Turbosprężarka- regeneracja, wymiana, problemy

Postprzez MAZVAGTECH » 13 cze 2008, 10:21

xANDy napisał(a):O które przepustnice chodzi – o klapki zamykające wloty do 4 zaworów ssących?

Nie o te. O ta jedna duza na samym wlocie do kolektora ssacego. Do silownika tej przepustnicy przychodza dwa wezyki podcisnieniowe.
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez grzesiekodm » 29 cze 2008, 14:45

Przy okazji naprawy swojego silnika wyjąłem turbosprężarkę. Niby wszystko z nią OK, ale po bliższych oględzinach okazało się, że ma spory luz współosiowy. Wirnik przesuwa się na wzdłuż osi 1,8mm Czy to jest normalne? Czy świadczy o uszkodzeniu turbiny? Czy w takim przypadku turbina może puszczać olej??
Początkujący
 
Od: 30 gru 2007, 12:24
Posty: 8
Skąd: z gór
Auto: Mazda 6 Exclusive '09 MZR-CD 140KM

Postprzez fox11 » 25 wrz 2009, 12:34

Mi moja Madzia zaczęła jeść olej w strasznych ilościach na 2000 km. ok. 1 litr, przy odpalaniu niebieski dymek, podobno po konsultacji z mechanikiem uszczelniacze zaworowe, przy mocnym pierwszym depnięciu czarna chmura za mną , potem już nie dymi. Oczywiście podejrzenie padło że turbina puszcza olej. Troszkę słabiej przyspiesza, turbina nie świszczy. Czy ktoś miał już takie objawy, co typujecie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2008, 10:56
Posty: 74
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 136KM MZR-CD 05r

Postprzez malkolm » 25 wrz 2009, 21:26

fox11 z tym dymieniem mam tak samo choć autko oliwy prawie w ogóle nie bierze, chmurę w lusterku tylko raz widziałem ale myślę że zawsze coś tam się pokarze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez fox11 » 26 wrz 2009, 01:27

No tak, ale to ciut inny silnik, ale te ilości oleju, gorzej niż 2 suw
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2008, 10:56
Posty: 74
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 136KM MZR-CD 05r

Postprzez Enduro » 26 wrz 2009, 13:03

grzesiekodm napisał(a):Przy okazji naprawy swojego silnika wyjąłem turbosprężarkę. Niby wszystko z nią OK, ale po bliższych oględzinach okazało się, że ma spory luz współosiowy. Wirnik przesuwa się na wzdłuż osi 1,8mm Czy to jest normalne? Czy świadczy o uszkodzeniu turbiny? Czy w takim przypadku turbina może puszczać olej??
#
istotny jest luz osowy,
jej szczelnosc,
i stan lopatek-> najbardziej istotny na wydechu!

proponuje odkecic obejme i wtedy obejrzysz wirnik...

Enduro
Ostatnio edytowano 25 paź 2009, 10:32 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez xANDy » 14 paź 2009, 09:07

A ja proponuję sprawdzić przedmuchy pod uszczelkami wtrysków – na ciepłym motorku odkręcić powoli korek oleju... sprawdzić co dmucha.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez stary_jac » 25 paź 2009, 00:02

czy ktoś robił lub spotkał się z "czyszczeniem" łopatek turbiny ???
wszystko jest trudne nim stanie sie proste
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2008, 21:37
Posty: 56
Skąd: Zywiec
Auto: Premacy 2 DiTD 2001r 185kkm

Postprzez Enduro » 25 paź 2009, 10:34

stary_jac napisał(a):czy ktoś robił lub spotkał się z "czyszczeniem" łopatek turbiny ???

raczej nie sa one zabrudzone
jedyni przykopcone
a wszelkie praca przy nich odradzam,
bo to dosc czuly aparat
i wymagajacy wywarzenie i to dosc precyzyjnego
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez arius » 22 gru 2009, 21:35

z tego co mi wiadomo mój znajomy dwa lata temu za pełną regenerację turbiny brał 1100zł, w co wchodziła wymiana łopatek itd, jeżeli zniszczenia były mniejsze cena też była mniejsza. Nie wiem jak teraz i czy jeszcze się tym zajmuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 20:03
Posty: 149
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM

