Mazda 6 CITD i błąd zaworu EGR P0401 oraz P0403

Postprzez artsen1 » 21 gru 2014, 16:56

Witam wszystkich tym serdeczniej, że jestem tu bardzo świeżo upieczony. Potrzebuję porady w temacie EGR Mazda 6 2.0 diesel 2004 121km. Autem przyjechali na święta rodzice z Niemiec więc za chwilkę "uciekają" stąd dość pilny charakter sprawy. Spod egr (lub z samego zaworu )dość mocno leje się olej. Pytanko – czy mogę go bezkarnie zaślepić? Czy ten "zaślepiony" olej nie spowoduje jeszcze większego bigosu? Ewentualnie jakieś dodatkowe porady. Dzięki wszystkim i pozdro . Załączam życzenia zdrowych i pogodnych świąt.
PS. Na tablicy rozdzielczej zrobiło się bardzo kolorowo
artsen1
 

Postprzez andruszczak » 22 gru 2014, 01:48

Podłącz komputer i odczytaj błędy wtedy coś będzie wiadomo
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2012, 22:25
Posty: 35 (0/1)
Skąd: Mazowieckie,Otwock
Auto: Mazda 6 Diesel 136km 2004

Postprzez artsen1 » 23 gru 2014, 02:27

Odczyt błędów egr – bodajże P 0401 oraz P 0404, wykasowane. Umyłem silnik, przejechałem parę kilosów, stwierdziłem uszkodzenia kilku przewodów podciśnieniowych, połatałem sprawę – załączyła się turbina. Po 20 km znowu choinka – trakcja i helikopter. Egr znowu mokry i szeroki wąż pod nim również, olej może być z tego węża ewentualnie – ciężko wyczuć, nie wiem do czego ten wąż
artsen1
 

Postprzez andruszczak » 26 gru 2014, 10:03

Obydwa błędy dotyczą egr. Olej leje się pewnie z rury do intercoolera bo z egr jest przymocowany do kolektora dolotowego więc z niego nic się nie leje. Prawdopodobnie turbo puszcza olej który przedostaje sie do rury po egr.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2012, 22:25
Posty: 35 (0/1)
Skąd: Mazowieckie,Otwock
Auto: Mazda 6 Diesel 136km 2004

Postprzez PANDA16 » 6 sty 2015, 23:14

Witam,

Problem z moją M6 polega na tym że auto nie ma mocy i strasznie kopci. Nie wyświetlają się żadne kontrolki. Czy to może być EGR?
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2011, 21:45
Posty: 55
Skąd: Kraków
Auto: M6 -2.0 Diesel (CiTD) GY 136KM

Postprzez jaciek » 6 sty 2015, 23:39

witaj moze egr ale,ja bym posprawdzal caly uklad dolotowy wezyki gumowe,interkuler gdzies musi byc nieszczelnosc.
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2013, 19:38
Posty: 51
Skąd: chelm
Auto: mazda 6 rf5c 136 hp 2005r.Byla,Jest mazda 6 GH 2.0 RF8G,171 HP,405Nm-coper red.

Postprzez PANDA16 » 7 sty 2015, 21:56

Miałeś rację. Jeden z wężyków od zaworu EGR był sparciały i nieszczelny co powodowało że auto nie miało mocy i strasznie kopciło. Oprócz tego podczas ruszania miałam drgania silnika.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2011, 21:45
Posty: 55
Skąd: Kraków
Auto: M6 -2.0 Diesel (CiTD) GY 136KM

Postprzez jaciek » 8 sty 2015, 02:26

No to po problemie <spoko>
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2013, 19:38
Posty: 51
Skąd: chelm
Auto: mazda 6 rf5c 136 hp 2005r.Byla,Jest mazda 6 GH 2.0 RF8G,171 HP,405Nm-coper red.

Postprzez PANDA16 » 11 sty 2015, 09:12

Czy aluminiowy wąż który wchodzi do króćca EGR powinien być złapany opaską zaciskową?
Załączniki
20150108_101703.jpg
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2011, 21:45
Posty: 55
Skąd: Kraków
Auto: M6 -2.0 Diesel (CiTD) GY 136KM

Postprzez smile » 11 sty 2015, 13:36

Ta harmonijka to tylko izolator. Nie musi być niczym "łapany".
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez timmy666 » 8 cze 2015, 21:05

Witam,

Odświeżę temat, ponieważ od jakiegoś już czasu nie mogę uporać się z błędami EGR P401 – P404, nie mam niestety nikogo znajomego, aby zrobić podmiankę i sprawdzić czy to sam zawór (wężyki powymieniane – układ wydaje się być szczelny, sprawdzany co prawda strzykawką :) od samych solenoidów u dołu silnika.).

