Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych
Dzieki za podpowiedz ale w aso stwierdza brak DPF i ze to jest ta przyczyna wiec narazie czekam na jakis inne podpowiedzi 
- Od: 23 wrz 2012, 09:21
- Posty: 15
- Skąd: Anglia
- Auto: Mazda 6 TS silnik2.0 disel rok produkcji 2008 wersja angielska
To kolega nie wie, że problem z DPF-em to skutek a nie przyczyna?!
Skutek niesprawnego silnika....
Powodzenia w szukaniu przyczyny, usuwając DPF utrudniłeś zdiagnozowanie problemu...
Do sprawdzenia turbina ( pod kątem przepuszczania oleju, zapieczenia kierownic spalin... ), wtryski, szczelność układu dolotowego, układ sterowania silnikiem ( podciśnienia... ), aktualizacja softu do najnowszego... a nie, tego lepiej nie robić bo pewnie masz przekombinowany soft pod kątem braku DPF-u...
DPFu się nie usuwa od tak, na pałę!!
Może zdradzisz sekret, dlaczego się go pozbyłeś? To może pomóc....
Skutek niesprawnego silnika....
Powodzenia w szukaniu przyczyny, usuwając DPF utrudniłeś zdiagnozowanie problemu...
Do sprawdzenia turbina ( pod kątem przepuszczania oleju, zapieczenia kierownic spalin... ), wtryski, szczelność układu dolotowego, układ sterowania silnikiem ( podciśnienia... ), aktualizacja softu do najnowszego... a nie, tego lepiej nie robić bo pewnie masz przekombinowany soft pod kątem braku DPF-u...
DPFu się nie usuwa od tak, na pałę!!

Może zdradzisz sekret, dlaczego się go pozbyłeś? To może pomóc....
smile napisał(a):Może zdradzisz sekret, dlaczego się go pozbyłeś? To może pomóc....
ja myślę, że większość decyduje się na taki krok z powodu:
1. notorycznej jazdy w zakorkowanym mieście = w 90% przypadków problemy z DPF
2. następstw zatkania DPF-u i niemożliwości jego przepalenia = hoorendalne koszty nowego
1. Jazda w korkach to częstsza wymiana oleju i przymusowe wypalenia wymuszone, ale to nie uszkadza DPF-u.
2. Jeżeli ktoś jeździ z mrugającą kontrolką DPF-u i się tym nie przejmuje, to w końcu dojdzie do zapełnienia DPF-u w 200% i wypalenie nie będzie możliwe. Ale wtedy trzeba go wymontować i zalać np. Tunapem. Generalnie ja nie trafiłem jeszcze na DPF którego by się nie dało oczyścić.
Jeżeli już dojdzie do uszkodzenia wkładu, np. do stopienia, to można wymienić sam wkład, przywracając sprawność filtra, tzn. zregenerować w specjalistycznym zakładzie.
Jest jeszcze inna droga, jeżeli ktoś ma pecha i jego filtr upatrzą sobie złodzieje... ubezpieczenie AC, zgłoszenie kradzieży filtra... polisa pokrywa koszta nówki z montażem
2. Jeżeli ktoś jeździ z mrugającą kontrolką DPF-u i się tym nie przejmuje, to w końcu dojdzie do zapełnienia DPF-u w 200% i wypalenie nie będzie możliwe. Ale wtedy trzeba go wymontować i zalać np. Tunapem. Generalnie ja nie trafiłem jeszcze na DPF którego by się nie dało oczyścić.
Jeżeli już dojdzie do uszkodzenia wkładu, np. do stopienia, to można wymienić sam wkład, przywracając sprawność filtra, tzn. zregenerować w specjalistycznym zakładzie.
Jest jeszcze inna droga, jeżeli ktoś ma pecha i jego filtr upatrzą sobie złodzieje... ubezpieczenie AC, zgłoszenie kradzieży filtra... polisa pokrywa koszta nówki z montażem

