Bierze olej (spalanie oleju) – diesel
o peknieciach czytalem. tylko czy az takie złuzycie nie jest za duze.
- Od: 15 maja 2008, 22:47
- Posty: 58
- Skąd: włocławek
- Auto: 626 2.0 99r 136KM
radekbialy napisał(a): zrobilem jakies 800km normalnej jazdy kolo domu srawdzam olej a tam znowu z 4setek brakuje
Tzn. ze po przejechaniu 9600km zostalby Ci tylko olej w filtrze oleju, przy spokojnej jezdzie
a przy ostrzejszej 4800kmxANDy napisał(a):Oficjalna norma jest do 1L/1000km
Sprawdz
1. filtr powietrza
2. sciag weza gumowego z odmy silnika i zobacz czy z niej nie pljue Ci olejem
3. jesli 1 i 2 bedzie ok zobacz do intercoolera ile tam jest oleju bedziesz mial wtedy jakis poglad na stan turbiny
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
maxkls napisał(a):2. sciag weza gumowego z odmy silnika i zobacz czy z niej nie pljue Ci olejem
sciagnac i odpalic czy tylko zodaczyc czy jest tam olej. i jeszcze który to waz bedzie.
- Od: 15 maja 2008, 22:47
- Posty: 58
- Skąd: włocławek
- Auto: 626 2.0 99r 136KM
Odkrec oslone plastikowa silnika , naprzeciwko ciebie nad turbina bedzie waz gumowy, ktory jes zalozony na krociec wychodzacy z pokrywy zaworow Polaczony jest ze ssaniem turbiny Kleszczami zssun opaske samozaciskowa i wyciag weza. Odpal samochod i obserwuj co sie dzieje mozesz podlozyc kartke papieru i bedziesz widzial czy wylatuja spaliny czy spaliny razem z olejem. Na wylaczonym silniku nic nie zobaczysz
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
wiec sprawdziłem filtr powietrza czysty. z odmy tylko spaliny ida bez zadnego oleju nawet po dodaniu gazu. Ale za to cały IC ocieka olejem leci chyba z górnego weza na łaczeniu i cieknie po całym do dołu na ziemie nie kapie bo wydaje mi sie ze miesza sie z kurzem piachem i zostaje pod osłona. Mam fotki tylko nie wiem czy dam rade wstawic. ps. instrukcje czytałem. I co o tym myslicie??????

Ostatnio edytowano 10 cze 2008, 21:37 przez radekbialy, łącznie edytowano 3 razy
- Od: 15 maja 2008, 22:47
- Posty: 58
- Skąd: włocławek
- Auto: 626 2.0 99r 136KM
Jaki jest przebieg tego silnika?
109tys raczej autentyczny
- Od: 15 maja 2008, 22:47
- Posty: 58
- Skąd: włocławek
- Auto: 626 2.0 99r 136KM
Wszystkie ubytki ktore wystepuja sa od wyeksploatowanej turbiny , wiem ze w silniku 136 HP juz po 120 tysiaczkach moze sie delikatnie pojawic olej w intercoolerze czego nie ma jeszcze w 121 HP – ciekawe ..... Ja juz wymienilem turbinke a swoja musze oddac do regeneracji ( bedzie na wymiane dla klienta , juz pokazuja sie szostki gdzie olej wrecz kapie z pod lewego kola )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Wszystkie ubytki ktore wystepuja sa od wyeksploatowanej turbiny
czyli co to turbina do remontu.Jak mozesz Jaksa napisz ile by to kosztowało. bo pewnie sie do ciebie zgłosze.
- Od: 15 maja 2008, 22:47
- Posty: 58
- Skąd: włocławek
- Auto: 626 2.0 99r 136KM
Wszystko zalezy co w niej padło , koszt regeneracji ( takiej totalnie złachanej to 2300 zł dostajesz nowke sztuke ) uzywane chodzą od 1200 do 2000 zł wszystko zalezy od przebiegu /firmy ktora sprzedaje . W sumie nie jest to az taki wydatek ( w porównaniu do nowych wtrysków – 8300 zł
)