Dlatego też postanowiłem nagrać filmiki, aby być może ktoś pomógł i sprawdził jak zachowuje się jego EGR;

1) Jak układ zasysa strzykawkę;

http://przeklej.org/file/w7N9Rb/1.x264.mp4

2) jak zachowuje się EGR, gdy zrobimy podciśnienie strzykawką – tu mnie zastanawia grzybek sam się opuszcza mimo, iż strzykawka nadal jest wyciągnięta na maxa i nie wiem czy tak powinno być... czy ktoś to mógłby sprawdzić czy u niego jest tak samo czy mam uszkodzoną membranę.

http://przeklej.org/file/c1v4k6/2.x264.mp4

Kiedyś jak go czyściłem to nawet na biegu jałowym egr się co jakiś czas sam otwierał i zamykał, a teraz nic może pół godziny chodzić, może być włączona klima, mogę gazować do oporu i nic, a jak widać na 1 filmiku podciśnienie jest.

Dzięki z góry.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2010, 12:12
Posty: 63
Skąd: Ostrołęka/Okolice
Auto: M6 GY 2.0 MZR-CD 2003 r.

Postprzez LesBourgeois » 10 cze 2015, 16:16

Witam,
Również mam problem w/w tematem. Wymieniłem egr na uzywkę i znowu mam odgłosy bzyczenia w przedziale 1800-2000obr/min. Czy to może jednak być solenoid egr? czy czujnik podcisnienia turbiny? czy czujniki te bez produ powinny być zamkniete czy tez otwarte?
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2012, 13:02
Posty: 32
Skąd: Komorniki
Auto: Mazda 6
silnik: 2.0 MZR-CD
rok: 2003
136KM

Postprzez Janusz626 » 10 cze 2015, 17:52

Timmy, prawdopodobnie podciśnienie na egr zawsze jest na wolnych obrotach, tym samym egr powinien być otwarty. To potwierdza zasysanie strzykawki.

Natomiast, gdy strzykawką otwierasz egr, strzykawka cały czas ma podciśnienie (nie chowa sue) a egr sam opada, to gdzieś jest strata podciśnienia. Pomijając strzykawkę i jej wężyk, to strata może być na membranie egr oringu czujnika lub sam czujnik może przypuszczać (w co wątpię), ale stawiam na membranę egr.

Musisz to sprawdzić. ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez timmy666 » 12 cze 2015, 08:20

Dzięki za odpowiedź, też tak przypuszczam, że nie powinien się chować, chociaż z drugiej strony dobrze by było gdyby ktoś mógł zrobić tak jak ja i potwierdzić, że u niego EGR jednak nie opada.
Mogę nawet przelać kasę na strzykawkę :D gdyby ktoś chciał to sprawdzić kto nie ma z tym problemu ;).

EDIT 18.06:

I jak Panowie, żaden nie skusi się i nie sprawdzi strzykawką jak to jest z tym EGR'em? Z chęcią kupiłbym na allegro, ale jak przyjdzie i będzie się tak samo zachowywał jak mój to nie będę miał pewności, czy gościu przysłał mi rozwalony czy jednak dobry i mój też jest ok... i czy szukać dalej...
Ostatnio edytowano 13 cze 2015, 01:27 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2010, 12:12
Posty: 63
Skąd: Ostrołęka/Okolice
Auto: M6 GY 2.0 MZR-CD 2003 r.

