Stukanie (stuki) w silniku

Postprzez samson22 » 30 paź 2014, 00:27

david22pl napisał(a): czy wymieniałeś wszystkie ?

Podkładki trzeba wymIenić parami, tj jak wykrecasz wtrysk 1 to wymieniasz podkładki na wtrysku 1 i 2, jak odkrecasz wtrysk np 3 albo 4 to podkładki wymieniasz na 3i4 wtrysku.
Mazda zaleca wymianę podkładek przy każdym odkreceniu wtryskow.
Po wymienieniu podkładek nie powinno dynamić spod korka.

Wysłane z mojego Redmi przy użyciu tapatalk
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 16:19
Posty: 41 (2/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 6 Sport 2.0 CITD 136KM'04r

Postprzez canto » 9 lis 2014, 18:18

Cześć,

W mojej m6 ostatnio dzieje się coś takiego:


Świeży zakup tak naprawdę, dopiero co wymieniłem dwumas i sprzęgło i wszystko było cacy.
Jak odjeżdżałem to majster nawet chwalił, mówił, że wszystko ładnie chodzi, silnik też. Było to 4 dni temu.
Wczoraj nie odpalana a dzisiaj przejechałem 15 metrów do garażu i dopiero jak wysiadłem to usłyszałem ten stukot.

Jakieś pomysły?
Jeśli to panewki to opłaca się robić czy zaraz znowu się zepsują?
Pytam bo chcę mieć to auto długo, ja nie z tych co często zmieniają.

I co najważniejsze, dojadę do mechanika czy lawetę mam wołać?

Dzięki!
Początkujący
 
Od: 11 paź 2014, 18:28
Posty: 6 (3/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2004 2.0 D

Postprzez sheller80 » 9 lis 2014, 18:50

Nie sadze zeby był to odgłos paewki u mnie tłukło całkiem inaczej ,moze cos z osprzetu silnika rolka napinacz ?? próbowałes zdjac pasek wielorowkowy??
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2014, 12:59
Posty: 266 (0/3)
Skąd: Łańcut / Podkarpacie
Auto: Mazda 6 GY 2006r RF7J

Postprzez canto » 9 lis 2014, 19:15

sheller80 napisał(a):Nie sadze zeby był to odgłos paewki u mnie tłukło całkiem inaczej ,moze cos z osprzetu silnika rolka napinacz ?? próbowałes zdjac pasek wielorowkowy??


Mam nadzieję, że nie! Wolałbym uniknąć kolejnej dawki sporych kosztów.
Nie próbowałem bo ja się po prostu nie znam na tym ;–)
Niezbyt nawet wiem jak tą plastikową pokrywę silnika ściągnąć. Wydaje mi się, że wystarczy pociągnąć ale nie chcę nic połamać. Mam ogólnie pecha i talent do psucia.

Pytanie czy ujadę tym jutro do pracy i do mechanika po pracy? Trochę się boję.

Miałem kiedyś MX-3 V6 i zatarłem w niej silnik (niechcący), mimo tego jeździła jak złoto :D

Dopisano 10 lis 2014, 10:52:

Rozgrzal sie silnik dzis rano troche i przestalo stukac.
Po poludniu u majstra zostawie auto i zobaczymy co powie.

Dzieki wszystkim. Bede tu pisal jak sie dowiem czegos nowego.

Majster czas będzie miał dopiero po weekendzie więc wtedy napiszę co i jak.
Początkujący
 
Od: 11 paź 2014, 18:28
Posty: 6 (3/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2004 2.0 D

PostTen post został usunięty przez canto 10 lis 2014, 20:42.
Powód: daj spokój

Postprzez david22pl » 10 lis 2014, 20:47

del
Ostatnio edytowano 20 cze 2015, 19:49 przez david22pl, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 25 wrz 2014, 10:29
Posty: 18 (0/1)
Skąd: gdańsk
Auto: Mazda 3

Postprzez canto » 11 lis 2014, 00:17

david22pl napisał(a):
Canto –
Olej kiedy wymieniany ? Podkładki ? Czyszczenie smoka olejowego ?
Wiesz coś o tym ?? Bo rozumiem że skoro świeży zakup to jeszcze nie robiłeś tego sam :)


