Awaria wtryskiwacza w MZR-CD [FOTO]

Postprzez Leoo » 5 cze 2013, 12:09

Wojtek napisał(a): Leoo napisał(a):Zapocenie uszczelniacza główki wtrysku świadczy o jego poruszaniu się.


raczej, ze czas go wymienic... :P rozszczelnil sie...

Niekoniecznie. Pocenie może powodować ruch pionowy wtrysku. Kiedy unosi się do góry odrobina oleju wydostaje na zewnątrz a podczas ruchu ku dołowi, uszczelniacz ukształtowany stożkowo jak wycieraczka, zgarnia go i pozostawia na zewnątrz. Oczywiście są to pikolitry ale wtryski pracują cały czas. Proszę zauważyć, że "dolegliwość" występuje zawsze parami i są to uszczelniacze wtrysków 1-2 lub 3-4, które trzymane są osobnymi jarzmami.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Wojtek » 5 cze 2013, 12:18

Leoo napisał(a):roszę zauważyć, że "dolegliwość" występuje zawsze parami i są to uszczelniacze wtrysków 1-2 lub 3-4, które trzymane są osobnymi jarzmami.

nie no masz racje... tylko:
s i w y napisał(a):Drugi i trzeci wyglądają normalnie.

a tutaj jarzma sie pewnie zamienily ;)

Wojtek napisał(a):sprawdzilbym je ponownie (podkladki) lub moze mocowania wtryskow byly zle dokrecone...
zrob test na spaliny spod korka...


Enduro, jezeli twierdzisz, ze optymistycznie postawilem panewki tylko na 95%, to masz racje ;)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Leoo » 5 cze 2013, 22:59

Wojtek napisał(a):nie no masz racje... tylko:

Spojrzałem na fotkę Kolegi skull a niezbyt dokładnie przeczytałem treść Kolegi s i w y. Mój błąd <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Wojtek » 5 cze 2013, 23:24

spoko ;)
wazne, ze wiesz o co tu biega i chcesz pomooc ;)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez duch1604 » 18 wrz 2013, 20:22

Nie jestem pewien czy dobrze trafiłem w temat (mam nadzieje ze nie, tak naprawde :P), a problem jest taki. Ok rok temu ostatnio miałem auto podłączone pod komputer i zauważylismy ze jeden wtryskiwacz jest ciut słabszy. Ale po kalibracji różnica od pozostałych (w bardzo dobrym stanie) wyraźnie zmalała i mechanik, na codzień zresztą pracujący w ASO Mazda powiedział ze bez problemu można jeździć dalej. Aha, owa różnica tylko na wolnych obrotach, po przekroczeniu ok1500rpm już wszystko było tak samo. W ostatnim czasie zaczęłem zauważać ze po długim np nocnym postoju auto dymi przez jakis czas po odpaleniu. Dym biało siwy. Miałem jedna spaloną swiecę-wymieniłem komplet, auto dymi nadal tylko wiele mniej ale jednak. Po bliższym przyjrzeniu się zauważyłem ze jest to wina nie pracującego cylindra. Przez około minute po odpaleniu np rankiem, słychać i czuć że silnik pracuje nierówno, szarpie,wskazówka obrotomierza drży a dymek leci. Natomiast spróbowałem auto od razu po odpaleniu trzymac na deko wyższych obrotach ok1500rpm i nie zakopci nawet. Dodam że podczas jazdy zero kopcenia, pali mało, wczoraj tankowałem, wyszło 6,02 z dystrybutora. Czy słuszne są moje obawy że owy wtryskiwacz do wymiany?
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2012, 22:31
Posty: 133 (0/1)
Skąd: Łapy/Bergen-Norwegia
Auto: Mazda 6 GG – 2.0 MZR-CD, RF7J, 133KM

Postprzez Enduro » 24 wrz 2013, 13:52

duch1604 napisał(a):.. Czy słuszne są moje obawy że owy wtryskiwacz do wymiany?

