Mazda 6 (diesel 136KM 2004r.) – brak kabli oporowych do wtryskiwaczy

Postprzez Kacper86 » 24 sie 2012, 17:20

Witam wszystkich!

Mój ojciec ma mazdę 6, diesel, 136KM, 2004r. VIN: JMZGY19R201199785. Sprowadzona w 2009r. z Niemiec, prawdopodobnie po taksówce. Kilka miesięcy temu zatarł się w niej silnik (został już wymieniony).

Piszę, ponieważ ten samochod nie ma kabli oporowych przy wtryskiwaczach. Co dziwne, wg dokumentacji Mazdy, tak chyba powinno byc:

http://www.japancars.ru/cat/mazda/index ... 2&blk=1372

Kabel oporowy (13-TW1) jest co prawda na ilustracji, ale nie ma go wyszczególnionego w częściach. Jeśli poszukamy jakiejs innej mazdy z 2003/2004r. to zobaczymy, ze tam już kabel oporowy normalnie występuje.

Moje pytania:

1) Czy ktoś z was spotkał się z takim przypadkiem?
2) Wiecie może czemu nie tych kabli? Co je zastępuje?
3) Czy można je zamontować? A nawet jeśli tak, to czy ma to sens? Wiem, że to nie będzie proste, ponieważ są tam inne przewody elektryczne i takie standardowe kable oporowe tam nie pasują.
4) Czy można skalibrować takie wtryski? Czy jest jakaś różnica między kalibracją w standardowej maździe 2003/2004, a tej mojej?

Pytam o to, bo przy obrotach 1100-1200 samochód wpada w drgania (nawet na luzie) i mechanik powiedział, że może to być problem związany z wtryskami.

Z góry serdecznie dziękuję za każdą pomoc!
Kacper86
 

Postprzez Enduro » 25 sie 2012, 16:13

Kacper86 napisał(a):...
1) Czy ktoś z was spotkał się z takim przypadkiem?
2) Wiecie może czemu nie tych kabli? Co je zastępuje?
3) Czy można je zamontować? A nawet jeśli tak, to czy ma to sens? Wiem, że to nie będzie proste, ponieważ są tam inne przewody elektryczne i takie standardowe kable oporowe tam nie pasują.
4) Czy można skalibrować takie wtryski? 4a Czy jest jakaś różnica między kalibracją w standardowej maździe 2003/2004, a tej mojej?
5. Pytam o to, bo przy obrotach 1100-1200 samochód wpada w drgania (nawet na luzie) i mechanik powiedział, że może to być problem związany z wtryskami.
..!

1. tak, bywaly takie egzepmplarze choc rzadko, i prawdopodobie jest to jeden z ostatnich modeli M 6 przedliftem.
2. nie ma ich i nie sa potrzebne. problem rozwwiazuje odpowiedni PCM/ECU.
3. nie!
4. tak, tylko w SIO tzn. originalnym testerem mazdy
4a. nie
5. moze ale nie musi miec racji, konicznie przeprowac test PCMa i kalibracje wtryskow
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Kacper86 » 25 sie 2012, 21:18

Dziękuję za odpowiedzi! Postaram się zatem przeprowadzić kalibrację i dam znać jakie rezultaty.
Pozdrawiam!
Kacper86
 

Postprzez mkondi » 13 cze 2014, 16:45

Witam wszystkich jestem nowy na forum, mam chyba takie samo rozwiązanie ale na zapas wkleję fotkę czy aby na pewno ?
Załączniki
zmniejszone.jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 cze 2014, 20:35
Posty: 7
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GY Sport Wagon 2.0 CiTD 136 KM 2005 r.

Postprzez Yackoba » 13 cze 2014, 17:48

Tak kolego mam ten sam rocznik co Ty( mam przedlifta-ostatnie wydanie) i mój silnik- kable do wtryskiwaczy wyglądaja identycznie.
Pozdrawiam Jacek
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2007, 19:29
Posty: 41
Skąd: Kalisz
Auto: 6 gy diesel 2005 i w168 1.9

Postprzez mkondi » 13 cze 2014, 17:53

Dzięki bardzo pozdrawiam Konrad
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 cze 2014, 20:35
Posty: 7
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GY Sport Wagon 2.0 CiTD 136 KM 2005 r.

Postprzez Enduro » 13 cze 2014, 18:15

zdarzaly sie wersje bez kabli oporowych.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mkondi » 14 cze 2014, 10:24

Skoro były wersje bez kabli oporowych to jaka wersja jest lepsza i co te kabelki dają ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 cze 2014, 20:35
Posty: 7
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GY Sport Wagon 2.0 CiTD 136 KM 2005 r.

Postprzez pawelsz » 20 lip 2014, 21:39

czy do takiej wersji bez kabli oporowych pasują wszystkie wtryski przed liftowe?
Czy muszą tam być specjalne ?
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2009, 12:02
Posty: 149 (0/1)
Auto: Mazda 6 GG 2.0 D 136km Top Sport 2005

Postprzez Enduro » 20 lip 2014, 22:23

mkondi napisał(a):.... co te kabelki dają ?

one podaja informacje dla kompa gdzie jaki o jakiej wartosci jest zamontowany.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6