Wymiana oleju w silniku MZR-CD

Postprzez dobrzyn22 » 26 sie 2011, 16:11

A tak przy okazji powyższego pytania...Rozumiem wymianę oleju po iluś tam tys. km(wedle uznania) na zalecaną, dość rygorystycznie powiedzmy, przez Mazdę DEXELIĘ.Rozumiem,że olej ten może jest super hiper,rewelka i dopasowany do takiego silnika z DPFem.
1.Ale jak to się ma do wypalania DPF(bo głównie przez DPF olej musi spełniać specjalne normy) po np.7tys. km od poprzedniej wymiany,skoro ten olej jest coraz bardziej rozrzedzany i mieszany ze zwykłym olejem napędowym <co?> Wtedy jago właściwości są już zdecydowanie inne od pierwotnych,zaraz po wymianie...
2.W czym(biorąc pod uwagę powyższy przykład)jest problem(o ile jest),żeby po takim przebiegu od wymiany,zrobić jeśli potrzeba dolewkę np.1litra dowolnego olejuprzeznaczonego do silników z DPFem oczywiście tej samej klasy lepkościowej <co?>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez dobrzyn22 » 26 sie 2011, 16:11

A tak przy okazji powyższego pytania...Rozumiem wymianę oleju po iluś tam tys. km(wedle uznania) na zalecaną, dość rygorystycznie powiedzmy, przez Mazdę DEXELIĘ.Rozumiem,że olej ten może jest super hiper,rewelka i dopasowany do takiego silnika z DPFem.
1.Ale jak to się ma do wypalania DPF(bo głównie przez DPF olej musi spełniać specjalne normy) po np.7tys. km od poprzedniej wymiany,skoro ten olej jest coraz bardziej rozrzedzany i mieszany ze zwykłym olejem napędowym <co?> Wtedy jago właściwości są już zdecydowanie inne od pierwotnych,zaraz po wymianie...
2.W czym(biorąc pod uwagę powyższy przykład)jest problem(o ile jest),żeby po takim przebiegu od wymiany,zrobić jeśli potrzeba dolewkę np.1litra dowolnego olejuprzeznaczonego do silników z DPFem oczywiście tej samej klasy lepkościowej <co?>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

PostTen post został usunięty przez bieski 30 paź 2011, 01:00.
Powód: Porządki

Postprzez Fans » 27 sie 2011, 18:27

Po zakupie został zalany Mobil 1 5w-50, po 10 tyś. czas na zmianę i olej został zmieniony Shell Helix Diesel Ultra 5W-40.
Opel Vectra 2.0 GT 91r. ---> Opel Vectra 1.8 CD 96r. ---> Toyota Avensis 2.0 D4D 00r. ---> Mazda 6 2.0 MZR-CD (CiTD) 04r.---> Nissan X-trail 2.2 dCI 04r.---> Opel Insignia 2.0 CDTI 160KM 4x4 2013r., kombi
Pozdrawiam Lukatoari
https://www.facebook.com/AlfabetSmakuMadzi/?fref=ts
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2010, 12:16
Posty: 516 (3/2)
Skąd: Białełęka Warszawa
Auto: Opel Insignia 2.0 CDTI 4x4 2013r., 160 KM

Postprzez smile » 27 sie 2011, 22:51

dobrzyn22 napisał(a):A tak przy okazji powyższego pytania...Rozumiem wymianę oleju po iluś tam tys. km(wedle uznania) na zalecaną, dość rygorystycznie powiedzmy, przez Mazdę DEXELIĘ.Rozumiem,że olej ten może jest super hiper,rewelka i dopasowany do takiego silnika z DPFem.
1.Ale jak to się ma do wypalania DPF(bo głównie przez DPF olej musi spełniać specjalne normy) po np.7tys. km od poprzedniej wymiany,skoro ten olej jest coraz bardziej rozrzedzany i mieszany ze zwykłym olejem napędowym <co?> Wtedy jago właściwości są już zdecydowanie inne od pierwotnych,zaraz po wymianie...
2.W czym(biorąc pod uwagę powyższy przykład)jest problem(o ile jest),żeby po takim przebiegu od wymiany,zrobić jeśli potrzeba dolewkę np.1litra dowolnego olejuprzeznaczonego do silników z DPFem oczywiście tej samej klasy lepkościowej <co?>


Ad.1
Może i właściwości są zdecydowanie inne od "pierwotnych" ale olej ciągle spełnia wysokie wymagania i SMARUJE, a przy wypaleniu DPF to nawet lepiej jak jest wymieszany ;) Jeśli któryś z kolegów chce poprawiać producenta to powodzenia... Olej należy wymienić bezwzględnie w momencie gdy dojdzie do X a z mrugającym DPF jest zakaz jazdy (no tylko chyba na lawecie...).