Postprzez valdi2000 » 23 sie 2015, 20:31

Witam serdecznie!

podepnę się, kupiłem używany zawór EGR, działa ale troszkę inaczej niż poprzedni, tzn. tamten też działał i też wywala P0401 po jakimś czasie,
ale do rzeczy,

forscan-en zauważyłem tylko jedną różnicę,

mój oryginalny zawór wyświetlał w programie wartość EGRV w okolicach 66-70%
a drugi, który kupiłem wyświetla okolice 54-58%

i teraz moje pytanie co to oznacza i jak się to ma do danych zawartych w poniższej tabeli którą gdzieś tam w sieci znalazłem, i jak się to ma do tych 75-79% co jest tam zawarte, od czego zależy ta wartość, czyżby od zaworu?

i jeszcze jedno, czy zawór rozróżnia położenie środkowe czy tylko otwarty i zamknięty,

i na koniec śmieszne pytanie czy jak zatkamy EGR to PCM zauważy że jest zatkany poprzez jakiś czujnik ciśnienia czy coś takiego?

z góry dziękuje za odpowiedz

pozdrawiam
Paweł
Załączniki
EGR approx.jpg
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2013, 21:42
Posty: 44
Skąd: Olkusz
Auto: była
Mazda 6 kombi, 2.0L Diesel 121KM 2004r
jest Mazda 6 GH kombi, 2.2L 2010r, 163KM

Postprzez smile » 23 sie 2015, 21:17

W RF5 po zaslepieniu egr wywala błąd, w RF7 nie.

TapTalk na Sony M2
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez marc07 » 31 sie 2015, 12:53

Od soboty walczę z błędem P0401 oraz P0403
Kasowanie błędu nic nie daje, błąd dalej powraca i to po kilku minutach po skasowaniu...zresztą nie ma się co dziwić – kasowanie błędu to nie usunięcie jego powodu (choć niektórzy w ASO tak uważają)

Winny na pewno jest:
-Zasyfiony, zakoksowany totalnie EGR który się nie ruszał nawet
-Uszkodzony solenoid znajdujący się przy podłodze z przodu mniej więcej przy dolnej stronie chłodnicy (dostęp najlepszy od dołu po zdjęciu pokrywy silnika (tam gdzie są 3 solenoidy) –
KOLOR ZIELONY
solenoidu – to ten uszkodzony. Pozostałe 2 czarne są ok.

Trzeba go wymontować i sprawdzić omomierzem + wizualnie + podłączyć zasilanie, i sprawdzić czy po podłączniu przepływ powietrze zmienia swój stan. W moim rozleciał się korpus dlatego że korozja doprowadziła do odpadnięcia krócca.

Jestem w trakcie dużego projekt w trakcie którego:
a) czyszczę kolektor dolotowy wraz z zintegrowaną przepustnicą i zaworem sterującym klapkami w kolektorze
b) czyszczę egr,
c) sprawdzam wężyki podciśnienia
d) sprawdzam stan solenoidów
d) wymieniam podkładki pod wtryskami
d) kontroluję luzy zaworowe

Większą video-fotorelację wrzucę jak skończę lifting mazdy.
Ostatnio edytowano 31 sie 2015, 15:28 przez marc07, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 23:00
Posty: 74 (0/3)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 121KM

Postprzez Pioteq25 » 31 sie 2015, 14:48

Pytanko czy ktoś już ściągał kolektor dolotowy w RF7J po lifcie? Kiedyś obiło mi się o uszy, że przy takiej akcji musi być zdemontowana pompa wysokiego ciśnienia, a co się z tym wiąże i zdjęty rozrząd :|
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez marc07 » 31 sie 2015, 15:26

Ja mam RF5C i tam jest jedna nakrętka (dolna skrajnie lewa) do której dojście jest strasznie popier......
Przeszkadza właśnie pompa wysokiego ciśnienia oraz pompa wody wpakowana tuż obok. Ale udałem się do żula
==> http://www.jula.pl/catalog/narzedzia-i-maszyny/narzedzia-reczne/klucze-maszynowe/klucze-nasadowo-przegubowe/klucz-przegubowy-138511/
i tam kuiłem klucz przegłubowy 12
Obrazek

dzięki któremu udało się poluzować nakrętkę. Do klucza dołączyłem prostopadle klucz nastawny żeby mieć większy moment i jakoś puściła.

Inne opcje raczej nie wchodzą w gre bo przegłub kardana + nasadka będzie za gruba, płaski albo oczkowy w ogóle tam nie wejdzie...

Projektantowi tego silnika należy się order za głupotę <glupek2> ...i nie przekona mnie argument że przecież nie odkręca się kolektora co chwilę....
Ostatnio edytowano 31 sie 2015, 18:03 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta (nie ma takiej potrzeby )
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 23:00
Posty: 74 (0/3)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 121KM

Postprzez Pioteq25 » 31 sie 2015, 19:57

Dzięki za info i zachęciłeś mnie do tej roboty :)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6