Metalowe elementy w misce olejowej

Postprzez lukaszula » 24 wrz 2011, 07:38

dzisiaj będziemy silnik wyciągać z ogledzin jak jeszcze silnik był w aucie to w pompie olejowej zaciety jest ten zaworek w taki sposób ze sprężyna wyszła a tłoczek został w środu i właśnie nie wiem czy jak tłok jest wciśnięty do końca to obieg oleju był na silnik jak to jest z tym zaworkiem? przez te małe otwory zdjelismy 3 panewke i faktycznie sa na niej dość duże rysy.
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2011, 14:43
Posty: 33
Skąd: Busko Zdrój - Kielce
Auto: Mazda 6 2.0 CiDT 121Km 2004r.

Postprzez Enduro » 24 wrz 2011, 10:58

lukaszula napisał(a):...zdjelismy 3 panewke i faktycznie sa na niej dość duże rysy.

na wale powinno byc raczej podobnie , niestety..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez lukaszula » 25 wrz 2011, 21:47

wiem ze wał korbowy mozna szlifować 3 razy do 0,75 mm a wał główny 2 razy do 0,50 mm wiem moze ktoś jaka jest średnica wału nominalnego ponieważ po pomiarach wyszło mi 50,52 mm
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2011, 14:43
Posty: 33
Skąd: Busko Zdrój - Kielce
Auto: Mazda 6 2.0 CiDT 121Km 2004r.

Postprzez Enduro » 25 wrz 2011, 22:12

ok. 51mm
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez banasr » 26 wrz 2011, 20:23

Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 14:13
Posty: 60
Skąd: Szczecin
Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM

Postprzez roman.f » 1 lip 2012, 18:49

Witam
Wczoraj wymieniłem olej w swojej Mazdzie. Po zdjęciu miski olejowej znalazłem w niej opiłki, albo raczej kawałki metalu, którego nie przyciąga magnes.
Czy ktoś jest w stanie powiedzieć mi co to może być i co może oznaczać pojawienie się tych opiłków w misce?
Dodam że silnik odpala i chodzi normalnie, nic nie puka i nie stuka.
Mazdę kupiłem 3 miesiące temu. Wtedy też wymieniłem rozrząd, olej i wszystkie filtry. Olej Dexelia DPF 5W30, wszystkie części kupowane z pewnego żródła (polecanego na forum). Mechanik, u którego to robiłem nie zauważył w misce nic niepokojącego.
Wczoraj, po przejechaniu 10 000 km znów wymieniłem olej i w misce znalazłem kawałki metalu. Wszystkie widoczne są na poniższym zdjęciu.
Dla zobrazowania rozmiaru opiłków ułożyłem je przy miarce.
Będę wdzięczny za wszelkie uwagi.

Obrazek
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2012, 13:34
Posty: 15
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda 6 Kombi (GY)
2.0 Diesel DPF 143 KM (RF-7J)
Rok prod.: 2006

Postprzez kowox44 » 3 lip 2012, 00:34

Moim zdaniem to konczace się panewki niestety
Początkujący
 
Od: 24 lip 2009, 23:17
Posty: 15
Skąd: POLSKA
Auto: Oczywiście mazda6 CITD

Postprzez roman.f » 3 lip 2012, 08:15

Też się tego obawiam.
Ten metal przypomina aluminium, jest dosyć miękki, czy panewki nie są robione z czegos twardego?
Wyczytałem gdzieś na forum że panweki strasznie głośno stukają, u mnie silnik chodzi cicho.
Zapomniałem napisać że te opiłki są bardzo cienkie, mniej więcej grubości żyletki.
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2012, 13:34
Posty: 15
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda 6 Kombi (GY)
2.0 Diesel DPF 143 KM (RF-7J)
Rok prod.: 2006

Postprzez Enduro » 3 lip 2012, 12:06

niewazne co,ale takie znalezisko w misce oleju oznacza nadchodzacy remont lub wymiane silnika <glupek2>
ubolewam.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez roman.f » 4 lip 2012, 14:31

Czyli tak jak sie obawiałem, czeka mnie spory wydatek. <płacze>
Pytanie, czy skoro silnik chodzi równo, bez zmian, jeździć do momentu, aż coś zacznie stukać, czy odstawić od razu do mechanika, żeby rozebrał silnik i sprawdził co się sypie?
I tu pojawiają się kolejne pytania:
– czy warto taki silnik remontować, czy szukać innego silnika?
– czy jest szansa że przy takich opiłkach szkody będą małe?
– czy znajdę używany silnik w dobrym stanie, żeby nie kupić takiego jak już mam?
– ile może kosztować używany silnik w dobrym stanie i robocizna przy montażu?
– jakie mogą być koszty ewentualnego remontu w wersji optymistycznej, przy małych szkodach oraz w wersji pesymistycznej?
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2012, 13:34
Posty: 15
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda 6 Kombi (GY)
2.0 Diesel DPF 143 KM (RF-7J)
Rok prod.: 2006

Postprzez Kai. » 4 lip 2012, 15:47

Że tak spytam.. Jaki masz przebieg na niej?
Obrazek
“The only courage you ever need is the courage to live your heart’s desire.”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2011, 12:07
Posty: 273 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Może będzie:
RX-8
Jest:
Renault Talisman 16r
Było:
VW PaSStuch B6 08r
BMW E46 Coupe, 320Ci, 99r.
Mazda 626 GF, 1,8 90KM, 98r.
Mazda 3 BK, 2.0 MZR-CD 07r.

