Mrugająca kontrolka DPF

Postprzez iwi » 17 paź 2013, 23:21

Enduro napisał(a):w celu pozyskania informacji polecam podjechać do ASO lub gdzies indziej na originalny tester , ktorym spokojnie odcztasz wiele istotnych wartosci silnikowych jaki i stopien zapchania filtra DPF.

Są zwolennicy i przeciwnicy DPF – ja jestem tym drugim, ale na pewno nie jedź do ASO w celu diagnozy filtra – byłem w ciągu pół roku kilka razy i za każdym razem mówili że wyczyszczony w 98% i będzie hulał aż miło (i miło hulał 3 miesiące). Zrozumiałem swoją naiwność kiedy pojechałem kilka tysięcy km i na autostradzie się znowu zapchał.
ASO tylko z Ciebie wydoi kasę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez Enduro » 18 paź 2013, 09:54

iwi napisał(a):...nie jedź do ASO w celu diagnozy filtra – byłem w ciągu pół roku kilka razy i za każdym razem mówili że wyczyszczony w 98% i będzie hulał aż miło (i miło hulał 3 miesiące). Zrozumiałem swoją naiwność kiedy pojechałem kilka tysięcy km i na autostradzie się znowu zapchał.
ASO tylko z Ciebie wydoi kasę

to przyjedz do mojego ASO, a za 30-50 euro otrzymasz info i fachowe przetestowanie systemu.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez waltanick » 18 paź 2013, 11:34

Ja jak już pisałem wcześniej polecam jego usunięcie.Plusy to mniejsze spalanie ( u mnie z 7,8l do 5,8, ) przy tych samych trasach.Olej możesz lać zwykły nie do dpf.Oczywiście go nie przybywa.Zapłacisz raz za usunięcie i masz spokój.Pozdr
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2011, 23:15
Posty: 38
Auto: M6 GH 2010 2.2D 163km

Postprzez dobrzyn22 » 19 paź 2013, 18:15

proszę trzymać się tematu wątku – o usuwaniu DPF (zaletach i wadach) – prosze się rozpisywać w innych istniejących wątkach
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez gorylla » 9 gru 2013, 12:39

Cześć koledzy. Dawno mnie nie było na forum, ale Mazda sprawowała się dobrze i nic mnie specjalnie nie interesowało.

Ale w końcu dopadła mnie kontrolka DPF-u i wygląda na to, że problemem nie jest już tylko zapchany filtr.

Od początku.

Auto cały czas serwisowane Mazda Księżyno Białystok, ostatni przegląd przy 202tkm. Wymiana oleju, filtrów, diagnostyka pod IDS- wszystko ok. Obecnie 212tkm. O filtr dbam cały czas- przedłużam jazdy w celu dopalenia, latam po trasach czasami nawet niepotrzebnie, nie trzymam auta na niskich obrotach itp. I do tej pory było ok.

Około 2 tyg. temu znikąd choinka na desce- kontrolki silnika, poślizgu i od razu mrugający DPF, Filtr nie powinien być zapchany, bo po każdym wypaleniu resetuję licznik tymczasowy i wiem, kiedy ma się zacząć nowy cykl. Sprawdzenie oleju- połowa, zatem ok. Wyłączenie auta- DPF znikł, inne kontrolki są. Samochód jeździ normalnie, filtr nawet nie myśli o wypaleniu- spalanie normalne. Po kilku odpaleniach kontrolki zgasły. Za jakiś czas włączyło się wypalanie, ale przebiegło bez problemu.

Po 60km w mieście- znowu pełna choinka. Wyłączenie, włączenie i tak kilka razy- wszystko znikło. Auto jeździ normalnie, ale do czasu. Po kilkunastu km nagle zaczyna przymulać, ciągnie wyraźnie słabiej. Wyłączenie auta- znowu dobrze, ale na krótko. Żadne kontrolki się nie świecą, a auto muli. To nie jest mulenie, jak w trybie serwisowym- w serwisowym nie idzie jechać. Tu auto jakoś tam ciągnie, nawet się rozpędza do grubo ponad 100km/h, ale jakby było z kilkadziesiąt koni mniej.

I takie numery mam cały czas- co jakiś czas zamruga filtr DPF- wyłączenie silnika zawsze pomaga i kontrolka znika, po kilku wyłączeniach i włączeniach znika też reszta kontrolek. Ale auto ma humory- raz jeździ normalnie, a za chwilę się zamula i to bez sygnalizacji żadnych błędów na desce. Oczywiście za kilkadziesiąt km znowu "choinka". I tak w kółko Macieju.

