Mazda 6 CiTD 2.0 Wzrost temperatury silnika
Przecież wentylator w M6 diesel załącza się (jeśli naprawdę musi to zrobić) na postoju, żeby wymusić przepływ powietrza przez chłodnicę. Natomiast koledze auto zaczyna się przegrzewać przy szybszej jeździe (a więc przepływ powietrza jest duży). Więc co tu ma wentylator do gadania?
marek219, układ masz odpowietrzony, płyn jest świeży? Płynu jest pod korek w chłodnicy (na zimnym) i w zbiorniczku odpowiedni poziom? Może chłodnica jest niedrożna albo jest gdzieś drobny wyciek i układ się zapowietrza. Pompa wody w jakim stanie (łopatki)? Oryginalna?
marek219, układ masz odpowietrzony, płyn jest świeży? Płynu jest pod korek w chłodnicy (na zimnym) i w zbiorniczku odpowiedni poziom? Może chłodnica jest niedrożna albo jest gdzieś drobny wyciek i układ się zapowietrza. Pompa wody w jakim stanie (łopatki)? Oryginalna?
kubsztyk napisał(a):Przecież wentylator w M6 diesel załącza się (jeśli naprawdę musi to zrobić) na postoju, żeby wymusić przepływ powietrza przez chłodnicę. Natomiast koledze auto zaczyna się przegrzewać przy szybszej jeździe (a więc przepływ powietrza jest duży). Więc co tu ma wentylator do gadania?
marek219, układ masz odpowietrzony, płyn jest świeży? Płynu jest pod korek w chłodnicy (na zimnym) i w zbiorniczku odpowiedni poziom? Może chłodnica jest niedrożna albo jest gdzieś drobny wyciek i układ się zapowietrza. Pompa wody w jakim stanie (łopatki)? Oryginalna?
Był dolewamy ostatnio ale zobaczę jeszcze i najwyżej doleje trochę żeby było pod korek. Pompa była wsadzana oryginalna z mazdy 2 lata temu i płyn preston. Ciśnienie z pompy idzie, bo rury twarde przy włączonym silniku.
Wysłane z mojego LT26i przy użyciu Tapatalka
- Od: 13 mar 2012, 15:40
- Posty: 663 (0/9)
- Skąd: Strzelce Opolskie
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 MZR-CD 150KM 2002 rok
viewtopic.php?f=331&t=169015
Mazda 6 GH 2.5 L5-VE 170 KM 2008
viewtopic.php?f=331&t=200456&view=unread#unread
Leoo napisał(a):Sprawdź wentylator, czasem szwankuje jego sterownik.
kubsztyk napisał(a):Przecież wentylator w M6 diesel załącza się (jeśli naprawdę musi to zrobić) na postoju, żeby wymusić przepływ powietrza przez chłodnicę. Natomiast koledze auto zaczyna się przegrzewać przy szybszej jeździe (a więc przepływ powietrza jest duży). Więc co tu ma wentylator do gadania?
oczywiście,że nic nie ma do gadania,to tylko kolejna "dziwna" porada kolegi Leoo.
swoją drogą ciekawe gdzie znalazł jej podłoże....
marek219 napisał(a):Teraz się grzeje przy większych prędkościach, rośnie do 3/4 jakoś i tak stoi
wg mnie przyczyną leży albo w niedrożnej całkowicie chłodnicy (wiem z autopsji),albo jednak kompresja idzie w układ chłodzenia.nie wykluczam też wady samego wskaźnika,ale to ostatnie co bym obstawiał.
gdyby na mnie padło,to robię tak:
montuję prowizoryczny zbiornik wyrównawczy pod maską np z butelki,leję trochę wody,wężyk z chłodnicy wkładam do butelki i jadę na próbę dać jej ostro po garach.jak temp. podskoczy – zatrzymuję wóz i patrzę do butelki,jak idą bąble to wszystko jasne,trza motor otwierać.jak jest spokój,to demontuję chłodnicę i sprawdzam jej drożność/wydajność.
tadziol napisał(a):(...) albo jednak kompresja idzie w układ chłodzenia
marek219 napisał(a):(...) było sprawdzane CO2 w płynie i nie wykazało nic takiego.
tadziol napisał(a):(...) montuję prowizoryczny zbiornik wyrównawczy pod maską np z butelki,leję trochę wody,wężyk z chłodnicy wkładam do butelki i jadę na próbę dać jej ostro po garach.jak temp. podskoczy – zatrzymuję wóz i patrzę do butelki,jak idą bąble to wszystko jasne,trza motor otwierać.jak jest spokój,to demontuję chłodnicę i sprawdzam jej drożność/wydajność.