Ad.2
Jak się jakiś olej stosuje to zawsze 1l na dolewki albo stoi w garażu pod ręką albo leży w aucie także pod ręką :) Wymień mi 3 marki olejów, które spełniają rygorystyczne wymagania DPF-u Mazdy, czyli spełnia normę C1 w klasyfikacji ACEA ? :D
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez smile » 27 sie 2011, 22:51

dobrzyn22 napisał(a):A tak przy okazji powyższego pytania...Rozumiem wymianę oleju po iluś tam tys. km(wedle uznania) na zalecaną, dość rygorystycznie powiedzmy, przez Mazdę DEXELIĘ.Rozumiem,że olej ten może jest super hiper,rewelka i dopasowany do takiego silnika z DPFem.
1.Ale jak to się ma do wypalania DPF(bo głównie przez DPF olej musi spełniać specjalne normy) po np.7tys. km od poprzedniej wymiany,skoro ten olej jest coraz bardziej rozrzedzany i mieszany ze zwykłym olejem napędowym <co?> Wtedy jago właściwości są już zdecydowanie inne od pierwotnych,zaraz po wymianie...
2.W czym(biorąc pod uwagę powyższy przykład)jest problem(o ile jest),żeby po takim przebiegu od wymiany,zrobić jeśli potrzeba dolewkę np.1litra dowolnego olejuprzeznaczonego do silników z DPFem oczywiście tej samej klasy lepkościowej <co?>


Ad.1
Może i właściwości są zdecydowanie inne od "pierwotnych" ale olej ciągle spełnia wysokie wymagania i SMARUJE, a przy wypaleniu DPF to nawet lepiej jak jest wymieszany ;) Jeśli któryś z kolegów chce poprawiać producenta to powodzenia... Olej należy wymienić bezwzględnie w momencie gdy dojdzie do X a z mrugającym DPF jest zakaz jazdy (no tylko chyba na lawecie...).

Ad.2
Jak się jakiś olej stosuje to zawsze 1l na dolewki albo stoi w garażu pod ręką albo leży w aucie także pod ręką :) Wymień mi 3 marki olejów, które spełniają rygorystyczne wymagania DPF-u Mazdy, czyli spełnia normę C1 w klasyfikacji ACEA ? :D
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez smile » 27 sie 2011, 23:04

WaldekM napisał(a):
agnostyk napisał(a):tak ma nie być – inaczej byś nie miał podziałki na bagnecie!

no wlasnie ,tylko ,ze u mnie jak to w silniku z DPF jest jeszcze magiczny "X" na podzialce, do ktorego jest jeszcze dluuga droga od tego stanu oleju ,ktory mam obecnie .
Przedtem jak juz pisalem nie mialem najmniejszego problemu z przybywaniem oleju ,auto ma 80kkm obecnie ja mam je od 50kkm przebiegu i caly czas jest regularnie serwisowane w ASO ,wiec w czym jest problem ,czy poprostu przelali olej ? wlali mi 5ltr.dexeli czy to za duzo? z tego co wyczytalem powinno chyba byc wlane 4.1 czy cos takiego,czy ta roznica wynika wlasnie z tego ? i czy ten nadmiar w jakis sposob moze zaszkodzic ?

dzieki


To że na fakturze masz 5 litrów to wcale nie znaczy, że w Twoim wozie jest całe 5 litrów nalane... Chociaż jeśli akurat są sumienni i uczciwi i wlali 5 litrów to i tak im to na rękę, przelewając stan oleju szybciej się zbliży do poziomu X, gdzie chętnie znów wymienią olej. w silnikach z DPF olej powinno się uzupełniać dość prezycyjnie, do poziomu pomiędzy min a max (w około połowie). A że oleju z każdym kilometrem może przybywać ASO powie że nalało dobrze i że jest zbyt rozcieńczony paliwem i zaleci wymiane <rotfl>
Przestroga:
Olej należy kontrolować zarówno zaraz po odbiorze auta z ASO jak i regularnie co kilka tysięcy kilometrów – i obserwować jego stan.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez smile » 27 sie 2011, 23:04

WaldekM napisał(a):
agnostyk napisał(a):tak ma nie być – inaczej byś nie miał podziałki na bagnecie!

no wlasnie ,tylko ,ze u mnie jak to w silniku z DPF jest jeszcze magiczny "X" na podzialce, do ktorego jest jeszcze dluuga droga od tego stanu oleju ,ktory mam obecnie .
Przedtem jak juz pisalem nie mialem najmniejszego problemu z przybywaniem oleju ,auto ma 80kkm obecnie ja mam je od 50kkm przebiegu i caly czas jest regularnie serwisowane w ASO ,wiec w czym jest problem ,czy poprostu przelali olej ? wlali mi 5ltr.dexeli czy to za duzo? z tego co wyczytalem powinno chyba byc wlane 4.1 czy cos takiego,czy ta roznica wynika wlasnie z tego ? i czy ten nadmiar w jakis sposob moze zaszkodzic ?

