W 99% przypadków ASO nie sprawdza możliwości aktualizacji oprogramowania...
Ciszej w dieslu Mazdy – Kalibracja wtryskiwaczy silnika
mam pytanie probowalem 2 razy robic kalibracje bledow brak kalibracja rozpoczyna sie powinna trwac 320s a trwa 20 sekund i wywala mi ja ...... pisze sprawdz akumulator itp a ja dopiero dzis pomyslalem o tym ze.....
ma byc wszystko wyłĄCzone radio klima swiatla itp prawda??
a ja mam podlaczenie wzmacniacz i glosnik 600w RMs w bagazniku ktory sie wlacza po przekreceniu stacyjki, oczywiscie radio mam wylaczone ale glosnik i wzmacniacz dziala nadal....czy jest to wina tego bledu
braku kalibracji?

ma byc wszystko wyłĄCzone radio klima swiatla itp prawda??
a ja mam podlaczenie wzmacniacz i glosnik 600w RMs w bagazniku ktory sie wlacza po przekreceniu stacyjki, oczywiscie radio mam wylaczone ale glosnik i wzmacniacz dziala nadal....czy jest to wina tego bledu
- Od: 16 lis 2012, 11:28
- Posty: 76
- Skąd: Dzierzoniow
- Auto: GG 2002–2007 Mazda6
Daniel... piasalem Tobie na PW ze podczas kalibracji ma być wszystko odlaczone/wyłączone, nie może być poboru prądu z akumulatora oprócz glownego PCM i pochodnych potrzebnych do pracy silnika... czyli wylaczyc wszystko to na co mamy wplyw.
...z 4X HD i Tap4...
...z 4X HD i Tap4...
Dzisiaj robiłem kalibrację po tych moich ostatnich przygodach, i było troszkę inaczej niż około rok temu:
– kalibracja zaczęła się po drugim "zmasowaniu" – przykładałem masę do karoserii przy drzwiach i robiłem takie około jedno sekundowe "przyciśnięcia – smyrnięcia",
– silnik pracował inaczej niż ostatnio – obroty wzrastały nawet pod 1200 i spadały poniżej 800 nawet się bałem że silnik sam zgaśnie,
ale później było jak u was cztery razy się powtórzyło i później 5 razy DPf, a jutro znowu jadę 40 parę kilosów to zobaczę jak silnik chodzi.
– kalibracja zaczęła się po drugim "zmasowaniu" – przykładałem masę do karoserii przy drzwiach i robiłem takie około jedno sekundowe "przyciśnięcia – smyrnięcia",
– silnik pracował inaczej niż ostatnio – obroty wzrastały nawet pod 1200 i spadały poniżej 800 nawet się bałem że silnik sam zgaśnie,
ale później było jak u was cztery razy się powtórzyło i później 5 razy DPf, a jutro znowu jadę 40 parę kilosów to zobaczę jak silnik chodzi.
Witam
Posiadam interfejs ELM327 i chciałbym sprawdzić jakość działania (ciśnienie i tp) wtryskiwaczy czy jest taka mozliwość
Dodam jeszcze że używam scan master i torqe
pozdrawiam
piwakk
Posiadam interfejs ELM327 i chciałbym sprawdzić jakość działania (ciśnienie i tp) wtryskiwaczy czy jest taka mozliwość
Dodam jeszcze że używam scan master i torqe
pozdrawiam
piwakk
Jestem 2 dni po kalibracji w ASO, silnik RF5C.
Na ogrooomny +, silnik nie do poznania.
W sumie dopiero teraz zdałem sobie sprawę, że jest dość istotne działanie. Np trzęsło mi strasznie budą przy gaszeniu teraz nie, jestem w b. duuużym szoku.
Dodam że od jakiegoś czasu jeżdżę na oleju 2T i to oceniam również na duuuży +.
Czy z kalibracji można wyciągnąć informację o korektach np. przed i po? np 1szy -2,1 po korekcie +0,2 coś takiego?
Na ogrooomny +, silnik nie do poznania.
W sumie dopiero teraz zdałem sobie sprawę, że jest dość istotne działanie. Np trzęsło mi strasznie budą przy gaszeniu teraz nie, jestem w b. duuużym szoku.
Dodam że od jakiegoś czasu jeżdżę na oleju 2T i to oceniam również na duuuży +.
Czy z kalibracji można wyciągnąć informację o korektach np. przed i po? np 1szy -2,1 po korekcie +0,2 coś takiego?
Powtórzę tekst jeszcze w tym temacie dla ogólnej informacji.
Byłem w serwisie na kalibracji wtryskow.
Dowiedzialem sie że:
1. Kalibracja wtryskiwaczy kabelkiem jest kalibracją awaryjną tylko, kabelkiem proces tylko zainicjuje korekty wtryskow pomijając stan czy konkretne prawidłowe położenie lub ustawienie EGRu i przepustnicy, będzie tylko brał pod uwagę DPF i jakieś temp silnika i spalin.
