Mazda 6 CITD i błąd zaworu EGR P0401 oraz P0403
1, 2
Witam wszystkich tym serdeczniej, że jestem tu bardzo świeżo upieczony. Potrzebuję porady w temacie EGR Mazda 6 2.0 diesel 2004 121km. Autem przyjechali na święta rodzice z Niemiec więc za chwilkę "uciekają" stąd dość pilny charakter sprawy. Spod egr (lub z samego zaworu )dość mocno leje się olej. Pytanko – czy mogę go bezkarnie zaślepić? Czy ten "zaślepiony" olej nie spowoduje jeszcze większego bigosu? Ewentualnie jakieś dodatkowe porady. Dzięki wszystkim i pozdro . Załączam życzenia zdrowych i pogodnych świąt.
PS. Na tablicy rozdzielczej zrobiło się bardzo kolorowo
PS. Na tablicy rozdzielczej zrobiło się bardzo kolorowo
-
artsen1
Podłącz komputer i odczytaj błędy wtedy coś będzie wiadomo
Odczyt błędów egr – bodajże P 0401 oraz P 0404, wykasowane. Umyłem silnik, przejechałem parę kilosów, stwierdziłem uszkodzenia kilku przewodów podciśnieniowych, połatałem sprawę – załączyła się turbina. Po 20 km znowu choinka – trakcja i helikopter. Egr znowu mokry i szeroki wąż pod nim również, olej może być z tego węża ewentualnie – ciężko wyczuć, nie wiem do czego ten wąż
-
artsen1
Obydwa błędy dotyczą egr. Olej leje się pewnie z rury do intercoolera bo z egr jest przymocowany do kolektora dolotowego więc z niego nic się nie leje. Prawdopodobnie turbo puszcza olej który przedostaje sie do rury po egr.
Witam,
Odświeżę temat, ponieważ od jakiegoś już czasu nie mogę uporać się z błędami EGR P401 – P404, nie mam niestety nikogo znajomego, aby zrobić podmiankę i sprawdzić czy to sam zawór (wężyki powymieniane – układ wydaje się być szczelny, sprawdzany co prawda strzykawką
od samych solenoidów u dołu silnika.).
Dlatego też postanowiłem nagrać filmiki, aby być może ktoś pomógł i sprawdził jak zachowuje się jego EGR;
1) Jak układ zasysa strzykawkę;
http://przeklej.org/file/w7N9Rb/1.x264.mp4
2) jak zachowuje się EGR, gdy zrobimy podciśnienie strzykawką – tu mnie zastanawia grzybek sam się opuszcza mimo, iż strzykawka nadal jest wyciągnięta na maxa i nie wiem czy tak powinno być... czy ktoś to mógłby sprawdzić czy u niego jest tak samo czy mam uszkodzoną membranę.
http://przeklej.org/file/c1v4k6/2.x264.mp4
Kiedyś jak go czyściłem to nawet na biegu jałowym egr się co jakiś czas sam otwierał i zamykał, a teraz nic może pół godziny chodzić, może być włączona klima, mogę gazować do oporu i nic, a jak widać na 1 filmiku podciśnienie jest.
Dzięki z góry.
Odświeżę temat, ponieważ od jakiegoś już czasu nie mogę uporać się z błędami EGR P401 – P404, nie mam niestety nikogo znajomego, aby zrobić podmiankę i sprawdzić czy to sam zawór (wężyki powymieniane – układ wydaje się być szczelny, sprawdzany co prawda strzykawką
Dlatego też postanowiłem nagrać filmiki, aby być może ktoś pomógł i sprawdził jak zachowuje się jego EGR;
1) Jak układ zasysa strzykawkę;
http://przeklej.org/file/w7N9Rb/1.x264.mp4
2) jak zachowuje się EGR, gdy zrobimy podciśnienie strzykawką – tu mnie zastanawia grzybek sam się opuszcza mimo, iż strzykawka nadal jest wyciągnięta na maxa i nie wiem czy tak powinno być... czy ktoś to mógłby sprawdzić czy u niego jest tak samo czy mam uszkodzoną membranę.
http://przeklej.org/file/c1v4k6/2.x264.mp4
Kiedyś jak go czyściłem to nawet na biegu jałowym egr się co jakiś czas sam otwierał i zamykał, a teraz nic może pół godziny chodzić, może być włączona klima, mogę gazować do oporu i nic, a jak widać na 1 filmiku podciśnienie jest.
Dzięki z góry.
- Od: 18 mar 2010, 12:12
- Posty: 63
- Skąd: Ostrołęka/Okolice
- Auto: M6 GY 2.0 MZR-CD 2003 r.
Witam,
Również mam problem w/w tematem. Wymieniłem egr na uzywkę i znowu mam odgłosy bzyczenia w przedziale 1800-2000obr/min. Czy to może jednak być solenoid egr? czy czujnik podcisnienia turbiny? czy czujniki te bez produ powinny być zamkniete czy tez otwarte?
