Metalowe elementy w misce olejowej
dzisiaj będziemy silnik wyciągać z ogledzin jak jeszcze silnik był w aucie to w pompie olejowej zaciety jest ten zaworek w taki sposób ze sprężyna wyszła a tłoczek został w środu i właśnie nie wiem czy jak tłok jest wciśnięty do końca to obieg oleju był na silnik jak to jest z tym zaworkiem? przez te małe otwory zdjelismy 3 panewke i faktycznie sa na niej dość duże rysy.
- Od: 15 lip 2011, 14:43
- Posty: 33
- Skąd: Busko Zdrój - Kielce
- Auto: Mazda 6 2.0 CiDT 121Km 2004r.
lukaszula napisał(a):...zdjelismy 3 panewke i faktycznie sa na niej dość duże rysy.
na wale powinno byc raczej podobnie , niestety..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
ok. 51mm
E.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
o wymiarach było tu http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=101713 

- Od: 26 lip 2008, 14:13
- Posty: 60
- Skąd: Szczecin
- Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM
Witam
Wczoraj wymieniłem olej w swojej Mazdzie. Po zdjęciu miski olejowej znalazłem w niej opiłki, albo raczej kawałki metalu, którego nie przyciąga magnes.
Czy ktoś jest w stanie powiedzieć mi co to może być i co może oznaczać pojawienie się tych opiłków w misce?
Dodam że silnik odpala i chodzi normalnie, nic nie puka i nie stuka.
Mazdę kupiłem 3 miesiące temu. Wtedy też wymieniłem rozrząd, olej i wszystkie filtry. Olej Dexelia DPF 5W30, wszystkie części kupowane z pewnego żródła (polecanego na forum). Mechanik, u którego to robiłem nie zauważył w misce nic niepokojącego.
Wczoraj, po przejechaniu 10 000 km znów wymieniłem olej i w misce znalazłem kawałki metalu. Wszystkie widoczne są na poniższym zdjęciu.
Dla zobrazowania rozmiaru opiłków ułożyłem je przy miarce.
Będę wdzięczny za wszelkie uwagi.

Wczoraj wymieniłem olej w swojej Mazdzie. Po zdjęciu miski olejowej znalazłem w niej opiłki, albo raczej kawałki metalu, którego nie przyciąga magnes.
Czy ktoś jest w stanie powiedzieć mi co to może być i co może oznaczać pojawienie się tych opiłków w misce?
Dodam że silnik odpala i chodzi normalnie, nic nie puka i nie stuka.
Mazdę kupiłem 3 miesiące temu. Wtedy też wymieniłem rozrząd, olej i wszystkie filtry. Olej Dexelia DPF 5W30, wszystkie części kupowane z pewnego żródła (polecanego na forum). Mechanik, u którego to robiłem nie zauważył w misce nic niepokojącego.
Wczoraj, po przejechaniu 10 000 km znów wymieniłem olej i w misce znalazłem kawałki metalu. Wszystkie widoczne są na poniższym zdjęciu.
Dla zobrazowania rozmiaru opiłków ułożyłem je przy miarce.
Będę wdzięczny za wszelkie uwagi.

- Od: 2 kwi 2012, 13:34
- Posty: 15
- Skąd: Koszalin
- Auto: Mazda 6 Kombi (GY)
2.0 Diesel DPF 143 KM (RF-7J)
Rok prod.: 2006
Też się tego obawiam.
Ten metal przypomina aluminium, jest dosyć miękki, czy panewki nie są robione z czegos twardego?
Wyczytałem gdzieś na forum że panweki strasznie głośno stukają, u mnie silnik chodzi cicho.
Zapomniałem napisać że te opiłki są bardzo cienkie, mniej więcej grubości żyletki.
Ten metal przypomina aluminium, jest dosyć miękki, czy panewki nie są robione z czegos twardego?
Wyczytałem gdzieś na forum że panweki strasznie głośno stukają, u mnie silnik chodzi cicho.
Zapomniałem napisać że te opiłki są bardzo cienkie, mniej więcej grubości żyletki.
- Od: 2 kwi 2012, 13:34
- Posty: 15
- Skąd: Koszalin
- Auto: Mazda 6 Kombi (GY)
2.0 Diesel DPF 143 KM (RF-7J)
Rok prod.: 2006
niewazne co,ale takie znalezisko w misce oleju oznacza nadchodzacy remont lub wymiane silnika
ubolewam.
E.

