piszczy pod maską
1, 2
dokladnie w okolicach paska od alternatora
sa dwie wersje : albo rolka napinajaca, albo kolo prz alternatorze po ktorym chodzi pasek
czy mial ktos taka przypadlosc?
auto ma przebie 120 tys
sa dwie wersje : albo rolka napinajaca, albo kolo prz alternatorze po ktorym chodzi pasek
czy mial ktos taka przypadlosc?
auto ma przebie 120 tys
-
adkar
sprawdz czy po podworku chodzi kot jak dotychczas to robil.jesli nie to............posnies delikatnie maske....i obserwuj co sie dzieje...........
P.S czy ten objaw cichnie? po nagrzaniu sie silnika badz po wylaczeniu swiatelek??????
jesli tak to wskazaywalo by na alternator. a moze tez sam pasek jest wadliwy....
P.S czy ten objaw cichnie? po nagrzaniu sie silnika badz po wylaczeniu swiatelek??????
jesli tak to wskazaywalo by na alternator. a moze tez sam pasek jest wadliwy....
-
Fasola
Weź butelkę z wodą i jak tak sobie popiskuje – polej wodą wszystkie paski, które masz w zasięgu wzroku (tylko dobrze patrz)...
Piszę poważnie!
Piszę poważnie!
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Do M6 jest jeden szeroki i nie za taką kaske jak napisałes ( mam na mysli oczywiscie oryginalny pasek )yetimar napisał(a): 4 paski koszt łącznie z wymianą 100zł
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Kosztuje cos ok 180 zł , wymiana razem z paskiem rozrządu czyli co 120 tys. km. lub jak kto woli po sprawdzeniu wizualnym
jak nam wszystkim wiadomo po zniszczeniu / zerwaniu tego paska silnik i tak dalej bedzie pracowal. ( pasek napedza alternator oraz pompe klimatyzacji )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nie wiem czy ja dobrze trafiłem ale może wy wiecie co to jest sprzęgiełko alternatora które po uszkodzeniu zatarło mi łożysko w obu rolkach napinających pasek klinowy w mazdzie 6 diesel 2004r, 96 tyś przebiegu, podobno nie ma tego w polskich serwisach a w niemczech kosztuje ok 900pln + 140euro kosztów przesylki. A może jest jakis zamiennik z innego auta czy cos takiego 
-
matek
do postu wyżej
prawidłowa nazwa którą mi przekazano to- SPRZęGIEłKO KIERUNKOWE OD ALTERNATORA
prawidłowa nazwa którą mi przekazano to- SPRZęGIEłKO KIERUNKOWE OD ALTERNATORA

-
matek
Tyle kosztuje całe kółko od alternatora , dostaniesz w kazdym ASO w polsce ( na zamówienie raczej )matek napisał(a):140euro
Łozyska mozna wymienic za grosze , chyba ze masz uszkodzony cały napinacz ( tego nie napisałes ) raz juz wymieniałem ( cały kompletny kosztuje 940 zł )matek napisał(a):które po uszkodzeniu zatarło mi łożysko w obu rolkach napinających pasek klinowy
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
xANDy napisał(a):Weź butelkę z wodą i jak tak sobie popiskuje – polej wodą wszystkie paski, które masz w zasięgu wzroku (tylko dobrze patrz)...
Piszę poważnie!
Trochę odświeżam stary post.
U mnie piszczy pod maską, gdy uruchamiam zimny silnik, szczególnie gdy powietrze jest wilgotne. Piszczenie utrzymuje się przez krótki okres do momentu lekkiego rozgrzania.
Ostatnio gdy jechałem w sobotę podczas opadów deszczu, trwało to trochę dłużej, pojawiało się też gdy wjeżdżałem w kałużę.
Stąd pytanie jaki to ma związek z polewaniem paska?
Czy to może być rolka alternatora?
- Od: 26 sty 2008, 23:59
- Posty: 93
- Skąd: Warszawa, Łódź
- Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)
Grzyby napisał(a):To na 90% wina samego paska. To on się ślizga i piszczy. Może pomóc naciągnięcie. Lub wymiana.
Też mam taką nadzieję, tym bardziej że teraz w drodze powrotnej po pracy specjalnie nasłuchiwałem odgłosów spod maski i nic niepokojącego podczas uruchamiania nie słyszałem, a auto stało 8 godzin więc silnik był dostatecznie wychłodzony.
Oczywiście cały dzień było słonecznie.
Ponadto przed tygodniem byłem w ASO na wymianie IC, więc myślę że gdyby łożysko chałasowało, zauważonoby to.
Na wszelki wypadek za tydzień wymieniam olej u Jaksy, więc przy okazji poproszę o skontrolowanie.
- Od: 26 sty 2008, 23:59
- Posty: 93
- Skąd: Warszawa, Łódź
- Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)
Porek napisał(a):A nie zmieniałeś ostatnio paska od alternatora? Może trzeba go troszeczkę podciągnąć?
pasek wielorowkowy ma samonapinacz!!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Grzyby napisał(a):To na 90% wina samego paska. To on się ślizga i piszczy. Może pomóc naciągnięcie.
w M6 nie mozna paska napinać,
bo wszystkie modele mają samonapinacz,
ktory nie ma żadnej regulacji!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
i koła alternatora ( to sprzegło alternatora , gdy sie zaciera stwarza spore opory ktorych nie moze pokonac pasek i piszczy , wymiana samego paska pomaga tylko na jakis czas )Grzyby napisał(a):To na 90% wina samego paska
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):i koła alternatora ( to sprzegło alternatora , gdy sie zaciera stwarza spore opory ktorych nie moze pokonac pasek i piszczy , wymiana samego paska pomaga tylko na jakis czas )Grzyby napisał(a):To na 90% wina samego paska
ale u mnie te objawy sa bardzo słabe i od dawna się nie nasilają, a po raz pierwszy usłuszałem piszczenie przed kilkoma miesiącami (nawet nie pamiętam kiedy).
Dzisiaj rano powietrze było dość wilgotne i efekt piszczenia słyszalny był tylko przez kilka sekund, do momentu ruszenia autem, a po południu nawet na sekundę nic nie pisnęło.
Czy zacierające się koło alternatora wydaje jakiś specyficzny dźwięk, czy tez jest praktycznie nie do wychwycenia?
Ciągle mam nadzieję, ze usuniecie problemu bedzie mało kosztowne...
- Od: 26 sty 2008, 23:59
- Posty: 93
- Skąd: Warszawa, Łódź
- Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6