Witam, sytuacja przytrafiła mi się wczoraj, Jechałem i nagle Madzia zaczęła głośniej klepać i osłabła. Zjechałem na pobocze zgasiłem silnik wysiadłem obejrzałem czy pod maską wszystko ok sprawdziłem olej (full), odpaliłem i świeciła się już kontrolka Check Engine i poślizgu. Silnik nadal drgał ruszyłem iii.. Silnik zachowywał się jak by nie miał turbo.. w dodatku nie dało się go wkręcić wyżej niż 1500 obr/min zatrzymałem się, zgasiłem i odpaliłem ponownie – silnik nadal drgał ale już wkręcał się wyżej za to podczas przyśpieszania strasznie szarpał. Podsumowanie – Dziś zobaczyłem że auto strasznie kopci (czarne ślady na trawie i w garażu), nie straciło dużo na mocy, czasem łapie ten "Lag" i nie kręci się wyżej niż 1500rpm, Cały czas towarzyszą mu drgania i tak jak by się wolniej wkręcał na obroty. Czy to moga być objawy przestawionego rozrządu? Pomoże ktoś? Dzięki za odpowiedzi..
Silnik 2.0Mzr-cd Rf5c 2004r
Drżenie, kopcenie i blokada.
Strona 1 z 1
Wtryski i turbo bym odrzucił, wtryski przekładałem dziś i zero reakcji, Turbo mechanik przy ostatnim remoncie ocenił na stan bdb, Przez Egr mogły by się dziać takie szopki? co prawda dochodzą z niego jakieś dziwne metaliczne dźwięki (lub z jego okolic – zarówno na jałowych obrotach jak i po dodaniu gazu ) na kompa obecnie niestety nie bardzo mam jak i boje się trochę nią jeździć. Czy są jakieś sposoby na sprawdzenie czy to Egr bez podłączania pod kompa? Mechanik coś wspominał że jest chyba zaślepiony.. Ręce mi już opadają, wsadziłem w ten samochód do tej pory już 12 tyś w silnik a jeszcze z zawieszeniem zaczyna się coś dziać..
Zadowolony posiadacz japońca :D
- Od: 9 maja 2011, 14:39
- Posty: 20
- Skąd: Goleniów
- Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD = Istny Szatan :)
Volvo S40 II
Podstawowe błędy można zczytać w zasadzie każdym interfejsem odb2 więc i ja bym od tego zaczął. Bez tego to jak szukanie igły w stogu siana.
Ostatnio edytowano 16 sty 2014, 20:16 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3138 (49/162)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Dzięki za odpowiedzi, skorzystałem z opcji podłączenia pod komputer i o to co wyszło.
Kod Usterki: P0304 – Spalanie cylinder 4 ( Stwierdzenie wypadnięcia zapłonu )
Kod ten był zapisany 2 razy.
Kod Usterki: P0406 – Czujnik zaworu recyrkulacji spalin A ( sygnał za wysoki )
Więcej błędów nie było.
Został zmieniony wtryskiwacz nr4 oraz wykasowane błędy, pojeździłem chwile i podjechałem znów na komputer i błędy nie powróciły, Ale auto Nadal strasznie kopci, troszkę straciło na mocy, ma czkawkę (Strasznie się buja w przedziale 1200-2000 dalej już nie czuć tego szarpania tak jak by przechodziło) Oraz zdecydowanie dłużej odpala.
Ps. Mechanik mówił że chyba mam zaślepiony zawór EGR – ile w tym prawdy, nie mam pojęcia.
Jakieś pomysły?
Kod Usterki: P0304 – Spalanie cylinder 4 ( Stwierdzenie wypadnięcia zapłonu )
Kod ten był zapisany 2 razy.
Kod Usterki: P0406 – Czujnik zaworu recyrkulacji spalin A ( sygnał za wysoki )
Więcej błędów nie było.
Został zmieniony wtryskiwacz nr4 oraz wykasowane błędy, pojeździłem chwile i podjechałem znów na komputer i błędy nie powróciły, Ale auto Nadal strasznie kopci, troszkę straciło na mocy, ma czkawkę (Strasznie się buja w przedziale 1200-2000 dalej już nie czuć tego szarpania tak jak by przechodziło) Oraz zdecydowanie dłużej odpala.
Ps. Mechanik mówił że chyba mam zaślepiony zawór EGR – ile w tym prawdy, nie mam pojęcia.
Jakieś pomysły?
Zadowolony posiadacz japońca :D
- Od: 9 maja 2011, 14:39
- Posty: 20
- Skąd: Goleniów
- Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD = Istny Szatan :)
Volvo S40 II
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6