Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika

Postprzez maver88 » 9 paź 2014, 18:57

U mnie wyskoczyło dokładnie to samo... coś nadal jest skopane :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2013, 15:28
Posty: 49
Skąd: Gostyń
Auto: Mazda 6 GY 2004; RF5C
Mazda 6 GH 2012, R2AA

Postprzez Janusz626 » 9 paź 2014, 19:47

A kabelek działa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez maver88 » 9 paź 2014, 19:56

Jeżeli chodzi o połączenie ELMa to mam przez BT... bo kalibracji przedlifta kabelkiem nie da rady <nie>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2013, 15:28
Posty: 49
Skąd: Gostyń
Auto: Mazda 6 GY 2004; RF5C
Mazda 6 GH 2012, R2AA

Postprzez Janusz626 » 9 paź 2014, 20:11

Aha ok... no tak ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez properek » 9 paź 2014, 20:15

U mnie na Rf-5c wczoraj Procedura przerwana – ale chyba dlatego ze parametry do kalibracji nie zostaly spelnione, dzisiaj Procedura zakonczona pomyslnie. Kalibracja trwala ok 2-3 minut, silnik zmienial obroty kilka razy.
Elm na kablu :)
properek
 

Postprzez gadula » 9 paź 2014, 21:44

Wczoraj w dzień elm-em po bt zrobiło kalibrację, a wieczorem wyrzuciło błąd- widocznie temperatura powietrza była już za niska.

Wysłane z mojego C5303
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez googieman » 10 paź 2014, 19:08

U mnie też 2 pierwsze próby zostały przerwane po chwili, zapewne jak domniemywam nie było odpowiednich warunków do kalibracji (chyba miałem za mało rozgrzane auto/paliwo). Po paru godzinach pojeździłem dłużej autem i kalibracja poszła od strzała z komunikatem na końcu iż procedura zakończona pomyślnie. Także dla zainteresowanych potwierdzam iż dla 2.0 RF5C/136KM/2003 (w forscan wersja 2002) kalibracja działa bez problemu (jeśli są odpowiednie warunki).
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2007, 19:17
Posty: 59
Skąd: Starachowice/Kraków
Auto: Mazda 6 2.2 MZR-CD 163 km
2010r.
Mazda 6 2.0 MZR-CD 136 km 2003r.

Postprzez maver88 » 11 paź 2014, 13:55

Dziś kalibracja zakończona pozytywnie :) Udało się za drugim razem ! Choć zaskakującej różnicy nie widze :|
Mógłby ktoś spojrzeć na zrzut parametrów na biegu jałowym czy są w normie ?
Załączniki
1.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2013, 15:28
Posty: 49
Skąd: Gostyń
Auto: Mazda 6 GY 2004; RF5C
Mazda 6 GH 2012, R2AA

Postprzez przemek_bsi » 22 paź 2014, 15:19

Ile u Was trwała procedura kalibracji? U mnie po 12 minutach było 4 %,a następnie procedura została przerwana.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2011, 16:27
Posty: 92 (1/1)
Skąd: Siemiatycze
Auto: Mazda 6 2.0 136hp

Postprzez tomekexp » 23 paź 2014, 13:50

Jako że jestem nowy to się przywitam HEJ :)

Dziś chciałem skalibrować wtryski w mojej Mazdzie 6 2005 r przed liftem 136 km, i mam problem bo procedura się rozpoczyna zaczynają obroty raz w górę raz w dół i po chwili z wysokich obrotów ok 1200 auto spada i gaśnie czy ktoś się już z czymś takim spotkał??
Początkujący
 
Od: 23 paź 2014, 13:47
Posty: 10 (1/0)
Auto: Mazda 6 2.0 CD (RF5C) 2005r. Kombi

Postprzez Pioteq25 » 23 paź 2014, 23:09

przemek_bsi napisał(a):Ile u Was trwała procedura kalibracji? U mnie po 12 minutach było 4 %,a następnie procedura została przerwana.

ok 3min

tomekexp może to być spowodowane błędami programu wciąż to beta. Spróbuj zrobić kalibrację przy różnych temperaturach silnika. Może jest problem z SCV, bo w trakcie kalibracji ciśnienie paliwa jest zmienianie na cztery wartości. Zrób przed kalibracją wtryskiwaczy kalibrację "pompy paliwa" o ile jest taka opcja dla RF5
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez tomekexp » 23 paź 2014, 23:12