Dodam, że jak się zapali kontrolka DPF to dzieją się herezje z kontrolką temperatury silnika- albo pokazuje max, albo w ogóle nie wstaje. Ponowne włączenie silnika- jak kontrolka DPF zniknie to wszystko wraca do normy i pokazuje prawidłową temperaturę.

Problemów z odpalaniem nie mam żadnych (świece niedawno wymienione, nie więcej jak 10tkm). Ale auto po odpaleniu kiepsko się zachowuje- dławi się, coś przełyka, nie może wejść na obroty, potrafi czasami przydymić, a nawet zgasnąć.

Zauważyłem też chyba zbytnie telepanie zaworów nawet na ciepłym silniku. Podkładki pod wtryskami wymienione przy 180tkm. Smok też był niedawno czyszczony. Kalibracja wtrysków przy ostatnim serwisie.

I co sądzicie, bo jakoś nie mam specjalnie pomysłów? Czy DPF już kończy żywot? Czy może problemu szukać gdzie indziej. Kiedyś wymieniałem sondę lambda- może znów sonda? Ale wtedy auto jeździło w trybie serwisowym i kontrolki nie gasły w ogóle, a tu jednak gasną i samochód przez pewien czas zachowuje się poprawnie.

Tylko nie piszcie o podpinaniu od razu do IDS-a, bo niektórzy tylko to umieją napisać. Jakby nie można było spróbować jakichś innych sprawdzających czynnności, tylko od razu IDS, IDS. Myślę o sprawdzeniu dolotu, turbiny, może zaworu SCV. Czy zapchany filtr może powodować takie mulenie auta? Ale skoro jest już permanetnie zapchany to dlaczego czasami jeździ dobrze, a czasami muli.

Do najbliższego serwisu Mazdy mam daleko, a poza tym oni za wjazd od razu chcą 300zł zanim coś sprawdzą.

Nie jestem wielkim specem od aut, więc jak ewentualnie pojadę do Mazdy, to chciałby wiedzieć, na co mają zwrócić uwagę. Chcę też, żeby mnie niepotrzebnie nie obuli w koszty.

A może uda się problem zdiagnozować samemu?
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez iwi » 9 gru 2013, 12:54

Problem z DPF to jak z 3 migdałkiem (takie głupie skojarzenia). Ja jestem za wycięciem dziada bo po co ma być skoro nie musi a na pewno będziesz szczęśliwszy – ale ok – to jest moje zdanie i nie musisz sobie nic z niego robić. Ale przejdźmy do meritum sprawy.

Na naszym forum jest informacja jak w trybie serwisowym wypalić filtr. Podpinasz kilka razy jakiś pin w kostce do masy na zapalonym silniku. Dodatkowo przejechales 30kkm więc kalibracja wtrysków nie zaszkodzi – w tym samy wątku opisana.
Zrób to i potem napisz – co się dzieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Postprzez mircho » 9 gru 2013, 19:24

jak się zapali kontrolka DPF to dzieją się herezje z kontrolką temperatury silnika- albo pokazuje max, albo w ogóle nie wstaje

To plus pojawiająca się i znikająca iluminacja kontrolek wskazuje na jakiś niekontakt/zwarcie na jakichś obwodach.
DPF jak "złapie" alarm zapchania to sam się z niego nie wycofa – trzyma tryb serwisowy do czasu wymuszonego wypalenia.
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2011, 17:16
Posty: 36
Auto: 323F BJ 2,0 DiTD 2003
6 2,0 GY RF-7J DPF 2006

Postprzez gorylla » 10 gru 2013, 13:51

Też tak mi się wydaje. Nieraz zdarzało mi się zapchać filtr, jak kręciłem się za długo po mieście. I masz całkowitą rację- kontrolka DPF-a przy zapchanym filtrze jest nieubłagana. Podobnie z poziomem oleju- jak przekroczysz kontrolka ci już nie zgaśnie. Wiem, bo przetestowałem.

Też mam wrażenie, że może fiksować jakiś czujnik przy DPF-ie. Złapie jakiś chwilowy błąd i wywala choinkę. Po odpaleniu nowe odczyty i wszystko wraca do normy. Ciekawe tylko, dlaczego auto wyraźnie słabnie, pomimo braku jakiegokolwiek błędu na desce (w pamięci na pewno ma te błędy, ale na desce nic się nie pali).

