Turbosprężarka- regeneracja, wymiana, problemy

Postprzez dobrzyn22 » 12 lis 2012, 09:21

Maniu991 napisał(a): czy nic sie nie stanie po zmianie oleju z 10w40 na 5w30 ?? nie wypłucze silnika??


Lej śmiało – można powiedzieć, że to krok na przód dla Twojego silnika <ok>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Riki » 13 lis 2012, 00:39

Maniu991 napisał(a):Castrol


przy następnej wymianie wlej coś innego
dexelie/elfa/shella/motula/mobila – cokolwiek byle nie castrola. Nie zatrzesz motoru ale to nie jest olej odpowiedni do tego silnika. Generalnie patrząc na inne marki zastanawiam sie – do którego jest stworzony :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez s i w y » 13 lis 2012, 09:03

Do ogara typ 200 <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez Riki » 13 lis 2012, 09:45

generalnie po wymianie m.in turbiny polecam też użyć tego produktu –>
http://forte-nwe.pl/Forte-Motor-Flush
http://www.youtube.com/watch?v=u6Rwrz6EDNk

w przypadku RF5C/RF7J zazwyczaj profilaktycznie, w Y6 – koniecznie ale to nie ten wątek :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Maniu991 » 13 lis 2012, 12:58

A znów w jednym sklepie powiedzieli mi ze Castrol własnie najlepszy do tego silnika i dali mi ten co pisałem,... Też mi się wydaje żeby lepiej następną wymianę zalać np. ELFA ..

A z deczka mi słychać zawory jak przyspieszam... wydaje mi się że są źle ustawione...
Początkujący
 
Od: 17 paź 2012, 20:25
Posty: 11
Auto: Mazda 6 2.0 Citd 2002rok 136KM

Postprzez danielguliwerek » 16 lis 2012, 11:38

Witam koledzy jeśli coś źle robie to uprzedźcie mnie bo na forum jestem nowy.
Mam mazde z 2003/4 roku ktora kupilem w maju tego roku. Odrazu wymienilem olej ale na 10 w40 wraz z czyszczeniem misy i smoka. po 4 miesiacach pojawil sie wyciek obok turbo mechanik stwierdzil ze usczelka jakas "papierowa" i wymienil mi bez sciagania turbo za 150 zl.
Po 2 miesiacach znow cieknie spod turbo tym razem niby gdzies na laczeniu i uszczelnic musi ja zdiac i uszczelnic odd srodka koszt 600 zl z uszczelnieniem troche duzo kurde.... moze mi ktos powiedziec co o tym sadzicie? co moze byc przyczynaa? dziekuje i pozdrawiam.
Mysalem juz nad regeneracja ale po co dodatkowe koszty jak dziala ... <co?>
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2012, 11:28
Posty: 76
Skąd: Dzierzoniow
Auto: GG 2002–2007 Mazda6

Postprzez s i w y » 16 lis 2012, 12:08

ja bym podjechał do innego warsztatu i zobaczył co tam mechanik powie.
Na forum znajdziesz informacje o polecanych lub niepolecanych warsztatach w twojej okolicy.

Uzupełnij też profil, skąd jesteś i będzie lepiej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez danielguliwerek » 16 lis 2012, 12:16

dobrze zaraz uzupelnie. Problem w tym ze to juz 2 mechanik robi inny polecany przez ludzi.
myslal ze to cieknie jakas rurka czy uszczeklka dopiero jak zdjol wydech i sprawdzil to cieknie na laczeniu turbiny....
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2012, 11:28
Posty: 76
Skąd: Dzierzoniow
Auto: GG 2002–2007 Mazda6

Postprzez Hubix » 16 lis 2012, 13:13

I wlałbym 5W30 do silnika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez danielguliwerek » 16 lis 2012, 13:23

nastepnym razem wleje jaki powinien byc 5w30 mechanik mowil ze 10w40 nic sie nie stanie wiec taki zalal przy wymianie i czyszczeniu smoka. ale zastanawia mnie co jest przyczyna ze uszczelnienie padlo? ze trzeba rozbierac turbo i od srodka uszczelniac...? dbam o turbo zawsze czekal az ostygnie i nigdy nie daje w palnik jak zapale auto...kurde... :(
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2012, 11:28
Posty: 76
Skąd: Dzierzoniow
Auto: GG 2002–2007 Mazda6

