Przeskakujący pasek rozrządu
nietypowe jerst to ze on przy cofaniu przeskakuje
moze tez to swiadczyc o kiepski napinaczu
moze tez to swiadczyc o kiepski napinaczu
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):nietypowe jerst to ze on przy cofaniu przeskakuje
moze tez to swiadczyc o kiepski napinaczu
Ludzie,czy według Was w czasie cofania silnik obraca się w lewo
robertzago napisał(a): .Jesli nie odpowie na pismo masz wygrana sprawe ;–) stawiasz samochód do warsztatu naprawiają a ty składasz sprawę do sadu którą wygrywasz na 100%
Kolega to zna z autopsji czy z opowieści ?
no fakt, przy jezdze do tyl silnik krecie sie oczwiscie standartowo, ale czemu przeskakuje pasek tylko na wstecznym..to mnie mocno zastanawia.
E
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
"Problemem przeskakiwania paska, zwłaszcza przy cofaniu i parkowaniu pod górkę może być podwójny. Wytarte zęby na górnej obudowie paska rozrządu i problem z dźwignią napinającą."
A jak odniesiesz sie do tego stwierdzenia? Kolega smile o tym doradzil
A jak odniesiesz sie do tego stwierdzenia? Kolega smile o tym doradzil
- Od: 31 gru 2015, 19:00
- Posty: 28
- Skąd: Suwałki
- Auto: mazda 6 GG 2.0 diesel 136 km 2003r
Witam. Miałem kiedyś podobny przypadek i okazało się , ze nie trzymał gwint od rolki napinacza i cały napinacz nie napinał odpowiednio paska może tam też był gwint zerwany i ktoś coś przerabiał . Szkoda , że mieszkasz tak daleko bo wziął bym lawetkę i sam go dokładnie obejrzał
troche trudno aby pasek przeskoczyl z powodu podtartych trybow na ktorych pracuje. on je na dosc sporej/dlugiej powierzchni oplata i przeskok bylby na odcinku dobrych kilkunastu cm.
nie wiem jaki moze byc z dzwignia problem, bo ona jest elementem biernym popychanym przez napinacz i jesli dzwignia wraz z rolka jest dopchnieta, to pasek nie ma prawa sie poluzowac i przeskoczyc.
w twoim przypadku moze rzeczywiscie warto wszystko zdemontowac , obejrzec i wymienic tryby na inne uzywane, tymbardziej, ze ich wartosc na rynku jest znikoma.
poprzez to wyeliminujesz te elementy z kregu podejrzen, jesli problem nie zniknie.
pozdr.E
Dopisano 16 sty 2016 19:02:
ktorys z mechanikow raczej by to zauwazyl i wspomnial o takowym istotnym uszkodzeniu.
E
nie wiem jaki moze byc z dzwignia problem, bo ona jest elementem biernym popychanym przez napinacz i jesli dzwignia wraz z rolka jest dopchnieta, to pasek nie ma prawa sie poluzowac i przeskoczyc.
w twoim przypadku moze rzeczywiscie warto wszystko zdemontowac , obejrzec i wymienic tryby na inne uzywane, tymbardziej, ze ich wartosc na rynku jest znikoma.
poprzez to wyeliminujesz te elementy z kregu podejrzen, jesli problem nie zniknie.
pozdr.E
Dopisano 16 sty 2016 19:02:
klosek6 napisał(a):Witam. Miałem kiedyś podobny przypadek... był gwint zerwany ..
ktorys z mechanikow raczej by to zauwazyl i wspomnial o takowym istotnym uszkodzeniu.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Ile się można pier***** z głupim rozrządem?! ( to do mechanika.... ).
Skoro przeskakuje, to mechanik mając mózg i oczy powinien umieć powiedzieć na którym kole zębatym przeskakuje chociaż by ustawiając na znaki.. jest kilka możliwości... a wręcz pare. 50:50.
1. Wał korbowy ( to małe kółko zębate najbardziej na dole )
2. Wałek rozrządu ( ufff.. jest tylko jeden.. )
Pompy wtryskowej nawet nie obstawiam, nie ma wpływu na kolizję tłoków z zaworami ale też ma swoje znaki do prawidłowego ustawienia.
Zerknij w załącznik.
Skoro przeskakuje, to mechanik mając mózg i oczy powinien umieć powiedzieć na którym kole zębatym przeskakuje chociaż by ustawiając na znaki.. jest kilka możliwości... a wręcz pare. 50:50.
1. Wał korbowy ( to małe kółko zębate najbardziej na dole )
2. Wałek rozrządu ( ufff.. jest tylko jeden.. )
Pompy wtryskowej nawet nie obstawiam, nie ma wpływu na kolizję tłoków z zaworami ale też ma swoje znaki do prawidłowego ustawienia.
Zerknij w załącznik.
- Załączniki
-
Trudny rozruch.pdf
- (271.46 KiB) Pobrane 134 razy
mura1987 napisał(a):A jak odniesiesz sie do tego stwierdzenia? Kolega smile o tym doradzil
Noooo...polemizować z kolega Smile ? To za wysoki próg dla mnie,prawda Piotrze ?
