestrodze
jakiś czas temu zamieściłem post gdyż coś nagle zaczęło piszczeć z pod maski
podejrzewałem turbinę ale parę osób sugerowało nieszczelny doloty i wylot z turbiny
jednak po sprawdzeniu okazało się że to nie to
byłem u Jaksy z innym problemem (zresztą mam wrócić ale czasu brak)
i uświadomił mnie, że to niestety turbina i wspomniał właśnie o zapychających się smokach (WIELKIE DZIĘKI)
a że jakiś czas temu zapaliła się na 2s kontrolka oleju w trakcie jazdy po czym zgasła
więc wczoraj zdjąłem miskę olejową
tak wygładał smok po zdjęciu miski
tak w trakcie czyszczenia
a tak po czyszczeniu
był tak zatkany że trzeba było skrobać, a odmaczanie i pędzelek nie pomagały...
czeka mnie za czas jakiś wymiana turbiny ale to jednak lepsze niż wymiana silnika...
mam nadzieję, że jedynym skutkiem ubocznym będzie turbina...
grzesiek
tez chciałem się wtącić... tak ku przestrodze
jakiś czas temu zamieściłem post gdyż coś nagle zaczęło piszczeć z pod maski
podejrzewałem turbinę ale parę osób sugerowało nieszczelny doloty i wylot z turbiny
jednak po sprawdzeniu okazało się że to nie to
byłem u Jaksy z innym problemem (zresztą mam wrócić ale czasu brak)
i uświadomił mnie, że to niestety turbina i wspomniał właśnie o zapychających się smokach (WIELKIE DZIĘKI)
a że jakiś czas temu zapaliła się na 2s kontrolka oleju w trakcie jazdy po czym zgasła
więc wczoraj zdjąłem miskę olejową

tak wygładał smok po zdjęciu miski

tak w trakcie czyszczenia

a tak po czyszczeniu
był tak zatkany że trzeba było skrobać, a odmaczanie i pędzelek nie pomagały...
czeka mnie za czas jakiś wymiana turbiny ale to jednak lepsze niż wymiana silnika...
mam nadzieję, że jedynym skutkiem ubocznym będzie turbina...
grzesiek
klimatyzacja i wentylacja do biura lub domu
- Od: 9 lip 2008, 21:20
- Posty: 7
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 2.0 CD GY '02
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6