Mrugająca kontrolka DPF
1. należało użyć pompki – służy do odpowietrzania po wymianie filtra.
2. To może lecz nie musi mieć związku z wymianą filtra, koniecznie trzeba odczytać błąd/błędy. Jeśli błąd pochodzi z układu DPF to na pewno nie jest sprawa wymiany filtra. Auto jest w trybie serwisowym, stąd brak mocy. W tym trybie nie ma wypalania DPF.
2. To może lecz nie musi mieć związku z wymianą filtra, koniecznie trzeba odczytać błąd/błędy. Jeśli błąd pochodzi z układu DPF to na pewno nie jest sprawa wymiany filtra. Auto jest w trybie serwisowym, stąd brak mocy. W tym trybie nie ma wypalania DPF.
- Od: 24 lis 2011, 17:16
- Posty: 36
- Auto: 323F BJ 2,0 DiTD 2003
6 2,0 GY RF-7J DPF 2006
Błędy odczytałem i wskazał dwa: "czas trwania regeneracji filtra cząstek – nieciągły" i "całkowita ilość dodatku do oleju napędowego wtryśniętego – nieciągły. Innych błędów nie ma (o zaworach, ciśnieniu paliwa itd). Jutro chcę podłączyć pod kompa i zrobić wypalanie wymuszone.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 8 lip 2011, 11:43
- Posty: 7
mircho napisał(a):Gorylla, a co ze spalaniem po tych zabiegach?
Mniej sadzy znaczy lepsze spalanie = mniej paliwa/100km.
Gdyby wyraźnie spadło, na pewno bym zauważył. Skoro nie zauważyłem, to na pewno nie spadło (albo niezauważalnie).
Witam
Ostatnio na autostradzie zaczęła mi mrugać kontrolna DPF. Później zaświeciła się kontrolka silnika. Po podłączeniu do komputera okazało się, że padła sonda lambda. Po wymianie sondy nie wyskakują żadne błędy, ale DPF mruga dalej. Po odłączeniu akumulatora i podłączeniu na nowo zaczęła się świecić. Ale po minucie znowu zaczęła mrugać. I to się powtórzyło dwa razy. Czy mogę uruchomić procedurę wypalania (za pomocą kabelka)? Czy to coś pomoże? Czy lepiej się w to nie bawić i jechać do serwisu (ok. 70km)?
Ostatnio na autostradzie zaczęła mi mrugać kontrolna DPF. Później zaświeciła się kontrolka silnika. Po podłączeniu do komputera okazało się, że padła sonda lambda. Po wymianie sondy nie wyskakują żadne błędy, ale DPF mruga dalej. Po odłączeniu akumulatora i podłączeniu na nowo zaczęła się świecić. Ale po minucie znowu zaczęła mrugać. I to się powtórzyło dwa razy. Czy mogę uruchomić procedurę wypalania (za pomocą kabelka)? Czy to coś pomoże? Czy lepiej się w to nie bawić i jechać do serwisu (ok. 70km)?
- Od: 10 sty 2014, 13:48
- Posty: 24
- Skąd: Malbork
- Auto: Mazda 6 Sport Wagon 2006
2.0 MZR-CD, 121KM, RF-7J
machall napisał(a):Po odłączeniu akumulatora i podłączeniu na nowo zaczęła się świecić. Ale po minucie znowu zaczęła mrugać.
Kontrolki filtra DPF nie skasuje sie przez "tradycyjny" sposob odlaczania aku...
machall napisał(a):Czy mogę uruchomić procedurę wypalania (za pomocą kabelka)?
Najpierw odczytaj obecne bledy... ta kontrolka nie tylko oznacza zapchany filtr...
Jezeli okaze sie, ze faktycznie masz problem z filtrem, to go wypal
machall napisał(a):Po wymianie sondy nie wyskakują żadne błędy, ale DPF mruga dalej.
Mruganie DPF-u oznacza zapisane błędy. Po prostu interfejs nie był w stanie ich odczytać
machall napisał(a):Czy mogę uruchomić procedurę wypalania (za pomocą kabelka)? Czy to coś pomoże? Czy lepiej się w to nie bawić i jechać do serwisu (ok. 70km)?
Kabelkiem raczej tego nie uruchomisz.
1. Odczytać błędy.
2.Zrobić co należy
PS. Jakieś ograniczenie mocy lub Vmax wystąpiły?
Pzdr.