Niestety mam tylko kalibrację wtrysków i reflektorów jutro zrobię test przelewowy (robiłem 3 miesiące temu i było ok) i jeszcze jedno nie wchodzi na 1,5 tyś obrotów tylko na 1,2 hmm może faktycznie wersja beta jutro napisze jak test przelewowy wyszedł
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 23 paź 2014, 13:47
Posty: 10 (1/0)
Auto: Mazda 6 2.0 CD (RF5C) 2005r. Kombi

Postprzez Siwy_Płock » 25 paź 2014, 14:50

tomekexp napisał(a):Dziś chciałem skalibrować wtryski w mojej Mazdzie 6 2005 r przed liftem 136 km, i mam problem bo procedura się rozpoczyna zaczynają obroty raz w górę raz w dół i po chwili z wysokich obrotów ok 1200 auto spada i gaśnie czy ktoś się już z czymś takim spotkał??

u mnie też silnik zgasł i nie dokończyłem kalibracji. Wie ktoś co jest nie tak?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2014, 21:42
Posty: 106 (0/1)
Skąd: Płock

Postprzez Pioteq25 » 25 paź 2014, 17:01

Pewnie pod IDS'em w ASO nie gaśnie i to może wskazywać na niedopracowany soft. Poczekajcie na nowszą wersję forscana i możecie im napisać swoje uwagi.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez tomekexp » 25 paź 2014, 17:54

Chyba faktycznie to przez program bo test przelewowy wyszedł dobrze, scv bez problemów działa i jest wymieniony przez poprzedniego właściciela no nic czekam na nowsza wersję .

Siwy_Płock – U Ciebie też nie wchodzi na 1500 obrotów tylko na ok 1200??

Ktoś w łódzkim ma IDS ?? bo w Matsumoka Motor czy jak tam się zwą powiedzieli 250 zł :|
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 23 paź 2014, 13:47
Posty: 10 (1/0)
Auto: Mazda 6 2.0 CD (RF5C) 2005r. Kombi

Postprzez zboq » 25 paź 2014, 21:08

Ja bez problemu zrobiłem kalibrację elm'em na BT ostatnio. Auto wchodziło na 1500obr po czym spadały nisko, trochę zatrzęsło budą i wróciło na 775obr.
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez Siwy_Płock » 25 paź 2014, 23:13

tomekexp napisał(a):Siwy_Płock – U Ciebie też nie wchodzi na 1500 obrotów tylko na ok 1200??

Tak też wchodzi na 1200. Silnik mam z 2004 roku więc może to przez to...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2014, 21:42
Posty: 106 (0/1)
Skąd: Płock

Postprzez tomekexp » 26 paź 2014, 09:38

Moja jest ze stycznia 2005 roku (produkcja) pierwsza rejestracja Maj 2005.
Początkujący
 
Od: 23 paź 2014, 13:47
Posty: 10 (1/0)
Auto: Mazda 6 2.0 CD (RF5C) 2005r. Kombi

Postprzez krystian77 » 26 paź 2014, 10:55

Może problemem w przypadku nie udanej kalibracji są warunki zewnętrzne. Nie wiem jak się to ma w przypadku RF5C ale dla RF7J dla poprawnej kalibracji konieczne jest:
Temperatura 65-95 ° C dla płynu chłodzącego
Temperatura powietrza dolotowego 15-65 ° C.
Temperatura paliwa 30-60 ° C.
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 18:10
Posty: 181 (4/19)
Skąd: Piotrków Trybunalski, Radomsko
Auto: M6 GL 2.2 SH (2016r.)
M6 GH 2.0 MZR-CD (2008r.)
ex. 323F BA Z5 (1998r.)
ex. 323 BF (1989r.)

Postprzez tomekexp » 26 paź 2014, 10:58

W RF5C jest tak samo jeżeli warunki nie są spełnione kalibracja nie wystartuje i wyskakuje komunikat co jest nie spełnione oraz jakie są aktualne odczyty tj. temperatura powietrze, płynu chłodzącego i paliwa.
Ostatnio edytowano 26 paź 2014, 13:26 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Początkujący
 
Od: 23 paź 2014, 13:47
Posty: 10 (1/0)
Auto: Mazda 6 2.0 CD (RF5C) 2005r. Kombi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6