Problem układu smarowania – zatkany smok olejowy
Witam
Jak sprawdzić nieszczelność podkładek pod wtryskami, które mogą być powodem zalepienie smoka olejowego?
Wybieram się niebawem za granice samochodem z rodzinką, więc chciałbym mieć pewność, że moja Mazda nie klęknie mi po drodze.
Umówiłem się z serwisem Awi (Bosh) w B-B, którzy specjalizują się w serwisie wtryskiwaczy.Czy serwis jest w stanie określić stan podkładek po zdjęciu pokrywy silnika i osłuchaniu, obejrzeniu tych wtrysków? W przypadku wtrysku, który mi padł około 1,5 roku temu, wymieniona została podkładka, zastanawiam się jednak nad pozostałymi podkładkami pod wtryskami. Czy warto to ruszać? Jeżeli zdecydowałbym się na wymianę podkładek, to ile taka akcja kosztuje?
Dzięki z góry za odpowiedź.
Jak sprawdzić nieszczelność podkładek pod wtryskami, które mogą być powodem zalepienie smoka olejowego?
Wybieram się niebawem za granice samochodem z rodzinką, więc chciałbym mieć pewność, że moja Mazda nie klęknie mi po drodze.
Umówiłem się z serwisem Awi (Bosh) w B-B, którzy specjalizują się w serwisie wtryskiwaczy.Czy serwis jest w stanie określić stan podkładek po zdjęciu pokrywy silnika i osłuchaniu, obejrzeniu tych wtrysków? W przypadku wtrysku, który mi padł około 1,5 roku temu, wymieniona została podkładka, zastanawiam się jednak nad pozostałymi podkładkami pod wtryskami. Czy warto to ruszać? Jeżeli zdecydowałbym się na wymianę podkładek, to ile taka akcja kosztuje?
Dzięki z góry za odpowiedź.
- Od: 30 gru 2008, 16:25
- Posty: 50
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel
Marekz6` napisał(a):Witam
Jak sprawdzić nieszczelność podkładek pod wtryskami, które mogą być powodem zalepienie smoka olejowego?.
nie sprawdzaj ich- tylko wymien na nowe, koszt nieporownywalnie niski w porownaniu z problemami podczas awarii na drodze lub uszkodzeniem silnika!
polecam ich wymiane i przy okazji konkretne oczyszczenie wtryskiwaczy przy pomocy szczotki drucianej..
przy okazji kontrola luzow na zaworach!
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro, kontrolka oleju powinna gasnąć natychmiast po włączeniu silnika ? czy wręcz przeciwnie ?
-
mario11
Dzięki Enduro za pomoc. Chyba trzeba poświęcić trochę kasy i wymienić te podkładki.
Zauważyłem również że przy włączonym, ciepłym silniku trochę kopci z wlewu oleju. To chyba też sygnał że gdzieś przy wtryskach mogą być przedmuchy?
Zauważyłem również że przy włączonym, ciepłym silniku trochę kopci z wlewu oleju. To chyba też sygnał że gdzieś przy wtryskach mogą być przedmuchy?
- Od: 30 gru 2008, 16:25
- Posty: 50
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel
Tak , zrób to szybko.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
W serwisie Bosha w Bielsku wycenili za wymianę podkładek pod wtryskami, czyszczenie wtrysków oraz gniazd, regulację zaworów z materiałem na 500 zł.
Czy to nie jest zbyt dużo?
Jeszcze jedno pytanie czy po regulacji zaworów, która była wykonana podczas wymiany rozrządu powinno się zmienić te podkładki wtryskiwaczy. Bo raczej tego nie zrobili.
Czy to nie jest zbyt dużo?
Jeszcze jedno pytanie czy po regulacji zaworów, która była wykonana podczas wymiany rozrządu powinno się zmienić te podkładki wtryskiwaczy. Bo raczej tego nie zrobili.
- Od: 30 gru 2008, 16:25
- Posty: 50
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel
Wtryski i gniazda i tak muszą przeczyścić przed zamontowaniem ...
Przy regulacji zaworów nie wymienia się podkładek. Aaaa, po co chcą robić regulację skoro niedawno była robiona? Robi się raz na 100kkm.
