Test przelewowy wtryskiwaczy – dyskusja, analiza wyników

Postprzez Leoo » 17 gru 2015, 19:03

Do sprawdzenia jeszcze zawór bezpieczeństwa na CR.
Podłącz sobie butelkę i pojeździj do przypadku – ma pozostać pusta.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Enduro » 17 gru 2015, 19:24

frytas napisał(a):..oddanie go do firmy która skasuje mnie conajmniej na 100 zł za szt, nie licząc kosztów demontażu i montażu.

te wszystkie "diesel serwis" firmy mozesz zapomniec <dupa>
tylko test bezposrednoi w Denso jest miarodajny, ale ten nie kosztuje 100!.
test przelewowy to test z grubsza.

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez tadziol » 17 gru 2015, 22:03

pierwszy wtryskiwacz odchodzi powoli do krainy złomu,może jeszcze zaskoczy Cię P0301,ale to nie jest powiedziane.
niemniej jednak wyczyść sobie konektor czujnika ciśnienia na railu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Enduro » 17 gru 2015, 22:13

jak dla mnie to SCV jest kiepski i ma kaprysy

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez tadziol » 17 gru 2015, 22:18

qzym napisał(a):SCV zmieniony na "ten dobry" kilka m-cy temu

myślisz,że trafił wadliwy ? no i nie wiemy czy to nowy czy używka....
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez qzym » 17 gru 2015, 22:52

SCV nowy, oryginał DENSO.

Przed chwilą właśnie wróciłem z jazdy testowej.
Auto podłączone pod FORscana.
Zrobiłem ponad 60 km w róźnych warunkach- żadnych błędów, wszytko OK, silnik nie zgasł.
Ostatnio edytowano 17 gru 2015, 22:54 przez qzym, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 14:04
Posty: 217 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-3 Skyenergy, 2,0 AWD

Postprzez Enduro » 17 gru 2015, 22:54

skoro nowy, to moze jeden z wtryskow traci cisnienie i dlatego silnik na wolnych nie domaga.
ale ja jakos czuje ze to SCV
pozdr.E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez qzym » 17 gru 2015, 22:59

Ja nie pisałem,że na wolnych obrotach coś dolega, wolne obroty są OK.
Dynamika dobra do 100 ok 9-10 sek
80-120 na V biegu- ok.10 sek.
Zapala bez problemu.
Jedyna różnica po tych 60 km – to wartośc korekty dla 1 wtryskiwacza spadła do 3,23 mm3/suw.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 14:04
Posty: 217 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-3 Skyenergy, 2,0 AWD

Postprzez qzym » 20 gru 2015, 20:36

No to co jest bardziej wiarygodne w kwestii oceny stanu wtryskiwaczy?
FORscan i wartości korekt czy test przelewowy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 14:04
Posty: 217 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-3 Skyenergy, 2,0 AWD

Postprzez Enduro » 20 gru 2015, 20:39

oczywiscie ze odczyt elektroniczny, pod warunkiem ze jest poprawny/poprawnie wykonany.
moze warto podjechac do ASO, skalibrowac wtryski i na ich ori. testerze potwierdzic te wartosci- zanim zaczniemy wymieniac itp.

pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez qzym » 27 gru 2015, 12:21

Problem rozwiazany :–)
( z błędem-P0093)
Przyczyną było zafajdane sitko w zbiorniku paliwa( oblepione czarną mazią).
Sitko wyczyszczone, przewody paliwowe przedmuchane, filtr zmieniony- auto wróciło do "krainy żywych".
Dodatkowo zalałem Forte i wyjechalem cały zbiornik- o dziwo! PCM wykonał daaaaaaawno nie wykonywaną autokalibrację :–)).

Z czystej dociekliwości wykonam test przelewowy i zobaczę jak teraz wyjdzie!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 14:04
Posty: 217 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-3 Skyenergy, 2,0 AWD

Postprzez qzym » 4 sty 2016, 21:24

Po przedświątecznych problemach (nieoczekiwane gaśnięcie silnika, błąd P0093) spowodowanych zatankowaniem jakiegoś" zasyfiałego" paliwa , postanowiłem gruntowniej oczyścić układ paliwowy.

Sitko, przewody i filtr juz miałem wcześniej zrobione, tzn. sitko wymyte i oczyszczone, przewody przedmuchane, filtr wymieniony- czas na układ wysokiego ciśnienia: pompa-listwa CR-wtryski.

Oczyszczanie za pomocą FORTE – metoda warsztatową:


Kolejność czynności:
Test przelewowy przed wykonaniem czyszczenia
Oczyszczanie
Proces jest dość długotrwały- w moim przypadku trwał ok. 2 godzin- zużyłem 2 x FORTE + 500 ml ON.
Test przelewowy po oczyszczeniu.
Jazda testowa ok. 10 km.

Myślę, że warto to wykonać- ja mam już przejechane 372 kkm- wtryski jeszcze nie wymieniane.
Przelewy ewidentnie się poprawiły, autko się troszkę lepiej zbiera, silniczek pracuje zdecydowanie ciszej.
Załączniki
DSC_0443.JPG
Oczyszczanie
WP_20151222_001.jpg
DSC_0451.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 14:04
Posty: 217 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-3 Skyenergy, 2,0 AWD

Postprzez Enduro » 4 sty 2016, 21:37

gdzie kupiles forte no i w jakiej cenie->PW.?
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Leoo » 5 sty 2016, 09:16

Zdradź jeszcze na jakich stacjach zwykle tankowałeś paliwo.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez qzym » 5 sty 2016, 13:25

Normalnie, na codzień tankuję zwykle na Shell, Bp
czasami Orlen.
To zasyfiałe paliwo które zassałem to była właśnie Verva z Orlenu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 14:04
Posty: 217 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda CX-3 Skyenergy, 2,0 AWD

Postprzez Enduro » 5 sty 2016, 14:39

qzym napisał(a):...
To zasyfiałe paliwo które zassałem to była właśnie Verva z Orlenu.

stracilem w nich wiare! absolutnie :|
w sumie dobrze ZAWSZE brac rachunek z tankowania,
widac na nim date ilosc palia i jest ten fakt niepodwarzalny
sprytni moga podczas tankowania zrobic fotke stacji+ dystrybutora no a po zatankowaniu sfotografowac paragon na tle stanu licznika samochodu z widoczynym przebiegiem
co wiele udokumentuje
no a po awarii warto ich skonfrontowac z faktem uszkodzenia silnika itp
no i moze wtedy warto szybko powiadomic odp. urzedy, aby te dokonaly na cieplo kontroli jakosci paliwa itp.
reszta powinna byc w miere prosta..


pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez tadziol » 5 sty 2016, 14:57

Kto jest za tym,żeby Enduro został prokuratorem generalnym Mazdaspeed Polska ?? ;P
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Enduro » 5 sty 2016, 15:20

JA!!!
jak mnie wybierzecie, to podziele sie wladzą
a kol. Tadziol zostanie nadwornym rozgrzesznikiem. <faja>

pozdr z nowym rokiem

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez tadziol » 5 sty 2016, 20:02

Dobra jest <spoko> Wchodzę w to :) na początek zajmiemy się zarządem,wstawimy tam swoich ludzi,a potem kolej na moderatorów,koordynatorów itp... hahaha
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Enduro » 5 sty 2016, 20:34

<nie powiem>
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6