Postprzez Forte » 22 lis 2012, 21:39

Witam, według wiedzy Forte wszelkie usterki związane z awarią turbin są spowodowane nieoptymalną praca silnika tzn. zanieczyszczonymi układami: kolektor ssący, wtryskiwacze, rowki i pierścienie uszczelniające cylindry. Pytania i rady czy wlać taki czy inny olej są zupełnie sprawą wtórną, nie bez znaczenia ale na etapie diagnozy , mało istotną.
Są dwie bezpośrednie przyczyny usterki turbiny: brak odpowiedniego smarowania panewki turbiny oraz zaklejony mechanizm przestawny.
Z kolei przyczynami braku smarowania jest brud w układzie olejowym, spowodowanym przedmuchami z komory spalania a zaklejony mechanizm przestawny , to za niska temperatura spalin, w wyniku niepełnego spalania. Powstawanie tych procesów można opisać w następujących punktach:
1.Zanieczyszczone wtryskiwacze, wtryskują paliwo (w każdym paliwie jest 7% biokomponentów) w nieodpowiedni sposób. Olej napędowy łącząc się z powietrzem tworzy mieszankę paliwowo- powietrzną o złym składzie.

Obrazek
fot. Dobra z lewej i zła praca wtryskiwaczy z prawej

2.Mieszanka spala się w komorze, w ograniczonym stopniu, co tworzy nagar (niewykorzystane paliwo).
3.Nagar osadza się na zaworach, w komorze spalania, w rowkach i pierścieniach uszczelniających tłoki

Obrazek
fot. Nagar w rowkach pierścieni tłokowych

4.To powoduje stopniowe obniżanie się kompresji i zanieczyszczanie układu olejowego. Olej gęstnieje, lub jest rozrzedzany przez paliwo. Zanieczyszczenia blokują części w środku, w tym przewody doprowadzające olej do turbosprężarki.
Obrazek
fot. Filtr w pompie

Obrazek
fot. Filtr siatkowy

Obrazek
fot. Blokada filtra

Obrazek

fot. Wskaźnik poziomu oleju Mazda (poziom X –największe, dopuszczalne rozrzedzenie oleju, olej do wymiany)

5.Brudne opary olejowe przez system odpowietrzania skrzyni korbowej, przedostają się do kolektora ssącego, blokując go. Powietrze dochodzi do komory spalania w niewłaściwych dawkach oraz bez niezbędnego zawirowania

Obrazek
fot. Zanieczyszczony kolektor ssący

6.zanieczyszczone wtryskiwacze oraz zanieczyszczony kolektor to dwa główne powody tworzenia się mieszanki, o złym składzie. W wyniku jej spalania gazy wydechowe mają niższą temperaturę, posiadają nadmierne ilości lepkiej sadzy i innych zanieczyszczeń.

Przy każdej awarii turbiny powinno się wyeliminować szereg przyczyn tej usterki, a podstawa to dokładne oczyszczenie systemu olejowego przy użyciu Forte Motor Flush. Do nowego oleju trzeba dodać jako dodatek Forte TopEnd Treatment http://forte-nwe.pl/motor-flush
Żeby wyeliminować niepełne spalanie do baku należy wlać Forte Advanced Diesel Fuel Conditioner http://forte-nwe.pl/advanced-diesel-fuel-conditioner
Forte Polska
Roman Gradkowski – Country Manager
e-mail: roman.gradkowski@forte-nwe.com
www.forte-nwe.com

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2008, 10:53
Posty: 49
Skąd: Warszawa

Postprzez lukasrap » 12 lut 2013, 23:34

1. Czy warto regenerowac turbine czy szukac uzywanej w dobrym stanie?
2. Czy mozna sprawdzic stan turbiny przed jej wyjeciem? ( chodzi o zbedne koszty zwiazane z wymontowaniem turbiny i ponownym jej zamontowaniem).
Ostatnio edytowano 26 lut 2013, 21:35 przez lukasrap, łącznie edytowano 1 raz
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez jarek999 » 13 lut 2013, 12:20

