Silnik zgasł podczas jazdy i nie chce odpalić M6 MZR-CD

Postprzez Mart3007 » 26 wrz 2011, 09:21

To nie jest ten przypadek przedstawiony u góry;–(
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2011, 13:57
Posty: 9

Postprzez jozim » 26 wrz 2011, 12:07

Witam
Miałem podobny problem, który to opisałem na forum: viewtopic.php?f=90&t=89908&p=1946133&hilit=po+wymianie+scv+ci%C4%85gle#p1946133
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2011, 22:45
Posty: 65
Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r

Postprzez ela323f » 26 wrz 2011, 16:40

Ja miałem taki problem ze mazda zgasła i niechciała odpalic w serwisie stwierdzili ze jest wytarty jakis pinek lub klinek niedosłyszałem przy walku rozrzadu i przez to jest do komputera dawany sygnał ze rozrzad przeskoczył i nie odpala. Robiłem to w ASO Mazda Impex w Lublinie polecam.
Forumowicz
 
Od: 26 maja 2010, 20:30
Posty: 142 (1/2)
Skąd: Puławy
Auto: mazda6 hatchback 121km citd

Postprzez Mart3007 » 7 paź 2011, 07:13

Dla informacji wszystkich.Wysłałem wtryski do diagnozy i okazało się,że 2 poszły i trochę kasy na to pójdzie.Przy tym przebiegu nigdy nie powinno się to stać no ale cóż.....
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2011, 13:57
Posty: 9

Postprzez Intruz » 13 lut 2015, 11:22

Witam.

M6 2.0 diesel GG 2003r.

U mnie dziś strzelił pasek rozrządu :( O dziwo po 65kkm (poprzednia zmiana była robiona przeze mnie). Teraz pytanie. Czytałem, że ten silnik jest "prawie" bezkolizyjny. Wytłumaczy mi ktoś co to oznacza? Czy wymiana uszkodzonych elemntów w tym przypadku może być bardziej opłacalna niż wymiana całego silnika?

Bardzo proszę o pomoc. Muszę się zastanowić co z tym fantem teraz zrobić. Czy szukać speca od przekładi czy też remontu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2005, 12:48
Posty: 79 (0/3)
Skąd: Krakow
Auto: M6 GG 2.0 CiTD 2003r

Postprzez dobrzyn22 » 13 lut 2015, 11:40

Intruz napisał(a):Czy wymiana uszkodzonych elemntów w tym przypadku może być bardziej opłacalna niż wymiana całego silnika?

oczywiście że może, ale to jak wróżenie z fusów – bez rozebrania silnika się nie dowiesz wiele więcej...

Intruz napisał(a):strzelił pasek rozrządu :( O dziwo po 65kkm

pasek był oryginalny ??
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Intruz » 13 lut 2015, 11:54

Pasek był kupowany w 2010 – nie pamiętam w tym momencie jaki był. Musze poszperać po rachunkach.

Pytanie odnośnie samej naprawy po urwaniu paska: wiadomo komplet pasek+pompa+rolki+hydronapinacz do wymiany, ale co więcej? Z tego co patrzyłem na forum do wymiany będą tzw. dźwigienki zaworowe, a czy (w standardowym przypadku) coś więcej? Zawory? Ja wiem, że to wróżenie z fusów, ale zastanawiam się też czy od razu trzeba wymieniać 16 sztuk? No i czy da się do tego dostać od góry bez ściągania głowicy ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2005, 12:48
Posty: 79 (0/3)
Skąd: Krakow
Auto: M6 GG 2.0 CiTD 2003r

Postprzez klosek6 » 13 lut 2015, 14:02

Trzeba włożyć dźwigienki , założyć rozrząd i sprawdzić luzy zaworowe ,sprawdzić ciśnienie na cylindrach i jak będzie ok to cieszyć się że się nic więcej nie stało . Ostatnio robiłem dwie takie i chodzą po zerwaniu bez problemu jedna rok druga trzy :) lata
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 20:25
Posty: 194 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

Postprzez Intruz » 13 lut 2015, 14:50

To dość pocieszające.

Jestem umówiony u mechanika, zobaczymy co tam wyjdzie. Pasek pękł przy około 3500 obr, stąd boje się też o zawory.

Mam też pytanie o sam pasek: czy oryginalny pasek można kupić tylko w ASO? W Krakowskim ASO krzyknęli sobie za sam pasek 460 PLN. Trochę dużo porównując do cen pasków GATES'a w innych sklepach....

