Turbosprężarka- regeneracja, wymiana, problemy

Postprzez Dozo » 1 gru 2007, 20:54

magicadm napisał(a):Diagnozę (błędna) robił serwis

Serwis oficjalnie "zasugerował" że świst może być wynikiem uszkodzonej turbiny więc wymaga ona demontazu i dalszej diagnozy. Ponieważ serwis nie zajmuje sie turbinami -co sie dzieje dalej z turbiną to nie ich sprawa. W Moto Remo stwierdzili, że turbina jest O.K.
szoszon1983 napisał(a):Świst też o niczym nie świadczy

wiem, że świst to jeszcze nie tragedia ale jest on zdecydowanie za głośny w porównaniu z innymi Mazdami. Na szczęscie nie mam innych objawów uszkodzonej turbiny więc jeżdzę z tym świstem i czekam na rozwój sytuacji... :–(
Odwiecznym problemem jest to, ze w takich sytuacjach firma regenerujaca turbine obwinia serwis montujacy/demontujacy turbine a serwis obwinia zakład który zregenerował turbinę :(
Początkujący
 
Od: 21 paź 2007, 21:06
Posty: 13
Skąd: Kraków-Poznań
Auto: Mazda 6 SportKombi 2.0 CD

Postprzez MAZVAGTECH » 22 mar 2008, 15:10

Nie chce zakladac nowgo temtu wiec podpinam sie pod stary bo objawy mam identyczne a regeneracje turbiny zostawiam na sam koniec Przebieg 52tys tej mazdy i jest autentyczny Wyglada to w ten sposob ze po otwarciu fitra powietrza slychac prace turbiny jak szlifierki wysookoorotowej Po sciagnieciu wezyka sterujacego kierownicami na turbinie slychac jak turbina zwalnia i wtedy jest tylko szum zasysanego powietrza To wycie turbiny slychac na zewnatrz, bo to nie jest gwizd tylko wycie, jak ktos jedzie a ja stoje i nasluchuje Przyspieszenie i osiagi ok, az za dobre Sprawdzalem przepustnice na kolektorze dolotowym, na zawory jest zamknieta, glowna na wlocie do kolektora zamyka sie na polowe na biegu jalowym. Sprawdzalem silownik do kierownic turbiny jest ok. Uklad dolotowy jest szczelny a wyglada na to jakby powietrze z turbiny nie mialo zadnych oporow i pozwalalo rozpedzac sie turbinie, jak przydlawie wlot do kolektora ssacego recznie przymykajac duza przepustnice wowczas wszystko cichnie, powoduje to wzrost cisnienia w ukladzie dolotowym i spadek predkosci obrotowej turbiny, po uchyleniu sie przepustnicy wszystko wraca z powrotem tak jakby powietrze przelatywalo przez silnik co jest niemozliwe. Juz za bardzo nie ma pomyslow, chyba zeby zajac sie wydechem ale musialaby to byc nieszczelnosc dosc duza a tego ani nie slychac ani nie widac
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez malkolm2 » 4 kwi 2008, 19:01

naprawiłeś tą usterkę??
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 22:18
Posty: 461
Skąd: Leżajsk
Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II

Postprzez MAZVAGTECH » 4 kwi 2008, 21:33

Naprawilem. Dlatego w przypadku roznych swistow, wyc turbosprezarek i braku widocznych objawow zuzycia turbiny nie polecam jej wymontowywania i regeneracji bo to niepotrzebne koszty, czego doswiadczyl na wlasnej skorze autor tego tematu.
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez malkolm2 » 4 kwi 2008, 22:16

maxkls jaka była przyczyna takich odgłosów??
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 22:18
Posty: 461
Skąd: Leżajsk
Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II

Postprzez MAZVAGTECH » 5 kwi 2008, 09:13

Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez fox11 » 3 cze 2008, 22:51