Również mam problem w/w tematem. Wymieniłem egr na uzywkę i znowu mam odgłosy bzyczenia w przedziale 1800-2000obr/min. Czy to może jednak być solenoid egr? czy czujnik podcisnienia turbiny? czy czujniki te bez produ powinny być zamkniete czy tez otwarte?
- Od: 25 mar 2012, 13:02
- Posty: 32
- Skąd: Komorniki
- Auto: Mazda 6
silnik: 2.0 MZR-CD
rok: 2003
136KM
Timmy, prawdopodobnie podciśnienie na egr zawsze jest na wolnych obrotach, tym samym egr powinien być otwarty. To potwierdza zasysanie strzykawki.
Natomiast, gdy strzykawką otwierasz egr, strzykawka cały czas ma podciśnienie (nie chowa sue) a egr sam opada, to gdzieś jest strata podciśnienia. Pomijając strzykawkę i jej wężyk, to strata może być na membranie egr oringu czujnika lub sam czujnik może przypuszczać (w co wątpię), ale stawiam na membranę egr.
Musisz to sprawdzić.
Natomiast, gdy strzykawką otwierasz egr, strzykawka cały czas ma podciśnienie (nie chowa sue) a egr sam opada, to gdzieś jest strata podciśnienia. Pomijając strzykawkę i jej wężyk, to strata może być na membranie egr oringu czujnika lub sam czujnik może przypuszczać (w co wątpię), ale stawiam na membranę egr.
Musisz to sprawdzić.
Dzięki za odpowiedź, też tak przypuszczam, że nie powinien się chować, chociaż z drugiej strony dobrze by było gdyby ktoś mógł zrobić tak jak ja i potwierdzić, że u niego EGR jednak nie opada.
Mogę nawet przelać kasę na strzykawkę
gdyby ktoś chciał to sprawdzić kto nie ma z tym problemu
.
EDIT 18.06:
I jak Panowie, żaden nie skusi się i nie sprawdzi strzykawką jak to jest z tym EGR'em? Z chęcią kupiłbym na allegro, ale jak przyjdzie i będzie się tak samo zachowywał jak mój to nie będę miał pewności, czy gościu przysłał mi rozwalony czy jednak dobry i mój też jest ok... i czy szukać dalej...
Mogę nawet przelać kasę na strzykawkę
EDIT 18.06:
I jak Panowie, żaden nie skusi się i nie sprawdzi strzykawką jak to jest z tym EGR'em? Z chęcią kupiłbym na allegro, ale jak przyjdzie i będzie się tak samo zachowywał jak mój to nie będę miał pewności, czy gościu przysłał mi rozwalony czy jednak dobry i mój też jest ok... i czy szukać dalej...
Ostatnio edytowano 13 cze 2015, 01:27 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
- Od: 18 mar 2010, 12:12
- Posty: 63
- Skąd: Ostrołęka/Okolice
- Auto: M6 GY 2.0 MZR-CD 2003 r.
Witam serdecznie!
podepnę się, kupiłem używany zawór EGR, działa ale troszkę inaczej niż poprzedni, tzn. tamten też działał i też wywala P0401 po jakimś czasie,
ale do rzeczy,
forscan-en zauważyłem tylko jedną różnicę,
mój oryginalny zawór wyświetlał w programie wartość EGRV w okolicach 66-70%
a drugi, który kupiłem wyświetla okolice 54-58%
i teraz moje pytanie co to oznacza i jak się to ma do danych zawartych w poniższej tabeli którą gdzieś tam w sieci znalazłem, i jak się to ma do tych 75-79% co jest tam zawarte, od czego zależy ta wartość, czyżby od zaworu?
i jeszcze jedno, czy zawór rozróżnia położenie środkowe czy tylko otwarty i zamknięty,
i na koniec śmieszne pytanie czy jak zatkamy EGR to PCM zauważy że jest zatkany poprzez jakiś czujnik ciśnienia czy coś takiego?
z góry dziękuje za odpowiedz
pozdrawiam
Paweł
podepnę się, kupiłem używany zawór EGR, działa ale troszkę inaczej niż poprzedni, tzn. tamten też działał i też wywala P0401 po jakimś czasie,
ale do rzeczy,
forscan-en zauważyłem tylko jedną różnicę,
mój oryginalny zawór wyświetlał w programie wartość EGRV w okolicach 66-70%
a drugi, który kupiłem wyświetla okolice 54-58%
i teraz moje pytanie co to oznacza i jak się to ma do danych zawartych w poniższej tabeli którą gdzieś tam w sieci znalazłem, i jak się to ma do tych 75-79% co jest tam zawarte, od czego zależy ta wartość, czyżby od zaworu?
i jeszcze jedno, czy zawór rozróżnia położenie środkowe czy tylko otwarty i zamknięty,
i na koniec śmieszne pytanie czy jak zatkamy EGR to PCM zauważy że jest zatkany poprzez jakiś czujnik ciśnienia czy coś takiego?
