Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez Myjk » 31 gru 2013, 11:56

gstroy01 napisał(a):To wszystko prawda, z tym, że kierowcy pewnie woleliby doskonalszy filtr kabinowy za kilkadziesiąt złotych, który wyłapywałby szkodliwe związki, zamiast kłopotliwego w eksploatacji filtra DPF za kilka tysięcy...

Co z pieszymi, którzy najczęściej chodzą przy drodze? Mają maski gazowe nosić, bo jeden z drugim kupił se samochód i nie chce mu się o niego zadbać? Łaskawie proszę, spójrzcie choć trochę dalej niż czubek własnego nosa, zanim zaczniecie naprawiać świat po swojemu.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez gstroy01 » 31 gru 2013, 12:14

Myjk napisał(a):Co z pieszymi, którzy najczęściej chodzą przy drodze?


Rozumując w ten sposób, piesi powinni uczestniczyć w kosztach, prawda? A najlepiej będzie wprowadzić podatek od czystego powietrza – wtedy każdy się zrzuci, bo każdy musi oddychać. I z tego podatku pozakłada się filtry na wszystko, co emituje spaliny.

Rozumiem Twoją argumentację, choć nadal uważam, że w obecnym kształcie filtry DPF czy FAP to niesłuszna kara dla kierowców, którzy chcą mieć nowoczesne auto. Przypomina to trochę rynek oprogramowania, gdzie producent wypuszcza niedopracowaną wersję, a potem każe płacić klientom za aktualizacje...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 06:55
Posty: 57
Auto: 6 GY MZR-CD A+ '07

Postprzez Janusz626 » 31 gru 2013, 12:16

Minie kilka dekad i polak też się nauczy, lub będzie mieć możliwość... a możliwość czego ? ...nauczania czy nauczenia ? <głaszcze> papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Myjk » 31 gru 2013, 13:12

gstroy01 napisał(a):
Myjk napisał(a):Co z pieszymi, którzy najczęściej chodzą przy drodze?

Rozumując w ten sposób, piesi powinni uczestniczyć w kosztach, prawda? A najlepiej będzie wprowadzić podatek od czystego powietrza – wtedy każdy się zrzuci, bo każdy musi oddychać. I z tego podatku pozakłada się filtry na wszystko, co emituje spaliny.

Nie wiem w jaki sposób wyciągnąłeś taki wniosek, ale jest on błędny. Piesi nie muszą partycypować w kosztach filtrów DPF, bo będąc pieszymi nie spalają paliwa. Skrajną głupotą byłoby obarczanie ich kosztami za wygodę blachosmrodzarzy. Powtarzam ponownie, kupuje sobie ktoś luksus w postaci samochodu, mając z góry narzucone normy o których wie doskonale (no, chyba że jest ignorantem i ma to w nosie) w momencie zakupu, to ma się do nich stosować przez cały okres użytkowania. To jest nieuniknione jeśli cywilizacja ma się rozwijać. Jak się nie podoba, to niech sobie kupi hulajnogę, nie będzie mieć problemu z DPFem.

gstroy01 napisał(a):Rozumiem Twoją argumentację, choć nadal uważam, że w obecnym kształcie filtry DPF czy FAP to niesłuszna kara dla kierowców, którzy chcą mieć nowoczesne auto.

No właśnie tu się różnimy. Dla ciebie DPF to kara, a dla mnie gwarancja, że kupując nowoczesne auto nikogo za sobą nie truję i nikt przede mną mnie nie truje. Ty patrzysz przez pryzmat swojego portfela, ja przez pryzmat zdrowia swojego i innych. Ja chcę mieć przede wszystkim zdrowie, bo jego w skrajnych wypadkach się nie kupi za żadne pieniądze.

Przypomina to trochę rynek oprogramowania, gdzie producent wypuszcza niedopracowaną wersję, a potem każe płacić klientom za aktualizacje...

Nie, zupełnie tego nie przypomina. Najwyraźniej masz pretensje do postępu cywilizacyjnego, że dosięgnął teraz, akurat Ciebie (Was). To tak jakby mieć żal do producentów monitorów CRT, że tak późno wpadli na technologię LED i przez tyle lat wypalali mi (nam) oczy szkodliwymi elektronami.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Riki » 31 gru 2013, 13:20

DPF... skrót poezja.

Ajjj bo problem nie jest do konca w samym w DPF ale w jego przebiegu i sposobie eksploatacji. Nie wyobrażam sobie tej ilości diesli jaką teraz mamy żeby spełniały normę EURO -2... bo 4 to spełniały jak były nowe :D
kiedyś jak padły wtryski czy turbo – właściciel czesciej olewał temat, dziś zemści się i dpf – a nie tylko tłoki i kierowcy jadący z tyłu, że kopci <lol> więc albo wycinasz albo remontujesz – niestety magicy posiadający wszechwiedzę w swoich garażykach tjiuningowych robią dziś wszystko zapominając o środowisku i zaleceniach producenta.

