gasnący silnik – prawd. zawór SCV, zdjęcia str.4

Postprzez Neonixos666 » 3 gru 2011, 19:41

sokoli_majster napisał(a):komponenty które podwyższają jego moc oktanową


W oleju napędowym nie ma liczy oktanowej tylko jest liczba cetanowa. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez roman1979 » 11 gru 2011, 12:22

witam moja 6ka dziś rano nie chciała odpalić czy to przyczyną może być zawór scv.
wczoraj rano zapaliła bez problemu ale po około minuty pracy silnika zgasła, napompowałem paliwo odpaliła i jeżdziłem wprawie cały dzień tylko od czasu do czasu silnik pracował nie równo.
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 16 lip 2010, 18:38
Posty: 22

Postprzez lukasrap » 11 gru 2011, 12:31

Sprawdz jaki masz nr. zaworu i napisz jaki masz przebieg oraz rocznik auta..
Ja, jak i wiekszosc uzytkownikow naszych Mazd musialem wymienic zawor SCV... jednakze u mnie nie bylo zadnego problemu z odpalaniem.. Po prostu podczas jazdy, wrzucajac sprzeglo, dojezdzajac do swiatel, gasl... z ponownym odpaleniem nie bylo problemu...
Jak jechalem do Jaksy, to zawor byl na tyle walniety, ze Warszawe przejezdzalem z kazdym gasnacym silnikiem na swiatlach. Zawor wymieniony i problem zniknal.. No ale mialem ten zawor ze starym nr. ktory nalezalo wymienic...
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez Grzyby » 11 gru 2011, 13:19

roman1979 napisał(a):rano zapaliła bez problemu ale po około minuty pracy silnika zgasła

Wyczyść sitko w zbiorniku paliwa.
Jest nawet fotorelacja jak to zrobić.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez roman1979 » 11 gru 2011, 13:58

lukasrap napisał(a):Sprawdz jaki masz nr. zaworu i napisz jaki masz przebieg oraz rocznik auta..
Ja, jak i wiekszosc uzytkownikow naszych Mazd musialem wymienic zawor SCV... jednakze u mnie nie bylo zadnego problemu z odpalaniem.. Po prostu podczas jazdy, wrzucajac sprzeglo, dojezdzajac do swiatel, gasl... z ponownym odpaleniem nie bylo problemu...
Jak jechalem do Jaksy, to zawor byl na tyle walniety, ze Warszawe przejezdzalem z kazdym gasnacym silnikiem na swiatlach. Zawor wymieniony i problem zniknal.. No ale mialem ten zawor ze starym nr. ktory nalezalo wymienic...





numer zaworu 003 ( nie wiem czy oto chodzi) rok 2003, przebieg 110068
Początkujący
 
Od: 16 lip 2010, 18:38
Posty: 22

Postprzez Grzyby » 11 gru 2011, 14:05

lukasrap napisał(a):No ale mialem ten zawor ze starym nr. ktory nalezalo wymienic...

Wymienia się wtedy jak jest niesprawny. Numer nie ma tutaj nic do rzeczy.
U mnie SCV wytrzymał ponad 200kkm – miałem go wymienić od razu po zakupie bo ... należało? <glupek2>

Roman, olej tego SCV'a. Prawie 600zł do wydania a gwarancji zero.
Wyczyść to sitko – koszt żaden a duża szansa że pomoże.
Miałem takie same objawy jak Ty. Guzik dała wymiana SCV (poza dziurą w portfelu).
Po wyczyszczeniu sitka w zbiorniku i montażu podgrzewacza paliwa problemu nie mam od 2 lat.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez lukasrap » 11 gru 2011, 14:09

No tak, 003 i 006 to sa numery wadliwych zaworow... Ja osobiscie mialem 006.. ( dosc niski masz przebieg jak na ten rocznik )...
Proponowałbym zaczac od najprostszych i najtanszych rzeczy jak np. Grzyby napisal wyczyszczenie sitka paliwa, albo sprawdzenie filtrow itp... z tego wzgledu, ze zawor jest chyba najdrozsza zabawka z tego wszystkiego i lepiej miec pewnosc ze to wlasnie to.. bo zdarzalo sie, ze zawor zostal wymieniony a problem pozostal.
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez roman1979 » 11 gru 2011, 14:33

filtry mam nowe ale sito w zbiorniku tego nie robiłem.
po odłączeniu kostki od zaworu scv samochód zapalił ale chodził od 1000 do 1800ob i kopci na biało.
dziękuję za odpowiedzi
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 16 lip 2010, 18:38
Posty: 22