A nie będzie czasem takie samo zjawisko, jak po prostu doleje się płynu do zbiorniczka wyrównawczego? Przecież ten wężyk jest długi i wchodzi do niego głęboko, więc bąble będzie można zaobserwować w tym zbiorniczku (co prawda troszkę to jest utrudnione, ale jednak).
marek219 napisał(a):(...) Był dolewamy ostatnio ale zobaczę jeszcze i najwyżej doleje trochę żeby było pod korek.
Po takim stwierdzeniu, to ja bym najpierw zaczął od sprawdzenia poziomu płynu w chłodnicy na zimnym silniku. Po takiej wypowiedzi, to jestem wręcz przekonany na 90%, że kolega powinien odpowietrzyć układ w pierwszej kolejności... Płyn musi być pod korek w chłodnicy! I na odpowiednim poziomie w zbiorniczku wyrównawczym. Chyba, że masz na myśli korek od zbiorniczka, to zmienia postać rzeczy.
marek219 napisał(a):było sprawdzane CO2 w płynie i nie wykazało nic takiego.
nie wierzę taki testom.
pomimo pozytywnych wyników parę silników otrzymało już nowe uszczelki pod głowicą.
kubsztyk napisał(a):A nie będzie czasem takie samo zjawisko, jak po prostu doleje się płynu do zbiorniczka wyrównawczego? Przecież ten wężyk jest długi i wchodzi do niego głęboko, więc bąble będzie można zaobserwować w tym zbiorniczku (co prawda troszkę to jest utrudnione, ale jednak).
zjawisko istotnie będzie takie samo,ale butelka jest przezroczysta np.pet po wodzie,no i widać bez żadnej gimnastyki.
marek219 napisał(a):Był dolewamy ostatnio
ile i gdzie ?
marek219 napisał(a):Ciśnienie z pompy idzie, bo rury twarde przy włączonym silniku.
te ciśnienie powstaje w wyniku wzrostu temperatury –>rozszerzalność termiczna cieczy lub też gazów spalinowych/kompresyjnych (najmniej korzystny wariant)
Płynu dolałem do chłodnicy około 300ml może mniej ciut.
Bomble chodzi o gotujący się płyn??
Czy w takiej sytuacji jak to wyskoczy to pewne, że uszczelka czy coś jeszcze może być?
Pojeżdżę trochę autem i zobaczę co i jak.
Wysłane z mojego LT26i przy użyciu Tapatalka
Bomble chodzi o gotujący się płyn??
Czy w takiej sytuacji jak to wyskoczy to pewne, że uszczelka czy coś jeszcze może być?
Pojeżdżę trochę autem i zobaczę co i jak.
Wysłane z mojego LT26i przy użyciu Tapatalka
- Od: 13 mar 2012, 15:40
- Posty: 663 (0/9)
- Skąd: Strzelce Opolskie
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 MZR-CD 150KM 2002 rok
viewtopic.php?f=331&t=169015
Mazda 6 GH 2.5 L5-VE 170 KM 2008
viewtopic.php?f=331&t=200456&view=unread#unread
marek219 napisał(a):Płynu dolałem do chłodnicy około 300ml
niebagatelny ubytek,zdrowy silnik/samochód nie wymaga uzupełniania przez parę lat
marek219 napisał(a):Bomble chodzi o gotujący się płyn??
tadziol napisał(a):kompresja idzie w układ chłodzenia
tadziol napisał(a):gazów spalinowych/kompresyjnych
z w/wym powodów te bąble...
marek219 napisał(a):Pojeżdżę trochę autem i zobaczę co i jak.
bardzo słusznie,martwić się będziemy i myśleć dalej,jak będą nowe dane.
tadziol napisał(a):oczywiście,że nic nie ma do gadania,to tylko kolejna "dziwna" porada kolegi Leoo.
swoją drogą ciekawe gdzie znalazł jej podłoże....
Gdyby Koledzy przeczytali cały wątek, jak zrobił zapewne marek219 zanim dołączył tu ze swoimi problemami, zapewne zauważyli by, że moje zdanie w temacie jest zależne od konkretnego przypadku. Nie napisałem, że uszkodzony jest sterownik wentylatora, tylko żeby go sprawdzić. Przy małych prędkościach nie włącza się, bo silnik wytwarza za mało ciepła ale tutaj mamy wzrost temperatury ponad normę i sterownik powinien niezależnie od prędkości pojazdu włączyć go.