Niech nie dokładają sobie roboty która nie jest potrzebna ...
500zł to lekki kosmos ...
Przy regulacji zaworów nie wymienia się podkładek. Aaaa, po co chcą robić regulację skoro niedawno była robiona? Robi się raz na 100kkm.
Niech nie dokładają sobie roboty która nie jest potrzebna ...
500zł to lekki kosmos ...
Z regulacją zaworów, chodził raczej o sprawdzenie luzów zaworowych, o których pisał Enduro.
Jestem laikiem więc może coś namieszałem w tym poście.
Serwis jest raczej ok, nie namawiają mnie do niepotrzebnej roboty. Tylko ta cena mnie lekko zdziwiła.
Czytałem że to koszt ok. 200-300. Niestety nie mam w pobliżu solidnego serwisu, który podjąłby się takiej roboty.
Jestem laikiem więc może coś namieszałem w tym poście.
Serwis jest raczej ok, nie namawiają mnie do niepotrzebnej roboty. Tylko ta cena mnie lekko zdziwiła.
Czytałem że to koszt ok. 200-300. Niestety nie mam w pobliżu solidnego serwisu, który podjąłby się takiej roboty.
- Od: 30 gru 2008, 16:25
- Posty: 50
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel
maselek napisał(a):Grzyby skąd masz takie info że regulację robi się po 100kkm
z instrukcji obsługi – warto czasem zajrzeć
Tylko mała poprawka – sprawdzenie/regulacja luzów zaworowych – co 120kkm
"W serwisie Bosha w Bielsku wycenili za wymianę podkładek pod wtryskami, czyszczenie wtrysków oraz gniazd, regulację zaworów z materiałem na 500 zł."
Wydac 500 zł gdy mozna zaoszczedzic wymiane silnika to chyba nie jest drogo
Wydac 500 zł gdy mozna zaoszczedzic wymiane silnika to chyba nie jest drogo
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Dzisiaj wróciłem z serwisu. Wymiana podkładek pod wtryskiwaczami+ regulacja luzów zaworowych. Podobno jeden wtrysk był tak zapieczony, ze kilka godzin męczyli się z jego wyciągnięciem, podobno jeszcze trochę i wyciągnąć wtrysk byłaby straszna bieda. Przedmuchów już nie ma i przestało kopcić z wlewu oleju.
Narazie zauważyłem, jakby lekki spadek mocy, chyba że mam już schizę i sobie wymyślam problemy. Podczas mocnego deptania po gazie słychać że lekko klekocze, może tak ma być.
Narazie zauważyłem, jakby lekki spadek mocy, chyba że mam już schizę i sobie wymyślam problemy. Podczas mocnego deptania po gazie słychać że lekko klekocze, może tak ma być.
- Od: 30 gru 2008, 16:25
- Posty: 50
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel
Dzisaj zrobilem przegląd swojej M6 we WRO na Nasypowej. Dzieki Panowie za podpowiedź o sparwdzeniu smoka. Mój był zapchany po 80kkm. Przeczyścili, przy okazji wymienili podkladki pod wtryskiwaczami i zobaczymy jak bedzie brykać. Z informacji serwisu dowiedzialem się, że w przeciągu miesiąca mieli 3 auta zatarte z powodu smoka. Podobno konstruktorzy producenta pozwalając na wymiane oleju co 20 kkm popełnili niewybaczlną wtopę, która doprowadza do płaczu użytkowników. Ogólny koszt czyszczenia 180 PLN, nic wobec ryzyka. Serdecznie dziękuję.
Gorzej z wielowpustem ale to inny wątek, więc spadam....
Gorzej z wielowpustem ale to inny wątek, więc spadam....
-
Gregor70
Po wymianie podkładem odczuwam lekki spadek mocy, i to terkotanie drażniące między 2500-3000 obrotów. Auto na biegu jałowym działa równo, po mocnym deptaniu nie kocpi. Zastanawiam się czy to nie jest wina wtrysku, który był mocno zapieczony. Przed wymianą tych podkładek silnik miał lepszego kopa. Teraz zaczyna kręcić po 2000 obr.
