Turbosprężarka- regeneracja, wymiana, problemy

Postprzez zbylug » 16 mar 2010, 14:58

Witam
Pomykam Madzią z 2002 silnki 136KM i mam przebieg 116 000 km (raczej pewny kupiłem przy 94 000km z ASO w rajchu) i teraz stwierdziłem ze na 2500km musiałem dolać ok 1L oleju :(
Przeraziłem sie . Silnik pracuje ładnie równo bez zbędnych dźwięków, nie zauważyłem aby kopcił ani na czarno ani na siwo, przyspieszenie ok pod samochodem plam oleju brak
Wczoraj dobry kolega prowadzący warsztat samochodowy wymienił mi rozrząd i wyregulował zawory, powiedziałem mu o problemie, przyjrzał się problemowi i powiedział ze to turbina .
Pozdejmował rury od turbiny i było mokro i przy IC też ( nie wiem jak bardzo ale było) powycierał wszysto umył turbinę następnie uruchomił silnik i po krótkiej pracy silnika stwierdził że już w turbinie jest olej ale powiedział też że w/g niego luzów wirnik nie ma.
Moje pytanie jest następujące ??
Przy takim zużyciu/ubytku oleju to powinien kopcić na siwo??
Czy jeżeli nie ma luzów wirnik to olej leci mimo wszystko wirnikiem i trzeba turbinę regenerować czy może tylko jakieś uszczelnienie wystarczy wymienić i będzie ok??
Czy duży problem jest wymontować turbinę? (moze gdzieś jest jakaś fotorelacja lub instrukcja)
Jaki koszt regeneracji turbiny jest w dzisiejszych czasach bo jak przeczytałem cały wątek to ceny są z 2007r (ok 1500zł?) a czasy sie troszkę zmieniły tylko na plus czy minus?
Co sądzicie o tym?? http://www.allegro.pl/item882565888_tur ... ml#gallery – 650 zł??
Miasto: Środek Polski
Auto: MAZDA 6 GG, 136PS
Początkujący
 
Od: 8 wrz 2008, 21:36
Posty: 9
Skąd: Centrum
Auto: Mazda 6 – 2002r
Diesel 2.0-136KM

Postprzez xANDy » 16 mar 2010, 17:16

sprawdź przedmuchy spod podkładek pod wtryskami (na gorącym silniku odkręć kolek wlewu oleju z napisem Ford od spodu :D ) – jeśli masz przedmuchy to Ci przechlapuje olej przez odmę. Poza tym zużycie oleju w silnikach CR nie jest niczym niezwykłym jeśli jeździ się często na wysokich obrotach.

Co do kwestii rozgrzewania i wychładzania turbiny to jest o tym w poradniku cały WIELKI dział.

PS. rodzaj oleju też ma wpływ na jego zużycie – castrol i mineralny znikają szybciej niż inne.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez sosna_6 » 26 kwi 2010, 22:23

W mojej Madzi '05 r 121 km w ciągu 9 tyś. od ostatniej zmiany oleju dolałem 1,5 l oleju (Elf SXR 5W30). Aktualny przebieg 128 tyś. Od samego zakupu przy przebiegu 101 tyś. węże przy intercoolerze były wilgotne od oleju. Ostatnio zaczęło mi nawet kapać z intercoolera ale nie było tragedii, natomiast wczoraj po trasie 150 km zobaczyłem, że lewe nadkole do połowy wysokości zachlapane jest olejem i nawet za kołem na chlapaczu jest olej. Dodam jeszcze że przy ostatniej zmianie oleju ściągana była miska olejowa i smok był ledwo brudny – oczywiście został wyczyszczony. Pogorszenia przyspieszenia nie zauważyłem. Czy tak duży wyciek oleju może byś przez umierającą turbinę, czy może być jeszcze coś innego?
Pierwszy SADZOMIOT Made in Japan
Początkujący
 
Od: 2 mar 2009, 20:24
Posty: 9
Skąd: Czarnków
Auto: Mazda 6 GY SportKombi MZR-CD

Postprzez daniel2505 » 27 kwi 2010, 14:41

xANDy napisał(a):.

PS. rodzaj oleju też ma wpływ na jego zużycie – castrol i mineralny znikają szybciej niż inne.



To akurat szczera prawda, potwierdzona moim doświadczeniem. Po zakupie wymieniłem olej na Castrol 5W40. Po 3tys km musiałem dolać 0,4 l oleju. Po przeszperaniu forum udałem się szybciutko do Bronisz na czysczenie smoka, wymiane podkładek. Po zabiegu został zalany ELF SXR 5W30. Do dzisiaj przejechałem 9tys km, zbliża się następna wymiana a oleju nie ubyło nic. Co do tematu turbiny to moja tez juz mnie zaczyna niepokoić bo ostatnio zaczęła jakby delikatnie świstać, nie zawsze ale czasem przy przyspieszaniu słyszę taki odgłos. Sprawdziłem węże są mokre, może bardziej tłuste tak jakby od oparów. Oleju nie widać w przewodach. IC też w porządku. Myślę ę na razie nie będę się tym przejmował do pojawinia się bardziej niepokojacych objawów. Z drugiej strony może właśnie silnik upomina się o wymianę oleju? :D
Mazda 6 z pewnością jest najprzystojniejszym, a byc może i najlepiej prowadzącym się czterodrzwiowym sedanem klasy średniej dostępnym na rynku...
Jeremy Clarkson "Nie zatrzymasz mnie"

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2009, 07:58
Posty: 101
Skąd: Radom
Auto: Mazda 6 2.0 CITD 121KM+AMH BOX

Postprzez kixi4 » 12 cze 2010, 11:51

Proszę o radę! Miałem regenerowaną turbinę w M6 citd rf5c bo puszczała olej i kopciła na niebiesko, moc miała normalną i nie było jej słychać wogóle. Poprostu ubywał olej i po chwili na wolnych obrotach zaczynała kopcić, bo puszczała olej do wydechu. Po regeneracji przestała kopcić, ale problem jest w tym, że ta turbina wyje, gdy wchodzi na obroty lub gdy zwalnia słychać jakby wycie karetki, byłem u tych, którzy ją regenerowali i oni mówią, że zrobili ją dobrze i to wina leży po stronie auta a nie turbiny, że to nie jest maluch gdzie można wszystko zrobić kluczem 13 i młotkiem itd itp, gdy zawoziłem turbo do regeneracji pan był miły i grzeczny a teraz przeciwnie ...(12 mcy gwarancji bez limitu) Co dalej? kłócić się z nimi, czy szukać innej turbiny? (miałem również założoną pożyczoną od znajomego turbinę, żeby sprawdzić czy motor przestanie kopcić na niebiesko i żadnych problemów nie było ani kopcenia ani wycia!
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 22:14
Posty: 107
Skąd: kalisz
Auto: Mazda5 Sport 2.3i 166KM A/T 2006

Postprzez Grzyby » 12 cze 2010, 12:07

Ewidentnie spitolili wyrób.
Podaj co to zakład żeby inni nie wtopili.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Jaksa » 12 cze 2010, 13:58

(miałem również założoną pożyczoną od znajomego turbinę, żeby sprawdzić czy motor przestanie kopcić na niebiesko i żadnych problemów nie było ani kopcenia ani wycia!


Mysle , ze sam sobie juz odpowiedziałes :) gdzie ją regenerowałes?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez kixi4 » 13 cze 2010, 09:54

Ostrów Wielkopolski ul. TOPOLOWA.
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 22:14
Posty: 107
Skąd: kalisz
Auto: Mazda5 Sport 2.3i 166KM A/T 2006

Postprzez Jaksa » 13 cze 2010, 15:58

Nie znam tej firmy , nie moge sie wypowiedziec .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez kixi4 » 13 cze 2010, 20:12

Ja też nie znałem, ale poznałem i nie polecam!! Może ma ktoś sprawną używaną turbinę na sprzedaż? Chętnie kupię!! A ja oczywiście nie odpuszcze jest gwarancja i ma być sprawna, a sprawna nie wyje!
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 22:14
Posty: 107
Skąd: kalisz
Auto: Mazda5 Sport 2.3i 166KM A/T 2006

Postprzez Jaksa » 13 cze 2010, 22:26

Proponuje zapytac tu www.japancar.pl ( sprawne uzywane ) ewentualnie mam dostawce uzywanych czesci moge jutro zapytac czy ma i w jakiej cenie ...
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Lestat » 23 cze 2010, 11:39

