Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez wieslaw1963 » 12 wrz 2013, 16:41

Dzieki za podpowiedz ale w aso stwierdza brak DPF i ze to jest ta przyczyna wiec narazie czekam na jakis inne podpowiedzi <płacze>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 wrz 2012, 09:21
Posty: 15
Skąd: Anglia
Auto: Mazda 6 TS silnik2.0 disel rok produkcji 2008 wersja angielska

Postprzez smile » 12 wrz 2013, 20:48

To kolega nie wie, że problem z DPF-em to skutek a nie przyczyna?!
Skutek niesprawnego silnika....
Powodzenia w szukaniu przyczyny, usuwając DPF utrudniłeś zdiagnozowanie problemu...
Do sprawdzenia turbina ( pod kątem przepuszczania oleju, zapieczenia kierownic spalin... ), wtryski, szczelność układu dolotowego, układ sterowania silnikiem ( podciśnienia... ), aktualizacja softu do najnowszego... a nie, tego lepiej nie robić bo pewnie masz przekombinowany soft pod kątem braku DPF-u...
DPFu się nie usuwa od tak, na pałę!! <cisza>
Może zdradzisz sekret, dlaczego się go pozbyłeś? To może pomóc....
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez dobrzyn22 » 12 wrz 2013, 20:57

smile napisał(a):Może zdradzisz sekret, dlaczego się go pozbyłeś? To może pomóc....

ja myślę, że większość decyduje się na taki krok z powodu:

1. notorycznej jazdy w zakorkowanym mieście = w 90% przypadków problemy z DPF
2. następstw zatkania DPF-u i niemożliwości jego przepalenia = hoorendalne koszty nowego
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez smile » 12 wrz 2013, 21:24

1. Jazda w korkach to częstsza wymiana oleju i przymusowe wypalenia wymuszone, ale to nie uszkadza DPF-u.
2. Jeżeli ktoś jeździ z mrugającą kontrolką DPF-u i się tym nie przejmuje, to w końcu dojdzie do zapełnienia DPF-u w 200% i wypalenie nie będzie możliwe. Ale wtedy trzeba go wymontować i zalać np. Tunapem. Generalnie ja nie trafiłem jeszcze na DPF którego by się nie dało oczyścić.
Jeżeli już dojdzie do uszkodzenia wkładu, np. do stopienia, to można wymienić sam wkład, przywracając sprawność filtra, tzn. zregenerować w specjalistycznym zakładzie.

Jest jeszcze inna droga, jeżeli ktoś ma pecha i jego filtr upatrzą sobie złodzieje... ubezpieczenie AC, zgłoszenie kradzieży filtra... polisa pokrywa koszta nówki z montażem <jupi>
Ostatnio edytowano 12 wrz 2013, 21:48 przez smile, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Enduro » 12 wrz 2013, 21:42

dobrzyn22 napisał(a):... hoorendalne koszty nowego

pojawily sie zamienniki na rynku w korzystniejszej cenie niz ASO
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez renovo » 14 wrz 2013, 13:07

blad P242F- wymiana DPF czy mozna jeszcze wyczyscic?
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2012, 22:07
Posty: 4
Skąd: Wroclaw/Londyn
Auto: Mazda6 2.0D 5DR TS2 (143) 2007

Postprzez Enduro » 14 wrz 2013, 16:39

renovo napisał(a):.. wymiana DPF czy mozna jeszcze wyczyscic?

o tym decyduje tester, a generalnie zawsze warto sprobowac go wypalic/dopalic
dowiedz sie, na ile jest zapchany.
E
Ostatnio edytowano 14 wrz 2013, 17:55 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez wieslaw1963 » 14 wrz 2013, 17:32

U mnie nie migala kontrolka DPF tylko sie zapalila an stale i zaras kontrolka silnika czyszczenie nic m
Nie dalo DPF usuwalw specjalistycczna firma i ona zmieniala soft jak jade to slysze jak turbina gwizda podobnie mialem w nissanie primeze wiec jutro przejze trzewody do turbiny czy nie ma w nich oleju znam kilku ludzi ktorzy jezdza bez DPF i jest wszystko ok a w primeze byl pekniety przewod do turbiny moze tu jest to sama obejrze jutro dziekuje wam za tak szybka pomoc w ostatecznosci bedevzmuszony kupic Dpf i go zamintowac albo tak jak radzicie sam wklad i zmienic soft poinformuje o dalszych lisach i podzielevsie uwagami z wami oraz dla tych co znajda sie kiedys w podobnej sytuacji dajcie tylko jeszcze jakies informacje czy kros wymienial sam wklad gdzie go zdobyc i jak to wszystkao wygladw
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 wrz 2012, 09:21
Posty: 15
Skąd: Anglia
Auto: Mazda 6 TS silnik2.0 disel rok produkcji 2008 wersja angielska

Postprzez Janusz626 » 14 wrz 2013, 17:52

renovo napisał(a):blad P242F- wymiana DPF czy mozna jeszcze wyczyscic?


