Szarpanie silnika

Postprzez Piecho » 3 sty 2011, 23:03

Witam , mam chyba dość nietypowy problem, gdyż przekopałem forum i nie mogę dojść co z moją M6 143 KM.Nie zawsze ale zdarza się mi dość często na 4 i 6 biegu w przedziale 2000-2200 obrotów silnik dość mocno szarpie. Na innych biegach jest ok, przyspiesza i nie ma problemów, czy ktoś mógłby mi pomóc zanim oddam auto w ręce :fachowców mechaników"? Z góry dziękuję :)
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2010, 19:32
Posty: 30
Skąd: Rypin
Auto: Mazda 6 2.0 143KM CiTD

Postprzez Bandit » 3 sty 2011, 23:07

Dwumas ? Poduszki silnika ? Czy jeszcze coś innego ? Jeśli jedno z dwóch pierwszych to temat trafi do kosza bo wątki o tym już są ;)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Piecho » 3 sty 2011, 23:38

Właśnie nie wiem . Dziwi mnie że dzieje się to tylko na 4 i 6 biegu poza tym silnik działa bez zarzutu.
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2010, 19:32
Posty: 30
Skąd: Rypin
Auto: Mazda 6 2.0 143KM CiTD

Postprzez Enduro » 29 sty 2011, 11:35

to wg. mnie, to dolegliwosc wtyskow.
czy jak dodasz mocno gazu na tych biegach, to tez podobnie szarpie..?
(raczej nie..) pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez thomeq » 4 lut 2011, 20:41

Panowie,
nie wiem czy to normalne czy nie ale zauważyłem w mojej Maździe kombi (mam ja od 1miesiąca) , przebieg 106000 km, że podczas ruszania zarówno do przodu jak i na wstecznym biegu bez dodawania gazu samochód trochę się trzęsie. Jeżeli dodam odrobinę gazu to nie występują te drgania. Poza tym wszystko jest ok.

Co to może być ?
A może to normalne ?

Z góry dzięki za pomoc.
thomeq
 

Postprzez thomeq » 4 lut 2011, 20:53

Dodam jeszcze, że ja sobie auto stoi na biegu jałowym to wszystko jest w porządku, żadnych drgań nic z tych rzeczy, silnik równo bez problemu sobie pracuje
thomeq
 

Postprzez brylek22 » 4 lut 2011, 21:01

tak masz poważny problem
spróbuj bardziej gwałtownie puścić sprzęgło bez dodawania gazu i napisz objawy
sądzę że to poważna awaria i trzeba ją jak najszybciej usunąć <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2009, 11:58
Posty: 87
Skąd: BiałobrzegiRad/Sandomierz/ kiedyś był jeszcze Lublin
Auto: Mazda6 GY 2,0D 136kM 2004
Honda VFR 800 FI

Postprzez myqel » 4 lut 2011, 21:22

Witam, thomeq do sprawdzenia/zdiagnozowania masz:
-dwumas
-sprzegło
-poduszka/poduszki pod silnikiem
-lejący wtryskiwacz/wtryskiwacze


PS. w czasie tego ruszania przy popuszczaniu pedału sprzęgła wyczuwasz na nim drgania/stukania?

pozdr. Mql
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2010, 13:08
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2003 2,0 MZR-CD kombi 136KM

Postprzez thomeq » 5 lut 2011, 10:03

myqel napisał(a):Witam, thomeq do sprawdzenia/zdiagnozowania masz:
-dwumas
-sprzegło
-poduszka/poduszki pod silnikiem
-lejący wtryskiwacz/wtryskiwacze


PS. w czasie tego ruszania przy popuszczaniu pedału sprzęgła wyczuwasz na nim drgania/stukania?

pozdr. Mql



nie ma wyczuwalnych drgań i stukań, wystarczy ze delikatnie dodam gazu i jest wtedy ok
thomeq
 

