Witam, według wiedzy Forte wszelkie usterki związane z awarią turbin są spowodowane nieoptymalną praca silnika tzn. zanieczyszczonymi układami: kolektor ssący, wtryskiwacze, rowki i pierścienie uszczelniające cylindry. Pytania i rady czy wlać taki czy inny olej są zupełnie sprawą wtórną, nie bez znaczenia ale na etapie diagnozy , mało istotną.
Są dwie bezpośrednie przyczyny usterki turbiny: brak odpowiedniego smarowania panewki turbiny oraz zaklejony mechanizm przestawny.
Z kolei przyczynami braku smarowania jest brud w układzie olejowym, spowodowanym przedmuchami z komory spalania a zaklejony mechanizm przestawny , to za niska temperatura spalin, w wyniku niepełnego spalania. Powstawanie tych procesów można opisać w następujących punktach:
1.Zanieczyszczone wtryskiwacze, wtryskują paliwo (w każdym paliwie jest 7% biokomponentów) w nieodpowiedni sposób. Olej napędowy łącząc się z powietrzem tworzy mieszankę paliwowo- powietrzną o złym składzie.
fot. Dobra z lewej i zła praca wtryskiwaczy z prawej2.Mieszanka spala się w komorze, w ograniczonym stopniu, co tworzy nagar (niewykorzystane paliwo).
3.Nagar osadza się na zaworach, w komorze spalania, w rowkach i pierścieniach uszczelniających tłoki
fot. Nagar w rowkach pierścieni tłokowych4.To powoduje stopniowe obniżanie się kompresji i zanieczyszczanie układu olejowego. Olej gęstnieje, lub jest rozrzedzany przez paliwo. Zanieczyszczenia blokują części w środku, w tym przewody doprowadzające olej do turbosprężarki.
fot. Filtr w pompie
fot. Filtr siatkowy
fot. Blokada filtra
fot. Wskaźnik poziomu oleju Mazda (poziom X –największe, dopuszczalne rozrzedzenie oleju, olej do wymiany)5.Brudne opary olejowe przez system odpowietrzania skrzyni korbowej, przedostają się do kolektora ssącego, blokując go. Powietrze dochodzi do komory spalania w niewłaściwych dawkach oraz bez niezbędnego zawirowania
fot. Zanieczyszczony kolektor ssący 6.zanieczyszczone wtryskiwacze oraz zanieczyszczony kolektor to dwa główne powody tworzenia się mieszanki, o złym składzie. W wyniku jej spalania gazy wydechowe mają niższą temperaturę, posiadają nadmierne ilości lepkiej sadzy i innych zanieczyszczeń.
Przy każdej awarii turbiny powinno się wyeliminować szereg przyczyn tej usterki, a podstawa to dokładne oczyszczenie systemu olejowego przy użyciu
Forte Motor Flush. Do nowego oleju trzeba dodać jako dodatek
Forte TopEnd Treatment http://forte-nwe.pl/motor-flushŻeby wyeliminować niepełne spalanie do baku należy wlać
Forte Advanced Diesel Fuel Conditioner http://forte-nwe.pl/advanced-diesel-fuel-conditioner