Głośna nierówna praca silnika i biały dym
1, 2
Juz wiadomo co sie stalo panewka na drogim tloku zatarta wal do wymiany plus korbowod komplet panewek uszczelka pod glowica i powinno byc ok cylindry ok tylko turbina mogla dostac wraz z olejem resztki panewki bo wirnik ciezko chodzi
- Od: 24 lis 2010, 01:03
- Posty: 41
grzegorz0924 napisał(a):... tylko turbina mogla dostac wraz z olejem resztki panewki bo wirnik ciezko chodzi
ubolewam
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Takie uroki tych silnikow nieudane bardzo wedlog mojej opini to pompy oleju niewytrzymuja duzego obciazenia i nienadazaja pompowac olej to powoduje zatarcie panewki bo to najczestrza przyczyna awari panewka na czwartym lub drugim korbowodzie
- Od: 24 lis 2010, 01:03
- Posty: 41
mylisz sie,
pompy sa niezle, wydaje i rzadko ulegaja same z siebie wyeksplatowaniu lub awarii.
E.
pompy sa niezle, wydaje i rzadko ulegaja same z siebie wyeksplatowaniu lub awarii.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
To co moze byc przyczyna zatartej panewki na drogim cylindrze to jest tak czesta awaria w tych silnikach ze juz powinno byc wiadomo co jest nie tak
- Od: 24 lis 2010, 01:03
- Posty: 41
zatarcie wynika z braku smarowania..
E.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
No wlasnie a smarowanie jest przez pompe oleju czyli wada pomp oleju przy wyzszych obrotach jest niedosc wydajna co powoduje zatarcie
- Od: 24 lis 2010, 01:03
- Posty: 41
Powodem były nieszczelne podkładki pod wtryskiwaczami, które przepuszczając spaliny do oleju powodowały tworzenie się zwęglonych cząsteczek, które sukcesywnie odkładały się na smoku olejowym powodując ograniczenie jego przepływu.
Jest jeszcze drugie dno tej sytuacji. Filtr oleju ma pewną zaplanowaną zdolność (pojemność) czyszczenia. Kiedy zostanie przekroczona, co może nastąpić dość szybko kiedy sadza dostaje się do oleju, filtr otwiera obejście awaryjne, żeby nie odciąć przepływu na magistrali. Niestety dzieje się to przed zatkaniem smoka. Sytuacja ta powoduje, że olej z cząstkami węgla przetłaczany jest przez panewki szlifując je bezlitośnie. Kiedy stężenie zanieczyszczeń wzrasta może wywołać zmniejszenie przepływu przez poszczególne kanały i dysze olejowe. Może okazać się, że wymiana podkładek i czyszczenie smoka zrobione było zbyt późno a były już takie przypadki opisane na forum.
.grzegorz0924 napisał(a):...............................wada pomp oleju przy wyzszych obrotach jest niedosc wydajna co powoduje zatarcie
to nie tak, bo wadliwa pompa spowodowalaby zatracie/przytarcie wszystkich panewek i uszkodzenie glowicy i turbiny.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Turbina tez oberwala dlatego wirnik ciezko chodzi to co moze byc przyczyna zacierania sie panewki na drugim lub czwartym korbowodzie tylko niepisz ze brak smarowania bo to wiem ale skoro twierdzisz ze to nie wina pompy oleju to jaka jest przyczyna braku smarowania zawsze na ktoryms z tych dwoch korbowodow bo musi byc jskus powod
- Od: 24 lis 2010, 01:03
- Posty: 41
Lubię czytać post na 3 linijki, w którym nie ma ani jednego znaku interpunkcyjnego
Bardziej łopatologicznie nie potrafię... Spróbuj pić sok przez zapchaną słomkę... Prędzej się zesrasz niż ugasisz pragnienie. Tu jest podobnie, pompa oleju nie ma siły ciągnąć tej magicznej cieczy, przez co najniższe ciśnienie jest w punkcie najbardziej oddalonym od pompy oleju. I tu się okazuje, że najbardziej oddalonym od pampy oleju jest 4 cylinder, a co za tym idzie 4 panewka
I w takim przypadku silnik także się zesra, i będzie kupa sprzątania.
Wolę mieć diesla na ropę, niż benzynę na gaz.*
*Nie dotyczy Mazdy 6/5/3 z 2,0 MZR-CD
Bardziej łopatologicznie nie potrafię... Spróbuj pić sok przez zapchaną słomkę... Prędzej się zesrasz niż ugasisz pragnienie. Tu jest podobnie, pompa oleju nie ma siły ciągnąć tej magicznej cieczy, przez co najniższe ciśnienie jest w punkcie najbardziej oddalonym od pompy oleju. I tu się okazuje, że najbardziej oddalonym od pampy oleju jest 4 cylinder, a co za tym idzie 4 panewka
Wolę mieć diesla na ropę, niż benzynę na gaz.*
*Nie dotyczy Mazdy 6/5/3 z 2,0 MZR-CD
Jezeli probujesz byc dowcipny to zaloz kabaret , wracajac do tematu to wlasnie napisalem w moim poscie ze pompa jest malo wydajna na wysokich obrotach wiec niekumam twojego postu bo napisales to co ja wczesniej a po drugie jak bys niedoczytal to mi zatarlo panewke na drugim cylindrze i tak na przyszlosc jezeli masz cos madrego do napisania to pisz smialo a glupie docinki zatrzymaj dla siebie albo swoich kolegow
- Od: 24 lis 2010, 01:03
- Posty: 41
grzegorz0924 napisał(a):...pompa jest malo wydajna na wysokich obrotach ...
ona podaje prawie 4 ATM, co wystarczy aby olej podac na drugie pietro...
niekiedy wbrew regule nie zaciera sie nie na 4tym, ale na innym ,co nie zmienie faktu,ze przyczyna jest ta sama,czyli brak smarowania.
pompa jest mechaniczna i jest bardzo niewiele znanych przypadkow, aby to ona byla odpowiedzialna za takowe uszkodzenie silnika
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6