Druga sprawa, fakt mazda niezbyt dopracowała ten element w 2005 w momencie wprowadzenia i tak powstała choroba wściekłych diesli i ich właścicieli <lol> w 2.2d DPF rzadziej zawodzi, lepiej pracuje ale i autka młodsze :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez gstroy01 » 31 gru 2013, 14:49

Myjk napisał(a):Nie wiem w jaki sposób wyciągnąłeś taki wniosek, ale jest on błędny.


Oczywiście to była zamierzona przesada. Choć nie wyssana z palca. Weźmy choćby polskie realia – jak ktoś chce mieć swoją firmę, musi płacić państwowe ubezpieczenie, choćby nigdy nie korzystał z publicznej służby zdrowia, a emeryturę planował sobie na Karaibach. Więc równie dobrze piesi, którzy "nie spalają paliwa" mogliby partycypować w kosztach na rzecz czystego powietrza.

Myjk napisał(a):Dla ciebie DPF to kara, a dla mnie gwarancja, że kupując nowoczesne auto nikogo za sobą nie truję i nikt przede mną mnie nie truje. Ty patrzysz przez pryzmat swojego portfela, ja przez pryzmat zdrowia swojego i innych. Ja chcę mieć przede wszystkim zdrowie, bo jego w skrajnych wypadkach się nie kupi za żadne pieniądze.


Zdrówko najważniejsze – tu zgoda :) Tylko pomysł z DPF-em trochę niedopracowany. Przynajmniej w Maździe – innymi nie jeździłem. Gdzie kontrolka wypalania? Gdzie wskaźnik zapełnienia? I przede wszystkim gdzie jakakolwiek inicjatywa ze strony producenta w zakresie edukacji kierowców?

Nam wydaje się, że jesteśmy mądrzy, bo przebrnęliśmy przez setki stron forów internetowych i jako tako znamy temat i problem. A tak naprawdę to powinno się dołączać specjalną oddzielną instrukcję, jak eksploatować auto z DPF-em i dawać co najmniej rok bezpłatnych wypaleń, aż się klient nauczy. A przede wszystkim nakleić na szybach wszystkich diesli duże napisy o treści 'Nie nadaje się do jazdy po mieście', 'Zakaz jazdy na niskich obrotach' albo 'Tylko na autostrady' (znowu zamierzona przesada). To byłoby uczciwe podejście i każdy miałby świadomość, na co się pisze.

Najwyraźniej masz pretensje do postępu cywilizacyjnego, że dosięgnął teraz, akurat Ciebie (Was). To tak jakby mieć żal do producentów monitorów CRT, że tak późno wpadli na technologię LED i przez tyle lat wypalali mi (nam) oczy szkodliwymi elektronami.


Błędna analogia. Nikt mnie (nam) nie kazał dopłacać do monitorów CRT. Ja po prostu nie chcę, żeby ktoś moim kosztem prowadził eksperymenty, zasłaniając się ekologią (to ostatnio bardzo modne). Poprawki do Windwsa są za darmo – warto żeby producenci DPF-ów wzięli przykład.

Powtarzam. Zgadzam się z ideą czystego środowiska – segregujmy śmieci, palmy czystym paliwem w piecach, nie zaśmiecajmy lasów i nie trujmy powietrza. Ale do tego potrzeba segregowanego wywozu, nowoczesnych pieców, dostępnych wysypisk i dopracowanych filtrów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 06:55
Posty: 57
Auto: 6 GY MZR-CD A+ '07

Postprzez Janusz626 » 31 gru 2013, 15:11

Widzę że koledzy podchodzą do sprawy indywidualnie na odwrót, jeden chce mieszkać przykładowo w Polsce i żyć powiedzmy zgodnie z panującymi realiami i mieć z tego korzyść, a drugi ma dość że mieszka tam gdzie mieszka i obarcza kraj w którym mieszka o wszystkie swoje niepowodzenia czy problemy.