Auto zaczelo kopcic po kapitalnym remoncie silnika. -Najbardziej mnie to zastanawia. ps.Czemu robiłeś remont silnika? Przed remontem nie kopcił-tak wnioskuje z tego co napisałeś. U mnie kopcił jak egr był walnięty ale błąd pokazywał na desce i gdy wymieniłem egr-a to kontrolka zgasła i już nie kopcił. Turbinę możesz sprawdzić odkręcając gumową rurę (kolanko) i palcami sprawdzić luz na ośce wirnika (na boki czy nie ma luzów i wzdłużnych luzów). Możesz też odpalić auto bez tego kolanka i przegazować trochę i zobaczyć czy nie pluje olejem.Na odpalonym silniku zdejmij wężyk z turbiny ten co wchodzi do takiej puszki,bańki. Zakładając i ściągając ten wężyk zobacz czy porusza się sztanga 2-3cm) Ogólnie trzeba u Ciebie sprawdzić cały dolot czy jest szczelny,podciśnienia i co się dzieje z filtrem powietrza i jeszcze egr. Jeszcze co z wtryskiwaczami. Teoretycznie czarny dym z diesla to zła proporcja powietrza do paliwa.
Tutaj zapożyczyłem sobie z googla: W przypadku silników wysokoprężnych diagnozę o poważnej awarii podzespołów mechanicznych może dostarczyć dym w kolorze czarnym. Najczęściej defektom w tym przypadku ulegają: układ wtryskowy (końcówki wtryskiwaczy i pompa wtryskowa), układ odpowiedzialny za proces spalania mieszanki paliwowo-powietrznej lub układ oczyszczania spalin bazujący na patencie EGR, a więc recyrkulacji spalin. Skutkuje to nagromadzeniem się nagarów lub nieszczelnością przewodów doprowadzających podciśnienie lub spaliny. W szczególności na te problemy narażone są stare, mocno wysłużone jednostki samozapłonowe.

Często problem tkwi w nieodpowiednim działaniu układu doprowadzania paliwa. Część paliwa zostaje wówczas spalana na darmo. Warto na początek sprawdzić też filtr oleju i filtr powietrza. Problem z dostarczaniem odpowiedniej dawki powietrza może jednak leżeć gdzie indziej, w złym sterowaniu zaworów lub uszkodzonej turbosprężarce.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 12:27
Posty: 164 (0/2)
Skąd: Siedlce
Auto: Była:Fiat 126p el 96r. Renault 19 1.7 92r. Ford Escort 1.4 94r. Mazda 6 2.0MZR CD 121 KM 03r. Mazda 323 C Z5 94r. ASB.Peugeot 307 1.6 16V 03r.ASB Jest: Volvo S60 2.4 170 KM 09r. Jest Kia Cee'd 1.6 07r ASB

Postprzez lukasrap » 13 lut 2013, 12:39

:)
Ostatnio edytowano 26 lut 2013, 21:34 przez lukasrap, łącznie edytowano 1 raz
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez Hubix » 13 lut 2013, 20:19

Miałem ten sam problem co Ty z dymieniem. Dymienie ustało – nie puszcza ani dymka samochód.

Nie wiem czy to przez to, że zima i temperatury są niższe ? Nie wiem, zobaczę jak się ociepli.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez lukasrap » 13 lut 2013, 20:39

No i czy warto regenerowac turbine czy moze szukac dobrej uzywki?
Ostatnio edytowano 26 lut 2013, 21:34 przez lukasrap, łącznie edytowano 1 raz
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez jarek999 » 13 lut 2013, 22:35

Pisałeś,że zaślepiałeś egr a jak jest w tej chwili z tym egr? Ja bym się skłaniał ku regeneracji turbiny ale tylko tam co robią dobrze. Wymienią Ci wirnik,łożyskowanie,sprawdzą geometrie czy się rusza,wyważa,doważa na maszynie i będziesz wiedział,że masz dobrze. Ja już prawie rok po regeneracji i ponad 10tys.km i zero luzu na ośce czy jakiejś głośnej pracy i olejem nie chlapie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 12:27
Posty: 164 (0/2)
Skąd: Siedlce
Auto: Była:Fiat 126p el 96r. Renault 19 1.7 92r. Ford Escort 1.4 94r. Mazda 6 2.0MZR CD 121 KM 03r. Mazda 323 C Z5 94r. ASB.Peugeot 307 1.6 16V 03r.ASB Jest: Volvo S60 2.4 170 KM 09r. Jest Kia Cee'd 1.6 07r ASB

Postprzez lukasrap » 13 lut 2013, 22:52

Ile placiles za regeneracje turbiny?
Ostatnio edytowano 26 lut 2013, 21:33 przez lukasrap, łącznie edytowano 1 raz
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez jarek999 » 13 lut 2013, 23:48

1000zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 12:27
Posty: 164 (0/2)
Skąd: Siedlce
Auto: Była:Fiat 126p el 96r. Renault 19 1.7 92r. Ford Escort 1.4 94r. Mazda 6 2.0MZR CD 121 KM 03r. Mazda 323 C Z5 94r. ASB.Peugeot 307 1.6 16V 03r.ASB Jest: Volvo S60 2.4 170 KM 09r. Jest Kia Cee'd 1.6 07r ASB

Postprzez Hubix » 14 lut 2013, 08:10

Ja na swoim zregenerowanym turbo zrobiłem: 45 tys. km.

Nie zapowiada się żeby prędko padło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6