Pawnik napisał(a):Czyli Panowie tak, żeby była jasność w tej sprawie – w sumie Mazda 6 w dieslu nie odbiega zbytnio jakością od Laguny II w dieslu. Tam sprężarki padają jak muchy, ale za to koszta są o połowę mniejsze . Czyli za ok 50 kkm ( najwyżej ) muszę się ścierwa pozbyć. Wadą fabryczną są też koła dwumasowe i sprzęgło. Dziękuję i chyba wrócę do poczciwej benzyny ( tu ukłon pomimo jego kontrowersyjnego zachowania w stronę M. Loreta). Najgorsze, że jak twierdzi Jaksa – nie ma na to wpływu sposób użytkowania silnika z turbo i kółkami dwumasowymi ysz
Wniosek – dobijam kilometraż i sprzedaję..

Mój znajomy miał lagune benzyna z najmocniejszym motorem g... rzadkiej maści wszystko padało, podnośnik szyby 1250 zł. padł, cewki zapłonowe 2 razy wymieniał, zawieszenie po zimie do roboty,nawet wyświetlacz ciekłokrystaliczny się rozwarstwił i tak w ciągu roku dorzucił 10kzł. pozbył się jej . Nowemu właścicielowi natychmiast się popsuła.
Proponuje kupić to g... w dieslu i wpisywać posty na forum mazdaspeed z kolejnych napraw tego francuskiego cudu aby właściciele mazd w dieslu poczuli że ich problemy to tak naprawdę przeczulenie
Ostatnio edytowano 3 cze 2008, 23:22 przez fox11, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2008, 10:56
Posty: 74
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 136KM MZR-CD 05r

Postprzez fox11 » 3 cze 2008, 23:00

tomekrvf napisał(a):Tak płaczecie nad tymi turbinami, a widział ktoś rozwaloną turbosprężarkę od M6?

Widziałem, kolesiowi turbina na autostradzie puściła olej, skutek zatarty silnik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2008, 10:56
Posty: 74
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 136KM MZR-CD 05r

Postprzez xANDy » 4 cze 2008, 10:52

Nie ma co ukrywać – silnik w M6 ma większą moc, jest troszkę bardziej wysilony, turbina więcej pcha niż w przypadku DiTD (gdzie w porównaniu z VW była niemal wieczna).
Forum traktuje przede wszystkim o usterkach. Tematy z serii "ohh i ahh" są w innym miejscu, więc nie dziwmy się takiemu układowi rzeczy.

Proszę podjechać do punktu regeneracji turbin – okaże się, że w większości aut turbina jest elementem eksploatacyjnym i regeneruje się ją (bądź wymienia) co ~100kkm. Turbiny IHI są tam rzadkością a niektórych modeli mogli jeszcze na oczy nie widzieć (większość turbiniarzy nie naprawiała jeszcze tych od DiTD).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez rexwolf » 4 cze 2008, 12:37

chyba jestescie przewrazliwieni, co potwierdza cala masa postów najpierw o DITD pozniej o 6. Kupujac uzywke ryzykuje sie. Przepraszam bardzo samochod z przebiegiem zuzywa sie a nie odmladza. Jak powiedzial xAndy w ditdtez sie pocily przewody od turba. po zaslepieniu EGR spokoj. U jednego turbina swiszcze u drugego nie i wszystkie sa dobre.Szukacie dziury w calym.
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2006, 14:55
Posty: 134
Skąd: warszawa
Auto: 323F 2.0 DITD z IV 1999r.

Postprzez Riki » 4 cze 2008, 12:43

rexwolf napisał(a):Szukacie dziury w calym.

:D
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez MAZVAGTECH » 8 cze 2008, 16:06

xANDy napisał(a):Turbiny IHI są tam rzadkością a niektórych modeli mogli jeszcze na oczy nie widzieć (większość turbiniarzy nie naprawiała jeszcze tych od DiTD).

