Stukanie (stuki) w silniku

Postprzez nieznamsie » 6 wrz 2013, 10:03

banzai54 napisał(a):http://youtu.be/ba-DaJMMtys – tutaj słychać jak stuka, choć słabo ( czasami stuka głośniej i dłużej a czasami wcale nie stuka)


banzai54, to stukanie z pierwszego filmiku przypomina mi mój problem jaki miałem (http://www.youtube.com/watch?v=AeXfYSHTxEo).

U mnie okazało się, że jest problem z wtryskami. Po wszystkich przygodach skończyło się na tym, że wymieniłem wszystkie cztery :)
Początkujący
 
Od: 22 lis 2010, 01:35
Posty: 16 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY 2.0 121KM 2002

Postprzez danielguliwerek » 7 wrz 2013, 15:35

ktos kupowal??? skad koles moze miec oryginalne czesci denso??

http://allegro.pl/wtryski-mazda-6-2-0-m ... 48885.html
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2012, 11:28
Posty: 76
Skąd: Dzierzoniow
Auto: GG 2002–2007 Mazda6

Postprzez Enduro » 7 wrz 2013, 18:16

senz napisał(a):..
Prosiłbym o przesłuchanie nagrania i jakąś odpowiedź bo już myślałem że w końcu auto będzie sprawne, a tutaj znowu coś się dzieje nie tak..

http://tinypic.com/player.php?v=egplix&s=5

Pozdrawiam.

nic nie wyslyszalem
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez banzai54 » 8 wrz 2013, 08:57

Kolego a u mnie coś wysłuchałeś? Wrzuciłem wyżej lepsze nagranie.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez Janusz626 » 8 wrz 2013, 10:22

senz napisał(a):Witam, Prosiłbym o przesłuchanie nagrania i jakąś odpowiedź bo już myślałem że w końcu auto będzie sprawne, a tutaj znowu coś się dzieje nie tak..

http://tinypic.com/player.php?v=egplix&s=5

..przesłuchałem i szczerze powiem że nie słysze tam pracy silnika diesla, żadnego stukania walenia nawet charakterystycznej pracy diesla czy wtrysków... nie masz tam może silnika benzynowego ?? <oczko>
..ok, słysze tylko jakiś delikatny rezonans czegoś niewielkiego, słyszę pracę ukl. wydechowego coś jak dziura w wydechu lub zmieniony tłumik końcowy...
..nie mam zastrzeżeń, albo mi słoń na uszy nadepnął <spoko>

banzai54 napisał(a):http://youtu.be/wCgzGFak9-I
Proszę może tutaj będzie lepiej słychać, a samochód jak na złość z jedynki i dwójki teraz ładnie jechał. Z trójki przy niskich obrotach już stukał, a jak już zaczął to i na dwójce też stukał z niskich obrotów.

..tutaj kolego ewidentnie coś nawala (w sensie stuka), nie powiem że to panewka i raczej ją wyklucze.
Obstawiam na wtrysk, ponieważ charakterystyczne walenie jest tylko pod obciążeniem/przyspieszaniem, później już stukanie zanika i nie jest słyszalne, panewka stukałaby z kilometra na kilometr coraz bardziej aż do wywalenia kopyta przez blok, i raczej pisałbyś nie w tym temacie, pisałbyś np Zatarty silnik/wyszedł korbowód przez blok silnika... help etc
Owszem moje opisy nie wnioskują że jestem specem, opisuje tylko co słyszę i mogę się mylić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez danielguliwerek » 9 wrz 2013, 17:14

koledzy jednak to nie wtrysi i nie zawory sprawdzone nawet podmienilem z dobrego auta wtryski 4 szt i dalej stuka na obciazeninu na zimnym mocno na cieplym mniej ale jednak...co dalej/??
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2012, 11:28
Posty: 76
Skąd: Dzierzoniow
Auto: GG 2002–2007 Mazda6

Postprzez senz » 10 wrz 2013, 13:02

Hej, nagrałem nowy filmik dotyczący stuków o których pisałem wcześniej, mam nadzieję, że teraz będzie to lepiej słyszalne.

