Problem z silnikiem – Falowanie obrotów – szarpanie – stukanie

Postprzez Michalpllc » 29 sty 2014, 17:52

Witajcie,

Całe zdarzenie miało miejsce w piątek, opisze wam wszystkie przeżycia od samego rana abyście mogli pomóc jak najdokładniej zdiagnozować i potwierdzić opinie warsztatu.

W piątek z samego rana odpaliłem samochód pochodził z 5-10 min i ruszyłem do firmy. Pokonałem trasę około 30km bez najmniejszego problemu nie obserwując przy tym nic dziwnego, zaparkowałem samochód i tak stał przez około 7h.

Wyszedłem odpaliłem też bez najmniejszego problemu, pochodził przez 5min i ruszyłem ....

Przejechałem około 1,5-2km gdy samochód zaczął "Szarpać" nie było to takie mocne szarpanie tylko jak by straty mocy. Wskazówka obrotomierza zaczęła skakać. Zrzuciłem na niższy bieg doprowadziłem do około 3-4tyś obrotów z myślą iż może coś się przytkało – może zamarzło paliwo ale obroty falowały.

Przejechałem jakieś 0,5km i coraz bardziej szarpał, usłyszałem też stukanie zatem zatrzymałem się i wezwałem lawetę.

Cały czas myślałem że to wina paliwa – fakt faktem od zawsze tankuje na Statoil'u i nie miałem problemów.

Gdy przyjechała laweta odpaliliśmy silnik pochodził normalnie stukanie słychać przy wyższych obrotach, pochodził ze 3min i zgasł.

Samochód mam od 8mc więc nie miałem go poprzedniej zimy. Po zakupie oczywiście wszystkie filtry, podkładki pod wtryski i inne pierdoły. Przejechałem nim około 10tyśkm. w między czasie usunąłem DPF w znanej i polecanej mi firmie – duże zaufanie do znajomego który to robił zatem wiem iż wszystko zostało zrobione jak należy. – to tyle z historii auta.

Po zapakowaniu na lawetę zaprowadziłem do warsztatu aby ogrzał się przez weekend nadal myśląc, iż jest to wina paliwa.

W poniedziałek dowiedziałem się iż samochód odpalił itp ale najprawdopodobniej zatarł się silnik.

Dodam też iż olej był w misce, smok był czysty bo dziś zdjęli miskę olejową.

Co o tym sadzicie ? Wiem iż właściciel warsztatu nie robił by mnie w balona naciągając na koszty itp. ale zapytać u innego źródła nie zaszkodzi.

Oczekuję na odpowiedź z nadzieją iż macie dobre wieści :D
Początkujący
 
Od: 24 maja 2013, 18:41
Posty: 4
Skąd: Józefów k.Otwocka
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD 2006 121km

Postprzez mircho » 29 sty 2014, 19:57

Michalpllc napisał(a):Oczekuję na odpowiedź z nadzieją iż macie dobre wieści :D

Z diagnozą warsztatu trudno polemizować, tylko pytanie co to znaczy "zatarł się silnik".
Ja coś takiego rozumiem że np przytopiło pierścienie.
Michalpllc napisał(a): Po zakupie oczywiście wszystkie filtry, podkładki pod wtryski i inne pierdoły.

A co z olejem? Jaki i kiedy wymieniany?
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2011, 17:16
Posty: 36
Auto: 323F BJ 2,0 DiTD 2003
6 2,0 GY RF-7J DPF 2006

Postprzez Michalpllc » 29 sty 2014, 20:18

Co do oleju to był wymieniany podczas usuwania DPF około 1,5-2mc temu.

Był to olej polecony przez mechanika, nie był on najtańszy wiec też zapewne nie był zły.

Przed usunięciem DPF używałem Dexilia DPF zmieniany podczas wymiany filtrów tuż po zakupie.
Początkujący
 
Od: 24 maja 2013, 18:41
Posty: 4
Skąd: Józefów k.Otwocka
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD 2006 121km

Postprzez m@riusz39 » 29 sty 2014, 21:44

Bardzo źle to wygląda, prawdopodobnie panewki.
A nie zauważyłeś migania kontrolki oleju?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 21:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez Michalpllc » 29 sty 2014, 21:57

Żadna kontrolka się nie zapaliła ani oleju ani silnika.

Olej był w dobrej ilości ...
Początkujący
 
Od: 24 maja 2013, 18:41
Posty: 4
Skąd: Józefów k.Otwocka
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD 2006 121km

Postprzez m@riusz39 » 29 sty 2014, 22:01

U mnie tak się to skończyło:
viewtopic.php?f=410&t=161595&start=20
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 21:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6