Ciekawe, czy słaby stan sprzęgła dwumasowego może mieć z tym jakiś związek. Na logikę chyba nie, ale z autem wypchanym czujnikami nigdy nic nie wiadomo.

Auto od dwóch dni jeździ normalnie i nie łapie żadnych błędów. Ale dzisiaj i tak leci na kanał. Obejrzymy stan podzespołów. Pozdr.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez smile » 10 gru 2013, 22:52

gorylla napisał(a):Tylko nie piszcie o podpinaniu od razu do IDS-a, bo niektórzy tylko to umieją napisać.
No tak... tylko to potrafimy pisać... sory, ale szklana kula się nie sprawdzała, dlatego podepnij się pod IDS, daj znać jakie błędy odczytano ( sam odczyt błędów z wydrukiem to maks 100 zł.... i nie muszą odrazu wszystko sprawdzać.... ).
Tak bez IDS-a to zdemontuj zbiorniczek płynu spryskiwaczy i sprawdź czy wiązka przewodów się nie przetarła o rurkę od klimatyzacji.... <fa ja>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez gorylla » 11 gru 2013, 10:23

@ up
A może zróbmy tak- ja powiem ci co się zepsuło, a ty mi powiesz, co się zepsuło.

Zupełnie nie zrozumiałeś moich intencji. Nie chodziło mi o odpowiedź, co się zepsuło w moim aucie (bo byłoby to istotnie wróżenie z fusów), a co może dawać takie objawy i gdzie ew. można szukać rozwiązania problemu. Nie jestem lamerem i zdaję sobie sprawę, że najłatwiej jest podpiąć IDS i zczytać błędy, ale to wskaże tylko potencjalny kierunek. Przecież nie zrobię tak, że pojadę pod IDS, zrobię odczyt, wyjadę autem, zapytam na forum i postawię z powrotem auto, jak będę wiedział więcej. Jak już postawię auto do naprawy, to będę chciał zrobić wszysko, od odczytu po naprawę.

Mój post miał na celu postawienie ew. wstępnej diagnozy, jakie sprawdzenia można zasugerować mechanikowi, żeby mnie nie obuł w niepotrzebne koszta.

A teraz do rzeczy. Auto naprawione i śmiga jak trza.

Problemem nie był w ogóle DPF. Odczyt dał trzy błędy- kodów nie pamiętam, ale jeden to był kod chyba P0234- za duże ciśnienie doładowania na dolocie, dwa kolejne związane z układem recyrkulacji spalin- za duża temperatura i błąd podciśnienia- dokładnych nazw nie pamiętam, bo tak mi to mniej więcej powiedział mechanik.

Dwa ostatnie błędy były spowodowane przycinającym się EGR i częściowo przytkaną przepustnicą. Na szczęście były to "zwykłe" brudy, nie widać oznaków rzygów olejowych, także turbo wygląda na ok. Znajomy mechanik, co robił auto (olałem serwis Mazdy) powiedział, że auto ma już trochę przeleciane i nawet sam się zdziwił, że przy przebiegu 212tkm dopiero pierwszy raz miałem problem z EGR i przepustnicą, bo takie usterki bardzo często zdarzają się przy dużo mniejszych przebiegach. Wyczyścił zawór na "masełko" i przepustnicę i ok.

Ale krótka przejażdżka i stowerdzenie, że jakiś problem jest nadal – samochód znowu muli. Kolejny odczyt i znów za duże ciśnienie na dolocie.

Szybkie sprawdzenie i okazuje się, że nie oddaje gruszka zaworu ciśnienia z turbiny. Przymyka się w pozycji zamkniętej i wzrost ciśnienia na dolocie odcina turbo. Okazuje się, że blokuje się jakiś metalowy łącznik ze sprężynką. Po wyczyszczeniu, opsikaniu odrdzewiaczem grucha zaczyna ładnie oddawać. Testy na trasie dają wynik 100% satysfakcji- auto już nie muli i pięknie się zbiera.

Problem w tym, że nie wiadomo, czy ta gruszka za jakiś czas znowu nie będzie się przycinać. Kolega jest zdania, że nie powinna, ale gwarancji nie daje i zasugerował, żebym może poszukał tej części woej czy dobrego zamiennika.