Czekam na odpowiedzi :)

http://tinypic.com/player.php?v=14sps10&s=5
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2013, 23:31
Posty: 19
Auto: M6 GY 06' RF7J 143 KM

Postprzez Enduro » 10 wrz 2013, 14:48

jak dla mnie, o ile to jest slyszalne, to ten stukot powiazany jest z paskiem wielorowkowym
i albo napinacz, rolka sprzegielka,sam pasek lub agregat klimy jest uszkodzony, albo wszystko razem
no i poprzez wibracje paska slychac takie stuki.
dla pewnosci: zdemontuje pasek, zapal silnik i wtedy go osluchaj.
jesli stukot zaniknie, to mocno zawezy sie pole poszukiwan.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez danielguliwerek » 10 wrz 2013, 14:56

a co z tym koledzy???


http://youtu.be/wCgzGFak9-I
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2012, 11:28
Posty: 76
Skąd: Dzierzoniow
Auto: GG 2002–2007 Mazda6

Postprzez Enduro » 10 wrz 2013, 18:04

danielguliwerek napisał(a):a co z tym koledzy???

http://youtu.be/wCgzGFak9-I

brzmi jakby przytarty/zatarty na wale...
pozdr.
E
Ostatnio edytowano 12 wrz 2013, 15:05 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez danielguliwerek » 10 wrz 2013, 18:16

raczej odpada bo tylko 1100 1200 obrotow i silnik ma 2400 po kapitalce wiec raczej nie to.... mam gwarancje w piatek auto odstawiam do mechanika....
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2012, 11:28
Posty: 76
Skąd: Dzierzoniow
Auto: GG 2002–2007 Mazda6

Postprzez banzai54 » 10 wrz 2013, 21:51

Enduro ten filmik co kolega wrzucil to moj silnik, a watpie zeby byl przytarty/zatarty na wale. Z tym stukaniem przejechalem prawie 22000km... nic sie nie zmienia, tzn zaleznie od pogody albo nie wiem od czego, jednego dnia odpala i nie stuka, jednego odpala i stuka. Wał mam wstawiony nominalny używany i sprawdzony dodatkowo na moje życzenie przed włożeniem, panewki jak dobrze pamiętam to jakieś trójwarstwowe. Korbowody były robiony tzn coś tam poprawiali nie pamiętam jak to się nazywało. Pierścienie na tłokach jak nówki, w normach się mieściły.
Samochód spokojnie do 190-200km/h leci i nie protestuje. Przy tych prędkościach nie dymi i nie stuka. Stuka w obrotach 1200-2000, ale to też nie zawsze.
Spalanie w przedziale 6-6,6l
Oleju nie bierze nic.
Płyn chłodniczy nie ubywa.
Dodam więcej:
Karta pomiarowa wtryskiwacza cr:
R cewka 0,4-3,8
L 300-4000
NOP (bar) 80-250
LKT(ccm) 0-38
VTP.1 (ccm)D 18-26
(ccm)R 0-39
VTP.2 (ccm)D 22-32
VTP3 (ccm) 10-24
VTP4 (ccm)D 3-13

wtrysk 1
0,68 / 580 / 250 / 24 / 19/ 30 / 30/ 11 /12
wtrysk 2
0,67 / 458 / 250 / 37 / 22 / 38/ 27,5 / 10,5 / 9
wtrysk 3
0,69 / 486 / 200 / 33 / 23 / 20 / 35/ 27 / 14/ 8
wtrysk 4
0,66 / 440 / 210 / 20 / 21 / 19 / 27,5 / 13 / 9


Jakby był przytarty na wale czy panewka była by przekręcona to nie stukałby cały czas?