Ostatnio edytowano 21 sty 2014, 19:41 przez smile, łącznie edytowano 1 raz
Przed wymianą sondy miałem błędy P0030 i P0133. Po wymianie błędy zostały skasowane i nic nowego się nie pojawiło. Gdy odłączyłem aku i kontrolka się świeciła samochód jechał i przyspieszał normalnie. Jak przełączyła się i zaczęła mrugać nastąpił spadek mocy (Vmax myślę że odcięło do 150, ale rozpędziłem się do 110 dalej już nie chciałem go cisnąć).
- Od: 10 sty 2014, 13:48
- Posty: 24
- Skąd: Malbork
- Auto: Mazda 6 Sport Wagon 2006
2.0 MZR-CD, 121KM, RF-7J
A więc PM-y w DPF-ie masz na poziomie przynajmniej 8 g/l. Jak dojdzie do 11 g/l Vmax ograniczona zostanie do 70 km/h. A wtedy już niewiele do całkowitego zapchania DPF-u. W tej chwili twój DPF sam się nie oczyści.
W Twoim przypadku trzeba sprawdzić olej ( jego poziom ), odczytać IDS-em błędy, stopień rozcieńczenia oleju i wtedy albo wymienić olej i wypalić albo tylko wypalić bez wymiany oleju.
Możesz spróbować kabelkiem ale to działanie trochę na ślepo. Zresztą jak masz zbyt rozcieńczony olej to wypalanie nie wystartuje.
Pzdr.
Dopisano 21 sty 2014, 18:56:
Gdzie w końcu kupiłeś sonde?
W Twoim przypadku trzeba sprawdzić olej ( jego poziom ), odczytać IDS-em błędy, stopień rozcieńczenia oleju i wtedy albo wymienić olej i wypalić albo tylko wypalić bez wymiany oleju.
Możesz spróbować kabelkiem ale to działanie trochę na ślepo. Zresztą jak masz zbyt rozcieńczony olej to wypalanie nie wystartuje.
Pzdr.
Dopisano 21 sty 2014, 18:56:
machall napisał(a):Przed wymianą sondy miałem błędy P0030 i P0133.
Gdzie w końcu kupiłeś sonde?
machall napisał(a):Jak przełączyła się i zaczęła mrugać nastąpił spadek mocy (Vmax myślę że odcięło do 150, ale rozpędziłem się do 110 dalej już nie chciałem go cisnąć).
poniewaz silnik jest w trybie awaryjnym... i
Wojtek napisał(a):Kontrolki filtra DPF nie skasuje sie przez "tradycyjny" sposob odlaczania aku...
dalej:
Wojtek napisał(a):Najpierw odczytaj obecne bledy...
smile napisał(a):1. Odczytać błędy.
ilu ludzi musi jeszcze to Tobie napisac?
Jeśli wejdzie drugie ograniczenie prędkości maksymalnej, do 70 km/h to już będzie problem z jego wypaleniem za pierwszym razem.
Szkoda, że kontrolka DPF nie mruga na czerwono, wtedy przekaz by oddawał wagę problemu.
Szkoda, że kontrolka DPF nie mruga na czerwono, wtedy przekaz by oddawał wagę problemu.
machall napisał(a):padła sonda lambda.
Po tym włączył się tryb serwisowy = brak wypaleń DPF.
machall napisał(a):Po wymianie sondy nie wyskakują żadne błędy, ale DPF mruga dalej
DPF jest zapchany, bo nie był wypalany w czasie jazdy w trybie serwisowym z uszkodzoną a sondą.
machall napisał(a): Czy mogę uruchomić procedurę wypalania (za pomocą kabelka)?
Jak najbardziej tak bym zrobił zanim DPF zapcha się do stanu uniemożliwiającego wypalanie tą metodą, bo później już będą koszty. Jeśli PCM wystartuje wypalanie "kabelkiem" tzn że wszelkie konieczne do tego warunki są spełnione tzn filtr jest zapchany ale można go wypalić. Jeśli jest jakiś tajemny błąd, który sugerują koledzy, to procedura nie ruszy. To jest najprostsza metoda sprawdzenia czy miganie jest skutkiem zapełnienia filtra, czy jest jakaś inna przyczyna.
- Od: 24 lis 2011, 17:16
- Posty: 36
- Auto: 323F BJ 2,0 DiTD 2003
6 2,0 GY RF-7J DPF 2006
piotruszmrok napisał(a):Błędy odczytałem i wskazał dwa: "czas trwania regeneracji filtra cząstek – nieciągły" i "całkowita ilość dodatku do oleju napędowego wtryśniętego – nieciągły. Innych błędów nie ma (o zaworach, ciśnieniu paliwa itd). Jutro chcę podłączyć pod kompa i zrobić wypalanie wymuszone.