Teraz pytanie- czy taką gruszkę można kupić oddzielnie? Czy ktoś wymieniał tę cześć?
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez em_dzej » 29 gru 2013, 20:44

No i dopadło GEJSZE :/

Przejechałem 660 km trasa/autostrada wszystko spoko, za kilka dni wyjazd 50 km i po jeździe na tempomacie 2 tysiące obrotów , przy zjeździe z trasy zapalił się DPF. Auto stało 2h odpalam i nic wszystko OK wjechałem na expresa i ustawiłem tempo na 2 tysiaki mysle musi sie wypalić i spoko problem znikł , a trochę jeszcze jeździłem tak z 200 km głównie trasa.

Dzisiaj powrót do domu 660 km pomorze/góry i dupa po 100 km trasy taka akcja wyłączam tempomat, dojazd do ronda i DPF od razu miga, poślizg i check :| .
Spadek mocy turbina się nie włącza , muli się jak diabli ale jedzie do chaty 550 km z duszą na ramieniu.
Olej nie sprawdzałem bo zagrzany ( miąsiac temu była wymianka na MAZDA DPF), zrobiłem reset kompa 30 sekund stop i minuta było OK, śmigała jaz zawsze jednak za chwile choinka świąteczna <płacze>

Mocy nie obcięło całkiem tylko spadek, spokojnie na A4 jechałem na tempo 120km/h , bez możliwości wyprzedzania

Z ciekawostek spalanie z kompa 5,7 z dystrybutora 5,5 tak jak piszę 80% tempo na 2 tysiące

Jakie opcje polecacie <co?>
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez Janusz626 » 29 gru 2013, 21:06

Sprawdzic bledy sterownika.
Skasować inspekcje olejową.

...z 4X HD i Tap4...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez em_dzej » 29 gru 2013, 21:23

Jechać z tym do ASO czy podpiąc pod jakikolwiek komp ?????
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez Janusz626 » 29 gru 2013, 22:11

Odczytać byle gdzie, to zalezy ile chcesz zaplacic, zapisać na karteczce blad/bledy ewentualnie i napisz tu na forum.
Ewentualnie spróbować skasować inspekcje olejową kabelkiem, znajdź opis tu na forum. Jak długo posiadasz auto, ile razy i gdzie wymieniales olej w silniku?

...z 4X HD i Tap4...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez em_dzej » 29 gru 2013, 23:01

OK THX

M6 mam 3 miesiące sam wymieniałem olej po kupnie .
Inspekcję spróbuję zrobić , choć kalibrację próbowałem i się nie udało :|

Jutro też zadzwonię do ASO obczaję ile zawołają
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Postprzez smile » 29 gru 2013, 23:44

Bez IDS-a tego nie rozwiążesz, inspekcji już nie skasujesz, skoro zapalił się check i TSC. Zresztą teraz to już nie jest to problem z inspekcją.
Podłączasz pod IDS-a. odczytujesz błędy, kasujesz inspekcję olejową IDS-em, zerujesz dane DPF-u, wypalasz DPF, do zrobienia także aktualizacja softu PCM-u, kasujesz błędy, robisz korekty dawek wtryskiwaczy.
W ASO zapłacisz minimum 500 bo wymienią olej, a softu pewnie nie zaktualizują i tak.
Pzdr.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Janusz626 » 30 gru 2013, 00:08

...nie koniecznie.


EDIT: Poczekamy co wypluje OBDII.

...z 4X HD i Tap4...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez smile » 30 gru 2013, 00:39

pożyjemy zobaczymy, miałem dziesiątki takich przypadków....
Pzdr.

EDIT: obd2 wypluje dobrze mi znane błędy...

Ostatnio nawet robiłem Mazda 3 BK z dwulitrowym dieslem RF7J... objawy takie same... papa
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Janusz626 » 31 gru 2013, 12:08

smile napisał(a):pożyjemy zobaczymy, miałem dziesiątki takich przypadków

...pewnie masz rację <spoko>
smile napisał(a):obd2 wypluje dobrze mi znane błędy

...pisz od razu aby wiedzę przelać na forum, przecież to nie kosztuje wiele <spoko>

em_dzej napisał(a):Jutro też zadzwonię do ASO obczaję ile zawołają

No i jak tam ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez em_dzej » 1 sty 2014, 10:29

AloHa w Nowym Roku

Jutro wizyta w ASO Bielsko , w Żywcu niestety podpięcie się do IDS graniczy z cudem :|
Cena ponoć 180 zł za podpięcie niezależnie ile będzie grzebał to cena ma się nie zmienić hehehe
Jutro napisze co i jak
Obrazek
MACIEK
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2013, 11:27
Posty: 2259 (88/29)
Skąd: SZY
Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6