W serwisie IDS podczas kalibracji wtryskiwaczy alalizuje/ustawia/kalibruje EGR i przepustnice, ponadto DPF i temperatury, czyli caly proces. Kabelk pomija ustawienie/kalibracją EGRu i przepustnicy.
Wiec kabelki tak owszem czemu nie ale tylko wtedy gdy mamy EGR czy przepustnice ustawioną/skalibrowaną, nawet po czyszczeniu i demontażu
!!
2. Wartości korekcyjne wtryskiwaczy najlepiej powinny byc bliskie 0 lecz nigdy wszystkie cztery na raz, pierwsze dopuszczalne wartosci powinny miescic sie +-80, nie ma różnicy czy jest minus czy plus, ważne by nie przekraczały 80 lub nie schodziły niżej -80.
3. DPF, stan jego zapełnienia sadzami po wypalaniu podczas drogi powinien spaść do zera, czyli mowa o 100% zdolności regeneracji. Wartość PM_GEN.
Dopuszcza się wartość do max 5 po wypalaniu, jednak jeśli będzie juz 6 po wypalaniu czeka nas serwis i wymiana oliwy i wypalanie serwisowe.
Może się zdarzyć nawet ze zdolność regeneracyjna będzie niemożliwa, mówimy wtedy o wymianie bądź usunięciu filtra DPF.
4. Wypalanie w drodze może być najczesciej co 150km jeśli jest wszystko ok, jeśli cos nie będzie ok np wtryski paliwo lub dlawienie duszenie silnika niskie obroty na wysokim biegu wypalanie będzie częstsze niż co 150km ale do czasu jak jego zdolność regeneracji nie będzie schodzić ponizej wymaganego PM_GEN 5, będzie więcej niż 5 to kontrolka i check i serwis.
Mozliwe jest wypalanie również co 500km, jak również raz na zbiornik paliwa, zależy to od kondycji czy sprawnosci silnika, paliwa, i kierowcy. Nie ma mowy o określenie ze DPF wypalac się musi co 150-250km. Te kilometry to sa interwały ogólnego procesu regeneracyjnego DPFu czy tez wypalań sadzy.
Powyzsze co napisalem opiera się na porownaniu informacji od mechanika z serwisu, wiedzy jaką posiadm jak również informacjami z programu FORscan, jak również o własne zaobserwowane procesy podczas drogi np mialem wypalania dwa razy jak również raz na zbiornik paliwa, co nie było wg innych możliwe. Mechanik serwisowy to tylko mechanik, nie mowie ze gadal bzdury ale sens jest.
Byłem w serwisie na kalibracji wtryskow.
Dowiedzialem sie że:
1. Kalibracja wtryskiwaczy kabelkiem jest kalibracją awaryjną tylko, kabelkiem proces tylko zainicjuje korekty wtryskow pomijając stan czy konkretne prawidłowe położenie lub ustawienie EGRu i przepustnicy, będzie tylko brał pod uwagę DPF i jakieś temp silnika i spalin.
W serwisie IDS podczas kalibracji wtryskiwaczy alalizuje/ustawia/kalibruje EGR i przepustnice, ponadto DPF i temperatury, czyli caly proces. Kabelk pomija ustawienie/kalibracją EGRu i przepustnicy.
Wiec kabelki tak owszem czemu nie ale tylko wtedy gdy mamy EGR czy przepustnice ustawioną/skalibrowaną, nawet po czyszczeniu i demontażu

2. Wartości korekcyjne wtryskiwaczy najlepiej powinny byc bliskie 0 lecz nigdy wszystkie cztery na raz, pierwsze dopuszczalne wartosci powinny miescic sie +-80, nie ma różnicy czy jest minus czy plus, ważne by nie przekraczały 80 lub nie schodziły niżej -80.
3. DPF, stan jego zapełnienia sadzami po wypalaniu podczas drogi powinien spaść do zera, czyli mowa o 100% zdolności regeneracji. Wartość PM_GEN.
Dopuszcza się wartość do max 5 po wypalaniu, jednak jeśli będzie juz 6 po wypalaniu czeka nas serwis i wymiana oliwy i wypalanie serwisowe.
Może się zdarzyć nawet ze zdolność regeneracyjna będzie niemożliwa, mówimy wtedy o wymianie bądź usunięciu filtra DPF.
4. Wypalanie w drodze może być najczesciej co 150km jeśli jest wszystko ok, jeśli cos nie będzie ok np wtryski paliwo lub dlawienie duszenie silnika niskie obroty na wysokim biegu wypalanie będzie częstsze niż co 150km ale do czasu jak jego zdolność regeneracji nie będzie schodzić ponizej wymaganego PM_GEN 5, będzie więcej niż 5 to kontrolka i check i serwis.
