Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez Wojtek » 11 lip 2012, 23:57

rafu83 napisał(a):Mam nadzieje ze to tylko DPF nic innego

hm... jezeli bedzie tylko wymiana, to tylko 3000 GBP ... <głaszcze>
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez TuneFORCE » 12 lip 2012, 01:38

Wojtek napisał(a):
rafu83 napisał(a):Mam nadzieje ze to tylko DPF nic innego

hm... jezeli bedzie tylko wymiana, to tylko 3000 GBP ... <głaszcze>


oj tam oj tam...sam DPF można kupić taniej(http://dpfserwis.pl/108_DPF-Mazda.html)...jeśli przy okazji swój żywot zakończył jakiś czujnik temperatury to koszty wzrastają...ok 900zł kosztuje nówka w ASO...a przypominam że są 3y i dodatkowo któryś może się uszkodzić przy odkręcaniu – Mazda nie przewiduje odkręcenia i wkręcenia tego samego czujnika ponownie – czujnik po wykręceniu należy zastąpić nowym <lol> pewnie dlatego że zrobili je z miękkiego materiału, który nie wytrzymuje demontażu...
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 23 lip 2005, 17:28
Posty: 104 (0/1)
Skąd: Poznań/Wałbrzych/Gdańsk
Auto: Fajne ;–)

Postprzez rafu83 » 12 lip 2012, 07:01

Wojtek napisał(a):hm... jezeli bedzie tylko wymiana, to tylko 3000 GBP ... <głaszcze>


myslalem ze 1000GBP .... dlatego bede probowal by komis to zalatwil w ramach gwarancji... ale znajac zycie wiem co powiedza...

wiec jesli z nimi nic nie zalatwie mysle poprostu wyciagnac DPF lub to co zostalo z niego i pozbyc sie problemu.
Początkujący
 
Od: 26 lis 2008, 22:47
Posty: 20
Skąd: Stamford; UK
Auto: Mazda 6 2.0 Sport 2006 (143KM)
poprzednio
Mazda 6 2.0 TS TD 2003 (121KM)

Postprzez dobrzyn22 » 12 lip 2012, 08:38

rafu83 napisał(a):mysle poprostu wyciagnac DPF lub to co zostalo z niego i pozbyc sie problemu


tylko pamiętaj, że chyba potrzebny emulator – w przeciwnym przypadku komputer będzie wywalał błędy...
PS. gdyby wywalenie DPF-a wiązało się tylko z jego fizycznym usunięciem, to zapewne niejeden forumowicz by się tego ustrojstwa dawno pozbył ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez TuneFORCE » 12 lip 2012, 12:26

rafu83 napisał(a):wiec jesli z nimi nic nie zalatwie mysle poprostu wyciagnac DPF lub to co zostalo z niego i pozbyc sie problemu.


jak coś kontakt masz w podpisie ;)

sprawdż najpiew co sie stało bo być może nad interpretowałeś sobie to co zaszło w samochodzie a tak naprawdę DPF jest cały
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 23 lip 2005, 17:28
Posty: 104 (0/1)
Skąd: Poznań/Wałbrzych/Gdańsk
Auto: Fajne ;–)

Postprzez rafu83 » 13 lip 2012, 23:53

dobrzyn22 napisał(a):tylko pamiętaj, że chyba potrzebny emulator – w przeciwnym przypadku komputer będzie wywalał błędy...
PS. gdyby wywalenie DPF-a wiązało się tylko z jego fizycznym usunięciem, to zapewne niejeden forumowicz by się tego ustrojstwa dawno pozbył


Mysle nie o emulatorze tylko nowych mapach do ECU z ktorych bedzie usuniety DPF, powinno zalatwic sprawa,

rozmawialem ze znomym mechanikiem/elektronikiem dzis wlasnie wyciagal DPF z chyba focusa 2007r. (ford w kazdym razie nie przygladalem sie), nowe mapy juz czekaly, a zeby bylo smieszniej stalo sie to samo co u mnie dym, plomien, DPF byl rozgrzany do czerwonosci.
dostalem bardzo atrakcyjna cene i pozbycie sie problemu na zawsze :) mysle o tym bardzo powaznie, nawet by nie robic sobie zachodu z dealer no i nowe mapy :)

kmink napisał(a):sprawdż najpiew co sie stało bo być może nad interpretowałeś sobie to co zaszło w samochodzie a tak naprawdę DPF jest cały


moze i tak, oczywiscie sprawdze bledy ECU, ale DPF mryga non stop i auto nie ma mocy jak by cos go blokowalo (limp mode?) zero przyspieszenie, jezdzi bo jezdzi ale by sie rozpedzic to trwa wieki....
Raczej na 99% to dpf, po tych plomieniach itp, gdy kontrolka znikla przez dzien bylo ok (troche czarnego dymu za mna jak bez DPF), przyspieszenie itp. OK,
po powrocie kontroli DPF znow brak mocy.... i czarnego dymu za mna.
dlatego mysle ze DPF.

