Błąd P2009- kolektor dolotowy.
Witam, z góry przepraszam za załozenie tematu w złym dziale (jesli to zrobilem)
Niedawno kupilem mazde 6 z silnikiem 2.0 w dieslu 136km rocznik 2003. Po zrobieniu 150km zapaliły mi sie kontrolka silnika oraz kontroli trakcji. Po podłączeniu do komputera wyskakuje błąd P2009 o treści: "Rura dolotowa kolektora, obwód sterujący- niski sygnał (rząd 1)". Po kazdym skasowaniu błedu przez komputer po chwili sie znowu pojawia, nawet po wyjeciu akumulatora. Dodam tylko ze bład czasem sam znika przy ruszaniu, lecz po zgaszeniu i zapaleniu silnika na nowo pojawia sie.
Po wklepaniu błedu w google kazdy mial ten sam nr błedu ale z inna trescia, ale przejdzmy do rzeczy.
Znajomy mechanik wymienil mi: zawór EGR, czujnik EGR, czujnik skrzyni biegów oraz wszystkie przewody zostały przedmuchane. Mechanik powiedzial ze moze to byc cos z pompą vacu, bo zobaczyl ze musiala byc kiedys wymieniana bo była zaklejona silikonem. Do serwisu mazdy nawet nie jade bo krzykneli mi 150zł za samo podłączenie ich komputera. Jakieś porady ?
Niedawno kupilem mazde 6 z silnikiem 2.0 w dieslu 136km rocznik 2003. Po zrobieniu 150km zapaliły mi sie kontrolka silnika oraz kontroli trakcji. Po podłączeniu do komputera wyskakuje błąd P2009 o treści: "Rura dolotowa kolektora, obwód sterujący- niski sygnał (rząd 1)". Po kazdym skasowaniu błedu przez komputer po chwili sie znowu pojawia, nawet po wyjeciu akumulatora. Dodam tylko ze bład czasem sam znika przy ruszaniu, lecz po zgaszeniu i zapaleniu silnika na nowo pojawia sie.
Po wklepaniu błedu w google kazdy mial ten sam nr błedu ale z inna trescia, ale przejdzmy do rzeczy.
Znajomy mechanik wymienil mi: zawór EGR, czujnik EGR, czujnik skrzyni biegów oraz wszystkie przewody zostały przedmuchane. Mechanik powiedzial ze moze to byc cos z pompą vacu, bo zobaczyl ze musiala byc kiedys wymieniana bo była zaklejona silikonem. Do serwisu mazdy nawet nie jade bo krzykneli mi 150zł za samo podłączenie ich komputera. Jakieś porady ?
- Od: 9 maja 2015, 13:44
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6
2.0 Diesel
136 KM
maxkls napisał(a):Blad P2009 nie dotyczy ukladu DSC a opis bledu? Skad kolega go wzial? Przy takim opisie ciezko sie dowiedziec o co chodzi. P2009- za wysokie napiecie na solenoidzie VSC /sterujacy przepustnicami powietrza 8/4 zawory ssace/arius napisał(a):zapaliły mi się te dwie kontrolki Komp pokazał błąd DTC: P2009 "Obwód starowania kołem jezdnym kanałów układu dolotowego? niska wartość".
Reszta viewtopic.php?f=60&t=73456&start=60
Zmień mechanika
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
siemix napisał(a):kolego to sie mija z moim problemem
częściowo...
brodaM6 napisał(a):Zmień mechanika
lub doradców...
teraz moja wersja : na obudowie przekładni napędu pompy wspomagania,obok czujnika położenia wałka rozrządu znajdziesz elektrozawór.na lewo od zbiorniczka płynu do wspomagania....

z takim białym konektorem...widzisz ?
no to teraz kolego wymienisz sobie ten elektrozawór i pozbędziesz się P2009.
wymieniaj nawet,jeśli jest on tylko pozaślepiany i niepodłączony do instalacji vaccum.
jak dasz radę,to posiłkuj się tym :
http://www.mazda6forums.co.uk/index.php?topic=410.0
czy wiesz moze w jakiej cenie moze byc taki zawor nowy albo uzywany ?
czy blad zniknie na pewno ? i czy ten blad moze jakos wplywac na auto ? zadnych zmian nie zauwazylem co do spalania ani auto nie traci tez mocy tylko sam fakt kontrolki juz mnie wkurzaja
czy blad zniknie na pewno ? i czy ten blad moze jakos wplywac na auto ? zadnych zmian nie zauwazylem co do spalania ani auto nie traci tez mocy tylko sam fakt kontrolki juz mnie wkurzaja
- Od: 9 maja 2015, 13:44
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6
2.0 Diesel
136 KM
Słuchaj J at tylko wklepalem w wyszukiwarkę ,a tu pstryk i masa tego i pisze o tym seoloidzie no ale ja za ciebie szukał nie będę ,i jak widać strzał częściowo trafiony ,jak nie w 80%,co nie można powiedzieć o twoim mechaniku.dobrodzieju tadziolu adrianowi pomóż,a ten link to po angielsku ,a u nas na forum opisali ten problem po polsku w tył linku co podałem 
Chcesz sie upewnić który ,zmieni wtyczki ,bo oba sa podobno takie same ,chyba ze piszą tam nieprawdę
Chcesz sie upewnić który ,zmieni wtyczki ,bo oba sa podobno takie same ,chyba ze piszą tam nieprawdę
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Post powyżej to z google translatora?