Postprzez seba1177 » 23 gru 2011, 15:19

elektrotopwwy napisał(a):Nie wiem czy to będzie wina paliwa, bo po zdjęciu kostki z scv wyrzuca błąd nie wchodzi na obroty wyżej niż jakieś 1800 i oczywiście klekocze bardziej niż stare meśki beczki ale nie gaśnie. A jak chodzi o sitko w zbiorniku to już czyściłem a filtr wymieniałem. Paliwo tankowałem na innej stacji niż Grzegorz on tankował na białostockiej a ja na warszawskiej.


Mam podobnie po zdjęciu wtyczki auto zaczeło klekotac i zapaloła się kontrolka silnika i kontroli trakcji.Uporałeś się już z tym, wiesz jak to naprawić, czy to jkest przez walnięty zawór SCV?? dzięki za odp
Mazda 6 2004r. 89kW 2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 21:40
Posty: 87 (0/1)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda 6 2.0 121 PS

Postprzez VOYTEK » 3 sty 2012, 00:39

Witam. Widze ze temat rzeka z tym dizlowskim silnikiem. Nie wiem czy tu bedzie pasowal ten post? Napisze po krotce bo to co dzialo sie z moja mazdzina, powiem ze ze kupilem juz nie jezdzaca.
Na pierwszy ogien poszla jednostka PCM – nie dawala powera na slawetny SCV.
Odpalila od strzalu, oczywiscie chmura czarnego gestego dymu i plama czarnej mazi na glebie po 10min w miare silnik zaczol pracowac rowno. Nadmienie za auto juz ktos wczesniej probowal naprawiac (3 miechy stalo). Okazalo sie ze jest brak ladowania momo ze na desce nie palila sie kontrolka. Alternator do wymiany. W trakcje dwu dniowej jazdy okazuje sie ze pada SCV. Ostatkami sil wiechalem na warsztat i juz wiecej nie odpalilo. Wymiana zaworu niepomogla, cood P0092. Po poluzowaniu przewodu wysokiego cisnienia poliwo ledwo co leci (kapie) brak cisnienia. Walnela pompa <co?> . Pompa wymieniona auto odpala i klepie jak moj niegdys stary merc 123(niezawodna jednostka) przy dodaniu gazu do okolo 1700 gasnie, po jakims czasie gasnie przy 2200, po pewnym czasie przechodzi pracoje w miare rowno (klepie) ale nie za glosno, troche sie dlawi przy odpuszczeniu gazu w trakcie zmiany biegow (szybko spadaja obroty), nie gasnie nawet ponad 3000 obrotow. Na drugi dzien odpala od strzalu, po przejechaniu okolo 2km siklnik zgas przy okolo 1700 i zaczelo znow glosno klepac przy odpalaniu, dokulalem sie spowrotem do domu. Zawor SCV jest goracy <co?> jak holera parzy w paluchy. Na nastepny dzien odpala na jakies dwie do trzech sekund zapala sie kontrolka TCS na desce i gasnie auto. Po 10ciu moze 15tu razach prob nie pali. Sprawdzam wszystkie kable, kostki, napiecie na kostkach wszystko w normie, dwoma palcami chwytam za zawor SCV i w tym momecie odpalil <oczy> dosc glosno klepie i przy 1500 obr gasnie i sytuacja sie niezmienna po godzinie. Nie mam pojecja co moze byc? <co?> Moze ktos za was ma jakis pomysl.
A nie wiem czy jest potrzebna jakas kalibracja wtryskow, czy tez moze byc przyczyna w tym ze moja pompa miala nr ...00042 a obecna ma ...00044 a zawor 0043.
Dzieki z gory za jakies info.
Pozdrawiam z Nowym Rokiem
VOYTEK
 

Postprzez Pabllo » 8 sty 2012, 17:51

Witam, na jesień zakupiłem m6 136km, wszystko chodziło jak ta lala, wymieniony został rozrząd i wszystkie filtry, potem jak w trasę jechaliśmy to za drugim razem na wolnych obrotach autko zgasło na parkingu i ten objaw tak do teraz się utrzymał, że niekiedy gaśnie obojętnie ile jest paliwa w zbiorniku.

dziś jak jechałem to nie chciał się wkręcić powyżej 2.5tyś obrotów, na 5 biegu 120 i nic więcej,

zdziwiony byłem, wrzuciłem na luz i mu 3 razy do 5 tyś obrotów przegazowałem, wskutek czego oświeciła się kontrolka trakcji i silnika i auto zgasło i potem zaraz nie chciało odpalić tylko po koło 30 sekundach.