Wielce prawdopodobne, że przytkana jest chłodnica i wystarczy ją przepłukać (samą chłodnicę) wstecznie wodą z kranu lub zalać roztworem kwasu octowego i przepłukać.
Leoo napisał(a):moje zdanie w temacie jest zależne od konkretnego przypadku
w tym przypadku znowu doradzasz żeby sprawdzać rzeczy nie mające istotnego wpływu na problem.
Leoo napisał(a):Nie napisałem, że uszkodzony jest sterownik wentylatora, tylko żeby go sprawdzić.
Leoo napisał(a):Sprawdź wentylator, czasem szwankuje jego sterownik.
a możesz podać w jaki sposób to sprawdzić ?
Leoo napisał(a):Wielce prawdopodobne, że przytkana jest chłodnica i wystarczy ją przepłukać (samą chłodnicę) wstecznie wodą z kranu lub zalać roztworem kwasu octowego i przepłukać.
tadziol napisał(a):wg mnie przyczyną leży albo w niedrożnej całkowicie chłodnicy (wiem z autopsji)
a jednak bazujesz na wypowiedziach innych....

Leoo napisał(a):Przy małych prędkościach nie włącza się, bo silnik wytwarza za mało ciepła
czyli w mieście,w korkach,gdzie poruszamy się max 40 km/h się nie włączy
Leoo napisał(a):sterownik powinien niezależnie od prędkości pojazdu włączyć go.
czyli gdy gnamy 150 km/h i temp. wzrośnie załączony wentylator skutecznie pomoże ?
aaaaa......zapomniałem....to Twoje teorie przypuszczeń:
Leoo napisał(a):sterownik powinien
Leoo napisał(a):Wielce prawdopodobne,
Leoo napisał(a):czasem szwankuje
itp.....
tadziol napisał(a):czyli w mieście,w korkach,gdzie poruszamy się max 40 km/h się nie włączy
Kpisz sobie ze mnie w żywe oczy.
Nie będę z Tobą dyskutował, nie zniżę się do takiego poziomu.
Uważasz, że wiedza tego świata należy wyłącznie do Ciebie – niech tak będzie.
Kłótnie kłótniami ale nie przy problemie :p miałem pisać wcześniej, ale czasu nie miałem. To co dolalem to poszło w zbiornik wyrównawczy ale auto się nie grzeje na razi
Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9195 przy użyciu Tapatalka
- Od: 13 mar 2012, 15:40
- Posty: 663 (0/9)
- Skąd: Strzelce Opolskie
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 MZR-CD 150KM 2002 rok
viewtopic.php?f=331&t=169015
Mazda 6 GH 2.5 L5-VE 170 KM 2008
viewtopic.php?f=331&t=200456&view=unread#unread
Witam
Powrócił mi problem grzania. Dziś podczas powrotu z Wrocławia do domu zauważyłem wzrost grzania do 3/4 skali. Prędkości wynosiły od 120 i na koniec 140-160 gdzie grzanie wystąpiło na sam koniec trasy i przy tych 160. Zauważyłem tez pogorszenie się grzania wnętrza auta jakby. Wymieniałem juz wcześniej termostat korek chłodnicy i chlodniczke oleju. Po tym ostatnim nastąpił definitywnie koniec problemów wcześniejszych do teraz. Dziś podczas wzrostu zatrzymałem auto i odkrecilem korek z zbiornika wyrównawczego i nakręcił filmik
Ktoś ma pomysł co jest z autem??
https://www.youtube.com/watch?v=mIO3Tkq ... e=youtu.be
Powrócił mi problem grzania. Dziś podczas powrotu z Wrocławia do domu zauważyłem wzrost grzania do 3/4 skali. Prędkości wynosiły od 120 i na koniec 140-160 gdzie grzanie wystąpiło na sam koniec trasy i przy tych 160. Zauważyłem tez pogorszenie się grzania wnętrza auta jakby. Wymieniałem juz wcześniej termostat korek chłodnicy i chlodniczke oleju. Po tym ostatnim nastąpił definitywnie koniec problemów wcześniejszych do teraz. Dziś podczas wzrostu zatrzymałem auto i odkrecilem korek z zbiornika wyrównawczego i nakręcił filmik
Ktoś ma pomysł co jest z autem??
https://www.youtube.com/watch?v=mIO3Tkq ... e=youtu.be
- Od: 13 mar 2012, 15:40
- Posty: 663 (0/9)
- Skąd: Strzelce Opolskie
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 MZR-CD 150KM 2002 rok
viewtopic.php?f=331&t=169015
Mazda 6 GH 2.5 L5-VE 170 KM 2008
viewtopic.php?f=331&t=200456&view=unread#unread
uszkodzenie uszczelki glowicy.