dzieki


To że na fakturze masz 5 litrów to wcale nie znaczy, że w Twoim wozie jest całe 5 litrów nalane... Chociaż jeśli akurat są sumienni i uczciwi i wlali 5 litrów to i tak im to na rękę, przelewając stan oleju szybciej się zbliży do poziomu X, gdzie chętnie znów wymienią olej. w silnikach z DPF olej powinno się uzupełniać dość prezycyjnie, do poziomu pomiędzy min a max (w około połowie). A że oleju z każdym kilometrem może przybywać ASO powie że nalało dobrze i że jest zbyt rozcieńczony paliwem i zaleci wymiane <rotfl>
Przestroga:
Olej należy kontrolować zarówno zaraz po odbiorze auta z ASO jak i regularnie co kilka tysięcy kilometrów – i obserwować jego stan.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez dobrzyn22 » 27 sie 2011, 23:11

Wymień mi 3 marki olejów, które spełniają rygorystyczne wymagania DPF-u Mazdy, czyli spełnia normę C1 w klasyfikacji ACEA ? :D

1.Midland Axentum 5W-30
2.MAZDA DEXELIA DPF 5W-30
3.MOTUL 8100 ECO-CLEAN PLUS C1, SAE: 5W-30
4.FUCHS TITAN GT1 PRO C-1 SAE 5W/30

Proszę ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez dobrzyn22 » 27 sie 2011, 23:11

Wymień mi 3 marki olejów, które spełniają rygorystyczne wymagania DPF-u Mazdy, czyli spełnia normę C1 w klasyfikacji ACEA ? :D

1.Midland Axentum 5W-30
2.MAZDA DEXELIA DPF 5W-30
3.MOTUL 8100 ECO-CLEAN PLUS C1, SAE: 5W-30
4.FUCHS TITAN GT1 PRO C-1 SAE 5W/30

Proszę ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez smile » 27 sie 2011, 23:21

dobrzyn22 napisał(a):
Wymień mi 3 marki olejów, które spełniają rygorystyczne wymagania DPF-u Mazdy, czyli spełnia normę C1 w klasyfikacji ACEA ? :D

1.Midland Axentum 5W-30
2.MAZDA DEXELIA DPF 5W-30
3.MOTUL 8100 ECO-CLEAN PLUS C1, SAE: 5W-30
4.FUCHS TITAN GT1 PRO C-1 SAE 5W/30

Proszę ;)


Dobry jesteś :D :D :D

Dlaczego DEXELIA jest na drugim miejscu? :>

A tak na poważnie, jaka jest dostępność pozostałych olejów w Polsce? To są oleje, które można kupić na stacji paliw? To są mało popularne oleje, dostępne tylko w specjalistycznych punktach i warto kupić litr więcej na zapas – zawsze można go wlać przy następnej wymianie a świeży literek zachować znów na dolewki
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez smile » 27 sie 2011, 23:21

dobrzyn22 napisał(a):
Wymień mi 3 marki olejów, które spełniają rygorystyczne wymagania DPF-u Mazdy, czyli spełnia normę C1 w klasyfikacji ACEA ? :D

1.Midland Axentum 5W-30
2.MAZDA DEXELIA DPF 5W-30
3.MOTUL 8100 ECO-CLEAN PLUS C1, SAE: 5W-30
4.FUCHS TITAN GT1 PRO C-1 SAE 5W/30

Proszę ;)


Dobry jesteś :D :D :D

Dlaczego DEXELIA jest na drugim miejscu? :>

A tak na poważnie, jaka jest dostępność pozostałych olejów w Polsce? To są oleje, które można kupić na stacji paliw? To są mało popularne oleje, dostępne tylko w specjalistycznych punktach i warto kupić litr więcej na zapas – zawsze można go wlać przy następnej wymianie a świeży literek zachować znów na dolewki
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez contactlost » 30 sie 2011, 13:29

Cześć
Pierwszy mój post na forum więc witam was i przechodzę do sprawy ;)

CO jest z tymi Castrolami nie tak? Mazdę kupiłem niedawno i chciałbym olej wlać nowy bo szczerze mówiąc nie wiem na czym teraz jeździ. Do tej pory we wszystkim co miałem, miał mój ojciec i moi znajomi wlewany był Castrol Edge z syntetyków i nigdy nie było kłopotów.
Natomiast po lekturze forum uznałem, że lepiej tę kwestię podrążyć głębiej ;D

Może tak: mam Mazdę 6 2.0 mzr-cd z 2004r. przebieg 156kkm. Czy normalny Castrol Edge 5w30 wlewany w ABCauto w Szczecinie (http://www.autoabc.pl/cennik) nie doprowadzi mnie do katastrofy?