tak , podjedz do ASO na tester i kalibracje, koniecznie
jeżdzenie w tym stanie na 100% spowoduje jakies poważniejsze problemy <glupek2>
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez maziadm » 2 paź 2013, 14:23

kixi4 napisał(a):miał być dobry) więc kupiłem castrol 2t racing

I to był błąd, ponieważ:
Ktoś podszedł do tematu solidnie i zrobił testy i badania, oto co mu wyszło:
– Castrol, Mobil dobra smarność, całkowity brak właściwości czyszczących,
Motul *, Meguin, Divinol – całkowity zakaz! Brak smarności i właściwości czyszczących.
– Mixol – jego działanie nie potwierdzone badaniami, tylko zaszłynami opiniami, dziadek wujka, wujek stryja lali do wartburgów etc. i gitara i hulały, aż miło.
– polecane LM 1052, 1504, Shell Advance VSX 2T itp. oleje pełno syntetyczne.

Najważniejsza jest proporcja w jakiej się dodaje! Która wprost proporcjonalnie wpływa na liczbę cetanową i parametr mówiący o smarności oleju napędowego HFRR. Dopuszczalna proporcja to 1:200 – 1:300, czyli 1:250 będzie b. dobrze. Im niższa proporcja (im więcej oleju 2T) tym szybciej spada cetność. Ważny jest producent oliwy 2T, bo w zależności od producenta albo nam rośnie smarność, albo spada. Także dodanie oleju 2T w nieodpowiedniej proporcji i nieodpowiedniego producenta może się zakończyć padnięciem wtryskiwaczy.

* był the best jakieś 3 lata wstecz, widać firma postawiła na marketing kosztem jakości i w ogóle się nie rozwija.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez Enduro » 2 paź 2013, 19:16

kto smaruje ten jedzie, tyle ze zawsze pytanie jak dobrze..
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mkondi » 13 cze 2014, 18:04

Witam mam podobny problem jak kolega duch1604. Na pierwszym wtrysku od razu po odpaleniu widoczna korekta wtrysku auto odpalone po nocnym postoju wrażenie jak by pracował na 3 garach no i dymi z tyłu na siwo po przegazowaniu tak na 2000-2500 rpm dymienie i nierówna praca ustaje czy kalibracja jeszcze tu pomoże czy tylko wymiana wtrysku ? pozdrawiam

link: https://www.youtube.com/watch?v=8qAdJkGZ4Yw
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 cze 2014, 20:35
Posty: 7
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GY Sport Wagon 2.0 CiTD 136 KM 2005 r.

Postprzez Pepa » 2 wrz 2015, 23:15

Panowie, po ostatniej diagnostyce dostałem taką informację dotyczącą wtrysków w mojej Maździe 6. Zielony jestem w tej materii, dlatego proszę o pomoc. Diagnosta, który to robił, wytłumaczył tyle, że wtrysk jest do wymiany, ale nie do końca wierzę "fachowcom", którzy jednocześnie mają stację diagnostyczną i warsztat za ścianą. Stąd pytanie: jak interpretować tę zawyżoną wartość dotyczącą trzeciego wtryskiwacza? Co to oznacza? Co z tym zrobić? Czy jest inna sprawdzona i opłacalna możliwość niż wymiana?
Załączniki
20150902_230626.jpg
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2014, 07:29
Posty: 6
Auto: Mazda 6, rok 2003, 2.0 2.0 i Diesel, I4, 16/OHC, Turbo, 121 KM, RF-5C