Pierwsze ma słuszność i prowadzi do naprawy/usprawnienia czegokolwiek by móc a raczej pozwolić się cieszyć że ktoś w przyszłości np dzieci wnuki mogły się cieszyć że ktoś się starał o coś tam kiedyś w przeszłości, nawet za kilkadziesiąt zł rocznie.
Drugie nie prowadzi do niczego, nie chcąc się pogodzić a tym samym akceptować panujące warunki niech się wyprowadzi na bezludną wyspę i się cieszy że prawo to tylko on, że żyje w końcu jak chce, by później mieć pretensje że nie ma tego i tamtego. Najłatwiej jest przeciwstawiać się wszystkiemu i wszystkim, a temu kto cokolwiek nakazał to strzelić mu w pysk bo jak on mógł mi coś kazać robić.... co to ja królik doświadczalny i ja mam do tego dokładać $$ ! papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez gstroy01 » 31 gru 2013, 16:44

Janusz626 napisał(a):drugi ma dość że mieszka tam gdzie mieszka i obarcza kraj w którym mieszka o wszystkie swoje niepowodzenia czy problemy.

Drugie nie prowadzi do niczego, nie chcąc się pogodzić a tym samym akceptować panujące warunki niech się wyprowadzi na bezludną wyspę i się cieszy że prawo to tylko on, że żyje w końcu jak chce, by później mieć pretensje że nie ma tego i tamtego. Najłatwiej jest przeciwstawiać się wszystkiemu i wszystkim, a temu kto cokolwiek nakazał to strzelić mu w pysk bo jak on mógł mi coś kazać robić.... co to ja królik doświadczalny i ja mam do tego dokładać $$ ! papa


Wybacz, ale albo zupełnie nie zrozumiałeś moich wypowiedzi, albo należysz do tych stron dyskusji, które wolą wkładać innym w usta słowa, których nie powiedzieli. Bo w moich postach nie znajdziesz żadnych słów o tym, że mam dość, że kogoś obarczam, że mam niepowodzenia czy problemy, że prawo to tylko ja, że później będę mieć pretensje i wreszcie, że kogokolwiek chcę strzelić w pysk. Chłopie, co Ty pleciesz??? Zalecam czytanie ze zrozumieniem.

W wersji skróconej: DPF to PRODUKT NIEDOPRACOWANY. I mam wrażenie, że wielu ma podobne zdanie – wystarczy spojrzeć na liczbę postów i stron w tym wątku. I mam prawo się nie zgadzać, żeby za eksploatację takiego produktu jeszcze dopłacać. I tyle.

A na jakąś wyspę chętnie bym się wyprowadził, tylko mnie nie stać, bo całą kasę wydaję na ochronę środowiska ;)

Szczęśliwego Nowego Roku :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 06:55
Posty: 57
Auto: 6 GY MZR-CD A+ '07

Postprzez Janusz626 » 31 gru 2013, 16:52

Wybaczam, tylko komu i za co :P sobie tobie czy im........

Peace gentleman's and Happy New 2014 and DPF <ganja>
Ostatnio edytowano 1 sty 2014, 17:30 przez Janusz626, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez mircho » 31 gru 2013, 20:39

gstroy01 napisał(a):...DPF to PRODUKT NIEDOPRACOWANY. I mam wrażenie, że wielu ma podobne zdanie – wystarczy spojrzeć na liczbę postów i stron w tym wątku...

Mam takie samo zdanie. W tym wątku zapisano 113 stron, a to forum, szczególnie w części "silnikowej", służy głównie rozwiązywaniu problemów.
Następny objętościowo jest wątek olejowy z 50 stronami, a reszta rzadko przekracza 20 stron.

Czy wiadomo co emituje układ wydechowy w czasie wypalania DPF? <oczy> A zwiększone zużycie paliwa w celu wypalania jest ekologiczne?

Najlepszego w Nowym Roku <piwo>
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2011, 17:16
Posty: 36
Auto: 323F BJ 2,0 DiTD 2003
6 2,0 GY RF-7J DPF 2006

Postprzez Vacomay » 31 gru 2013, 20:45

Post smile

Wartość ta i tak przekłada się na Volty, co do samej wartości, nie ma jednej konkretnej... chodzi o szereg parametrów analizowanych przez PCM...
Co kombinujesz?!


Nie ważne czy będę znał napięcie (V) czy (lepiej) różnicę ciśnienia – to sprawa softu.
Chce mieć możliwość monitorowania stanu zapełnienia DPF choćby z 70% pewnością. Madzią kula się po mieście moja żona i nie chcę bez potrzeby jej gonić za miastem w celu wypalenia/dokończenia wypalenia DPF. Poprzez kompa (być może przez soft na androida też) mogę mieć monitoring tych parametrów i być może sam decydować czy już czas... zobaczymy.
Jak czytam fora o oplach i alfach to chłopaki tam maja soft podający wprost procent zapełnienia filtra. Nie chce inwestować w sprzęt (IDS) a ELM za 30 zeta (+soft z sieci) daje pewne możliwości – np. właśnie odczyt z czujnika różnicowego.

