Problem układu smarowania – zatkany smok olejowy

Postprzez Myjk » 9 sie 2010, 11:51

Riki napisał(a):to co Mazda oferowała na pierwszy montaż to śmiech na sali

To była kwestia wadliwego materiału czy kształtu/profilu podkładek?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Riki » 9 sie 2010, 12:08

Uważam, że kształtu/profilu Michale. Porównywałem obie wersje podkładek i faktycznie stare wydają się nieco bardziej miękkie ale największa różnica to ich kształt...... szkoda tylko, że tak późno temat został przetrenowany – sporo silników jeździło by dalej.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Myjk » 9 sie 2010, 12:17

Pytanie najważniejsze pozostaje jednak otwarte: ile te miedziane podkładki (także wadliwe konstrukcyjnie) są w stanie przejechać maksymalnie km, biorąc pod uwagę, że nie będą wykręcane i wkręcane ponownie wtryski, nie przytrafi się lejący wtrysk, silnik nie ulegnie "wybuchowi", etc. ?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Riki » 9 sie 2010, 13:33

Z mojego doświadczenia wynika, że fabryczne podkładki (wadliwe) mogą wytrzymać okolice 160-180tys.km. Po zmianie u siebie na niewadliwe i po przejechaniu kolejnych 40tys.km zdjąłem dekiel i wyjąłem wtryski w celu sprawdzenia w jakim stanie są owe podkładki (przy okazji reg. zaworków etc.) i były w stanie idealnym – to są oryginały które kosztują w okolicach 20zł/szt. Teraz zastosowałem (na próbę) innej produkcji podkładki – mam je na półce i wolałem wiedzieć jak się spisują – na razie jest jak na ory czyli OK i uważam, że tak będzie dalej bo nie widziałem ani jednej różnicy na minus przy porównaniu obu podkładek (mierzyłem, giąłem :P) jedynie cena.. na plus za nieoryginalny produkt. Wniosek? nie jest to wada materiału (jak pisałem wcześniej) tylko kształtu. Polski wyrób jak widać może być równie dobry co ORY a może nawet lepszy.... czas pokaże jak znowu za jakiś czas ściągnę dekiel i zobaczę jak one wyglądają, zapewne jak ORY.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Bartolini » 28 sie 2010, 01:00

Cześć
Hmmmm tak jak napisał Riki 140- 180 tys. ja mam nabite 126 tys.mil i coś mnie podkusiło, żeby odkręcić ten cholerny korek ,a tam jak nie buchneło para w ruch opary w ruch. Gorzko mi się zrobiło na języku. No i nic trza było zamawiać podkladki i do dzieła. Miałem problem ruszyć wtryski zwłaszcza pierwszy od lewej ,ale jakoś poszło i tak wyglądają http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/138 ... b22bf.html
No i idąc za ciosem a co tam filtr olej jest to miseczka w dół o to się pojawiło, chyba się zaczynało coś przyduszać http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/82a ... e9883.html ,no ale zrobione próbna jazda zrobiona jest dobrze odstukać w niemalowane.
Pozdrowionka Bartolini
Początkujący
 
Od: 17 lis 2008, 20:44
Posty: 8
Skąd: Inowrocław/Shepton Mallet
Auto: Mazda 6 136KM MZR-CD 2004

Postprzez Enduro » 28 sie 2010, 10:11

polecam wymiane oleju lub najlepiej jakies przeplukanie go w celu ochrony turbiny itp, bo ten zabrudzony olej powoduje m.in. jej uszkodzenia
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Hubix » 30 sie 2010, 11:57

Podobno w Mazdach od 2005 problem smoka olejowego został rozwiązany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Myjk » 30 sie 2010, 12:11

W jaki sposób został rozwiązany?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Enduro » 30 sie 2010, 12:58

Hubix napisał(a):Podobno w Mazdach od 2005 problem smoka olejowego został rozwiązany.

absolutnie Nieeeeee !
motor moze miec, takie same problemy,
(patrz foto,– wtajemniczeni zozpoznaja, ze na fotce jest pokazany silnik DPf-a)
do tego dochodzi tzw rozrzedzanie oleju przez ON.
czyli nalezy byc czujnym i doinformowanym!