Postprzez roman.f » 4 lip 2012, 16:23

Aktualnie mam niewiele ponad 110000 km, kupiłem przy prawie 100000km. Przed zakupem dzwoniłem do serwisu z pytaniem o wpisy w rejestrze Mazdy. Z przebiegów jakie mi podali i dat kiedy były zarejestrowane te przebiegi, wynikało że jest to realne, ale teraz sam nie wiem !!!!
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2012, 13:34
Posty: 15
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda 6 Kombi (GY)
2.0 Diesel DPF 143 KM (RF-7J)
Rok prod.: 2006

Postprzez tadziol » 4 lip 2012, 21:26

roman.f napisał(a):Też się tego obawiam.
Ten metal przypomina aluminium, jest dosyć miękki, czy panewki nie są robione z czegos twardego?
Wyczytałem gdzieś na forum że panweki strasznie głośno stukają, u mnie silnik chodzi cicho.
Zapomniałem napisać że te opiłki są bardzo cienkie, mniej więcej grubości żyletki.

a ja bym wymontował pompę vaccum i sprawdził czy sprzęgiełko nie wytarło nieco jej obudowy,bo wtedy te opiłki też trafią do miski olejowej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Kai. » 5 lip 2012, 00:07

Ktoś pisał, że ponoć sprzęgiełko jest nieszkodliwe, jedyne co to denerwuje dźwiękiem :) hahaha
Obrazek
“The only courage you ever need is the courage to live your heart’s desire.”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2011, 12:07
Posty: 273 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Może będzie:
RX-8
Jest:
Renault Talisman 16r
Było:
VW PaSStuch B6 08r
BMW E46 Coupe, 320Ci, 99r.
Mazda 626 GF, 1,8 90KM, 98r.
Mazda 3 BK, 2.0 MZR-CD 07r.

Postprzez Enduro » 5 lip 2012, 00:34

tadziol napisał(a):
roman.f napisał(a):Też się tego obawiam.
Ten metal przypomina aluminium, jest dosyć miękki, czy panewki nie są robione z czegos twardego?
Wyczytałem gdzieś na forum że panweki strasznie głośno stukają, u mnie silnik chodzi cicho.
Zapomniałem napisać że te opiłki są bardzo cienkie, mniej więcej grubości żyletki.

a ja bym wymontował pompę vaccum i sprawdził czy sprzęgiełko nie wytarło nieco jej obudowy,bo wtedy te opiłki też trafią do miski olejowej.
mocno w ten warinat watpie,
ale zycze koledze jak najmiejszych strat.
pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez roman.f » 25 sie 2012, 22:01

Zagadka kawałków metalu rozwikłana. Kowox44 trafił :( – Panewka na czwartym korbowodzie!!!
Okazało się że moja Mazda była "świetnie" przygotowana do sprzedaży. Wygląda na to że chyba wytrzymała dłużej (ok 14 000 km) niż miała wytrzymać :(
Tradycyjny polski importer samochodów. Dla zainteresowanych chętnie podam namiar skąd nie kupować samochodów :(
Wał nie nadaje się nawet do szlifu, korbowód też do wymiany (ślady szlifowania ręcznie papierem ściernym)!!!
W poniedziałek będę wiedział czy tylko to czy coś jeszcze.
Załamka na maxa!!!
W związku z powyższym, poszukuję pewnego wału z panewkami i korbowodu czy ktoś z forumowiczów jest w stanie podać namiary na jakieś pewne źródło takich części??
Pozdrawiam

Już mam trochę więcej informacji.
Mechanik powiedział mi że nie wygląda za ciekawie i moze nie da się go "szlifnąć". Proponuje mi żeby go napawać, ale zastanawiam się czy to ma sens.
Widziałem na forum że użytkownicy nie polecają takiego manewru.
Czy warto sie w to bawić, czy lepiej kupić wał? Czy dostanę nominalny nie skrzywiony?

Drugie pytanie dotyczy korbowodu, bo muszę jeden wymienić. Czy korbowody w RF5C są takie same jak RF7J? Czy oznaczenia na korbowodzie mają jakieś znaczenie? Na moim są symbole 5C1N natomiast na allegro znalazłem z symbolami 5C9A. Czy ona mają jakieś znaczenie?

Proszę o pomoc!!
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2012, 13:34
Posty: 15
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda 6 Kombi (GY)
2.0 Diesel DPF 143 KM (RF-7J)
Rok prod.: 2006

Postprzez yadamo » 18 lis 2012, 16:06

Jestem posiadaczem Mazdy 6 z 2004 r 2,0 diesel
Postanowiłem wyczyscic smog i znalazlem w miscie olejowej kawalki metalu a wyglada to tak
prosze o info co to jest
Załączniki
IMG_0155.JPG
IMG_0161.JPG
yadamo
 

Postprzez Enduro » 18 lis 2012, 18:39

wyglada jak nie z tego silnika..
tylko kluka jest podobna do tych co sa zamontowane w rozuszniku.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez yadamo » 18 lis 2012, 19:28

witam i dziękuje za zainteresowanie. Mam miskę zrzuconą i wszystko wygląda ok. zrzuciłem też pokrywę zaworów i tam też ok . Jedynie co to tylna ściana bloku mokra ale to chyba z pokrywy się spociło . Dodam że auto chodzi bardzo dobrze tylko chciałem olej wymienić a przy okazji sprawdzić tego smoka (bo tyle się naczytałem) , teraz nie wiem czy poskładać i jeździć czy uderzyć do ASO .
yadamo
 

Postprzez Enduro » 18 lis 2012, 20:08

yadamo napisał(a):.. czy uderzyć do ASO .

mozez z tym znaleziskiem do nich podjechac, ale raczej nie ciekawego/pozytywnego do nich nie uslyszysz, no bo co oni w takiej sytuacji moga tobie doradzic.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6