Przeskakujący pasek rozrządu

Postprzez Enduro » 16 sty 2016, 14:17

nietypowe jerst to ze on przy cofaniu przeskakuje
moze tez to swiadczyc o kiepski napinaczu
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mura1987 » 16 sty 2016, 14:51

To juz drugi kupiony przeze mnie napinacz ntn...
Początkujący
 
Od: 31 gru 2015, 19:00
Posty: 28
Skąd: Suwałki
Auto: mazda 6 GG 2.0 diesel 136 km 2003r

Postprzez tadziol » 16 sty 2016, 18:51

Enduro napisał(a):nietypowe jerst to ze on przy cofaniu przeskakuje
moze tez to swiadczyc o kiepski napinaczu

Ludzie,czy według Was w czasie cofania silnik obraca się w lewo ???

robertzago napisał(a): .Jesli nie odpowie na pismo masz wygrana sprawe ;–) stawiasz samochód do warsztatu naprawiają a ty składasz sprawę do sadu którą wygrywasz na 100%

Kolega to zna z autopsji czy z opowieści ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Enduro » 16 sty 2016, 19:22

no fakt, przy jezdze do tyl silnik krecie sie oczwiscie standartowo, ale czemu przeskakuje pasek tylko na wstecznym..to mnie mocno zastanawia.

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mura1987 » 16 sty 2016, 19:45

"Problemem przeskakiwania paska, zwłaszcza przy cofaniu i parkowaniu pod górkę może być podwójny. Wytarte zęby na górnej obudowie paska rozrządu i problem z dźwignią napinającą."
A jak odniesiesz sie do tego stwierdzenia? Kolega smile o tym doradzil
Początkujący
 
Od: 31 gru 2015, 19:00
Posty: 28
Skąd: Suwałki
Auto: mazda 6 GG 2.0 diesel 136 km 2003r

Postprzez klosek6 » 16 sty 2016, 19:57

Witam. Miałem kiedyś podobny przypadek i okazało się , ze nie trzymał gwint od rolki napinacza i cały napinacz nie napinał odpowiednio paska może tam też był gwint zerwany i ktoś coś przerabiał . Szkoda , że mieszkasz tak daleko bo wziął bym lawetkę i sam go dokładnie obejrzał
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 20:25
Posty: 194 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

Postprzez Enduro » 16 sty 2016, 20:00

troche trudno aby pasek przeskoczyl z powodu podtartych trybow na ktorych pracuje. on je na dosc sporej/dlugiej powierzchni oplata i przeskok bylby na odcinku dobrych kilkunastu cm.
nie wiem jaki moze byc z dzwignia problem, bo ona jest elementem biernym popychanym przez napinacz i jesli dzwignia wraz z rolka jest dopchnieta, to pasek nie ma prawa sie poluzowac i przeskoczyc.
w twoim przypadku moze rzeczywiscie warto wszystko zdemontowac , obejrzec i wymienic tryby na inne uzywane, tymbardziej, ze ich wartosc na rynku jest znikoma.
poprzez to wyeliminujesz te elementy z kregu podejrzen, jesli problem nie zniknie.

pozdr.E

Dopisano 16 sty 2016 19:02:

klosek6 napisał(a):Witam. Miałem kiedyś podobny przypadek... był gwint zerwany ..

ktorys z mechanikow raczej by to zauwazyl i wspomnial o takowym istotnym uszkodzeniu.

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez smile » 16 sty 2016, 22:09

Ile się można pier***** z głupim rozrządem?! ( to do mechanika.... ).
Skoro przeskakuje, to mechanik mając mózg i oczy powinien umieć powiedzieć na którym kole zębatym przeskakuje chociaż by ustawiając na znaki.. jest kilka możliwości... a wręcz pare. 50:50.
1. Wał korbowy ( to małe kółko zębate najbardziej na dole )
2. Wałek rozrządu ( ufff.. jest tylko jeden.. )

Pompy wtryskowej nawet nie obstawiam, nie ma wpływu na kolizję tłoków z zaworami ale też ma swoje znaki do prawidłowego ustawienia.

Zerknij w załącznik.
Załączniki
Trudny rozruch.pdf
(271.46 KiB) Pobrane 134 razy
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez tadziol » 16 sty 2016, 22:18

mura1987 napisał(a):A jak odniesiesz sie do tego stwierdzenia? Kolega smile o tym doradzil

Noooo...polemizować z kolega Smile ? To za wysoki próg dla mnie,prawda Piotrze ? ;)

A co do meritum :
Zeby o których mowa,to nie te na kołach napędowych walka rozrządu czy wału korbowego,ale chodzi o te które są od wewnątrz obudowy rozrządu.One maja zapobiegać przeskoczeniu paska w wypadku niekontrolowanego poluzowania.Podobnie wprowadzono dodatkowy nadlew z aluminium w obudowie pompy oleju,który uniemożliwia przeskok paska na kole pasowym wału korbowego.Silnik RF2A jako początkujący w tej gamie nie posiadał czegoś takiego.Zabiezpieczenia nie zastosowano w okolicach koła napędu pompy HP czy to w RF5C czy to w RF7J. Jeśli ktoś wie dlaczego,to czekam na odpowiedz.
A co do kwesti problemu autora....zaczął się już na prostej drodze – czytaj post # 1

Dopisano 16 sty 2016 21:23:

Załącznik fajny,ale wprowadza trochę w błąd... ;) wiadomo przecież,ze jak przeskoczy rozrząd choćby o jeden ząb to odpalenie Rf5c czy Rf7j jest niemożliwe a system zgłasza błąd korelacji P0016.
Ostatnio edytowano 16 sty 2016, 22:53 przez tadziol, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez smile » 16 sty 2016, 22:50

tadziol napisał(a):Noooo...polemizować z kolega Smile ? To za wysoki próg dla mnie,prawda Panie Piotrze ?
Weź to edytuj bo w przeciwnym razie do końca świata będziemy sobie Pan-ować <lol> ;) Chciał bym mieć taką wiedzę praktyczną jak szanowny kolega... bardzo. Ale cóż, pozostaje czytanie dokumentacji wewnętrznej Mazda <lol>

Co do załącznika... brzydki czy ładny, bardziej mi chodziło o pokazanie jak ta magiczna podkładka pod dźwignię napinającą ma wyglądać.


Tadziol, co ostatecznie obstawiasz jako przyczynę w tym wątku? Ktoś wstawił kawał płaskownika i sprzedał bubla dalej...

Dla mnie podejrzana jest dźwignia napinacza ( czy kogoś fantazja nie poniosła i nie podszlifował jej delikatnie co by płaskownik lepiej leżał... ) i jej mocowanie ( czy otwór jest osiowy czy jajkowaty – i to samo do śruby, która ją mocuje – czy jest okrągła a może już dawno wytarta w jajo z braku smaru?! ). Druga sprawa, to czy kogoś fantazja nie poniosła i nie zamontował jednej rolki prowadzącej minimalnie mniejszej niż powinna być...


A autor wątku niech się ładnie przyzna i wstawi ogłoszenie sprzedającego, co byśmy wiedzieli gdzie takie szity można nabyć drogą kupna.
Ostatnio edytowano 16 sty 2016, 23:07 przez smile, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez tadziol » 16 sty 2016, 22:57

smile napisał(a):Weź to edytuj

Zgodnie z życzeniem :)
smile napisał(a):Panie Tadeuszu, co Pan ostatecznie obstawiasz jako przyczynę w tym wątku

Nie wiem.Ciezko diagnozować na odległość.Ale bardzo dokładnie przyjrzlbym się rolce napinacza i kołysce.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Enduro » 16 sty 2016, 23:12

smile napisał(a):...Ktoś wstawił kawał płaskownika i sprzedał bubla dalej.....

wstawienie plaskownika nie jest potwierdzeniem, ze kolega zakupil bubla,absolutnie.

pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mura1987 » 16 sty 2016, 23:19

dzieki wielkie Panowie ze wszystkie porady Przekaze wszystko mechanikowi niech dziala
a tu macie link tej nieszczesnej mazdy:
http://olx.pl/oferta/sedan-xenon-03rok- ... 5ed19faca0

Dopisano 16 sty 2016, 22:23:

w sumie ten link nic nie wnosi bo juz dawno ogłoszenie jest nieaktywne
Początkujący
 
Od: 31 gru 2015, 19:00
Posty: 28
Skąd: Suwałki
Auto: mazda 6 GG 2.0 diesel 136 km 2003r

Postprzez Enduro » 16 sty 2016, 23:27

warto by sie bylo odezwac do sprzedawcy , jesli telefon milczy no to listownie.
po tak krotkim czasie od zakupu, masz prawa do zgloszenia roszczen
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez tadziol » 16 sty 2016, 23:36

I co mu napisać w tym liście ?
Roszczenie ? Jakie ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez mura1987 » 16 sty 2016, 23:42

samochod kupiony w listopadzie To wszystko ciagnie sie od listopada Wydrukowalem w u operatora smsa ktory wyslałem do poprzedniego własciciela odnosnie calej sytuacji bo jak wspomniałem kontakt jest zerowy...
Początkujący
 
Od: 31 gru 2015, 19:00
Posty: 28
Skąd: Suwałki
Auto: mazda 6 GG 2.0 diesel 136 km 2003r

Postprzez tadziol » 16 sty 2016, 23:50

Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez smile » 17 sty 2016, 00:10

to ja ostatnio za 49 złotych, drogą elektroniczną, nabyłem wzór gotowca do odwołania się do zaniżonego odszkodowania z OC sprawcy a mogłem się tadziola zapytać :) I kosztorys by mi zrobił :) A kosztorys 200.... ;)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez mura1987 » 17 sty 2016, 09:17

Panowie teraz tak mysle ze moze ten wsadzony plaskownik o ktorym mowilem to byla wlasnie taka podkladka o ktorej wspominaliscie? Ja tego na oczy nie widzialem Mechanik pewnie nie mial pojecie i wyrzucil...
Początkujący
 
Od: 31 gru 2015, 19:00
Posty: 28
Skąd: Suwałki
Auto: mazda 6 GG 2.0 diesel 136 km 2003r

Postprzez Enduro » 17 sty 2016, 12:04

mura1987 napisał(a):... mysle ze moze ten wsadzony plaskownik o ktorym mowilem to byla wlasnie taka podkladka o ktorej wspominaliscie....

raczej tak, ale jak wstawisz fotke , to cos bardziej sie wyjasni..

E

Dopisano 17 sty 2016 13:14:

blaszka
Załączniki
modyfikacja citd.JPG
modyfikacja citd.JPG
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6