Niekoniecznie, polecam wykonac telefon do firmy TurboTec i okazuje sie ,ze nie sa to wcale turbiny tak dlugowieczne jakby sie sadzilo, regeneruja, moze nie tak "masowo", ale to raczej wynika z tego, ze mazd jest generalnie mniej niz wolkswagenow,renowek.
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez fox11 » 8 cze 2008, 19:19

Żadne nie są długowieczne, grunt żeby psuły się inne ale rzadko te w mazdach <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2008, 10:56
Posty: 74
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 136KM MZR-CD 05r

Postprzez xANDy » 9 cze 2008, 16:05

maxkls – możliwe, że masz inne dane. Inny rejon kraju itp. – tutaj miałem przypadek jednej uszkodzonej mechanicznie turbiny z DiTD, która musiała przejść regenerację – stary turbiniarz powiedział mniej więcej to, co napisałem – takich turbin on właściwie nie ogląda, ta to była chyba druga albo trzecia w życiu, nie miał z czego jej zregenerować i ściągał części gdzies od znajomych z Polski (też z uszkodzonych mechanicznie turbin).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez fox11 » 9 cze 2008, 17:23

xANDy – jako moderator pewnie masz orientacje ile ludzi na forum tak naprawdę posypały się turbiny w MZR-CD, bo kilkoro forumowiczów regenerowało turbiny ale raczej z powodu niewiedzy serwisu niż z powodu ich zużycia. <jelen>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2008, 10:56
Posty: 74
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 136KM MZR-CD 05r

Postprzez MAZVAGTECH » 9 cze 2008, 18:27

xANDy napisał(a):maxkls – możliwe, że masz inne dane.

xANDy powtorzylem tylko to co uslyszalem w Turbo Tecu, gdy rozbierali moja turbine i mialem czas tam posiedziec i porozmawiac z nimi. W ASO w Katowicach rowniez uslyszalem o przypadkach wymiany turbiny, w tych autach co sa na gwarancji sprawa jest prosta, a jesli brak gwarancji-regeneracja.
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez Lestat » 12 cze 2008, 09:57

Witam,
właśnie mam problem ze świszczeniem/piszczeniem i na boga szlak mnie trafia bo nie bardzo wiem od czego zacząć. W mojej M6 136KM Kombi mam następny problem. W jeździe miejskiej jest ok tyle że zaczęła dużo palić ok 10 l/100. Problem narasta jak ruszę w trasę i nie daj Boże wjadę na autostradę 140 km/h. Wtedy następuje jakby efekt zmęczenia turbo/silnika. Każde dodanie gazu poprzedzone jest świstem z jednoczesnym poślizgiem przyśpieszenia. Za chwilę to ustaje mija świst/pisk (jakby włączał się jakiś silniczek). Przy każdej redukcji biegów i kolejnym dodaniem gazu świst znowu zaczyna się odzywać i tak już będzie przez cały dzień aż nie odstawie M6 na odpoczynek. Zauważyłem większe spalanie oraz mniejszą dynamikę po "zmęczeniu" silnika. Please może ktoś miał coś podobnego, bo nie wiem czy to turbo czy coś innego. Żadnych wycieków nie stwierdziłem – silnik ma już 190 k ale niby jest dobrze serwisowany (kupiony z salonu ASO Niemcy) – osobiście przejechałem już 55 k i do tej pory było ok.
Pozdrawiam i czekam na komentarz.
Mazda/Megami/Bogini
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 paź 2007, 11:28
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2,0 TD

Postprzez xANDy » 12 cze 2008, 15:38

Sprawdź przede wszystkim szczelność całego dolotu a pierwsze kroki skieruj do IC, czy nie pękł krociec dolny, co jest wadą tych modeli przed FL.
IC masz za osłoną przy lewym przednim kole.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez MAZVAGTECH » 13 cze 2008, 09:18

Sparwdz tez przepustnice na kolektorze ssacym czy nie sa zapieczone. Wczoraj robilem z mazda, ktora miala przepustnice na wlocie do kolektora ssacego zapieczona Na dodatek ustawila sie w pozycji zamknietej.
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez xANDy » 13 cze 2008, 10:12

maxkls napisał(a):Sparwdz tez przepustnice

O które przepustnice chodzi – o klapki zamykające wloty do 4 zaworów ssących?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6