..ten odczytany błąd odpowiada zapchaniu DPF-u w 200%
..automatyczna regeneracja DPF-u jest niemożliwa
..kontrolka DPF mruga, a kontrolka silnika świeci
..automatyczne przejście silnika w tryb serwisowy – ograniczenie prędkości do 70km/h max
..jedynie serwis może próbować go wypalić, ewentualnie wymiana... <oczy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez dobrzyn22 » 14 wrz 2013, 18:14

A kolega wieslaw1963 to nie ma kropki i przecinka na klawiaturze?? Ciężko się takie coś czyta...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez wieslaw1963 » 15 wrz 2013, 09:29

Sory mam kropki i przecinki ale pisze na telefonie a czasami na ipadadzie ito przewaznie w pospiechu wszystkich przepraszam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 wrz 2012, 09:21
Posty: 15
Skąd: Anglia
Auto: Mazda 6 TS silnik2.0 disel rok produkcji 2008 wersja angielska

Postprzez Enduro » 15 wrz 2013, 10:38

to pisz w trakcie "posiedzenia".
bedziesz mial wiekszy komfort.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez wieslaw1963 » 15 wrz 2013, 15:10

Pomysl dobry ale na razie zyje w stresie bo jak nie uporam sie z tymi spalinami to od 18 nie bede jezdzil autem.MOT (przeglad) nie przejdzie i bede kombinowal z DPF a do pracy bede chodxil piechota. Jak ktos ma jeszcze jakies rady to piszczie kazdy pomysl bedectestowal.
I
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 wrz 2012, 09:21
Posty: 15
Skąd: Anglia
Auto: Mazda 6 TS silnik2.0 disel rok produkcji 2008 wersja angielska

Postprzez Enduro » 15 wrz 2013, 15:51

wieslaw1963 napisał(a):... Jak ktos ma jeszcze jakies rady to piszczie kazdy pomysl bedectestowal.
I

pozycz na ten przeglad dpfa lub kpl. auto
ale o tym samym lub podobnym mocno silniku, kolorze, wypasazeniu,
moze przejdzie <diabełek>
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Sagitt » 15 wrz 2013, 17:12

Szukaj warsztatu w którym zrobią coś takiego jak fani czterech kółek w Jagu
http://www.youtube.com/watch?v=cG81vXFNAhM
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 17:33
Posty: 51
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6 CiTD 121KM GY 2007r.

Postprzez wieslaw1963 » 22 wrz 2013, 21:21

Witam wszystkich..Problem z MOT rozwiazany mechanik okazal sie z glowa i myslacy. Po pierwszym tescie spaliny wyszly negatywnie wiec gosciu zapytal mi sie gdaie ostatnio jezdzilem powiedzialwm ze tylko po miescie i do pracy ,stwierdzil wiec ze ten test wyszedl zle bo przepalal sie DPF zrobil powturnie i wszystko ok .Pojechalem do znajomego mechanika podpielismy mazde pod komputer okac
Zalo sie ze cykl wtryskow nie zostal zmieniony po usunieciu filtru czasteczek zostal tylko zmieniony program w ten sposub zeby widzial ze wszystko jest w pozadku z dpf ale co jakis czas wtryski podaja wieksza dawke paliwa w celu przeczyszczenia dpf i tebo nie da sie zmienic wiec gdy doszlo do 2000 obrotow to wlaczylo sie przeczyszczanie dpf ,a wzasadzie fachowo mowiac wypalanie, i pierwsze testy wyszly negatywnie . Po wypaleniu ponowny test wyszedl pozytywnie bo komputer stwierdzil ze wypalenie dpf powiodlo sie i nie podawal wiekszej dawki paliwa . Pwoem ze przed testem pojedz troche zeby komputer wiedzial ze dpf jest wypalony a przeglad przejdzie bez problemi . Pozdrawiam wszystkich i dziekuje za wszystkiw porady.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 wrz 2012, 09:21
Posty: 15
Skąd: Anglia
Auto: Mazda 6 TS silnik2.0 disel rok produkcji 2008 wersja angielska

Postprzez mircho » 24 wrz 2013, 17:37

wieslaw1963 napisał(a): co jakis czas wtryski podaja wieksza dawke paliwa w celu przeczyszczenia dpf

<co?>
Czy to znaczy, że wypalanie DPF nie zależy od mierzonego spadku ciśnienia=stopnia zabrudzenia filtra, tylko przebiega zawsze w stałym interwale czasowym ?
Trochę to dziwne.
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2011, 17:16
Posty: 36
Auto: 323F BJ 2,0 DiTD 2003
6 2,0 GY RF-7J DPF 2006

Postprzez Enduro » 24 wrz 2013, 18:42

decyduje roznica cisnien na dpfie.
E.
Ostatnio edytowano 24 wrz 2013, 20:35 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: kolejna prośba o nie cytowanie całości ostatniego posta...
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mircho » 24 wrz 2013, 22:37

Kolega wieslaw1963nie ma DPF'a, więc różnica ciśnień nie powinna wywoływać zwiększonej dawki paliwa. W zawiązku z tym albo mechanik ściemnia, albo wypalanie odbywa się w stałych odstępach (licząc kilometry lub czas) a dodatkowo po przekroczeniu wartości różnicy ciśnień.
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2011, 17:16
Posty: 36
Auto: 323F BJ 2,0 DiTD 2003
6 2,0 GY RF-7J DPF 2006

Postprzez Enduro » 24 wrz 2013, 22:57

troche tu niescislosci.. <glupek2>
jak nie ma, to nie ma tez wypalen i roznic w cisnieniu!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6