Pytanie mam w tym sensie czy problem leży w zaworze EGR czy zaworze SCV?
nie spaprochcił czegoś mechanik przy filtrze paliwa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 16:14
Posty: 219 (1/1)
Skąd: Zębowice
Auto: Mazda 6 GY 2006r.

Postprzez Lagunart » 8 sty 2012, 21:34

Witam
Natomiast mój problem w M6 jest taki:
Po postoju jakieś 5 godzin Mazda odpaliła przejechałem jakieś 10 metrów i zgasła,po czym nie chciała już odpalić.Ściągłem wtyczkę z SCV i odpaliłem,zaczęła klekotać i kopcić po czym zgasiłem ją i już nie próbowałem nic z nią robić.Wcześniejsze objawy to falowanie na obrotach i czasami mi gasła jak np. dojeżdzałem na parking i wciskaem sprzęgło,albo nie chciała po nocy odpalić dopiero może za jakimś15 razem.
Co to może być koledzy,dodam że filtry wszystkie i olej wymieniłem 700km temu.Nie wiem czy od razu zamawiać SCV-a czy to inny problem.
Początkujący
 
Od: 4 sty 2012, 21:17
Posty: 5
Skąd: Jelenia Góra
Auto: Mazda 6 Kombi TOP MZR-CD (GY)
136 KM
2004

Postprzez Pabllo » 8 sty 2012, 22:46

ja mam ten sam problem prawie, jak nikt nie pomoże to jutro zacznę od czysczenia sitka w baku, potem zawór EGR, zobaczę tez filtr paliwa czy mechanik dobrze zamontował, a SCV i tak muszę wymienić bo mam z serii 006 czyli ten wadliwy;)

natomiast Lagunart zobacz jaki masz zawór SCV, dokładnie jakiej serii, to pisze na obudowie od zaworu, jak masz z wadliwej serii to wymiana tak czy siak nie zaszkodzi:) lecz podejmij się tego na samym koncu bo jak każdy pisze zawór to droga zabawka i lepiej nie wydawać 600zł na marne...
Ostatnio edytowano 8 sty 2012, 23:35 przez Pabllo, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 16:14
Posty: 219 (1/1)
Skąd: Zębowice
Auto: Mazda 6 GY 2006r.

Postprzez Grzyby » 8 sty 2012, 23:16

Pabllo napisał(a):SCV i tak muszę wymienić bo mam z serii 006 czyli ten wadliwy;)

No i pisz tu człowieku że nie ma czegoś takiego jak wadliwa seria ...
To zwykły element eksploatacyjny podlegający zużyciu. Jest sporo szóstek z przebiegiem grubo ponad 200kkm z SCV serii 003 i 006 i działają.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Pabllo » 8 sty 2012, 23:48

Grzyby napisał(a):
Pabllo napisał(a):SCV i tak muszę wymienić bo mam z serii 006 czyli ten wadliwy;)

No i pisz tu człowieku że nie ma czegoś takiego jak wadliwa seria ...
To zwykły element eksploatacyjny podlegający zużyciu. Jest sporo szóstek z przebiegiem grubo ponad 200kkm z SCV serii 003 i 006 i działają.



no dobrze, nie wadliwy lecz może zużyty co okaże się jak sprawdzę resztę rzeczy przy Mazdzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 16:14
Posty: 219 (1/1)
Skąd: Zębowice
Auto: Mazda 6 GY 2006r.

Postprzez Lorento » 9 sty 2012, 12:23

Grzyby napisał(a):
Pabllo napisał(a):SCV i tak muszę wymienić bo mam z serii 006 czyli ten wadliwy;)

No i pisz tu człowieku że nie ma czegoś takiego jak wadliwa seria ...
To zwykły element eksploatacyjny podlegający zużyciu. Jest sporo szóstek z przebiegiem grubo ponad 200kkm z SCV serii 003 i 006 i działają.