Mozliwe jest wypalanie również co 500km, jak również raz na zbiornik paliwa, zależy to od kondycji czy sprawnosci silnika, paliwa, i kierowcy. Nie ma mowy o określenie ze DPF wypalac się musi co 150-250km. Te kilometry to sa interwały ogólnego procesu regeneracyjnego DPFu czy tez wypalań sadzy.
Powyzsze co napisalem opiera się na porownaniu informacji od mechanika z serwisu, wiedzy jaką posiadm jak również informacjami z programu FORscan, jak również o własne zaobserwowane procesy podczas drogi np mialem wypalania dwa razy jak również raz na zbiornik paliwa, co nie było wg innych możliwe. Mechanik serwisowy to tylko mechanik, nie mowie ze gadal bzdury ale sens jest.
Dzięki Janusz za garść cennych informacji, które wiele wyjaśniają. Widać że są jeszcze w ASO ludzie znający się na robocie i pewnie mają szkolenia w tym kierunku.
Ciekawe czy IDS skalibruje mi wszystko jak mam zaślepiony EGR
Trzeba jeszcze do tego dodać, że jak silnik sam próbuje zrobić sobie kalibrację wtryskiwaczy bez podłączonego IDS, to jednak jest to potrzebne i to samo robimy zworką.
Tak poza tematem, to czy ktoś zna ostatnią wersję firmware do ECU w RF7J i jak sprawdzić jaką mamy aktualną bez IDS?
Ciekawe czy IDS skalibruje mi wszystko jak mam zaślepiony EGR
Trzeba jeszcze do tego dodać, że jak silnik sam próbuje zrobić sobie kalibrację wtryskiwaczy bez podłączonego IDS, to jednak jest to potrzebne i to samo robimy zworką.
Tak poza tematem, to czy ktoś zna ostatnią wersję firmware do ECU w RF7J i jak sprawdzić jaką mamy aktualną bez IDS?
Pioteq25 napisał(a):...Trzeba jeszcze do tego dodać, że jak silnik sam próbuje zrobić sobie kalibrację wtryskiwaczy bez podłączonego IDS, to jednak jest to potrzebne i to samo robimy zworką...
Konkretnie całą procedurę przeprowadzi tylko IDS....:lol:
...z 4X HD i Tap4...
Pioteq25 napisał(a):Tak poza tematem, to czy ktoś zna ostatnią wersję firmware do ECU w RF7J i jak sprawdzić jaką mamy aktualną bez IDS?
Są dwie... fabryczna i zmodyfikowana
Bez IDS-a się nie dowiesz co masz..
Janusz626 napisał(a):2. Wartości korekcyjne wtryskiwaczy najlepiej powinny byc bliskie 0 lecz nigdy wszystkie cztery na raz, pierwsze dopuszczalne wartosci powinny miescic sie +-80, nie ma różnicy czy jest minus czy plus, ważne by nie przekraczały 80 lub nie schodziły niżej -80.
To są wartości podawane przez IDS-a czy FORScan-a?
Janusz626 napisał(a):Tak mi powiedział mechanik z serwisu Mazdy, IDS czy forscan te wartości korekt ma takie same.
a gdzie dokladnie w ids mozna to podejzec????
dziwna sprawa z tym ids liczba dostepnych pidow zenujaca, ten sam samochod w ids kilka pidow, w forscan setki??? jakto takto.
IDSa nie posiadam więc nie mam pojęcia, w Forscanie to pozycje (analogicznie tak samo nazwane w IDS) to wszystkie pod PIDami FI_LRN...
np. jak na moim przykładowym foto, ja używam tylko tych pierwszych odpowiadających za cztery wtryski przy 35MPa... i wartość korekty w ms:

np. jak na moim przykładowym foto, ja używam tylko tych pierwszych odpowiadających za cztery wtryski przy 35MPa... i wartość korekty w ms:

wielkie dzieki, wlasnie o to mi chodzilo, dostalem ids niemalze w spadku, i troche jestem zdziwiony, dosepna iloscia pidow czy tez funkcji, marnie to wyglada, fakt programowanie nowych modulow, kluczykow, pare testow, ale jesli chodzi o dostepne pidy do analizy elementow prawie nic, przynajmniej domyslnie,,,, chyba ze jest cos o czy niewiem. versja ids 88.05 pliki calibracyjne c81. vcm 2 bosch.
acha zauwazylem ze na zdjeciu pidy sa, o ile sa w tym samym formacie co w ids, mozna wiec??? manualnie wyslac zadanie sprawdzenia takiego pida??? hmmmm
acha zauwazylem ze na zdjeciu pidy sa, o ile sa w tym samym formacie co w ids, mozna wiec??? manualnie wyslac zadanie sprawdzenia takiego pida??? hmmmm
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6