W takim razie mam pytanko!!!. Gdzie polecacie regenerację turbiny w Mazdzie 6 136 KM 2004 r. na terenie Warszawy. Ma może ktoś jakieś doświadczenia? Stawiam na jakość !!!.
Mazda/Megami/Bogini
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 paź 2007, 11:28
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2,0 TD

Postprzez Jaksa » 23 cze 2010, 12:48

Uwazam ze tutaj bedziesz zadowolony ( sam tam regeneruje ) tylko nie demontuja sprezarki z silnika . Obozowa 82 tel. 22 837 89 61

http://www.turboservice.pl/
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Enduro » 23 cze 2010, 22:46

Jaksa napisał(a):Uwazam ze tutaj bedziesz zadowolony ( sam tam regeneruje ) tylko nie demontuja sprezarki z silnika . Obozowa 82 tel. 22 837 89 61

http://www.turboservice.pl/

a jaki koszt, dla zjadacza chleba czarnego i razowego?
czy sa jakies warunki..np.stan oski itp?
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Jaksa » 23 cze 2010, 23:18

Koszt regeneracji zalezy od stopnia zniszczenia , najdrozsza opcja to ok 2 tys zl ( jak chodzi o M6 ) bywa tez tak : własciciel dzwoni i mowi ze dostarczona turbina to totalny zlom i trzeba szukac drugiej ( tez tak juz miałem )
Podałem namiary , najlepiej samemu zadzwonic i wypytac ( nie moge za wszystkich odpowiadac :) ale z czystym sumieniem polecam ten serwis , zrobilismy u nich z 60 turbin i zadna nie wrocila )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Lestat » 29 cze 2010, 18:31

A jak w warsztacie zdemontowali mi też sprężarkę to co w takim razie robić ? ;)
Mazda/Megami/Bogini
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 paź 2007, 11:28
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2,0 TD

Postprzez Lestat » 29 cze 2010, 19:10

I jeszcze jedno mało pytanko. Przy okazji chciał bym wymienić wszystkie podkładki i uszczelki pod turbomaszyne. Ma może ktoś pomysł gdzie takie cacka do IHI – Mazda 6 mogę dostać w miarę szybko? Podobnie interesują mnie wieszaczki do interculera !
Mazda/Megami/Bogini
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 paź 2007, 11:28
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2,0 TD

Postprzez Enduro » 29 cze 2010, 21:07

Lestat napisał(a):.. chciał bym wymienić wszystkie podkładki i uszczelki pod turbomaszyne. Ma może ktoś pomysł gdzie takie cacka do IHI – Mazda 6 mogę dostać w miarę szybko? Podobnie interesują mnie wieszaczki do interculera !

uszczelki nowe tylko w ASO,
ale jesli szukasz dobrych lekko uzywanych, to mam takowe
a wieszaczki tez raczej mam za dwa...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez brylek22 » 9 paź 2010, 00:39

xANDy napisał(a):sprawdź przedmuchy spod podkładek pod wtryskami (na gorącym silniku odkręć kolek wlewu oleju z napisem Ford od spodu :D ) – jeśli masz przedmuchy to Ci przechlapuje olej przez odmę.

po odkręceniu korka co będzie widać jeżeli będą te przedmuchy?
jakie są koszta w tej chwili regeneracji turbiny i jakie są ceny używanych?
Dzisiaj zdjąłem gumowy przewód na wyjściu z turbiny, wkręciłem silnik na 3000obr. i olej się pojawił tak, również mam przewód koło intercoolera w oleju. Turbina nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków jedynie znikający olej z silnika.
Chce zdiagnozować czy to turbo czy podkładki.

Nie piszemy postu pod postem
bandit266
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2009, 11:58
Posty: 87
Skąd: BiałobrzegiRad/Sandomierz/ kiedyś był jeszcze Lublin
Auto: Mazda6 GY 2,0D 136kM 2004
Honda VFR 800 FI

Postprzez brylek22 » 9 paź 2010, 07:13

o tych przedmuchach już wyczytałem reszta dalej mnie interesuje
jeśli może ktoś podać cenę używanego turba i czy się opłaca regenerować
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2009, 11:58
Posty: 87
Skąd: BiałobrzegiRad/Sandomierz/ kiedyś był jeszcze Lublin
Auto: Mazda6 GY 2,0D 136kM 2004
Honda VFR 800 FI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6