Ostatnio edytowano 12 wrz 2013, 21:48 przez smile, łącznie edytowano 1 raz
dobrzyn22 napisał(a):... hoorendalne koszty nowego
pojawily sie zamienniki na rynku w korzystniejszej cenie niz ASO
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
renovo napisał(a):.. wymiana DPF czy mozna jeszcze wyczyscic?
o tym decyduje tester, a generalnie zawsze warto sprobowac go wypalic/dopalic
dowiedz sie, na ile jest zapchany.
E
Ostatnio edytowano 14 wrz 2013, 17:55 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
U mnie nie migala kontrolka DPF tylko sie zapalila an stale i zaras kontrolka silnika czyszczenie nic m
Nie dalo DPF usuwalw specjalistycczna firma i ona zmieniala soft jak jade to slysze jak turbina gwizda podobnie mialem w nissanie primeze wiec jutro przejze trzewody do turbiny czy nie ma w nich oleju znam kilku ludzi ktorzy jezdza bez DPF i jest wszystko ok a w primeze byl pekniety przewod do turbiny moze tu jest to sama obejrze jutro dziekuje wam za tak szybka pomoc w ostatecznosci bedevzmuszony kupic Dpf i go zamintowac albo tak jak radzicie sam wklad i zmienic soft poinformuje o dalszych lisach i podzielevsie uwagami z wami oraz dla tych co znajda sie kiedys w podobnej sytuacji dajcie tylko jeszcze jakies informacje czy kros wymienial sam wklad gdzie go zdobyc i jak to wszystkao wygladw
Nie dalo DPF usuwalw specjalistycczna firma i ona zmieniala soft jak jade to slysze jak turbina gwizda podobnie mialem w nissanie primeze wiec jutro przejze trzewody do turbiny czy nie ma w nich oleju znam kilku ludzi ktorzy jezdza bez DPF i jest wszystko ok a w primeze byl pekniety przewod do turbiny moze tu jest to sama obejrze jutro dziekuje wam za tak szybka pomoc w ostatecznosci bedevzmuszony kupic Dpf i go zamintowac albo tak jak radzicie sam wklad i zmienic soft poinformuje o dalszych lisach i podzielevsie uwagami z wami oraz dla tych co znajda sie kiedys w podobnej sytuacji dajcie tylko jeszcze jakies informacje czy kros wymienial sam wklad gdzie go zdobyc i jak to wszystkao wygladw
- Od: 23 wrz 2012, 09:21
- Posty: 15
- Skąd: Anglia
- Auto: Mazda 6 TS silnik2.0 disel rok produkcji 2008 wersja angielska
renovo napisał(a):blad P242F- wymiana DPF czy mozna jeszcze wyczyscic?
..ten odczytany błąd odpowiada zapchaniu DPF-u w 200%
..automatyczna regeneracja DPF-u jest niemożliwa
..kontrolka DPF mruga, a kontrolka silnika świeci
..automatyczne przejście silnika w tryb serwisowy – ograniczenie prędkości do 70km/h max
..jedynie serwis może próbować go wypalić, ewentualnie wymiana...

Sory mam kropki i przecinki ale pisze na telefonie a czasami na ipadadzie ito przewaznie w pospiechu wszystkich przepraszam
- Od: 23 wrz 2012, 09:21
- Posty: 15
- Skąd: Anglia
- Auto: Mazda 6 TS silnik2.0 disel rok produkcji 2008 wersja angielska
to pisz w trakcie "posiedzenia".
bedziesz mial wiekszy komfort.
pozdr.E
bedziesz mial wiekszy komfort.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Pomysl dobry ale na razie zyje w stresie bo jak nie uporam sie z tymi spalinami to od 18 nie bede jezdzil autem.MOT (przeglad) nie przejdzie i bede kombinowal z DPF a do pracy bede chodxil piechota. Jak ktos ma jeszcze jakies rady to piszczie kazdy pomysl bedectestowal.
I
I
- Od: 23 wrz 2012, 09:21
- Posty: 15
- Skąd: Anglia
- Auto: Mazda 6 TS silnik2.0 disel rok produkcji 2008 wersja angielska
wieslaw1963 napisał(a):... Jak ktos ma jeszcze jakies rady to piszczie kazdy pomysl bedectestowal.
I
pozycz na ten przeglad dpfa lub kpl. auto
ale o tym samym lub podobnym mocno silniku, kolorze, wypasazeniu,
moze przejdzie

pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Szukaj warsztatu w którym zrobią coś takiego jak fani czterech kółek w Jagu
http://www.youtube.com/watch?v=cG81vXFNAhM
http://www.youtube.com/watch?v=cG81vXFNAhM
- Od: 5 mar 2011, 17:33
- Posty: 51
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: Mazda 6 CiTD 121KM GY 2007r.
Witam wszystkich..Problem z MOT rozwiazany mechanik okazal sie z glowa i myslacy. Po pierwszym tescie spaliny wyszly negatywnie wiec gosciu zapytal mi sie gdaie ostatnio jezdzilem powiedzialwm ze tylko po miescie i do pracy ,stwierdzil wiec ze ten test wyszedl zle bo przepalal sie DPF zrobil powturnie i wszystko ok .Pojechalem do znajomego mechanika podpielismy mazde pod komputer okac
Zalo sie ze cykl wtryskow nie zostal zmieniony po usunieciu filtru czasteczek zostal tylko zmieniony program w ten sposub zeby widzial ze wszystko jest w pozadku z dpf ale co jakis czas wtryski podaja wieksza dawke paliwa w celu przeczyszczenia dpf i tebo nie da sie zmienic wiec gdy doszlo do 2000 obrotow to wlaczylo sie przeczyszczanie dpf ,a wzasadzie fachowo mowiac wypalanie, i pierwsze testy wyszly negatywnie . Po wypaleniu ponowny test wyszedl pozytywnie bo komputer stwierdzil ze wypalenie dpf powiodlo sie i nie podawal wiekszej dawki paliwa . Pwoem ze przed testem pojedz troche zeby komputer wiedzial ze dpf jest wypalony a przeglad przejdzie bez problemi . Pozdrawiam wszystkich i dziekuje za wszystkiw porady.
Zalo sie ze cykl wtryskow nie zostal zmieniony po usunieciu filtru czasteczek zostal tylko zmieniony program w ten sposub zeby widzial ze wszystko jest w pozadku z dpf ale co jakis czas wtryski podaja wieksza dawke paliwa w celu przeczyszczenia dpf i tebo nie da sie zmienic wiec gdy doszlo do 2000 obrotow to wlaczylo sie przeczyszczanie dpf ,a wzasadzie fachowo mowiac wypalanie, i pierwsze testy wyszly negatywnie . Po wypaleniu ponowny test wyszedl pozytywnie bo komputer stwierdzil ze wypalenie dpf powiodlo sie i nie podawal wiekszej dawki paliwa . Pwoem ze przed testem pojedz troche zeby komputer wiedzial ze dpf jest wypalony a przeglad przejdzie bez problemi . Pozdrawiam wszystkich i dziekuje za wszystkiw porady.
- Od: 23 wrz 2012, 09:21
- Posty: 15
- Skąd: Anglia
- Auto: Mazda 6 TS silnik2.0 disel rok produkcji 2008 wersja angielska
wieslaw1963 napisał(a): co jakis czas wtryski podaja wieksza dawke paliwa w celu przeczyszczenia dpf

Czy to znaczy, że wypalanie DPF nie zależy od mierzonego spadku ciśnienia=stopnia zabrudzenia filtra, tylko przebiega zawsze w stałym interwale czasowym ?
Trochę to dziwne.
- Od: 24 lis 2011, 17:16
- Posty: 36
- Auto: 323F BJ 2,0 DiTD 2003
6 2,0 GY RF-7J DPF 2006
decyduje roznica cisnien na dpfie.
E.
E.
Ostatnio edytowano 24 wrz 2013, 20:35 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: kolejna prośba o nie cytowanie całości ostatniego posta...
Powód: kolejna prośba o nie cytowanie całości ostatniego posta...
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kolega wieslaw1963nie ma DPF'a, więc różnica ciśnień nie powinna wywoływać zwiększonej dawki paliwa. W zawiązku z tym albo mechanik ściemnia, albo wypalanie odbywa się w stałych odstępach (licząc kilometry lub czas) a dodatkowo po przekroczeniu wartości różnicy ciśnień.
- Od: 24 lis 2011, 17:16
- Posty: 36
- Auto: 323F BJ 2,0 DiTD 2003
6 2,0 GY RF-7J DPF 2006
troche tu niescislosci..
jak nie ma, to nie ma tez wypalen i roznic w cisnieniu!
E.

jak nie ma, to nie ma tez wypalen i roznic w cisnieniu!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6