Postprzez mądry » 5 lut 2011, 10:09

thomeq napisał(a):nie ma wyczuwalnych drgań i stukań, wystarczy ze delikatnie dodam gazu i jest wtedy ok

rozwiązanie jest bardzo proste, po prostu nie żałuj gazu. Nie będzie drgań a i dwumasa nie będzie katowana ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez Enduro » 5 lut 2011, 12:04

a moze pedal gazu szwankuje?
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez thomeq » 7 lut 2011, 17:29

mądry napisał(a):
thomeq napisał(a):nie ma wyczuwalnych drgań i stukań, wystarczy ze delikatnie dodam gazu i jest wtedy ok

rozwiązanie jest bardzo proste, po prostu nie żałuj gazu. Nie będzie drgań a i dwumasa nie będzie katowana ;)


no tak, jest to rozwiązanie
ale chciałbym wiedzieć czy u Was w waszych autach też tak jest ?
jak się stoi np w korku to po co mam gazować wolałbym na samym sprzęgle podjeżdżać ?

A może gaz trzeba podciągnąć czy coś – nie znam się na tym, ale użytkownik ENDURO sugeruje że może coś z gazem, co o tym myślicie ?
thomeq
 

Postprzez Karol » 7 lut 2011, 20:05

kolego cisnij gaz bo 2mas czy sprzeglo bedzie drozszym rozwiazaniem :D
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 15:38
Posty: 1476 (1/0)
Skąd: READING/ Ostroleka
Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA

Postprzez Enduro » 7 lut 2011, 21:50

thomeq napisał(a):może gaz trzeba podciągnąć czy coś – nie znam się na tym, ale użytkownik ENDURO sugeruje że może coś z gazem, co o tym myślicie ?

tam jest zestaw przeciwbieżnych potencjometrów i jesli one podają uśrednioną wartość impedancji nieporawnie lub chwiejnie, to może silnik reagować, jakby ktoś się gazem bawił.. <glupek2>
znam taki przypadek w M6 przedlift, gdzie serwis po b. wielu próbach powymieniał kpl. wszystko, włącznie z silnikem <nie> w aucie na gwarancji a i tak nie osiągneli sukcesu, bo niechcieli mi wierzyć, że to może być pedał gazu..pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez thomeq » 7 lut 2011, 22:45

Enduro napisał(a):
thomeq napisał(a):może gaz trzeba podciągnąć czy coś – nie znam się na tym, ale użytkownik ENDURO sugeruje że może coś z gazem, co o tym myślicie ?

tam jest zestaw przeciwbieżnych potencjometrów i jesli one podają uśrednioną wartość impedancji nieporawnie lub chwiejnie, to może silnik reagować, jakby ktoś się gazem bawił.. <glupek2>
znam taki przypadek w M6 przedlift, gdzie serwis po b. wielu próbach powymieniał kpl. wszystko, włącznie z silnikem <nie> w aucie na gwarancji a i tak nie osiągneli sukcesu, bo niechcieli mi wierzyć, że to może być pedał gazu..pozdr.E


no ok skoro pedał gazu to wobec tego co dalej ? trzeba go jakoś wyregulować czy po prostu nie ruszać na samym sprzęgle i przy każdym nawet niewielkim przesuwaniu pojazdu (korek uliczny) używać za każdym razem gazu i tyle ? w poprzednim aucie jakie miałem audi a4 b6 z 2001 r 1.9TDI nie miałem z tym problemu, no ale to inny silnik teraz w Maździe i może na nowo trzeba się przyzwyczaić.
thomeq
 

Postprzez kwaśny » 8 lut 2011, 01:23

ale trzesie ci buda tak ze sie kawa wylewa ? generalnie zawsze troche powibruje, obroty na 1000 i jest ok, bylo sobie trza automat kupic jak sie nie chce 2 nogami naraz operowac :D
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 21:05
Posty: 56
Auto: M6 GY 03r CiTD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6