nie,google tłumaczy czyściej
no i co z tego ? nawet analfabeta da radę,bo na fotkach wyraźnie pokazali o co chodzi.
zanim coś napiszesz pomyśl trochę....dasz radę
pewne to są podatki i śmierć.
brodaM6 napisał(a):a ten link to po angielsku
no i co z tego ? nawet analfabeta da radę,bo na fotkach wyraźnie pokazali o co chodzi.
brodaM6 napisał(a):Chcesz sie upewnić który ,zmieni wtyczki ,bo oba sa podobno takie same ,chyba ze piszą tam nieprawdę
zanim coś napiszesz pomyśl trochę....dasz radę

siemix napisał(a):czy blad zniknie na pewno
pewne to są podatki i śmierć.
siemix napisał(a):czy wiesz moze w jakiej cenie moze byc taki zawor nowy albo uzywany ?
czy blad zniknie na pewno ? i czy ten blad moze jakos wplywac na auto ? zadnych zmian nie zauwazylem co do spalania ani auto nie traci tez mocy tylko sam fakt kontrolki już mnie wkurzaja
Nowy ? zależy... 100-200zł
używany – 20-100zł, ale ja bym nie kupował. Co prawda był i w 323F BJ i w RX-8 taki sam solenoid ale ja dostałem 2 używane uszkodzone
Pewnie gdy kupisz nowy to elektrozawór przeżyje samochód więc polecam nie bawić się w półśrodki.
nr seryjny tego zaworka to K5T49091
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
roxygenium napisał(a):Co prawda był i w 323F BJ i w RX-8 taki sam solenoid ale ja dostałem 2 używane uszkodzone
bo trzeba brać z GE/FS,BA/KF,a najlepiej stare GD,BG....tam były niezwykle żywotne wręcz bezawaryjne.
tadziol napisał(a): nawet analfabeta da radę,bo na fotkach wyraźnie pokazali o co chodzi.
Żebyś sie nie zdziwił![]()
zanim coś napiszesz pomyśl trochę....dasz radę.
Dziękuje ,wezmę do serca rady najlepszego mechanika od mazd,tylko czemu adryjan dalej w

Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
tadziol napisał(a):bo trzeba brać z GE/FS,BA/KF,a najlepiej stare GD,BG....tam były niezwykle żywotne wręcz bezawaryjne.
Dzięki za radę, podjadę dziś na złomowiec, może coś wytargam.
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
To chyba będzie pierwszy przypadek, ze od brudnej przepustnicy pali sie check ,falowanie obrotów to tak,ale odrazu check
,a może to nie ten zawór ,bo sa dwa podobno ,nie potwierdze bo nie mam dizla jeden ma być z biała wtyczka drugi z zielona ,ale czy to prawda

Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Czyli ci wszyscy którzy piszą na forum, ze po przeczyszczeniu przepustnicy obroty im przestały falować ,nie mowię ze o 500rpm ,to walą ścieme ,według ciebie
, 

Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Ja wymieniłem solenoid ten od P2009 i wywaliło mi 3 inne błędy – 1 od EGR'a ale to wiem dlaczego i 2 od przepływomierza. Zajrzałem do przepływki – była fest uwalona.
Polecam delikatnie wyczyścić. Póki co ~30km bez błędów.
tadziol dzięki za poradę, faktycznie w X9 był działający solenoid
Polecam delikatnie wyczyścić. Póki co ~30km bez błędów.
tadziol dzięki za poradę, faktycznie w X9 był działający solenoid
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
brodaM6 napisał(a):od brudnej przepustnicy (...) ,falowanie obrotów to tak
w silniku diesla RF5C
poza tym P2009 to problem ze sterowaniem zmienną długością dolotu,a do przepustnicy ma się to jak pięść do oka...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6