- Od: 30 gru 2008, 16:25
- Posty: 50
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda 6,136 kM 2,0 diesel
"Podobno konstruktorzy producenta pozwalając na wymiane oleju co 20 kkm popełnili niewybaczlną wtopę, która doprowadza do płaczu użytkowników"
....wtopę popelnili zakladajac słabej jakosci uszczelki wtrysków , to jest podstawowym problemem zacierania sie silników CR .
.
....wtopę popelnili zakladajac słabej jakosci uszczelki wtrysków , to jest podstawowym problemem zacierania sie silników CR .
.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):"Podobno konstruktorzy producenta pozwalając na wymiane oleju co 20 kkm popełnili niewybaczlną wtopę, która doprowadza do płaczu użytkowników"
....wtopę popelnili zakladajac słabej jakosci uszczelki wtrysków , to jest podstawowym problemem zacierania sie silników CR .
.
Witaj Jaksa,
Czy wobec tego można zastosować jakieś inne niż z serwisu uszczelki, które przewyższają jakością te "oryginal"? Ja na jesieni byłem w serwisie i chłopaki wymienili mi uszczelki wraz z czyszczeniem wtrysków i kalibracją. Twierdzili, że nie ma potrzeby regulacji zaworów. Ale założyli uszczelki WŁAŚNIE TE-MAZDY! To jak z nimi jest i jakie ewentualnie LEPSZE można zastosować?
Podrex from Cracow
Aha, chciałbym dodać, że chłopaki z serwisu coś mi nie pasują z diagnozą. Na zimnym na niskich obrotach klekocze, więc ja osobiście zająłbym się zaworami. No ale co będę się wymądrzał w konfrontacji z "fachurami"? Dlatego opowiadam co się dzieje i pytam co robić.
VENI, VIDI, Vsiadłem do Mazdy...


- Od: 14 sty 2009, 19:26
- Posty: 240
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 II GH 2.0 MZR-CD;
Honda CIVIC VIII Hatchback 140HP "Black" Wypasior :)
Nowe uszczelki sa juz zmodyfikowane ( zamienników nie zakladaj )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Witam wszystkich.
Obserwuje ten wątek już jakiś czas, ale nie mogę doszukać się kilku informacji.
A mianowicie, posiadam mazie 6 2003 rok 121 KM oczywiście diesel.
Przy wymianie oleju zdjąłem miskę olejową i sprawdziłem smoka był czysty, było to 20,000km temu (2 lata).
Moje pytanie brzmi:
-co ile wymian oleju sprawdzać smoka (przy wymianie co 10,000km)
-czy skoro smok był czysty, wymienić podkładki pod wtryskami, a może jak nie trzeba to lepiej nie ruszać
-o co chodzi z regenerowaniem zaworów wtrysków przy ich czyszczeniu
Proszę o odpowiedz i z góry dziękuję.
Obserwuje ten wątek już jakiś czas, ale nie mogę doszukać się kilku informacji.
A mianowicie, posiadam mazie 6 2003 rok 121 KM oczywiście diesel.
Przy wymianie oleju zdjąłem miskę olejową i sprawdziłem smoka był czysty, było to 20,000km temu (2 lata).
Moje pytanie brzmi:
-co ile wymian oleju sprawdzać smoka (przy wymianie co 10,000km)
-czy skoro smok był czysty, wymienić podkładki pod wtryskami, a może jak nie trzeba to lepiej nie ruszać
-o co chodzi z regenerowaniem zaworów wtrysków przy ich czyszczeniu
Proszę o odpowiedz i z góry dziękuję.
nie pytaj komu bija dzwony – BIJĄ ONE TOBIE
- Od: 14 lip 2008, 09:41
- Posty: 18
- Skąd: cieszyn
- Auto: mazda 6 kombi 2.0 diesel 121KM
Skoro jeszcze nie ma przedmuchów smok raczej pozostanie czysty ale podkładki raczej wymien ( na nowego typu )
o co chodzi z regenerowaniem zaworów wtrysków przy ich czyszczeniu
....a jasniej mozesz rozwinąc swoją mysl ?
o co chodzi z regenerowaniem zaworów wtrysków przy ich czyszczeniu
....a jasniej mozesz rozwinąc swoją mysl ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6