Pozdro
Początkujący
 
Od: 6 paź 2012, 18:31
Posty: 13 (1/0)
Skąd: Małopolska
Auto: MAZDA 6 2.0 CIDT 121 KM 2007 Liftback

Postprzez smile » 31 gru 2013, 21:03

To lepiej monitorować wartość PM ;)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Wantus » 31 gru 2013, 21:13

Riki napisał(a):Druga sprawa, fakt mazda niezbyt dopracowała ten element w 2005 w momencie wprowadzenia i tak powstała choroba wściekłych diesli i ich właścicieli w 2.2d DPF rzadziej zawodzi, lepiej pracuje ale i autka młodsze


Pełna zgoda, mój ojciec jeździ BMW 3 z 2009 roku i on w ogóle nie wie co to wypalanie DPF i problemy z tym związane. Jeździ już rok i nie ma podnoszenia się oleju czy zwiększonego chwilowego spalania bo filtr się wypala, też nikt mu nie kazał jeździć z obrotami powyżej 2 tys.

mircho napisał(a):A zwiększone zużycie paliwa w celu wypalania jest ekologiczne?


Czysta ekologia :|

Wszystkiego dobrego w Nowym Roku!
Początkujący
 
Od: 25 lis 2012, 12:11
Posty: 24
Skąd: Powiat Garwolin - Pilawa
Auto: Mazda 6, 2.0 diesel, 140KM, 2009r., kombi

Postprzez Janusz626 » 31 gru 2013, 21:26

smile napisał(a):To lepiej monitorować wartość PM ;)

...racja, dojdzie do 5 i siup wypalanko, opalanko w najczystrzej formie dla zdrowotnosci z historii wzięte :D

...z 4X HD i Tap4...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez Leoo » 3 sty 2014, 19:01

Vacomay napisał(a):Nie ważne czy będę znał napięcie (V) czy (lepiej) różnicę ciśnienia – to sprawa softu.

Wystarczy poczekać aż auto zacznie migać kontrolką PDF, zmierzyć napięcie (ciśnienie), wypalić filtr i zmierzyć ponownie.
Przeciętnego użytkownika pojazdu nie powinno specjalnie obchodzić, jakie procesy zachodzą w skrzyni biegów, silniku czy wydechu. Kiedy zapycha się DPF samochód zaje znak odpowiednią kontrolką, otwieramy instrukcję i wszystko wiadomo.

Przed zakupem 6-ki przekopywałem różne fora w poszukiwaniu możliwych "dolegliwości". W związku z eksploatacją autka w mieście zdecydowałem się kupić starszy model, bez DPF. Teraz nasuwa się pytanie: czy jest to etyczne... wszak mój pojazd ma prawo jeździć po drogach razem z pojazdami posiadającymi DPF czy FAP? Odpowiedź wydaje się dość oczywista. Automatycznie nasuwa się drugie pytanie: co z M6, w których właściciele usunęcli DPF, wszak nie zrobili nic innego jak cofnięcie technologiczne pojazdu, czasem tylko o 1 rok?
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2013, 23:05
Posty: 485 (0/21)
Skąd: Tarnobrzeg
Auto: M6 GY MZR-CD 136KM '03

Postprzez Vacomay » 3 sty 2014, 19:03

Dzięki za info. Racja, z PM jest to prostsze -musiałem tylko poszukać innego softu (FORscan).
Przed wypaleniem miałem:
PM-GEN: 5 [g/l]
PM_ACC_DS: 1
PM_ACC: 1
Po wypaleniu w trasie jest:
PM-GEN: 1 (pytanko: czy nie powinno być 0?)
PM_ACC_DS: 0
PM_ACC: 0

Pozdro
Początkujący
 
Od: 6 paź 2012, 18:31
Posty: 13 (1/0)
Skąd: Małopolska
Auto: MAZDA 6 2.0 CIDT 121 KM 2007 Liftback

Postprzez Janusz626 » 3 sty 2014, 19:05

U mnie po wypalaniu jest 1.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez smile » 3 sty 2014, 20:25

Nie ma możliwości wypalenia do zera. Widziałem auta, które miały DPF w krytycznym stanie. PM na poziomie 15... wypalenie samoczynne zablokowane, na szczęście wymuszone startowało za którymś razem i oczyszczało do 1.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Pioteq25 » 8 sty 2014, 00:24

Mi też pokazuje 1 po wypaleniu. Jaki wam pokazuje stopień rozcieńczenia oleju?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez smile » 8 sty 2014, 21:11

Działa Ci oscyloskop w tym Forscanie?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6