Zastanawiam się nad paskiem Mitsuboshi. Wiem, że to nie oryginalna Unitta, ale ma dość dobre recenzje. Warto ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2005, 12:48
Posty: 79 (0/3)
Skąd: Krakow
Auto: M6 GG 2.0 CiTD 2003r

Postprzez dobrzyn22 » 13 lut 2015, 16:09

Intruz napisał(a):Mam też pytanie o sam pasek: czy oryginalny pasek można kupić tylko w ASO?

można kupić kpl. oryginalny rozrząd na allegro

Intruz napisał(a):Zastanawiam się nad paskiem Mitsuboshi. Wiem, że to nie oryginalna Unitta, ale ma dość dobre recenzje. Warto ?

zdecydowanie odradzam. O ile chcesz spać spokojnie, to tylko oryginalny...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Intruz » 13 lut 2015, 16:15

Dzięki za podpowiedź.

Czy polecasz/nie polecasz kompletu jak w aukcji poniżej?

http://allegro.pl/rozrzad-pompa-wody-mazda-6-mpv-2-0-tdvi-ditd-i5061765634.html


Numery wydają się być OE, ale nie ma logo "Unitta" na pasku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2005, 12:48
Posty: 79 (0/3)
Skąd: Krakow
Auto: M6 GG 2.0 CiTD 2003r

Postprzez dobrzyn22 » 13 lut 2015, 16:26

Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Intruz » 13 lut 2015, 16:37

Wielkie dzięki!

A co powiesz o tym?
Wydaje się być wszystko w oryginale. Pompe zmieniałem przy poprzedniej zmianie rozrządu, wiec myśle kupić bez pompy (mechanik potwierdzi po rozebraniu)

http://allegro.pl/rozrzad-kpl-mazda-6-mpv-2-0-tdvi-ditd-oryginal-i5073936867.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2005, 12:48
Posty: 79 (0/3)
Skąd: Krakow
Auto: M6 GG 2.0 CiTD 2003r

Postprzez stasiu_ns » 13 lut 2015, 17:19

Ja kupiłem cały rozrząd 3 lata temu tutaj: http://www.mazparts.pl/ po jakimś roku od wymiany miałem sporą kolizję i musiałem ponownie wymianić pasek rozrządu i płacilem jakieś 350zł za orginiał. Wydaje mi się, że tam maja rozsądne ceny i fachowo doradzą. Sporo rzeczy u nich już kupiłem. Ewentualnie http://www.fox.rzeszow.pl/ też polecam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2011, 13:48
Posty: 46
Skąd: Kraków/Nowy Sącz
Auto: Mazda 6 GY, 136KM, 2003 oraz 626 GE, 105KM, 1995

Postprzez Intruz » 4 mar 2015, 09:02

Już po temacie.

Pasek został zerwany (Contitech – badziew). Auto już naprawione – na oryginalach Mazdy.

Dla przyszłych pechowców, którym strzeli pasek kosztorys naprawy:

1) Komplet rozrządy (oryginalne części) 1049PLN
2) Podkładki pod wtryskiwacze – 49PLN (wymiana "przy okazji")
3) Uszczelka pod pokrywe zaworów – 63 PLN
4) Olej z filtrem – w moim przypadku 170PLN
5) Popękane koniki zaworowe – w moim przypadku 5 sztuk za łączną cenę 350PLN
6) Robocizna – 400 PLN

Suma: około 2100 PLN. Biorąc pod uwagę, że mam wymieniny kompletny rozrząd i olej (a to cykliczne wymiany) to nie jest najgorzej.

Dobrzyn22 i stasiu_ns – dzięki za pomoc w doborze części.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2005, 12:48
Posty: 79 (0/3)
Skąd: Krakow
Auto: M6 GG 2.0 CiTD 2003r

Postprzez dobrzyn22 » 4 mar 2015, 19:46

Intruz napisał(a):Pasek został zerwany (Contitech)

ku przestrodze innych – to już kolejny...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez sc0rpio » 11 sty 2016, 11:39

Witam,
Posiadam mazde 6 2.0 diesel 121KM, ostatnio w trasie po przejechaniu około 300km na środku autostrady mazda całkowicie straciła moc, a po wciśnieciu sprzęgła zgasł silnik więc zjechałem na pobocze, po wyjściu z samochodu było czuć, że coś ewidentnie sie zjarało (smród spalenizny). Niestety od tego czasu nie chce juz zapalić, rozrusznik normalnie kręci ale silnik nawet nie próbuje zapalic, wygląda to tak jakby nie dostawał paliwa. Dodam że nie oszczędzałem mazdy po trasie, od okolo 2h silnik prawie ciągle pracował na 3-3,5tys obrotach, w trakcie gdy "zdechł" miał 4tys. Przed zgaśnięciem silnik pracował normalnie, nic niepokojącego się z nim nie działo.

Sprawdziłem jak narazie bezpiecznik od wtryskiwaczy, ale nie jest on spalony.

Orientuje się ktoś w czym może tkwić problem?
sc0rpio
 

Postprzez dobrzyn22 » 11 sty 2016, 11:55

Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...

tym razem łączę z istniejącym wątkiem – proszę się z nim zapoznać
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6