OT: W ramach ciekawostek wbrew powwszechnie stosowanej metodzie lania gęstych mineralnytch oliw do starych silników... to kiedyś zalałem olej SELENIA Racing SAE 10-W60 do mojego Trabanta 1,1 WRC
Wymiana oleju w silniku MZR-CD
A jaki olej najlepiej lać do 2,0 CiTD bez DPF'a
Ja różne myki z olejem cwiczyłem we wcześniejszych samochodach ale co do diesli nie mam żadnego doświadczenia.
OT: W ramach ciekawostek wbrew powwszechnie stosowanej metodzie lania gęstych mineralnytch oliw do starych silników... to kiedyś zalałem olej SELENIA Racing SAE 10-W60 do mojego Trabanta 1,1 WRC
(Vmax > 160 km/h) i silniczek chodził jak szwajcarski zegarek.
OT: W ramach ciekawostek wbrew powwszechnie stosowanej metodzie lania gęstych mineralnytch oliw do starych silników... to kiedyś zalałem olej SELENIA Racing SAE 10-W60 do mojego Trabanta 1,1 WRC
-
Flipper78
A jaki olej najlepiej lać do 2,0 CiTD bez DPF'a
Ja różne myki z olejem cwiczyłem we wcześniejszych samochodach ale co do diesli nie mam żadnego doświadczenia.
OT: W ramach ciekawostek wbrew powwszechnie stosowanej metodzie lania gęstych mineralnytch oliw do starych silników... to kiedyś zalałem olej SELENIA Racing SAE 10-W60 do mojego Trabanta 1,1 WRC
(Vmax > 160 km/h) i silniczek chodził jak szwajcarski zegarek.
OT: W ramach ciekawostek wbrew powwszechnie stosowanej metodzie lania gęstych mineralnytch oliw do starych silników... to kiedyś zalałem olej SELENIA Racing SAE 10-W60 do mojego Trabanta 1,1 WRC
-
Flipper78
Flipper78 napisał(a):A jaki olej najlepiej lać do 2,0 CiTD bez DPF'a
5W30
Elfa albo Mazdowską (robioną przez Elfa) Dexelię
Flipper78 napisał(a):wbrew powwszechnie stosowanej metodzie lania gęstych mineralnytch oliw do starych silników...
metoda błędna i bezsensowna, ale .... chyba musi wymrzeć to pokolenie mechaników od dużych fiatów i poldków
Flipper78 napisał(a):A jaki olej najlepiej lać do 2,0 CiTD bez DPF'a
5W30
Elfa albo Mazdowską (robioną przez Elfa) Dexelię
Flipper78 napisał(a):wbrew powwszechnie stosowanej metodzie lania gęstych mineralnytch oliw do starych silników...
metoda błędna i bezsensowna, ale .... chyba musi wymrzeć to pokolenie mechaników od dużych fiatów i poldków
No i nie zapominać o tym –> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=45789 
No i nie zapominać o tym –> http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=45789 
witam – jestem w PL jak ktos potrzebuje Dexlie to zapraszam na PW 
http://www.zczuba.pl/zczuba/1,90957,672 ... ginal.html
nawet na torze wyscigowym nie jestes bezpieczny
sprzedam alusy do mazdy 6 pojedynczo lub w komplecie – info na PW
sprzedam olej Dexelia Ultra 5W30
nawet na torze wyscigowym nie jestes bezpieczny

sprzedam alusy do mazdy 6 pojedynczo lub w komplecie – info na PW
sprzedam olej Dexelia Ultra 5W30
- Od: 9 maja 2009, 18:27
- Posty: 45
- Skąd: Piastów / Milanówek / Glasgow
- Auto: Mazda 6 TS GY 136 KM
witam – jestem w PL jak ktos potrzebuje Dexlie to zapraszam na PW 
http://www.zczuba.pl/zczuba/1,90957,672 ... ginal.html
nawet na torze wyscigowym nie jestes bezpieczny
sprzedam alusy do mazdy 6 pojedynczo lub w komplecie – info na PW
sprzedam olej Dexelia Ultra 5W30
nawet na torze wyscigowym nie jestes bezpieczny