Oczywiscie jesli wyciagne DPF zmienie olej i filtr.
Początkujący
 
Od: 26 lis 2008, 22:47
Posty: 20
Skąd: Stamford; UK
Auto: Mazda 6 2.0 Sport 2006 (143KM)
poprzednio
Mazda 6 2.0 TS TD 2003 (121KM)

Postprzez Enduro » 14 lip 2012, 16:50

rafu83 napisał(a):..... DPF mryga non stop i auto nie ma mocy jak by cos go blokowalo (limp mode?) zero przyspieszenie, jezdzi bo jezdzi ale by sie rozpedzic to trwa wieki......

bo ECU jest w trybie awaryjnym i to kwestia czasu i przebiegu, kiedy go kompletnie odetnie..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez TuneFORCE » 14 lip 2012, 22:31

rafu83 napisał(a):Mysle nie o emulatorze tylko nowych mapach do ECU z ktorych bedzie usuniety DPF, powinno zalatwic sprawa,


nie ma takiej opcji żeby w Mazdzie prawidłowo wyłączyć DPF, są magicy, którzy chcą przyoszczędzić na emulatorze i coś tam modyfikują...problem jest taki że wywalają tabele błędów <lol> nie ma błędów od DPF ale również wszystkich innych – jak coś się zepsuje to nie będzie żadnej informacji, auto wejdzie w tryb serwisowy i nikt nie będzie wiedział co się stało...gorzej jak w wyniku braku diagnozy padnie otorwnia...jeśli jednak tabele zostaną nieruszone a padnie jakiś czujnik temperatury(ok 900zł/sz w ASO) albo różnicy ciśnień(ok 1800zł.szt ASO) to pojawia się problem...

my na naszych(nie ADS) emu zrobiliśmy kilkadziesiąt samochodów i nie ma żadnych problemów, nie przybywa oleju a czujniki są symulowane i nawet nie muszą być zainstalowane w aucie...jak klient się uprze to zrobię program bo co mi tam...nie mniej jednak to nie działa jak należy...
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 23 lip 2005, 17:28
Posty: 104 (0/1)
Skąd: Poznań/Wałbrzych/Gdańsk
Auto: Fajne ;–)

Postprzez Enduro » 14 lip 2012, 23:24

kmink napisał(a):...ak klient się uprze to zrobię program bo co mi tam...nie mniej jednak to nie działa jak należy...

warto zawsze oprzec sie na info od ludzi, ktorzy cos w temacie wiedza no i informuja, za co powinnismy im byc lekko wdzieczni, bo unikamy poprzez to sporych problemow
ale w sumie po to to forum jest, aby sobie nawzajem pomagac...
ale to jest moje zdanie i kazdy nie powinnen sie nim sugerowac i miec swoje indywidualne zdanie
pozdr.E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez menio997 » 16 lip 2012, 18:57

DPF wypala mi sie co jakies 100km czyli wypada co jakieś 2 dni. czy to normalne czy cos jest nie tak ??
tzn tak mysle ze to dpf bo obroty sie lekko zwiekszaja i z wydechu leca gorace spaliny przez jakies 15min, i spalanie wzrasta prawie podwojnie a dzieje sie tak prawie zawsze po zagraniu sie silnika.
Początkujący
 
Od: 22 maja 2012, 00:13
Posty: 9
Auto: mazda 6 2007r
2.0 diesel 121km
120kkm

Postprzez dobrzyn22 » 16 lip 2012, 18:59

a może to jest próba autokalibracji wtrysków <co?>

PS. wypalanie DPF-u oprócz zwiększonego chwilowego zużycia paliwa jest praktycznie niezauważalne...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez menio997 » 16 lip 2012, 20:25

próba autokalibracji wtrysków?? tzn że samo sie kalibruje??
wiec wsio jest OK ??
Początkujący
 
Od: 22 maja 2012, 00:13
Posty: 9
Auto: mazda 6 2007r
2.0 diesel 121km
120kkm

Postprzez TuneFORCE » 16 lip 2012, 22:12

menio997 napisał(a):próba autokalibracji wtrysków?? tzn że samo sie kalibruje??
wiec wsio jest OK ??