Obrazek

szerokosci
Enduro
Ostatnio edytowano 9 paź 2011, 11:11 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Hubix » 30 sie 2010, 13:17

Enduro mówię to tylko i wyłącznie na podstawie Info które dostałem w salonie Mazda w Radomiu.

Przed 2005 często naprawiali silniki po tych usterkach, po 2005 ani jednego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Myjk » 30 sie 2010, 13:28

Ponieważ 2005 rocznik dopiero zaczyna się pojawiać u nas, ale popatrz na forum..
Już było parę przypadków skuch w autach polifcie.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Enduro » 30 sie 2010, 13:45

Hubix napisał(a):Enduro mówię to tylko i wyłącznie na podstawie Info które dostałem w salonie Mazda w Radomiu.Przed 2005 często naprawiali silniki po tych usterkach, po 2005 ani jednego.

Ok!
ale serwisy omijaja prawde lub ze wzgledu na koszta napraw, nie otrzymuja takich zlecen !
ja opisuje fakty, o ktorych wiem ze sprawdzonych zrodel lub opisuje to, co sam widzialem i przeanalizowalem...
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Riki » 2 wrz 2010, 14:54

Bo RF7J jest stosunkowo młody choć znam egzemplarze z przelotami 400.000 Wybrane RF5C mają 2x tyle ;)
A cóż innego ten Pan w ASO miał powiedzieć – przecież jakość może iść tylko w górę :D
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez s i w y » 4 wrz 2010, 17:29

ja dzisiaj zabrałem się za smoka. Cholernie ciężko było zdjąć miskę, ale po dłuższej walce wygrałem :D
Smok nie był zabity tak jak na zdjęciach z pierwszej strony tego tematu, ale boki dookoła były zawalone tym syfem więc nie groziła mi ta awaria przez najbliższe kilka tys przebiegu ale teraz mogę spać spokojnie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez Enduro » 4 wrz 2010, 19:32

siwy1857 napisał(a):... ale boki dookoła były zawalone tym syfem więc nie groziła ...

fakt, ale ten zabrudzony olej smaruje turbine , walki glowicy i pompe vaku no i powoduje tam intensywniejsze zuzywanie tych podzespolow.
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez s i w y » 4 wrz 2010, 19:51

pompe vaccu ostatnio mieniałem. ostatnio też zauważyłem ze sporo oleju mi bierze i ładnie dymi.. przy dzisiejszej naprawie zauważyłem ze turbo ładnie się poci i spadło trochę na mocy więc wiem juz co w najbliższym czasie będe musiał wymienić.. :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez benen » 6 wrz 2010, 18:05

siwy1857 napisał(a):pompe vaccu ostatnio mieniałem. ostatnio też zauważyłem ze sporo oleju mi bierze i ładnie dymi.. przy dzisiejszej naprawie zauważyłem ze turbo ładnie się poci i spadło trochę na mocy więc wiem juz co w najbliższym czasie będe musiał wymienić.. :(

czy to znaczy, że zamierzasz wymienić turbinę???
VENI, VIDI, Vsiadłem do Mazdy...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2009, 19:26
Posty: 240
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 II GH 2.0 MZR-CD;
Honda CIVIC VIII Hatchback 140HP "Black" Wypasior :)

Postprzez s i w y » 6 wrz 2010, 22:14

no chyba tak a co?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez Enduro » 7 wrz 2010, 21:24

siwy1857 napisał(a):...zauważyłem ze turbo ładnie się poci i spadło trochę na mocy ... :(

poci się, gdzie? uszkodzona turbina, albo ma luzy i wirnik ociera się o ścinaki obudowy, przy czy hałasuje intensywnie lub jest rozszczelniona przez co wdmuchuje spore ilości oleju do wydechu lub do kolektora powietrza świeżego.
w obydwu przypadkach grozi silnikowi kpl. uszkodzenie i to w krótkim czasie.
pozdr.E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez s i w y » 8 wrz 2010, 07:43

Enduro napisał(a):poci się, gdzie?


jak odkręciłem osłonę to tam na dole zauważyłem że poci się od dołu, przy tych gumowych elementach.. Mało to obrazowe ale nie wiem jak to ponazywać ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6