A co do meritum :
Zeby o których mowa,to nie te na kołach napędowych walka rozrządu czy wału korbowego,ale chodzi o te które są od wewnątrz obudowy rozrządu.One maja zapobiegać przeskoczeniu paska w wypadku niekontrolowanego poluzowania.Podobnie wprowadzono dodatkowy nadlew z aluminium w obudowie pompy oleju,który uniemożliwia przeskok paska na kole pasowym wału korbowego.Silnik RF2A jako początkujący w tej gamie nie posiadał czegoś takiego.Zabiezpieczenia nie zastosowano w okolicach koła napędu pompy HP czy to w RF5C czy to w RF7J. Jeśli ktoś wie dlaczego,to czekam na odpowiedz.
A co do kwesti problemu autora....zaczął się już na prostej drodze – czytaj post # 1
Dopisano 16 sty 2016 21:23:
Załącznik fajny,ale wprowadza trochę w błąd...
Ostatnio edytowano 16 sty 2016, 22:53 przez tadziol, łącznie edytowano 1 raz
Weź to edytuj bo w przeciwnym razie do końca świata będziemy sobie Pan-owaćtadziol napisał(a):Noooo...polemizować z kolega Smile ? To za wysoki próg dla mnie,prawda Panie Piotrze ?


Co do załącznika... brzydki czy ładny, bardziej mi chodziło o pokazanie jak ta magiczna podkładka pod dźwignię napinającą ma wyglądać.
Tadziol, co ostatecznie obstawiasz jako przyczynę w tym wątku? Ktoś wstawił kawał płaskownika i sprzedał bubla dalej...
Dla mnie podejrzana jest dźwignia napinacza ( czy kogoś fantazja nie poniosła i nie podszlifował jej delikatnie co by płaskownik lepiej leżał... ) i jej mocowanie ( czy otwór jest osiowy czy jajkowaty – i to samo do śruby, która ją mocuje – czy jest okrągła a może już dawno wytarta w jajo z braku smaru?! ). Druga sprawa, to czy kogoś fantazja nie poniosła i nie zamontował jednej rolki prowadzącej minimalnie mniejszej niż powinna być...
A autor wątku niech się ładnie przyzna i wstawi ogłoszenie sprzedającego, co byśmy wiedzieli gdzie takie szity można nabyć drogą kupna.
Ostatnio edytowano 16 sty 2016, 23:07 przez smile, łącznie edytowano 1 raz
smile napisał(a):Weź to edytuj
Zgodnie z życzeniem
smile napisał(a):Panie Tadeuszu, co Pan ostatecznie obstawiasz jako przyczynę w tym wątku
Nie wiem.Ciezko diagnozować na odległość.Ale bardzo dokładnie przyjrzlbym się rolce napinacza i kołysce.
smile napisał(a):...Ktoś wstawił kawał płaskownika i sprzedał bubla dalej.....
wstawienie plaskownika nie jest potwierdzeniem, ze kolega zakupil bubla,absolutnie.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
dzieki wielkie Panowie ze wszystkie porady Przekaze wszystko mechanikowi niech dziala
a tu macie link tej nieszczesnej mazdy:
http://olx.pl/oferta/sedan-xenon-03rok- ... 5ed19faca0
Dopisano 16 sty 2016, 22:23:
w sumie ten link nic nie wnosi bo juz dawno ogłoszenie jest nieaktywne
a tu macie link tej nieszczesnej mazdy:
http://olx.pl/oferta/sedan-xenon-03rok- ... 5ed19faca0
Dopisano 16 sty 2016, 22:23:
w sumie ten link nic nie wnosi bo juz dawno ogłoszenie jest nieaktywne
- Od: 31 gru 2015, 19:00
- Posty: 28
- Skąd: Suwałki
- Auto: mazda 6 GG 2.0 diesel 136 km 2003r
warto by sie bylo odezwac do sprzedawcy , jesli telefon milczy no to listownie.
po tak krotkim czasie od zakupu, masz prawa do zgloszenia roszczen
E
po tak krotkim czasie od zakupu, masz prawa do zgloszenia roszczen
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
samochod kupiony w listopadzie To wszystko ciagnie sie od listopada Wydrukowalem w u operatora smsa ktory wyslałem do poprzedniego własciciela odnosnie calej sytuacji bo jak wspomniałem kontakt jest zerowy...
- Od: 31 gru 2015, 19:00
- Posty: 28
- Skąd: Suwałki
- Auto: mazda 6 GG 2.0 diesel 136 km 2003r
to ja ostatnio za 49 złotych, drogą elektroniczną, nabyłem wzór gotowca do odwołania się do zaniżonego odszkodowania z OC sprawcy a mogłem się tadziola zapytać
I kosztorys by mi zrobił
A kosztorys 200.... 
Panowie teraz tak mysle ze moze ten wsadzony plaskownik o ktorym mowilem to byla wlasnie taka podkladka o ktorej wspominaliscie? Ja tego na oczy nie widzialem Mechanik pewnie nie mial pojecie i wyrzucil...
- Od: 31 gru 2015, 19:00
- Posty: 28
- Skąd: Suwałki
- Auto: mazda 6 GG 2.0 diesel 136 km 2003r
mura1987 napisał(a):... mysle ze moze ten wsadzony plaskownik o ktorym mowilem to byla wlasnie taka podkladka o ktorej wspominaliscie....
raczej tak, ale jak wstawisz fotke , to cos bardziej sie wyjasni..
E
Dopisano 17 sty 2016 13:14:
blaszka
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6