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
jak mam kupic uzywke to tez nie wiadomo ile pochodzi wiec raczej wole naprawic. Jaksa a jeszcze czas naprawy i koszt twojej robocizny.
- Od: 15 maja 2008, 22:47
- Posty: 58
- Skąd: włocławek
- Auto: 626 2.0 99r 136KM
Oddałem dzisiaj do regeneracji , jutro będe wiedzial ile i na kiedy zrobią .radekbialy napisał(a):Jaksa a jeszcze czas naprawy
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Zmieniłem olej na Elf Evolution SXR 5W-30 (mam nadzieje że sie nie pomyliłem w oznaczeniach bo pisze z pamięci). Na pewno przestał puszczać duże dymki z rury. silnik moim zdaniem pracuje bardziej kulturalnie i nie wydaje jakiś dziwnych odgłosów. Co do zużycia oleju to trudno mi coś jeszcze powiedzieć bo przejechałem dopiero na tym oleju 3 tys. km.
Sebal napisał(a):Zmieniłem olej na Elf Evolution SXR 5W-30 (mam nadzieje że sie nie pomyliłem w oznaczeniach bo pisze z pamięci). Na pewno przestał puszczać duże dymki z rury. silnik moim zdaniem pracuje bardziej kulturalnie i nie wydaje jakiś dziwnych odgłosów. Co do zużycia oleju to trudno mi coś jeszcze powiedzieć bo przejechałem dopiero na tym oleju 3 tys. km.
IMHO – efekt placebo..... Puszczanie dymków i dziwne odgłosy ( cokolwiek by to znaczyło ) nie zależy od oleju, a już na pewno od magicznych właściwości Elfa Evolution
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
..... jest od :Pawnik napisał(a):Puszczanie dymków
Lejących zabrudzonych wtryskiwaczy , nieszczelnosci w układzie dolotowym , uszkodzonego zaworu EGR ( zatartego ) i wielu innych czynników w tym naszego paliwa , nie widziałem jeszcze szostki CiTD która nie kopci przy dawaniu w palnik ( nie wliczam aut z DPF-em ) moja tez potrafi przykapcać....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jeżeli chodzi o dymienie to może rzeczywiście to efekt Placebo (dymi jak każda 6 po wciśnienięciu mocniej gazu) ale jezeli chodzi o kulture pracy silnika to uwazam że jest jest lepsza ale może tez mi sie tylko wydaje :–) Na ostatnim przeglądzie nie stwierdzono żadnych niedomagań silnika więc wtryski i inne pierduły są ok no może poza malutkim przeciekiem na intercoolerze ale to podobno "normalne".
Witam.Panowie ja swoja M6 zalałem czymś takim
http://allegro.pl/item382927867_olej_op ... miana.html
Polecił mi to koleś ze sklepu (ponoć z czystym sumieniem).Teraz jak czytam Wasze posty o olejach to aż mi trochę głupio.Zrobiłem na tym GM 5 tyś km. i puki co nie stwierdziłem żadnego ubytku mimo że kilka razy przegnałem mazde przez kilkanaście kilometrów z prędkością ok 200km/h.Dodam że jeszcze ani razu nie zauważyłem aby madzia wyraźnie zakopciła.Na postoju przed chwilą koleś mi ją przegazował kilkakrotnie no i nic wielkiego się nie wydobywa z rury.Mimo to zastanawiam się czy aby przypadkiem nic silnikowi się nie stanie od tego wynalazku.Ponoć ta ciecz to jakiś tak Castrol.

Polecił mi to koleś ze sklepu (ponoć z czystym sumieniem).Teraz jak czytam Wasze posty o olejach to aż mi trochę głupio.Zrobiłem na tym GM 5 tyś km. i puki co nie stwierdziłem żadnego ubytku mimo że kilka razy przegnałem mazde przez kilkanaście kilometrów z prędkością ok 200km/h.Dodam że jeszcze ani razu nie zauważyłem aby madzia wyraźnie zakopciła.Na postoju przed chwilą koleś mi ją przegazował kilkakrotnie no i nic wielkiego się nie wydobywa z rury.Mimo to zastanawiam się czy aby przypadkiem nic silnikowi się nie stanie od tego wynalazku.Ponoć ta ciecz to jakiś tak Castrol.
- Od: 11 mar 2008, 18:00
- Posty: 23
- Skąd: Głogów
- Auto: Mazda 6 Diesel 121 PS 2003r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6