Pozdrawiam
No i poszło.... Zrobiłem wypalanie wymuszone i udało się filtr wypalić. Teraz ani kontrolka DPF nie mruga i też nie pali się Check Engine. Po wypaleniu jeszcze przejechałem 30km żeby sprawdzić czy wszystko ok. Jest ok. Samochód zaczął przyspieszać aż w siedzenie wbija więc tryb awaryjny się też wyłączył.
Pozdrawiam
- Od: 8 lip 2011, 11:43
- Posty: 7
no i mnie spotkal ku memu zaskoczeniu, problem w postaci trzech filter DPF i dwoch kanarkowych kontrolek!
i zapytuje tu grono, co moge sam z akt. pomoca ASO przetestowac,
aby problem bez wymiany zniwelowac
i tak po zapaleniu sie kontrolki (od razu mrugla i zapalily sie po pewnym czasie pozostale dwie, te zolte) pojechalem do zaprzyjazninego ASO gdzie skasowalo wszystkie bledy i wypalono DPFa z wartosci ok. 16g do wartosci ok. 4-5g potem od razu po przejechaniu ok. 30 km przy ok. 4-4,5 tys obr/min ponownie powrocil ten sam problem.
zasugerowali wyczyszczenie EGRa i jego rurek, ktore to byl lekko pozaklejane, co oczywiscie zrobilem..
wtrystki dobre (wartosc ok.: -40-55) i po kpl. czyszczeniu ultradzwiekami, zaworki doregulowane, kalibracja wykonana.. olej silnikowy w okolicy polowy przebiegu/rozcienczenia.
ponownie w ASO skasowali bledy, wywolali dopalanie, ktore ewidentnie lepiej przebieglo, ale nie zeszli do wartosci ponizej 8-8,2..
po tych czynnosciach tester pokazywal, ze wartosc zapchania wzrasta przy gazowaniu...
i to w tej kwesti odswiezam temat z zapytaniem, co ja, amator moge w tej sytuacji poza wymiana DPFa jeszcze spobowac...
jutro go wymontuje i popatrze z bliska, co tam w nim siedzi..
pozdr.
Enduro
i zapytuje tu grono, co moge sam z akt. pomoca ASO przetestowac,
aby problem bez wymiany zniwelowac
i tak po zapaleniu sie kontrolki (od razu mrugla i zapalily sie po pewnym czasie pozostale dwie, te zolte) pojechalem do zaprzyjazninego ASO gdzie skasowalo wszystkie bledy i wypalono DPFa z wartosci ok. 16g do wartosci ok. 4-5g potem od razu po przejechaniu ok. 30 km przy ok. 4-4,5 tys obr/min ponownie powrocil ten sam problem.
zasugerowali wyczyszczenie EGRa i jego rurek, ktore to byl lekko pozaklejane, co oczywiscie zrobilem..
wtrystki dobre (wartosc ok.: -40-55) i po kpl. czyszczeniu ultradzwiekami, zaworki doregulowane, kalibracja wykonana.. olej silnikowy w okolicy polowy przebiegu/rozcienczenia.
ponownie w ASO skasowali bledy, wywolali dopalanie, ktore ewidentnie lepiej przebieglo, ale nie zeszli do wartosci ponizej 8-8,2..

po tych czynnosciach tester pokazywal, ze wartosc zapchania wzrasta przy gazowaniu...

i to w tej kwesti odswiezam temat z zapytaniem, co ja, amator moge w tej sytuacji poza wymiana DPFa jeszcze spobowac...
jutro go wymontuje i popatrze z bliska, co tam w nim siedzi..
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
DPF nie koniecznie jest winny tego, że tak szybko się zapycha sadzą z silnika. EGR bardzo szybko załatwi DPF jak się nie domyka w 100% Czyszczenie nie zawsze pomaga, bo może się przycinać na wypalonym wałku. Spróbowałbym najpierw go zaślepić.
Koledzy a czy ta instrukcja zadziała w modelu 2002-2007
http://www.cdn.dk/mazda6/tips.htm dokładnie chodzi mi w RF7j



http://www.cdn.dk/mazda6/tips.htm dokładnie chodzi mi w RF7j
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6