Postprzez Enduro » 2 wrz 2015, 23:54

jakis kiepski ten pomiar
–> trzy zera i jakies 3,7.
moze warto zdemontowac wwtryski, zamienic je miejscami+ dokonac kalibracji
no i jeszcze raz do nich pojechac i doknanac tego pozaziemskiego testu
pewnie wyjdzie tak samo jak u innych kierowcow.. :|

pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez paweltobi » 14 wrz 2015, 10:28

witam trochę z innej beczki temat ale nie moglem namierzyć podobnego wiec pisze tu.... jestem tu nowy wiec wybaczcie jeśli się pomyliłem;/.... do rzeczy mam taki problem.... od nie dawna jestem szczęśliwym(już coraz mniej;/) posiadaczem mazdy 6 2.0 disel 136km... mam taki problem kopiłem auto z uszkodzonymi wtryskami... zregenerowałem je i zero reakcji auto chodzi tak jak chodziło;/(czyli przy dodawaniu gazu gaśnie, "klekoce" w okolicach wtrysków, nie równo chodzi silnik i czasami mam takie wrażenie ze nie pali na wszystkie gary;/)... rozbijam się od mechanika do mechanika i wszyscy mówią wtryski... ale one są po regeneracji i gościu który to robił zarzeka się ze one są w porządku.... sprawdzał je u siebie, czyścił jeszcze raz i nie ma najmniejszego problemu... i moje pytanie czy w tych modelach może coś wywoływać podobne objawy jakie wywołuje uszkodzony wtrysk?(np. komputer silnika, zawór scv itp.).... proszę o pomoc bo takie łażenie po mechanikach trochę kosztują a u mnie z kaska już coraz gorzej;/... pozdrawiam i liczę na pomoc
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2015, 10:45
Posty: 27 (0/1)
Auto: mazda 6 2.0 disel 136km 2003r

Postprzez Enduro » 14 wrz 2015, 10:53

jesli jest odpowiednie/wystarczjaca kompresja a wtryski sa sprawne ,
to silniki musi chodzic, bez wzgledu na to czy puka- stuka czy tez nie.
pozdr. E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez paweltobi » 14 wrz 2015, 12:39

ciśnienie w porządku/sprawdzane.... i motor chodzi ale gaśnie skacze na obrotach itp. ....
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2015, 10:45
Posty: 27 (0/1)
Auto: mazda 6 2.0 disel 136km 2003r

Postprzez Enduro » 14 wrz 2015, 16:36

czyli wtrysk kuleje..

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez paweltobi » 15 wrz 2015, 07:25

a powiedzcie mi czy nie może być tak ze.... np podkładki są lekko wyhuśtane(nie wymieniałem a z tego co czytam po forach to za każdym razem powinno się to robić) i dlatego się tłucze a komputer np odcina paliwo? bo go soc tam boli;).... jest jakiś "domowy sposób" żeby spr. kompa?
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2015, 10:45
Posty: 27 (0/1)
Auto: mazda 6 2.0 disel 136km 2003r

Postprzez Enduro » 15 wrz 2015, 15:35

nieszczelne podkladki nie maja wplywu na prace komp.

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez paweltobi » 15 wrz 2015, 16:18

panowie objaśni mi to ktoś?.... dodam ze jest to wydruk z maszyny która rzekomo miała sprawdzić mi te wtryski....
Załączniki
1442321443454-1588486375.jpg
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2015, 10:45
Posty: 27 (0/1)
Auto: mazda 6 2.0 disel 136km 2003r

Postprzez smile » 15 wrz 2015, 17:11

Nominal to wartości prawidłowe, potem kolumny to wtryskiwacze które były testowane. Wszystkie wyniki mieszczą się w prawidłowym zakresie, nie odstepują jakoś między sobą.

Skoro wtryski są ok, może przewody do nich dochodzące są uszkodzone. Był kiedyś taki przypadek, że były pognite przed wtyczkami. Do przestrzelenia wiązka w takim razie.

TapTalk na Sony M2
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Enduro » 15 wrz 2015, 18:13

jak podobne testy robilem w Boschu w niemczech i to dwukrotnie
no i wg. nich prawie wszyskie badane wtryski byly w normie, poza jednym
a w realu z 10 tylko 4 byly rzezczywiscie okay.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6