Postprzez martinezoo » 23 gru 2009, 00:49

witam wszystkich szczęśliwych posiadaczy mazdy 6
ostatnio tzn. w wakacje 2009 regenerowałem turbinę w mojej maździe 6 2litry 100kw
chyba wszystkie serwisy regenerujące turbinki objeździłem w warszawie i okolicach
i znalazłem jeden sensowny i zarazem najtańszy serwis w Pruszkowie pod warszawą
profesjonalna obsługa dla nich nie ma rzeczy niemożliwych (niektórzy nie chcieli się podejmować) a zarazem najtaniej plus gwarancja rok ja zapłaciłem 1250zł inni krzyczeli 1600zł ( w zależności od stopnia zepsucia) namiarów nie pamiętam pozostał mi tylko tel, na wszelki wypadek 507 034 256
martinezoo
 

Postprzez arius » 26 gru 2009, 14:42

ten najcięższy przypadek, to wymiana praktycznie całych wnętrzności na nowe. części są dosyć drogie i dlatego tyle to kosztuje. Najdroższa jest turbinka ze swoimi delikatnymi łopatkami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 20:03
Posty: 149
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM

Postprzez dziara » 3 sty 2010, 13:42

martinezoo napisał(a):najtaniej plus gwarancja rok ja zapłaciłem 1250zł i


A czy turbinę musiałeś sam wymontować i zamontować w Magdalenie czy u nich to jest w cenie?
Czy różnica po regeneracji jest duża w jeździe i ile zajmuje im dni taka zabawa?
Pozdr.....
dziara
 

Postprzez martinezoo » 18 sty 2010, 00:38

na wstępie małe sprostowanie nie 1250zł tylko 1150zł
turbosprężarkę odebrałem na drugi dzień z rana , wyglądała jak nowa taka czysta była
dostałem rok gwarancji , jak narazie samochód dobrze się sprawuje
a turbo wymontowywali mi w nadarzynie , w pruszkowie tylko jest regeneracja czyli zawozisz już wymontowaną turbinkę , przy okazji powiedzieli co było przyczyną awarii turbosprężarki aby na przyszłość nie regenerować kolejnej
martinezoo
 

Postprzez vqsoft » 18 sty 2010, 07:36

martinezoo – co wg speców było powodem awarii ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Tomcio1972 » 18 sty 2010, 12:22

podczepię się pod temat jeżeli ktoś chce może sprawdzić tę firmę http://www.regmot.pl/ mieści się w mielcu i słyszałem od zaprzyjaźnionych posiadaczy uturbionych pojazdów dobre rzeczy o nich to tyle co mam do powiedzenia w tej sprawie :)
Tomcio1972 ;–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2009, 22:05
Posty: 245
Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin

Postprzez Enduro » 18 sty 2010, 14:23

martinezoo napisał(a):, przy okazji powiedzieli co było przyczyną awarii turbosprężarki

czyli co?
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez arius » 19 lut 2010, 13:25

martinezoo, też byłbym ciekawy co było przyczyną awarii turbosprężarki, może uchroni mnie to od naprawy mojej. :)
Jak się nie zepsuje nie trzeba będzie naprawiać. <cisza>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 20:03
Posty: 149
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM

Postprzez Enduro » 19 lut 2010, 14:31

arius napisał(a):martinezoo, też byłbym ciekawy co było przyczyną awarii turbosprężarki,...?

chyba nie wie sam, jak i te mechaniki
a ja typuje na przeziębinony pęcherz ;)
podr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez arius » 23 lut 2010, 16:06

najczęstszą przyczyną awarii turbosprężarki o której się nie mówi jest zbyt szybkie wchodzenie na wysokie obroty zaraz po odpaleniu i zbyt szybkie wyłączanie silnika po szybkiej jeździe. Raczej się nikt tego nie stosuje, mało kto o tym wie, ale w instrukcji od turbiny podobno jest napisane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 20:03
Posty: 149
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron