Mazda. Test przelewowy, problemy, planowanie robót, kilka pytań.

Postprzez bartezo » 27 sie 2016, 17:42

Witam po dość długiej przerwie.
W związku z kilkoma problemami trapiącymi moja Mazdę odważyłem się w końcu napisać na forum.

Przyczyna:
– Kopcenie na czarno z rury wydechowej przy gwałtownym dodaniu gazu. Np. wyprzedzanie.
– Delikatny spadek mocy.
– Klekoczące wtryskiwacze.

Zacząłem namiętnie czytać forum w poszukiwaniu odpowiedzi co może być nie tak.
Wynalazłem kilka przyczyn jak i również ich rozwiazania.

Po otworzeniu korka olejowego na zimnym silniku-kopci się. Wiadomo podkładki do wymiany.
Jeśli już podkładki to zdecydowałem się na wymianę uszczelki pod pokrywą zaworową, uszczelniaczy wtryskiwaczy w pokrywie, uszczelniaczy rurek wysokiego ciśnienia doprowadzających paliwo do wtryskiwaczy, filtra paliwa. Wezmę się jeszcze przy okazji za regulację luzów zaworowych, czyszczenie smoka olejowego, kontrole wirnika turbiny od str.powietrza i czyszczenie kolektora dolotowego.
Teraz pytanie czy to wszystko pomoże mojej Madzi? ;) Przebieg: 205k km.
Przy okazji zrobiłem też przelewowy test wtryskiwaczy i jak na moje oko wyszła jakaś katastrofa (proszę o interpretację wyników).

1-86ml,
2-76ml,
3-45ml,
4-77ml.

Dodam, że test przeprowadzony był w garażu na rozgrzanym silniku, na biegu jałowym. Długość 4minuty. Wężyki były równej długości.
Po wykonaniu w/w robót zrobię jeszcze raz test i pochwalę się nim w celu weryfikacji :)

Posiadam ELMa 327 i ForScana w najnowszej wersji. Próbowałem za jego pomocą skalibrować wtryskiwacze (wszystkie warunki spełniłem) ale nic z tego.
Po około 2 minucie testu, po falowaniu obrotów silnika auto poprostu zdechło tzn.zgasło. Próbowałem dwa razy i żadnej zmiany. Dalsze próby sobie darowałem.

Czy to jest DPF? Gdzieś wyczytałem, że te silniki nie miały DPF...
20160827_164029.jpg


O co chodzi z numerkami na wtryskiwaczach? Dlaczego na jedym jest "1", a na trzech jest "3"??
20160827_164148.jpg


Proszę o sugestie, podpowiedzi i wyrozumiałość ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 lut 2015, 13:48
Posty: 9
Skąd: Szubin, Kcynia, Gołańcz
Auto: Mazda 6. RF5C. 2003. 2.0 (CiTD) 136kM.

Postprzez kubsztyk » 27 sie 2016, 20:33

Na pierwszym zdjęciu widoczny jest zawór EGR (recyrkulacji spalin). Warto zadbać o połączenia podciśnieniowe (wężyki) prowadzące m. in. do tego zaworu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez bartezo » 28 sie 2016, 12:04

EGR i wężyki dołączają do mojej listy zaplanowanych prac :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 lut 2015, 13:48
Posty: 9
Skąd: Szubin, Kcynia, Gołańcz
Auto: Mazda 6. RF5C. 2003. 2.0 (CiTD) 136kM.

Postprzez Bartek2580 » 28 sie 2016, 13:05

Oprócz wymiany podkładek pod wtryskami, musisz zrzucić miskę olejową i wyczyścić smoka. Miskę możesz dobrze oczyścić i założyć na silikon wysoko temperaturowy. Dla mnie musisz szukać wtrysków u mnie przelewy wyszły ostatnio 1:15ml ,2 15ml, 3 15ml, 4 14ml. U Ciebie jest masakracja. Numerki na wtryskach możesz mieć różne, czasami takie same, lecz jedno jest najważniejsze. Nr na wtrysku musi się zgadzać z numerem przewodu do wtrysku. Czyli jak masz wtrysk 1 to na kablu musi być 1, jak 3 to na kablu 3:) Pozdrawiam:)
Początkujący
 
Od: 23 sie 2015, 08:28
Posty: 25
Auto: Mazda 6 2003r GY 2.0 MZR-CD RF5C & Twingo power:P

Postprzez bartezo » 29 sie 2016, 20:27

Jestem na półmetku jeśli chodzi o prace. Do tej pory zdemontowałem i umyłem EGR, wyciągnąłem wtryskiwacze, wyczyściłem smok olejowy,sprawdziłem luzy zaworowe i wyczyściłem przepływomierz.

Jeśli chodzi o wtryskiwacze to tylko 3 wyszedł w 100% wolny od nagaru. Nad wyciągnięciem 4 napociłem się troszku ale nie miał wyjścia i puścił, a na 2 była jeszcze oryginalna podkładka miedziana tzw. kwiatek.
20160829_110316.jpg


Liczę na to, że wszystkie moje zabiegi pomogą moim wtryskiwaczom :) i druga próba przelewowa wyjdzie lepiej.

Nieszczęsny smok olejowy. Pozostawię go bez komentarza ;)
Miska olejowa trzymała się chyba na szarym oryginalnym kleju bo przy jej odrywaniu też się nieźle napociłem.
20160829_181005.jpg


Jeśli chodzi o luzy to oczywiście były odrobinę wieksze jak przewiduje instrukcja.
Na wydechach było około 0.39mm.

Mam kilka pytań do znawców tematu.
Mianowicie:
– Jaka powinna być kompresja w cylindrach? Bo też chcę to zrobić.
– Czy przepustnica znajduje się w kolektorze dolotowym?
– Czy zaślepienie EGR daje cokolwiek? Na forum nie wyczytałem jednoznacznej opinii na ten temat.
– Czy ktoś mogłby wrzucić zdjęcie z widocznymi numerami wtryskiwaczy i kabli? Bo ja nie mogę się połapać ;)
Tzn. U mnie na wszystkich kablach jest nr."25", a na wtryskiwaczach jedna 1" i trzy "3". Widoczne to jest na jednym ze zdjęć.

Planuję też kupić jakiegoś specyfika i zrobić płukankę. Polecicie koledzy jakieś sprawdzone płyny?

Co mogę jeszcze zrobić przy swoim silniczku? Może o czymś zapomniałem, a warto było by to zrobić.
Liczę na jakieś podpowiedzi.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 lut 2015, 13:48
Posty: 9
Skąd: Szubin, Kcynia, Gołańcz
Auto: Mazda 6. RF5C. 2003. 2.0 (CiTD) 136kM.

Postprzez DooOminO » 29 sie 2016, 21:52

Przelewy masz zbyt duże, jeśli się nie zmienią po Twoich zabiegach wypada się za nie zabrać. Czy zatykanie egr ma sens? Ile ludzi tyle opini sam miałem zaślepiony ale odślepiłem do kalibracji wtryskiwaczy jeden z mechaników mi to zaradził. Widze, że posiadasz elma jesli auto Ci gasnie przy kalibracji to znaczy ze któyś wtryskiwacz nie nadaje się już do pracy i trzeba go zregenerować po przelewach wychodzi na to, że tylko wtryskiwacz nr 3 jest ok ale to tylko na pierwszy rzut oka bo może być zupełnie odwrotnie. Co do kabelkow to numerki powinny byc takie same jak na wtryskiwaczu każdy numerek ma swoją rezystancję i jest parą z wtryskiwaczem w twoim przypadku widac, ze ktoś już tam grzebał i kalibracja może się nie udawac właśnie dlatego, że masz złe kable
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez kubsztyk » 29 sie 2016, 22:32

bartezo napisał(a):– Czy zaślepienie EGR daje cokolwiek? Na forum nie wyczytałem jednoznacznej opinii na ten temat.

Sadza nie przedostaje się z powrotem do układu dolotowego nie zalepiając tym samym kolektora dolotowego i kanałów w głowicy. Natomiast wzrasta emisja tlenków azotu NOx, silnik dłużej się zagrzewa i może być odczuwalna różnica w "elastyczności" silnika na + lub na –.
bartezo napisał(a):Planuję też kupić jakiegoś specyfika i zrobić płukankę. Polecicie koledzy jakieś sprawdzone płyny?

Firm jest wiele do wyboru do koloru, jednak tych bardziej renomowanych np.: Valvoline (VPS Flush), Motul, Liqui Moly, Millers Oils, Amsoil itd. Ogólnie dobry pomysł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez bartezo » 30 sie 2016, 16:36

Panowie poległem przy próbie odkręcenia tych dwóch nieszczęsnych szpilek od kolektora dolotowego.
Na dzisiaj prace wstrzymałem ale jutro skoro świt pędzę do sklepu po jakiś klucz zaciskowy czyt. żabka i będę walczył dalej :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 lut 2015, 13:48
Posty: 9
Skąd: Szubin, Kcynia, Gołańcz
Auto: Mazda 6. RF5C. 2003. 2.0 (CiTD) 136kM.

Postprzez bartezo » 31 sie 2016, 18:07

Zakończyłem moje prace związane z silnikiem.
Test przelewowy wykonany przed chwilą przerósł moje oczekiwania <czytaj> odbył się w warunkach zbliżonych do pierwszego testu i również trwał 4 minuty.

Oto rezultaty:

1- 73ml, gdzie było 86ml,
2- 50ml, gdzie było 75ml,
3- 50ml, gdzie było 45ml,
4- 66ml, gdzie było 77ml.
Fotka z ForScana:
20160831_170427jh.jpg

Wiadomo, że wartości pokazane na foto nieznacznie sobie oscylowały +– 0,100.

Dodatkowo wykonałem czyszczenie IC ale tylko od strony zewnętrznej, bo sporo lamelek było zaklejonych błotem. Kolektor dolotowy nie był w tak złym stanie jak mi się wydawało że będzie:
20160831_104529.jpg


Niestety zapomniałem zrobić testu kompresji, gdyż sąsiad przyniósł dziczyznę w puszce :D

Teraz silniczek wygląda tak:
20160831_171024.jpg


Moje wnioski po jeździe próbnej:
– Auto spowrotem stało się zrywne i jest w stanie dostaryczyć emocji podczas jazdy,
– Mniej czarnych spalin z wydechu ale kopcić kopci, bo w końcu to diesel :)
– Myślę, że spadło zużycie paliwa.
– Sam silnik pięknie pracuje na każdym zakresie obrotów.

Co do kalibracji wtryskiwaczy to nie próbowałem robić, bo mam błąd B 2296 (przedni czujnik zderzeniowy). Obstawiam ten górny gdyż jest podatny na czynniki zewnętrzne. Kabelkami pod fotelami ruszałem i nic.

Koledzy co myślicie o skontrolowaniu dokręcenia wtryskiwaczy po około 100km??
Dokręcałem momentem 50Nm i spodziewam się pewnego "luzu" gdy nowe podkładki się ułożą.

Pozdrawiam i namawiam wszystkich do akcji tego typu gdyż lepiej wcześniej to zrobić niż później <jupi>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 lut 2015, 13:48
Posty: 9
Skąd: Szubin, Kcynia, Gołańcz
Auto: Mazda 6. RF5C. 2003. 2.0 (CiTD) 136kM.

Postprzez DooOminO » 1 wrz 2016, 16:44

Na Twoim miejscu spróbował byn wywołać kalibracje moze Ci zniknąć korekta z 3 wtryskiwacza jesli to nie pomoże to zrobił bym 1000km i sprawdził czy sie polepszylo w moim przypadku z korekty którą mialem tylko na jednym wtryskiwaczu (test przelewowy idealny wszystkie po 40-45ml) spadła do 0.50 tylko ja zalalem jeszcze preparat do czyszczenia wtryskiwaczy, siostra wyjezdzila paliwo do zera i zassalo jakis syf :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez Leoo » 9 lis 2016, 11:52

bartezo napisał(a):Koledzy co myślicie o skontrolowaniu dokręcenia wtryskiwaczy po około 100km??
Dokręcałem momentem 50Nm i spodziewam się pewnego "luzu" gdy nowe podkładki się ułożą.

Tu nie musisz się martwić.
Łapa trzyma dwa wtryski, jest sprężysta a jej śruba dokręcana jest do oporu.
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6