kixi4 napisał(a):miał być dobry) więc kupiłem castrol 2t racing
I to był błąd, ponieważ:
Ktoś podszedł do tematu solidnie i zrobił testy i badania, oto co mu wyszło:
– Castrol, Mobil dobra smarność, całkowity brak właściwości czyszczących,
–
Motul *, Meguin, Divinol – całkowity zakaz! Brak smarności i właściwości czyszczących.
– Mixol – jego działanie nie potwierdzone badaniami, tylko zaszłynami opiniami, dziadek wujka, wujek stryja lali do wartburgów etc. i gitara i hulały, aż miło.
– polecane LM 1052, 1504, Shell Advance VSX 2T itp. oleje pełno syntetyczne.
Najważniejsza jest proporcja w jakiej się dodaje! Która wprost proporcjonalnie wpływa na liczbę cetanową i parametr mówiący o smarności oleju napędowego HFRR. Dopuszczalna proporcja to 1:200 – 1:300, czyli 1:250 będzie b. dobrze. Im niższa proporcja (im więcej oleju 2T) tym szybciej spada cetność. Ważny jest producent oliwy 2T, bo w zależności od producenta albo nam rośnie smarność, albo spada. Także dodanie oleju 2T w nieodpowiedniej proporcji i nieodpowiedniego producenta może się zakończyć padnięciem wtryskiwaczy.
* był the best jakieś 3 lata wstecz, widać firma postawiła na marketing kosztem jakości i w ogóle się nie rozwija.