witam, mam problem w swojej Mazdzie 6 2.0 diesel na zimnym silniku, auto po paru sekundach gaśnie lub muszę odpalać z gazem lub trzymać na gazie by auto nie zgasło, zanim auto się nie nagrzeje auto potrafi zgasnąć przy wysprzęglaniu. Dodatkowo falujące obroty. Wydaje mi się, że auto też zgubiło moc.
Na desce błędy:
Czy za objaw można winić zawór SCV ?
Brak mocy i gaśnięcie na zimym silniku
Strona 1 z 1
Dokładnie taki sam problem pojawił się dzisiaj z rana w moim samochodzie. Po przejechaniu jakiś 10km i lekkim dogrzaniu silnika, problem znika. W weekend wybieram się z tym do mechanika. Po wpisach na forum obstawiam zawór SCV. U mnie nie pojawiły się żadne błędy.
Witam ponownie panowie, Madzia w końcu odmówiła posłuszeństwa, wsiadam rano do auta ruszam z pół metra i auto gaśnie, próbuje kręcić ale bez rezultatu jakby paliwa nie było, postanowiłem w końcu dziś podłączyć pod kompa o to co się pojawiło:
===DTC P0401-FF===
Kod: P0401 – W uk_adzie EGR wykryto niedostateczny przep_yw.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).===END DTC P0401-FF===
===DTC P0404-FF===
Kod: P0404 – Usterka sterowania położeniem zaworu EGR bądź wartość pozazakresem.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Usterka sterowania położeniem zaworu EGR bądź wartość pozazakresem.
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Przerwa w obwodzie
Zwarcie z masą lub z akumulatorem.
Przewód podciśnieniowy zużyty lub uszkodzony.
Zespół zaworu EGR.
Niedrożność przewodów / filtru / zaworów
Niesprawny albo uszkodzony PCM.
===END DTC P0404-FF===
===DTC P0401-C===
Kod: P0401 – W uk_adzie EGR wykryto niedostateczny przep_yw.
Status:
– Potwierdzony – usterka jest potwierdzona
Moduł: Diagnostyka pokładowa II===END DTC P0401-C===
===DTC C1119===
Kod: C1119 – Błąd sygnału wejściowego TCS w skrzynce rozdzielczej
Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS===END DTC C1119===
===DTC U2516===
Kod: U2516 – Wykryte usterki CAN zestawu wskaźników.
Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS===END DTC U2516===
Dodatkowo u dołu EGRa (od dołu do połowy) widzę , że jest mokry z czego to może być ta ciecz ? Próbowałem też dziś rozłączyć kostkę przy EGRze – auto dalej nie chce palić.
Ma ktoś jakiś pomysł jak awaryjnie odpalić auto by dojechać z 10 km do mechanika?
===DTC P0401-FF===
Kod: P0401 – W uk_adzie EGR wykryto niedostateczny przep_yw.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).===END DTC P0401-FF===
===DTC P0404-FF===
Kod: P0404 – Usterka sterowania położeniem zaworu EGR bądź wartość pozazakresem.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Usterka sterowania położeniem zaworu EGR bądź wartość pozazakresem.
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Przerwa w obwodzie
Zwarcie z masą lub z akumulatorem.
Przewód podciśnieniowy zużyty lub uszkodzony.
Zespół zaworu EGR.
Niedrożność przewodów / filtru / zaworów
Niesprawny albo uszkodzony PCM.
===END DTC P0404-FF===
===DTC P0401-C===
Kod: P0401 – W uk_adzie EGR wykryto niedostateczny przep_yw.
Status:
– Potwierdzony – usterka jest potwierdzona
Moduł: Diagnostyka pokładowa II===END DTC P0401-C===
===DTC C1119===
Kod: C1119 – Błąd sygnału wejściowego TCS w skrzynce rozdzielczej
Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS===END DTC C1119===
===DTC U2516===
Kod: U2516 – Wykryte usterki CAN zestawu wskaźników.
Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS===END DTC U2516===
Dodatkowo u dołu EGRa (od dołu do połowy) widzę , że jest mokry z czego to może być ta ciecz ? Próbowałem też dziś rozłączyć kostkę przy EGRze – auto dalej nie chce palić.
Ma ktoś jakiś pomysł jak awaryjnie odpalić auto by dojechać z 10 km do mechanika?
Paliwo jest, odnośnie pozostałych wytycznych nie wiem jak to sprawdzić. Próbowałem ponownie po dłuższym staniu autko odpalić auto odpaliło na 2-3 sek. i padło, kolejne kręcenie nic nie daje. Próbowałem też pompować ręcznie paliwo pompką bez rezultatu. Chyba pozostaje lawetowanie do serwisu.
Dobra panowie Madzia wróciła od mechanika. Błędów na razie nie wywala, zrobiłem rozrząd i przy okazji zostały wymienione wszystkie filtry oraz wyczyszczony EGR i IC.
Za czyszczenie EGR i IC zapłaciłem 400 zł
Za części do rozrządu z pompą 1100 zł + 500 robocizna.
Filtr paliwa z wymianą 120 zł.
Czy to normalne ceny czy zdarli ze mnie?
Dodatkowo poinformowali mnie, że wtryski leją i turbo do roboty.
Czy zwykły amator jest wstanie ocenić czy to wtryski do wymiany czy tylko uszczelka ? Czytałem że te stare uszczelki "kwiatuszki" mogą lać.
Ponadto, czy jazda z wadliwym turbo może nasilić usterkę innych podzespołów silnika?
Za czyszczenie EGR i IC zapłaciłem 400 zł
Za części do rozrządu z pompą 1100 zł + 500 robocizna.
Filtr paliwa z wymianą 120 zł.
Czy to normalne ceny czy zdarli ze mnie?
Dodatkowo poinformowali mnie, że wtryski leją i turbo do roboty.
Czy zwykły amator jest wstanie ocenić czy to wtryski do wymiany czy tylko uszczelka ? Czytałem że te stare uszczelki "kwiatuszki" mogą lać.
Ponadto, czy jazda z wadliwym turbo może nasilić usterkę innych podzespołów silnika?
Egr to sam byś sobie wyczyścił
[youtube]baxWK6WpaJw [/youtube]
a za 400zł to byś kupił nowy IC i też sam byś wymienił wystarczy ściągnąć przedni zderzak,kolo lewe i obudowę filtra powietrza zdemontować.
za rozrząd ok 200zł przepłaciłeś.
Wymiana filtra paliwa to koszty właśnie filtra paliwa. wystarczy odkręcić dwie śruby obudowy, wrzucasz filtr, zakręcasz, podpompować paliwo i jechać.
Takie moje zdanie.
[youtube]baxWK6WpaJw [/youtube]
a za 400zł to byś kupił nowy IC i też sam byś wymienił wystarczy ściągnąć przedni zderzak,kolo lewe i obudowę filtra powietrza zdemontować.
za rozrząd ok 200zł przepłaciłeś.
Wymiana filtra paliwa to koszty właśnie filtra paliwa. wystarczy odkręcić dwie śruby obudowy, wrzucasz filtr, zakręcasz, podpompować paliwo i jechać.
Takie moje zdanie.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6