ubolewam.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Czyli tak jak sie obawiałem, czeka mnie spory wydatek.
Pytanie, czy skoro silnik chodzi równo, bez zmian, jeździć do momentu, aż coś zacznie stukać, czy odstawić od razu do mechanika, żeby rozebrał silnik i sprawdził co się sypie?
I tu pojawiają się kolejne pytania:
– czy warto taki silnik remontować, czy szukać innego silnika?
– czy jest szansa że przy takich opiłkach szkody będą małe?
– czy znajdę używany silnik w dobrym stanie, żeby nie kupić takiego jak już mam?
– ile może kosztować używany silnik w dobrym stanie i robocizna przy montażu?
– jakie mogą być koszty ewentualnego remontu w wersji optymistycznej, przy małych szkodach oraz w wersji pesymistycznej?
Pytanie, czy skoro silnik chodzi równo, bez zmian, jeździć do momentu, aż coś zacznie stukać, czy odstawić od razu do mechanika, żeby rozebrał silnik i sprawdził co się sypie?
I tu pojawiają się kolejne pytania:
– czy warto taki silnik remontować, czy szukać innego silnika?
– czy jest szansa że przy takich opiłkach szkody będą małe?
– czy znajdę używany silnik w dobrym stanie, żeby nie kupić takiego jak już mam?
– ile może kosztować używany silnik w dobrym stanie i robocizna przy montażu?
– jakie mogą być koszty ewentualnego remontu w wersji optymistycznej, przy małych szkodach oraz w wersji pesymistycznej?
- Od: 2 kwi 2012, 13:34
- Posty: 15
- Skąd: Koszalin
- Auto: Mazda 6 Kombi (GY)
2.0 Diesel DPF 143 KM (RF-7J)
Rok prod.: 2006
Że tak spytam.. Jaki masz przebieg na niej?
Aktualnie mam niewiele ponad 110000 km, kupiłem przy prawie 100000km. Przed zakupem dzwoniłem do serwisu z pytaniem o wpisy w rejestrze Mazdy. Z przebiegów jakie mi podali i dat kiedy były zarejestrowane te przebiegi, wynikało że jest to realne, ale teraz sam nie wiem
!!

- Od: 2 kwi 2012, 13:34
- Posty: 15
- Skąd: Koszalin
- Auto: Mazda 6 Kombi (GY)
2.0 Diesel DPF 143 KM (RF-7J)
Rok prod.: 2006
roman.f napisał(a):Też się tego obawiam.
Ten metal przypomina aluminium, jest dosyć miękki, czy panewki nie są robione z czegos twardego?
Wyczytałem gdzieś na forum że panweki strasznie głośno stukają, u mnie silnik chodzi cicho.
Zapomniałem napisać że te opiłki są bardzo cienkie, mniej więcej grubości żyletki.
a ja bym wymontował pompę vaccum i sprawdził czy sprzęgiełko nie wytarło nieco jej obudowy,bo wtedy te opiłki też trafią do miski olejowej.
Ktoś pisał, że ponoć sprzęgiełko jest nieszkodliwe, jedyne co to denerwuje dźwiękiem