E.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Liczyłem, że nie będzie jednak to
ile mniej więcej wynoszą części wszystkie? Orientuje się ktoś??
- Od: 13 mar 2012, 15:40
- Posty: 663 (0/9)
- Skąd: Strzelce Opolskie
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 MZR-CD 150KM 2002 rok
viewtopic.php?f=331&t=169015
Mazda 6 GH 2.5 L5-VE 170 KM 2008
viewtopic.php?f=331&t=200456&view=unread#unread
marek219 napisał(a):Liczyłem, że nie będzie jednak toile mniej więcej wynoszą części wszystkie? Orientuje się ktoś??
uszczelka Erlinga ok. 120-150.
planowanie sprawdzenie glowicy ok 150-200
do tego simmering od strony rozrzadu
i troche robocizny.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
jesli chce sie zrobic to max. solidnie bez wzgledu na koszta to tak.
ale ja jeszcze nigdy nie widzialem, aby po demontazu uszczelek kolektorow byly one w tak kiepskim stanie, ktory wymagal by wymiany...absolutnie warto je obejrzec i rozwazyc wymiane..
podobnie ma sie u uszczelkami turbiny
co do uszczelnienia wtryskiwaczy / przelewów i pokrywy zaworów, to zawsze mozna je w miare bezproblemowo wymienic w przypadku, gdy okaze sie ze jakas z nich jest nieszczelna.
na pewno trzeba zamontowac nowe podkladki pod wtryski.
oczywiscie kolega sam zadecdyuje w kwestii sumy wydatkow.
wielu zaleca wymiane srub glowicy, ale te jesli nie sa zbyt mocno rozciagniete no i nieuszkodzone, mozna po solidnym oczyszczeniu i nasmarowaniu je ponownie zastosowac
P.S.
pozostal jeszcze simmerig na bloku silnika,
no a on jest tez istotny!
pozdr.
R
ale ja jeszcze nigdy nie widzialem, aby po demontazu uszczelek kolektorow byly one w tak kiepskim stanie, ktory wymagal by wymiany...absolutnie warto je obejrzec i rozwazyc wymiane..
podobnie ma sie u uszczelkami turbiny
co do uszczelnienia wtryskiwaczy / przelewów i pokrywy zaworów, to zawsze mozna je w miare bezproblemowo wymienic w przypadku, gdy okaze sie ze jakas z nich jest nieszczelna.
na pewno trzeba zamontowac nowe podkladki pod wtryski.
oczywiscie kolega sam zadecdyuje w kwestii sumy wydatkow.
wielu zaleca wymiane srub glowicy, ale te jesli nie sa zbyt mocno rozciagniete no i nieuszkodzone, mozna po solidnym oczyszczeniu i nasmarowaniu je ponownie zastosowac
P.S.
pozostal jeszcze simmerig na bloku silnika,
no a on jest tez istotny!
pozdr.
R
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam. Nie chciałem zakładać nowego tematu tylko dołączyć do tego. Mianowicie jestem w trakcie wymiany uszczelki pod głowica. Głowica jest w trakcie planowania,sprawdzania szczelności czyszczenia i wymiana uszczelniacze zaworów (Czyli chyba Regeneracja głowicy koszt 370zl). Co do wymiany uszczelki to się zastanawiam jaka firma z zamienników i czy nie lepiej oryginał żeby po wymianie Mazda chodziła prawidłowo i się nie zepsuła po krótkim czasie. Doradźcie co zrobić żeby Mazda jeszcze tryskała energia (Dodam jeszcze ze mechanik stwierdził, że silnik juz był rozbierany i wymiana uszczelki jest spowodowana słabym dociagiem jakiejś śruby czy śrub, coś było wytarte przy kanałach wodnych czy jakoś tak). Proszę o pomoc i jeśli pomyliłem się to przez to ze jestem młody i się uczę.
-
speed14071988
polecam "Erlinga"
dodatkowo polecam przeszlifowanie powierzchni bloku cylindra,np. szlifierka do plaszczyzn,po to aby obdywie powierzchnie jak najlepiej przylegaly do nowej uszczelki..
pozdr.
E
dodatkowo polecam przeszlifowanie powierzchni bloku cylindra,np. szlifierka do plaszczyzn,po to aby obdywie powierzchnie jak najlepiej przylegaly do nowej uszczelki..
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6