Wyciek oleju przy Intercoolerze
Nie, chcialem zrobic i w koncu walczac zapomnialem, ale chetnie opowiem i podziele sie uwagami, ostatnio sporo dowiedzialem sie n atemat intercoolerów (budowa, warunbki, praca, wymagania, skad olej itp) Pozdrawiam
Wielka miłośc, wielkie marzenie i piękna sama w sobie – Mazda 6.
w sumie odkad posiadam mazde nigdy nie zdejmowalem dolnej oslony i nie ogladalem dolotu intercoolera
przyjdzie wiosna, zrobi sie cieplej to pojade na dzialke i to sprawdze
a sa jakies zalecenia dotyczace intercoolera?
np. u mnie krata przed IC byla "pelna" tzn. bez dziurek, jak to jest u Was? ja stoja stuningowalem ;p i powiercilem otwory 
a sa jakies zalecenia dotyczace intercoolera?

martinpl napisał(a):w sumie odkad posiadam mazde nigdy nie zdejmowalem dolnej oslony i nie ogladalem dolotu intercooleraprzyjdzie wiosna, zrobi sie cieplej to pojade na dzialke i to sprawdze
a sa jakies zalecenia dotyczace intercoolera?np. u mnie krata przed IC byla "pelna" tzn. bez dziurek, jak to jest u Was? ja stoja stuningowalem ;p i powiercilem otwory
...powinna mieć otwory, widać miałeś nie oryginalną kratkę. Wyciek z dolnego kroćca jest podobno na porządku dziennym. Też jestem ciekaw co z tym się robi....
Najlepiej wymienic turbinePawnik napisał(a):Wyciek z dolnego kroćca jest podobno na porządku dziennym. Też jestem ciekaw co z tym się robi....

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Albo zaślepić odmę...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Tego nie radzę robic , motor musi "oddychać"xANDy napisał(a):Albo zaślepić odmę
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Zaślepić – to znaczy – odmę puścić w "niebo" a otwór przed turbiną, gdzie odma wchodzi zaślepić, coby nie brał lewego powietrza.
Za bardzo skróciłem swą wypowiedź.
Za bardzo skróciłem swą wypowiedź.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Generalnie abu spojrzec czy sa wycieki i skad nie musisz zdejmowac dolnej oslony pod silnikiem, sa dziurki od strony kola w nadkolu powinno po poswieceniu wystarczyc, mozna zdjac nadkole wtedy cala chlodnica jest jak na dłoni. Wycieki z inter. wcale nie musza niczego zlego oznaczac, fachowcy pracujacy wlasnie w tym od 20 ponad lat, mowia ze wszystkie maszyny wrzucaja olej jedne wiecej inne mniej, taka specyfika, w zaleznosci od stylu jazdy, co ciekawe jesli jezdzi sie oszczednie to olej bedzie splywal i pozostawal w inter. niekiedy wtsraczy dac mu mocniej w pupę zeby wydmuchac olej z inter. i wrzucic go do sprezarki, to nie jest teoria oczywiscie tylko pewne zauwazone zachowanie. Moj ciekl bo w 90% inetr. przepuszcza na pokrywach, sa dwie gorna i dolna, zazwyczaj plastykowe w Mazdzie akurat aluminiowe, z uszczelka i zaginanane na chlodnicy wlasciwej. Ja swoj mialem uderzony i dlatego popuscily uszczelki gorne, gdzie zaczal cieknac olej po chlodnicy na dol i potem po nadkolu i zderzaku na ziemie. Wycieki z dolnego czy gornego krocca nie zauwazylem tam jest oring i ja mialem sucho. Nowa chlodnica jest bardzo droga, mozna ja naprawiac i regenerowac, uwazac na czujniki sa dwa i drogie mozna je latwo ubic albo zniszczyc przy wyciaganiu.
Wielka miłośc, wielkie marzenie i piękna sama w sobie – Mazda 6.
czy jesli jest padnięte turbo to szybko ubywa oleju??
- Od: 4 mar 2008, 22:18
- Posty: 461
- Skąd: Leżajsk
- Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II
malkolm2 napisał(a):czy jesli jest padnięte turbo to szybko ubywa oleju??
Witam!Jeżeli poszły całkiem uszczelniacze lub jest złamany wałek to tak.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
ok
- Od: 4 mar 2008, 22:18
- Posty: 461
- Skąd: Leżajsk
- Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II
Witam. Dzisiaj zauważyłem ze osłona w nadkolu od strony kierowcy jest zapaćkana jakimś olejem (tak mi sie zresztą zdaje). Kiedy zdjąłem koło i ta osłonę zobaczyłem że jest wyciek tak jakby oleju z takiej małej chodniczki schowanej za ta osłoną. Wyciek ten jest tak jakby od spodu tej chodniczki.
W związku z tym chciałbym sie was zapytać od czego ta chodniczka jest, czy ktoś się spotkał już z takim problemem???
Dodaje jeszcze kilka fotek dla zobrazowania problemu:
Bardzo proszę o pomoc.
W związku z tym chciałbym sie was zapytać od czego ta chodniczka jest, czy ktoś się spotkał już z takim problemem???
Dodaje jeszcze kilka fotek dla zobrazowania problemu:


Bardzo proszę o pomoc.
- Od: 17 lip 2007, 19:17
- Posty: 59
- Skąd: Starachowice/Kraków
- Auto: Mazda 6 2.2 MZR-CD 163 km
2010r.
Mazda 6 2.0 MZR-CD 136 km 2003r.
Mam oczywisice ten sam problem peknieta obudowa intercoolera jak na zdjeciach u góry tak samo wyglada tyle ze pekła maxymalnie tydzien temu znalzelm usterke i co teraz bylme na warsztacie powiedizeli mi ze zorbia to bez probelmu zakleja to jakas chemia podbno do naprawy felg aluminiwych moje pytanie brzymi czy o est wada fabryczna tych aut bo duoz osob tak ma czy to oznaka umierajacego turbo auto jest z 2005 roku i ma przejechane 89 tys km i jezst to auto angielskie poniewaz mieszkam w angli moze KPW napisze dalszy przebieg sytuacji czy wystarczy skleic i jezdic;;) pozdrawaim
- Od: 8 maja 2008, 15:17
- Posty: 8
- Skąd: Sosnowiec / Anglia-Lincoln
- Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136 PS
przeczytaj sobie to http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight= dodam że M6 przed liftingiem miały problem z intercoollerami bo były one całe z aluminium i pękały, później zrobili z aluminium i plastiku i te już są ok
- Od: 4 mar 2008, 22:18
- Posty: 461
- Skąd: Leżajsk
- Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II
to że intelkuler jest pękniety i delikatnie sie z niego leje oleik to w sumie dobry objaw żeby za wczasu sprawdzić turbine bo olej nie bieże sie beż powodu w intelkulerze .Miałem przypadek taki sam lekko dziurawy intelkuler postanowiłem doszczelnić zebby mnie krople nie wkurzały rano na parkingu i tak doszczelniony intelkuler zbierał olej w sobie . raz po odpaleniu pierwszy tłok od strony wlotowej powietzra dostał zamiast powietrza olejku a jak sprężny to materiał przekonałem sie po rozebraniu gdzie główka korbowodu była skrzywiona i remont całego silnika skończył sie kupnem drugiego urzywanego bo nie było dużo drożej od kompletu korbowodów a znalezienie urzywanego korbowodu masowo odpowiadającemu tym co były okazało sie niemożliwe.Tak ku przestrodze pisze bo droga to była imprezka sylikonując intelkuler bo gdzie jest skutek napewno jest przyczyna i może sama naprawa wydaje sie droga ale droższe może być to jak sie nie naprawi.Druga opcja to umyć i sprzedać samochód ale następny który sie kupi może byc naprawiony tak samo czyli ryzyk fizyk
-
przemofish
przemofish – w normalnym trybie – olej jest tam w śladowych ilościach – spływa z węży i gromadzi się na dole. Olej bierze się z par – z odmy i tylko w minimalnym stopniu z turbiny.
Trudno powiedzieć co dokładnie się stało w Twoim przypadku ale średnio mi to pasuje do układu mechanicznego tego silnika (to, co opisałeś). Jeśli kleiłeś IC to znaczy, że musiałeś go wyczyścić. A jeśli czyściłeś go z oleju, to znaczy, że nie mogło byc go tam w takich ilościach, poza tym – tam jest przecież komora spalania w tłoku i tam by się ciecz zebrała.
Prędzej opary silikonu, które nie zostały zawczasu wydmuchane spowodowały taką sytuację.
Trudno powiedzieć co dokładnie się stało w Twoim przypadku ale średnio mi to pasuje do układu mechanicznego tego silnika (to, co opisałeś). Jeśli kleiłeś IC to znaczy, że musiałeś go wyczyścić. A jeśli czyściłeś go z oleju, to znaczy, że nie mogło byc go tam w takich ilościach, poza tym – tam jest przecież komora spalania w tłoku i tam by się ciecz zebrała.
Prędzej opary silikonu, które nie zostały zawczasu wydmuchane spowodowały taką sytuację.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
ostatnio znajomy pracujący w warsztacie samochodowym opowiadał że przyciągnęli jakąś toyote, 2 miesiące temu skończyła się gwarancja, przy 120km/h pękł korbowód i wyszedł bokiem, silnik do wymiany, takie rzeczy niestety się zdarzają
- Od: 4 mar 2008, 22:18
- Posty: 461
- Skąd: Leżajsk
- Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6