z góry dziękuje za odpowiedz
pozdrawiam
Paweł
- Od: 28 lip 2013, 21:42
- Posty: 44
- Skąd: Olkusz
- Auto: była
Mazda 6 kombi, 2.0L Diesel 121KM 2004r
jest Mazda 6 GH kombi, 2.2L 2010r, 163KM
Od soboty walczę z błędem P0401 oraz P0403
Kasowanie błędu nic nie daje, błąd dalej powraca i to po kilku minutach po skasowaniu...zresztą nie ma się co dziwić – kasowanie błędu to nie usunięcie jego powodu (choć niektórzy w ASO tak uważają)
Winny na pewno jest:
-Zasyfiony, zakoksowany totalnie EGR który się nie ruszał nawet
-Uszkodzony solenoid znajdujący się przy podłodze z przodu mniej więcej przy dolnej stronie chłodnicy (dostęp najlepszy od dołu po zdjęciu pokrywy silnika (tam gdzie są 3 solenoidy) –
KOLOR ZIELONY solenoidu – to ten uszkodzony. Pozostałe 2 czarne są ok.
Trzeba go wymontować i sprawdzić omomierzem + wizualnie + podłączyć zasilanie, i sprawdzić czy po podłączniu przepływ powietrze zmienia swój stan. W moim rozleciał się korpus dlatego że korozja doprowadziła do odpadnięcia krócca.
Jestem w trakcie dużego projekt w trakcie którego:
a) czyszczę kolektor dolotowy wraz z zintegrowaną przepustnicą i zaworem sterującym klapkami w kolektorze
b) czyszczę egr,
c) sprawdzam wężyki podciśnienia
d) sprawdzam stan solenoidów
d) wymieniam podkładki pod wtryskami
d) kontroluję luzy zaworowe
Większą video-fotorelację wrzucę jak skończę lifting mazdy.
Kasowanie błędu nic nie daje, błąd dalej powraca i to po kilku minutach po skasowaniu...zresztą nie ma się co dziwić – kasowanie błędu to nie usunięcie jego powodu (choć niektórzy w ASO tak uważają)
Winny na pewno jest:
-Zasyfiony, zakoksowany totalnie EGR który się nie ruszał nawet
-Uszkodzony solenoid znajdujący się przy podłodze z przodu mniej więcej przy dolnej stronie chłodnicy (dostęp najlepszy od dołu po zdjęciu pokrywy silnika (tam gdzie są 3 solenoidy) –
KOLOR ZIELONY solenoidu – to ten uszkodzony. Pozostałe 2 czarne są ok.
Trzeba go wymontować i sprawdzić omomierzem + wizualnie + podłączyć zasilanie, i sprawdzić czy po podłączniu przepływ powietrze zmienia swój stan. W moim rozleciał się korpus dlatego że korozja doprowadziła do odpadnięcia krócca.
Jestem w trakcie dużego projekt w trakcie którego:
a) czyszczę kolektor dolotowy wraz z zintegrowaną przepustnicą i zaworem sterującym klapkami w kolektorze
b) czyszczę egr,
c) sprawdzam wężyki podciśnienia
d) sprawdzam stan solenoidów
d) wymieniam podkładki pod wtryskami
d) kontroluję luzy zaworowe
Większą video-fotorelację wrzucę jak skończę lifting mazdy.
Ostatnio edytowano 31 sie 2015, 15:28 przez marc07, łącznie edytowano 1 raz
Ja mam RF5C i tam jest jedna nakrętka (dolna skrajnie lewa) do której dojście jest strasznie popier......
Przeszkadza właśnie pompa wysokiego ciśnienia oraz pompa wody wpakowana tuż obok. Ale udałem się do żula
==> http://www.jula.pl/catalog/narzedzia-i-maszyny/narzedzia-reczne/klucze-maszynowe/klucze-nasadowo-przegubowe/klucz-przegubowy-138511/
i tam kuiłem klucz przegłubowy 12

dzięki któremu udało się poluzować nakrętkę. Do klucza dołączyłem prostopadle klucz nastawny żeby mieć większy moment i jakoś puściła.
Inne opcje raczej nie wchodzą w gre bo przegłub kardana + nasadka będzie za gruba, płaski albo oczkowy w ogóle tam nie wejdzie...
Projektantowi tego silnika należy się order za głupotę
...i nie przekona mnie argument że przecież nie odkręca się kolektora co chwilę....
Przeszkadza właśnie pompa wysokiego ciśnienia oraz pompa wody wpakowana tuż obok. Ale udałem się do żula
==> http://www.jula.pl/catalog/narzedzia-i-maszyny/narzedzia-reczne/klucze-maszynowe/klucze-nasadowo-przegubowe/klucz-przegubowy-138511/
i tam kuiłem klucz przegłubowy 12

dzięki któremu udało się poluzować nakrętkę. Do klucza dołączyłem prostopadle klucz nastawny żeby mieć większy moment i jakoś puściła.
Inne opcje raczej nie wchodzą w gre bo przegłub kardana + nasadka będzie za gruba, płaski albo oczkowy w ogóle tam nie wejdzie...
Projektantowi tego silnika należy się order za głupotę

Ostatnio edytowano 31 sie 2015, 18:03 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta (nie ma takiej potrzeby )
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta (nie ma takiej potrzeby )
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6