sprzedam alusy do mazdy 6 pojedynczo lub w komplecie – info na PW
sprzedam olej Dexelia Ultra 5W30
- Od: 9 maja 2009, 18:27
- Posty: 45
- Skąd: Piastów / Milanówek / Glasgow
- Auto: Mazda 6 TS GY 136 KM
Byłem dziś na przeglądzie gwarancyjnym. Kupiłem 5L Dexeli. Mechanik zlał stary olej, za kilka minut zalał silnik nowym. Powiedział "jest full" i dał pozostałe jakieś 0,9L w baniaczku.
Po powrocie sam sprawdzałem poziom oleju w różnych odstępach czasowych i jest go za dużo. Nie wiem jak to jest możliwe, wg instrukcji do L8 z wymianą filtra wchodzi 4,3L, on wlał 4,1L i jest za dużo. Nie zlał do końca starego oleju czy ja nie umiem się posługiwać się bagnetem 6stki
? Ewidentnie jest olej powyżej 2 kreski...
Wcześniej szukałem podobnych tematów... no i wniosek "co za dużo to nie zdrowo", ale może ten bagnet jest specyficzny? Jakie macie z tym doświadczenia?
Po powrocie sam sprawdzałem poziom oleju w różnych odstępach czasowych i jest go za dużo. Nie wiem jak to jest możliwe, wg instrukcji do L8 z wymianą filtra wchodzi 4,3L, on wlał 4,1L i jest za dużo. Nie zlał do końca starego oleju czy ja nie umiem się posługiwać się bagnetem 6stki

Wcześniej szukałem podobnych tematów... no i wniosek "co za dużo to nie zdrowo", ale może ten bagnet jest specyficzny? Jakie macie z tym doświadczenia?

- Od: 5 lip 2009, 23:42
- Posty: 1297
Dokładnie , generalnie kazdy odczyt jest innykristofc napisał(a):sprawdz rano


Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Tak własnie działa , w starych modelach nie było takiego problemu .Tomek6 napisał(a):Udany ten bagnet, z jednej strony jest na nim mniej oleju, z drugiej więcej,
Jak tradycyjnie ( przez korek ) spuszczałes to musiało wszystko spłynąc .....Tomek6 napisał(a): żeby tyle oleju nie zleciało
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):jak tradycyjnie ( przez korek )
Tak właśnie było spuszczane.
Jaksa napisał(a):musiało wszystko spłynąc .....
Miejmy nadzieję, bo nalane jest równo 4,1L więc i tak o 0,2L mniej niż wg. instrukcji także chyba skrzaty mi nie dolały więcej gratis

Dzięki za pomoc
- Od: 5 lip 2009, 23:42
- Posty: 1297
Tak, przynajmniej za niego płaciłem i widziałem w pudełku a potem puste pudełko, bo moją uwagę przykuł pościg za 17latkiem na TVN Turbo (w Mazdzie w DG jest wygodna strefa dla klienta, szyba z widokiem na serwis, kanapa, telewizorek, woda
).
Edit: Przypomniałem sobie, na pewno założył nowy, smarował gwint Dexelią
Edit: Przypomniałem sobie, na pewno założył nowy, smarował gwint Dexelią
- Od: 5 lip 2009, 23:42
- Posty: 1297
A miska olejowa niepowgniatana?
PS
Kiedyś kumpel w BMce brata sprawdził poziom oleju – patrzy, a tu centymetr poniżej minimum. No o wlaliśmy z półtora litra. Kumpel zdaje relację braciakowi, a on do niego: to bagnet od innego modelu, spuszczaj nadmiar oleju!!!
PS
Kiedyś kumpel w BMce brata sprawdził poziom oleju – patrzy, a tu centymetr poniżej minimum. No o wlaliśmy z półtora litra. Kumpel zdaje relację braciakowi, a on do niego: to bagnet od innego modelu, spuszczaj nadmiar oleju!!!
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Miska jest w stanie idealnym.
Rano sprawdzałem olej, ale ten bagnet to jest o pupę rozbić
Często jest zdecydowanie mokry, ponad kreskę full'a. Wpadłem na pomysł, że skoro ciężko coś ocenić na nim samym, to przycisnę go do białej chusteczki i po długości plamy ocenię poziom przykładając bagnet z kreskami obok. Plama kończy się razem z 2 kreską, więc wygląda na to, że jest ok
Olej był spuszczony, nalane 4,1L więc chyba nie ma wyjścia musi być dobrze.
Moje wrażenia co do bagnetu: podczas pomiaru widoczne były ślady powyżej kreski full. Jednak przyciskając bagnet do chusteczki, plama powstała w skutek wsiąknięcia oleju, była idealnie na poziomie 2 kreski. Wydaje mi się więc, że pierwsze wrażenie poziomu odczytywanego może być zdecydowanie mylne. Taki jego urok.
Rano sprawdzałem olej, ale ten bagnet to jest o pupę rozbić

Moje wrażenia co do bagnetu: podczas pomiaru widoczne były ślady powyżej kreski full. Jednak przyciskając bagnet do chusteczki, plama powstała w skutek wsiąknięcia oleju, była idealnie na poziomie 2 kreski. Wydaje mi się więc, że pierwsze wrażenie poziomu odczytywanego może być zdecydowanie mylne. Taki jego urok.
Ostatnio edytowano 7 wrz 2009, 16:57 przez Tomek6, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 5 lip 2009, 23:42
- Posty: 1297
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6