Grzyby, twoje stanowisko zaczyna być już irytujące.
Wielokrotnie miałeś klarowane, że była seria wadliwych zaworów o podanych wyżej numerach. Wadliwe były nie wszytskie z nich lecz znaczna część. Padały zwłaszcza w latach 2003 – 2004. Mazda wymieniała je na gwarancji przy przebiegach rzędu nawet 20-30 tyś km. Są na ten temat informacje m.in. pochodzące z krajów w których były przredstawicielstwa Mazdy wówczas, m.in. w Czechach. To, ze ktoś jeździ z zaworem oznaczonym trefnym numerem i nic się nie dzieje, oznacza że akurat jego zawór choć nalezał do wadliwej serii nie miał wady, albo się jeszcze nie ujawniła, choć z reguły padniecie następowało przed osiągnięciem 100 tyś km. Nie wierzysz, to zapytaj niejakiego Newbiego z tego forum, pracownika ASO mazdy w Lublinie, który swego czasu pisał jak to koszami wynosił trefne zawory SCV do magazynu. Niech cię też zastanowi fakt, że do tej pory nie padł zawór SCV o innym numerze... Tyle gwoli przypomnienia.
Acha i nie wnioskuj z mniejszego na większe. Jak coś działa/nie działa w twoim wozidle, nie musi być tak u większości...
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez Riki » 9 sty 2012, 12:34

Grzyby napisał(a):No i pisz tu człowieku że nie ma czegoś takiego jak wadliwa seria ...


Była. Tyle, że nie wszystkie zaworki padały po przelocie kilkudziesięciu tys. km. Pierwsza seria była wadliwa, później było już OK a nr pozostał ten sam.
Kiedy pracowałem w denso taką info uzyskałem i tego się 3mam.
To, że Twój żył dłużej............. tylko się cieszyc :) xANDy też ma "wadliwy" i hula już przeszło 200.000km a auto z roku 03r.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Grzyby » 9 sty 2012, 20:50

Co nie zmienia faktu, że traktowanie każdego zaworu z serii 003 lub 006 w taki sposób:
Pabllo napisał(a):SCV i tak muszę wymienić bo mam z serii 006 czyli ten wadliwy

jest idiotyczne.
I o to mi chodziło.
No ale przecież jak widzę nie potraficie tego zrozumieć.

P.S. A Denso nigdy się do "wadliwej" serii nie przyznało.
P.S.2
Lorento napisał(a):Niech cię też zastanowi fakt, że do tej pory nie padł zawór SCV o innym numerze...

Otóż padł. 066 zdechł. Nawet na tym forum.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Lorento » 9 sty 2012, 21:19

Grzyby napisał(a):No i pisz tu człowieku że nie ma czegoś takiego jak wadliwa seria ...
To zwykły element eksploatacyjny podlegający zużyciu.

Kot ogonem odwrócony.... Chyba Twoja wypowiedź była jasna. ...Jest to ewidentnie nieprawda, bo wadliwa seria była. Trwałość eksploatacyjna zaworu SCV równa jest w założeniu trwałości pompy wtryskowej. Nie jest to część zużywająca się jak klocki hamulcowe, a jedynie podlegająca awariom i może to dotknąć nawet i 066, ale są to pojedyńcze przypadki. Nie ma takiej masówki jak w przypadku 003 i 006. Teorie o naturalnym zużyciu SCV budujesz już od kilku lat, ale nie znajduje ona potwierdzenia w rzeczywistości.
A to, że denso się do wadliwej serii SCV nie przyznało, nie jest żadnym dowodem na, to że wady nie było. Zawory miały wadę konstrukcyjną.
Te same wadliwe zawory SCV firmy DENSO występowały również w silnikach common rail innych producentów, m.in. Opla
Tu masz opis problemu z tymi zaworami i ich przyczyny:
http://forum.opel24.com/topic/42150-Mer ... -i-faluje/
a tu szczegóły ze strony tajskiej:
http://www.oknation.net/blog/preechasan ... 11/entry-3

i błagam Grzyby, daj już spokój ze swoimi teoriami na ten temat...
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez Grzyby » 9 sty 2012, 21:21

Jak zwykle – treść do Ciebie nie dotarła.
A myślałem że po poprzednim poście się uda.
Trudno. Myliłem się.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6