Nic nie jest ok.
Charakterystycznym objawem potwierdzającym aktywność regeneracji DPF jest zwiększone chwilowe spalanie i troszkę bardziej basowy dźwięk silnika...jeśli co 100kmów widzisz zwiększone spalanie to wsłuchaj się tez w prace silnika i dźwięki z układu wydechowego ;) pewnie będą inne niż podczas gdy komputer pokazuje normalne spalanie.
Jeśli filtr regeneruje się zbyt często to zwróć uwagę na poziom oleju – może się podnosić szybciej niż dotychczas.
Podejrzewam że za kilka dni napiszesz nam że DPF zaczął mrugać...a potem zapaliła się kontrola trakcji i check engine :)
Jaki przebieg ma to auto?
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 23 lip 2005, 17:28
Posty: 104 (0/1)
Skąd: Poznań/Wałbrzych/Gdańsk
Auto: Fajne ;–)

Postprzez menio997 » 16 lip 2012, 23:27

autko mam od 2 miesiecy przebieg to 120k km a olej cały czas jest na poziomie centymetr ponad f i nie wzrasta.
I nie strasz mnie bo za 2 tyg mam trase ponad 2 tys km.
Początkujący
 
Od: 22 maja 2012, 00:13
Posty: 9
Auto: mazda 6 2007r
2.0 diesel 121km
120kkm

Postprzez Enduro » 16 lip 2012, 23:51

menio997 napisał(a):DPF wypala mi sie co jakies 100km czyli wypada co jakieś 2 dni. czy to normalne czy cos jest nie tak ??
tzn tak mysle ze to dpf bo obroty sie lekko zwiekszaja i z wydechu leca gorace spaliny przez jakies 15min, i spalanie wzrasta prawie podwojnie a dzieje sie tak prawie zawsze po zagraniu sie silnika.

wsio okay, to normalny cykl wypalania DPFa zalezny od emisji spalin i warunkow eksplatacji auta
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez smile » 17 lip 2012, 01:18

tylko wtrącę swoje 5 groszy... nie zapominacie chyba, że kłopoty z mrugającym DPF-em i częstymi próbami regeneracji to nie tylko problem z zapchanym filtrem ale np. nieprawidłowe proporcje paliwo / powietrze?
DPF w silnikach 2,0 i 2,2 MZR-CD jest przewidziany na całą żywotność samochodu, no chyba że ktoś nie czyta instrukcji obsługi i nie wie za wiele o tym jak o niego zadbać.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Enduro » 17 lip 2012, 11:45

smile napisał(a):... nieprawidłowe proporcje paliwo / powietrze? ...

ten stosunek w silniku diesla to tzw. abecadło poprawnej pracy .
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez marex » 17 lip 2012, 11:57

Enduro napisał(a):to normalny cykl wypalania DPFa

A nie za często ??
U siebie też mam problem z wypalaniem jeszcze częstszym bo co 70km gdzie przy zakupie auta przy ciągłym użytkowaniu w mieście cykle były co 160 km paliwo ciągle z tej samej stacji, błędów na kompie nie ma.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez dobrzyn22 » 17 lip 2012, 12:09

Jak na mój gust, to za często...ale tak jak pisze Enduro, wszystko zależy też od stylu jazdy i rodzaju tras(miasto/poza miastem)...

PS. dodam, że u mnie wypalanie DPF odbywa się ok 3-4x na pełny bak, czyli powiedzmy ok. 700km...a jazda 90% miasto(prędkości powiedzmy 40-80km/h <diabełek> )...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez TuneFORCE » 17 lip 2012, 17:08

Poprawnie to jst wtedy gdy DPF wypala się co ok 600-700km a nie co 100...no chyba że ktoś tak lubi sobie wkręcać i w to wierzyć ;)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 23 lip 2005, 17:28
Posty: 104 (0/1)
Skąd: Poznań/Wałbrzych/Gdańsk
Auto: Fajne ;–)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6