Oh Panie, nic nie wiem. Po przeczytaniu postów na tematy stuków chce aby majster mi tego smoka sprawdził i wtryski może od razu olej wymienie. Spod korka nie leci dym wiec podkładki chyba ok.
Początkujący
 
Od: 11 paź 2014, 18:28
Posty: 6 (3/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2004 2.0 D

Postprzez samson22 » 11 lis 2014, 00:36

1 smoka obowiązkowo sprawdź,
2 wymień olej ELF EVOLUTION 900 SXR 5W30 lub Dexelia ultra 5w30 (ten jest zalecany przez mazde, ale i droższy)
3 jak nie leci spod korka to podkładki ok. Profilaktycznie zawsze możesz wymienić.

Sprawdź jeszcze rozrząd bo to najważniejsze w silniku diesla.

A te stuki to nie panewki.

Wysłane z mojego Redmi przy użyciu tapatalk
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 16:19
Posty: 41 (2/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 6 Sport 2.0 CITD 136KM'04r

Postprzez canto » 11 lis 2014, 18:49

Bardzo dziękuję za informacje.

Zmienię olej i może faktycznie zrobię rozrząd, będzie święty spokój przynajmniej z tym :–)
Poproszę aby oprócz smoka sprawdził też te podkładki. Nie chciałbym aby się okazało, że za słabo dokręcone albo co.
Ostatnio edytowano 11 lis 2014, 19:54 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Początkujący
 
Od: 11 paź 2014, 18:28
Posty: 6 (3/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2004 2.0 D

Postprzez samson22 » 11 lis 2014, 19:14

canto napisał(a):Poproszę aby oprócz smoka sprawdził też te podkładki. Nie chciałbym aby się okazało, że za słabo dokręcone albo co.

Przy odkręceniu, poluzowaniu śrub od mocowania wtrysków od razu musisz wymienić podkładki (parami) – takie jest zalecenie serwisu mazdy i dobrze się tego trzymać.
Podkładki musisz mieć oryginały lub dobry zamiennik (tu ważny jest wymiar), nie wszystkie zamienniki się sprawdzają.

W razie pytań pisz, pomożemy.

Wysłane z mojego Redmi przy użyciu tapatalk
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 16:19
Posty: 41 (2/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 6 Sport 2.0 CITD 136KM'04r

Postprzez david22pl » 12 lis 2014, 17:41

del
Ostatnio edytowano 20 cze 2015, 19:46 przez david22pl, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 25 wrz 2014, 10:29
Posty: 18 (0/1)
Skąd: gdańsk
Auto: Mazda 3

Postprzez samson22 » 12 lis 2014, 21:02

david22pl napisał(a):Pewnie dostanę po uszach ale ja założyłem takie boshowskie do volvo chyba, pasują i wszystko hula puki co aczkolwiek następnym razem chyba wymieniłbym na te ze sklepu kolegi z forum żeby nie drżeć o nic.. :D tak że mimo że wybrałem tańszy wariant to polecam jednak dołożyć 40zł i kupić takie jakie mają być.
ważne żeby wymiary były właściwe, grubość i średnica.
Obserwuj co jakiś czas czy spod korka nie "dmucha"

Wysłane z mojego Redmi przy użyciu tapatalk
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 16:19
Posty: 41 (2/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 6 Sport 2.0 CITD 136KM'04r

Postprzez canto » 20 lis 2014, 11:41

Już po wizycie u majstra.
Okazuje się, iż stukał a (później rzęził) pasek wielorowkowy.
Trochę to dziwne bo nie wiem jak pasek może stukać ale... nie będę się kłócił ;–)
Nowy pasek 90zł. Wygląda na to, że teraz już jest w porządku.
Rozrząd jeszcze dobry, reszta też.
Przy okazji wymieniłem olej i kupiłem zimówki.