Może wam się to pytanie głupie wydaje ale po waszych wpisach po prostu zgłupiałem ;)

edit:
Teraz jeszcze doczytałem o DPFie.... Się załamać idzie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2011, 13:16
Posty: 50
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 6 GG 2.0 CiTD 2004r.

Postprzez contactlost » 30 sie 2011, 13:29

Cześć
Pierwszy mój post na forum więc witam was i przechodzę do sprawy ;)

CO jest z tymi Castrolami nie tak? Mazdę kupiłem niedawno i chciałbym olej wlać nowy bo szczerze mówiąc nie wiem na czym teraz jeździ. Do tej pory we wszystkim co miałem, miał mój ojciec i moi znajomi wlewany był Castrol Edge z syntetyków i nigdy nie było kłopotów.
Natomiast po lekturze forum uznałem, że lepiej tę kwestię podrążyć głębiej ;D

Może tak: mam Mazdę 6 2.0 mzr-cd z 2004r. przebieg 156kkm. Czy normalny Castrol Edge 5w30 wlewany w ABCauto w Szczecinie (http://www.autoabc.pl/cennik) nie doprowadzi mnie do katastrofy?

Może wam się to pytanie głupie wydaje ale po waszych wpisach po prostu zgłupiałem ;)

edit:
Teraz jeszcze doczytałem o DPFie.... Się załamać idzie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2011, 13:16
Posty: 50
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 6 GG 2.0 CiTD 2004r.

Postprzez darjo1 » 30 sie 2011, 16:40

Cześć,
Ja też nie wiem w czym tkwi problem?
Od ponad roku jeżdżę na Castrolu Magnatec 10W/40, zalany pierwszy raz po zakupie w Polsce przy 160 kkm., teraz mam 198 kkm., wymieniam co 10 tys. i żadnych ubytków nie mam.
Osobiście mogę polecić.

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lip 2010, 18:33
Posty: 12
Skąd: Piotrków Tryb.
Auto: Mazda 6 kombi -121 KM -05'

Postprzez darjo1 » 30 sie 2011, 16:40

Cześć,
Ja też nie wiem w czym tkwi problem?
Od ponad roku jeżdżę na Castrolu Magnatec 10W/40, zalany pierwszy raz po zakupie w Polsce przy 160 kkm., teraz mam 198 kkm., wymieniam co 10 tys. i żadnych ubytków nie mam.
Osobiście mogę polecić.

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 lip 2010, 18:33
Posty: 12
Skąd: Piotrków Tryb.
Auto: Mazda 6 kombi -121 KM -05'

Postprzez Grzyby » 30 sie 2011, 20:03

contactlost napisał(a):Teraz jeszcze doczytałem o DPFie.... Się załamać idzie

Niech się załamują Ci co go mają. U Ciebie nie ma.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Grzyby » 30 sie 2011, 20:03

contactlost napisał(a):Teraz jeszcze doczytałem o DPFie.... Się załamać idzie

Niech się załamują Ci co go mają. U Ciebie nie ma.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez jozim » 30 sie 2011, 20:10

Witam
Ja też nie wiem w czym tkwi problem? Przecież ktoś się pofatygował i opisał w poradniku viewtopic.php?f=90&t=65171 jakie skutki wywołuje stosowanie niewłaściwego oleju, oraz jak często należy go wymieniać. A szczególnie przestrzega przed stosowaniem Castrol Magnatec, który to tak poleca kolega powyżej. Nie ma tygodnia żeby ktoś nie pytał na forum jaki olej, albo jak często go wymieniać.
Po przeczytaniu poradnika odpowiedzi na te i wiele innych pytań same się nasuwają, a więc nie szukajcie CHWILOWYCH OSZCZĘDNOŚCI i skorzystajcie z doświadczeń innych. papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2011, 22:45
Posty: 65
Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r

Postprzez jozim » 30 sie 2011, 20:10

Witam
Ja też nie wiem w czym tkwi problem? Przecież ktoś się pofatygował i opisał w poradniku viewtopic.php?f=90&t=65171 jakie skutki wywołuje stosowanie niewłaściwego oleju, oraz jak często należy go wymieniać. A szczególnie przestrzega przed stosowaniem Castrol Magnatec, który to tak poleca kolega powyżej. Nie ma tygodnia żeby ktoś nie pytał na forum jaki olej, albo jak często go wymieniać.
Po przeczytaniu poradnika odpowiedzi na te i wiele innych pytań same się nasuwają, a więc nie szukajcie CHWILOWYCH OSZCZĘDNOŚCI i skorzystajcie z doświadczeń innych. papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2011, 22:45
Posty: 65
Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6