mocno w ten warinat watpie,tadziol napisał(a):roman.f napisał(a):Też się tego obawiam.
Ten metal przypomina aluminium, jest dosyć miękki, czy panewki nie są robione z czegos twardego?
Wyczytałem gdzieś na forum że panweki strasznie głośno stukają, u mnie silnik chodzi cicho.
Zapomniałem napisać że te opiłki są bardzo cienkie, mniej więcej grubości żyletki.
a ja bym wymontował pompę vaccum i sprawdził czy sprzęgiełko nie wytarło nieco jej obudowy,bo wtedy te opiłki też trafią do miski olejowej.
ale zycze koledze jak najmiejszych strat.
pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Zagadka kawałków metalu rozwikłana. Kowox44 trafił
– Panewka na czwartym korbowodzie!!!
Okazało się że moja Mazda była "świetnie" przygotowana do sprzedaży. Wygląda na to że chyba wytrzymała dłużej (ok 14 000 km) niż miała wytrzymać
Tradycyjny polski importer samochodów. Dla zainteresowanych chętnie podam namiar skąd nie kupować samochodów
Wał nie nadaje się nawet do szlifu, korbowód też do wymiany (ślady szlifowania ręcznie papierem ściernym)!!!
W poniedziałek będę wiedział czy tylko to czy coś jeszcze.
Załamka na maxa!!!
W związku z powyższym, poszukuję pewnego wału z panewkami i korbowodu czy ktoś z forumowiczów jest w stanie podać namiary na jakieś pewne źródło takich części??
Pozdrawiam
Już mam trochę więcej informacji.
Mechanik powiedział mi że nie wygląda za ciekawie i moze nie da się go "szlifnąć". Proponuje mi żeby go napawać, ale zastanawiam się czy to ma sens.
Widziałem na forum że użytkownicy nie polecają takiego manewru.
Czy warto sie w to bawić, czy lepiej kupić wał? Czy dostanę nominalny nie skrzywiony?
Drugie pytanie dotyczy korbowodu, bo muszę jeden wymienić. Czy korbowody w RF5C są takie same jak RF7J? Czy oznaczenia na korbowodzie mają jakieś znaczenie? Na moim są symbole 5C1N natomiast na allegro znalazłem z symbolami 5C9A. Czy ona mają jakieś znaczenie?
Proszę o pomoc!!
Okazało się że moja Mazda była "świetnie" przygotowana do sprzedaży. Wygląda na to że chyba wytrzymała dłużej (ok 14 000 km) niż miała wytrzymać
Tradycyjny polski importer samochodów. Dla zainteresowanych chętnie podam namiar skąd nie kupować samochodów
Wał nie nadaje się nawet do szlifu, korbowód też do wymiany (ślady szlifowania ręcznie papierem ściernym)!!!
W poniedziałek będę wiedział czy tylko to czy coś jeszcze.
Załamka na maxa!!!
W związku z powyższym, poszukuję pewnego wału z panewkami i korbowodu czy ktoś z forumowiczów jest w stanie podać namiary na jakieś pewne źródło takich części??
Pozdrawiam
Już mam trochę więcej informacji.
Mechanik powiedział mi że nie wygląda za ciekawie i moze nie da się go "szlifnąć". Proponuje mi żeby go napawać, ale zastanawiam się czy to ma sens.
Widziałem na forum że użytkownicy nie polecają takiego manewru.
Czy warto sie w to bawić, czy lepiej kupić wał? Czy dostanę nominalny nie skrzywiony?
Drugie pytanie dotyczy korbowodu, bo muszę jeden wymienić. Czy korbowody w RF5C są takie same jak RF7J? Czy oznaczenia na korbowodzie mają jakieś znaczenie? Na moim są symbole 5C1N natomiast na allegro znalazłem z symbolami 5C9A. Czy ona mają jakieś znaczenie?
Proszę o pomoc!!
- Od: 2 kwi 2012, 13:34
- Posty: 15
- Skąd: Koszalin
- Auto: Mazda 6 Kombi (GY)
2.0 Diesel DPF 143 KM (RF-7J)
Rok prod.: 2006
Jestem posiadaczem Mazdy 6 z 2004 r 2,0 diesel
Postanowiłem wyczyscic smog i znalazlem w miscie olejowej kawalki metalu a wyglada to tak
prosze o info co to jest
Postanowiłem wyczyscic smog i znalazlem w miscie olejowej kawalki metalu a wyglada to tak
prosze o info co to jest
-
yadamo
wyglada jak nie z tego silnika..
tylko kluka jest podobna do tych co sa zamontowane w rozuszniku.
pozdr.
E
tylko kluka jest podobna do tych co sa zamontowane w rozuszniku.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
witam i dziękuje za zainteresowanie. Mam miskę zrzuconą i wszystko wygląda ok. zrzuciłem też pokrywę zaworów i tam też ok . Jedynie co to tylna ściana bloku mokra ale to chyba z pokrywy się spociło . Dodam że auto chodzi bardzo dobrze tylko chciałem olej wymienić a przy okazji sprawdzić tego smoka (bo tyle się naczytałem) , teraz nie wiem czy poskładać i jeździć czy uderzyć do ASO .
-
yadamo
yadamo napisał(a):.. czy uderzyć do ASO .
mozez z tym znaleziskiem do nich podjechac, ale raczej nie ciekawego/pozytywnego do nich nie uslyszysz, no bo co oni w takiej sytuacji moga tobie doradzic.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6