P.S
Enduro jestem ciekaw Twojej opinii, uważam Cię za znawcę tematu i myślę, że jesteś w stanie mi pomóc ;)
pzdro :)
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez Enduro » 10 wrz 2013, 22:22

banzai54 napisał(a):.....
1.Z tym stukaniem przejechalem prawie 22000km... nic sie nie zmienia..
P.S
2. Enduro jestem ciekaw Twojej opinii, uważam Cię za znawcę tematu i myślę, że jesteś w stanie mi pomóc ;)
pzdro :)

1. to dosc nietypowa informacja..przez co w sumie mnie bardzo intersuje, co moze tak podejrzanie pukac i to uszkodzenie sie nie powieksza
2. bardzo bym chcial nie tylko w twoim ale i w moim interesie, ale na podstawie tych nagran nie mam pomyslu..
P.S.
postaraj sie o jeszcze kilka nagran, moze z probą lokalizacji gdzie są one najglosniej slyszalne
pozdr.E
Ostatnio edytowano 12 wrz 2013, 15:06 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Nimrod-PW » 10 wrz 2013, 22:51

Po obejrzeniu filmiku nasuwa mi się podejrzenie że ten dźwięk pochodzi z napinacza paska wielorowkowego (przycinającej się sprężyny). Miałem podobny lecz znacznie cichszy i przy wymianie rolek posmarowana została ona smarem i po przejechaniu kilkunastu kilometrów dźwięk ustąpił.
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2010, 18:20
Posty: 102
Skąd: Radom
Auto: Mazda MPV 2003, 2.0Diesel Karakuri

Postprzez Enduro » 10 wrz 2013, 23:02

w sumie podczs takiego stukania dla testu nalezy spryskac pasek chocby woda no i jesli stukanie ustanie to wiadmo gdzie nalezy ograniczyc testy i poszukiwania
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez banzai54 » 11 wrz 2013, 14:41

Hmm nie spodziewałbym się, że napinacz tak może tłuc, ale polałem pasek wodą jak radziliście i chwilowo przestał stukać. Nie wiem czy to przypadek, czy faktycznie udało by się znaleźć przyczynę tego wkurzającego stukania. Na razie przejechałem dopiero kilka km, ale jeszcze dzisiaj trochę pojeżdżę z wodą w zapasie na testy :P
Jeśli to napinacz to da się go jakoś naprawić/przesmarować?
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez danielguliwerek » 12 wrz 2013, 08:26

kolego napisz co i jak zz tym stukaniem? co musisz wiemienic? polanie woda chwilowo pomoglo ?
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2012, 11:28
Posty: 76
Skąd: Dzierzoniow
Auto: GG 2002–2007 Mazda6

Postprzez banzai54 » 12 wrz 2013, 08:53

Wydawało mi się, że trochę pomogło tzn za 1 razem przestał stukać, później też tego próbowałem i jakby stukanie się zmniejszało. Spróbuj u siebie polać wodą i zobacz czy też się coś poprawi. Ja u siebie jeszcze to posprawdzam a w wolnej chwili zdejme całkiem pasek i się przejadę bez niego.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Postprzez Nimrod-PW » 12 wrz 2013, 12:54

Przecież nie musisz nigdzie jeździć ze zdjętym paskiem, jeśli stukanie-terkotanie występuje na postoju to po prostu odpal silnik po zdjęciu paska i posłuchaj różnicy.
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2010, 18:20
Posty: 102
Skąd: Radom
Auto: Mazda MPV 2003, 2.0Diesel Karakuri

Postprzez banzai54 » 12 wrz 2013, 14:05

Problem w tym, że na postoju nie stuka (wspominałem o tym wcześniej). Stuka przy obciążeniu. Także żeby to całkowicie wyeliminować albo potwierdzić muszę zdjąć pasek i się przejechać.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2012, 11:26
Posty: 89
Auto: Mazda 6, RF5C, 2005r. Kombi,

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6