Dzięki wszystkim!
Początkujący
 
Od: 11 paź 2014, 18:28
Posty: 6 (3/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2004 2.0 D

Postprzez kubsztyk » 22 lis 2014, 12:23

Witam.
Jako że jestem przewrażliwiony na punkcie auta, to muszę napisać w tym temacie. Zauważyłem, że odkąd zrobiło się ~0...5*C na dworzu, to po odpaleniu zimnego silnika wszystko jest ok, tzn. chodzi gładko, cicho. Natomiast po 2-3 km, gdy się już zagrzeje, to zaczyna być słychać takie rytmiczne stukanie / cykanie. Nie jest to głośne, ale ja to słyszę, gdy jadę z wyłączonym radiem. Było to już słyszalne wcześniej, latem, z tym że teraz po prostu jest wyraźniejsza różnica pomiędzy zimnym a ciepłym silnikiem. Podejrzewam już od dłuższego czasu pompę vacuum, jeśli chodzi o wtryskiwacze, to stosuję od ponad roku olej 2T do ropy i raczej nie ma z nimi problemów. Rok temu jesienią miałem regulowane zawory i mam nadzieję, że zostało to poprawnie wykonane, choć drugi użytkownik mojego auta twierdzi, że to po tej regulacji coś zaczęło cykać.
Nie wiem czy jest sens nagrywać filmik, bo to chyba tylko w kabinie słychać przy wyłączonym radiu.
Czy są jakieś powody do obaw? Może to pompa podciśnienia i standardowe jej uszkodzenie – sprzęgiełko? Dodam, że te delikatne postukiwanie raz słychać bardziej, a czasem prawie w ogóle, ale jednak zawsze jest.
Jeśli chodzi o o olej, to mazda jeździ zawsze na 5W30, poprzednim razem tylko był 5W40. 4 ostatnie wymiany oleju – płukanka silnika renomowanych firm. 2-masa wymieniana w styczniu 2013, 20-30 tys. km temu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Janusz626 » 24 lis 2014, 00:04

Myślę że nie masz powodów do zmartwień.
Jesli możesz zrób kalibracje wtryskiwaczy, ale na porządnie rozgrzanym silniku. Sprzegielko alternatora czy pompy Vacuum odrzucam, olejem 2T się nie przejmuj ewentualnie sitkiem lub filtrem.
Zrób kalibracje i daj znać, piszę z TT :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez kubsztyk » 24 lis 2014, 00:10

U mnie kalibracja nie jest taką prostą sprawą, ELMa nie mam, a Forscan czytałem, że przerywa proces kalibracji, pewnie ze względu na panujące na zewnątrz temperatury otoczenia. Jechać do ASO czy do serwisu mi się nie widzi, bo to jest też spory koszt w porównaniu do tego, co się dzieje. Latem wykonywała się autokalibracja co kilkaset kilometrów, ale to jest zasługa stosowania oleju 2T, bo wcześniej to się nie dokonywało. Zresztą, mimo autokalibracji nadal słychać co nieco, stąd też moje podejrzenia na sprzęgiełko vacuum. Ciekawe, że na zimno po nocy silnik chodzi miękko, tylko po rozgrzaniu jest to cykanie. Filtr wymieniałem wczoraj, a sitko czyściłem 3,5 roku temu, zresztą to nie to, bo auto ma kopa, że aż opony chcą pospadać z felg. Może ja za dużo wymagam od auta, które ma 235 tysięcy na blacie <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez pastrana19999 » 26 lis 2014, 20:04

Podkladki wszystkie boscha po 3 zl
Początkujący
 
Od: 12 paź 2014, 13:32
Posty: 22
Auto: Mazda 6 2.0 136km

Postprzez Janusz626 » 26 lis 2014, 21:11

Kubsztyk, a zawory kiedy byly regulowane ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez kubsztyk » 26 lis 2014, 22:07

kubsztyk napisał(a):(...) Rok temu jesienią miałem regulowane zawory i mam nadzieję, że zostało to poprawnie wykonane, choć drugi użytkownik mojego auta twierdzi, że to po tej regulacji coś zaczęło cykać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Janusz626 » 26 lis 2014, 22:11

Jeśli potwierdzasz tą tezę, to ja przeprowadziłbym ponowną reg zaworów.
Podobnie jak Ty, jestem wrażliwy ze względu na bolączki począwszy od RF2A przez RF5C aż do RF7J.
Dużo roboty nie jest, a nóż widelec ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6