Problem z temperaturą silnika – diesel

Postprzez Enduro » 11 lis 2010, 19:10

Enduro napisał(a):
mazda62004 napisał(a):.....
7-czyli jezeli po tym procesie w chlodnicy dalej nie bedzie plynu pod sam korek to znaczy, ze do wymiany pompa wodna.

........
ad7.jeśli zniknie to coś jest nie tak..i to raczej nie pompa wody tylko uszczelka pod głowicą lub sama głowica albo blok silnika jest popękany, ale to skrajne przypadki, bo nie sądze abyś przegrzał silnik...
powodz.Enduro

tu o tym pisalem, nie oznacza to konca, tylko troche prob i moze niezbyt kosztowna naprawe, czego zycze.
pozdr.E
Ostatnio edytowano 11 lis 2010, 21:10 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Grzyby » 11 lis 2010, 20:30

mazda62004 napisał(a):najprosciej mowiac silnik dmucha w chlodnice,

Bo ktoś spaprał wymianę uszczelki ...
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez kowal8127 » 11 lis 2010, 21:22

Grzyby napisał(a):Bo ktoś spaprał wymianę uszczelki ...





To jedna z opcji albo ktoś spaprał planowanie głowicy... Zwroc auto na reklamację niech sprawdzą co jest nie tak i składają z powrotem oczywiście trzeba będzie kupić kolejne uszczelki żeby ci przypadkiem na te same nie poskładali na ich koszt rzecz jasna jesli to z ich winy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2010, 23:13
Posty: 53
Skąd: Nidzica
Auto: Mazda 6 2.0 16V Benzyna+LPG BRC

Postprzez Grzyby » 11 lis 2010, 21:33

kowal8127 napisał(a):To jedna z opcji albo ktoś spaprał planowanie głowicy

Chodziło mi właśnie o całokształt tej roboty związanej z wymianą uszczelki :)
kowal8127 napisał(a):Zwroc auto na reklamację

dokładnie tak
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez skubiszek » 11 lis 2010, 22:44

dmucha przez chłodnicę? pierwsze słyszę żeby takie były awarie w M6
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2010, 23:30
Posty: 251
Skąd: Zach-Pom
Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi

Postprzez Enduro » 12 lis 2010, 11:49

skubiszek napisał(a):dmucha przez chłodnicę? pierwsze słyszę żeby takie były awarie w M6

rzadko..no ale wiele aut jest po naprawach silnikow wykonanych kiepsko lub BARDZO kiepsko,
bo ktos nierzetelny, bez wiedzy lub pazerny, zaoszczedzil rzy naprawie na planowaniu glowicy lub zamontowal np. stara uszczelke glowicy...pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez chemik82 » 28 sty 2011, 20:43

"Nieprawidłowe wychylenie wskazówki temperatury cieczy"

Jak w temacie, jakie powinno być prawidłowe wychylenie, u mnie jest na ok. 3/4 podziałki, czy to nie za dużo? i dodam że auto sporo pali 12,13l/100km. diesel 136km, 2004r.
Początkujący
 
Od: 17 sie 2010, 17:09
Posty: 26
Auto: Mazda 6 GY, MZR-CD, 136KM, 2004r.

Postprzez teti » 28 sty 2011, 20:48

Powinno być w polowie skali. Zrób sobie test zegarów.
Natomiast spalanie to też dużo za duże chyba że więcej stoisz w korkach niż jeździsz ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 20:59
Posty: 73
Skąd: okolice Raciborza
Auto: M6 '04 diesel 136KM Kombi

Postprzez jarek999 » 28 sty 2011, 21:52

U mnie jest połowa skali a i spalanie jest mniejsze...dużo mniejsze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 12:27
Posty: 164 (0/2)
Skąd: Siedlce
Auto: Była:Fiat 126p el 96r. Renault 19 1.7 92r. Ford Escort 1.4 94r. Mazda 6 2.0MZR CD 121 KM 03r. Mazda 323 C Z5 94r. ASB.Peugeot 307 1.6 16V 03r.ASB Jest: Volvo S60 2.4 170 KM 09r. Jest Kia Cee'd 1.6 07r ASB

Postprzez chemik82 » 28 sty 2011, 22:18

A co może być przyczyną? Dodam że chłodnica, kondensator, zawory: EGR, nawrotu spali, SCV nowe, temperatura była tak wysoka również przed wymianą. Wtryski sprawdzane, 1 leje ok2-3 mm wiecej niz pozostałe, ale auto nie kopci i nie traci na mocy.
Początkujący
 
Od: 17 sie 2010, 17:09
Posty: 26
Auto: Mazda 6 GY, MZR-CD, 136KM, 2004r.

Postprzez Bandit » 28 sty 2011, 22:26

Prosiłbym jednak o sprawdzenie czy podobny temat już jest, a jest...
viewtopic.php?f=90&t=108172&p=1835357&hilit=grzeje#p1835357
Przecież regulamin naszego forum nie jest bardzo skomplikowany.
Łączę tematy.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez mądry » 29 sty 2011, 01:00

To ja podepnę się do tematu, ponieważ mam obawy co do prawidłowego działania wskaźnika temperatury w mojej szóstce. Po nagrzaniu silnika wskaźnik temperatury przekracza połowę prawie na 3/4 skali a temperatura sprawdzana na pcmscanie w granicach 90 stopni, dziwna jest również sprawa stygnięcia silnika. Po godzinnym postoju auta w temperaturze powietrza +10 stopni wskaźnik wskazuje nadal prawie 3/4 skali temperatury silnika a pcmscan w granicach 60 stopni. Wydaje mi się że po takim spadku temperatury silnika wskazówka również powinna opaść. Co ciekawe pcmscan wyświetla błąd
P0610-uszkodzony sterownik dla urządzenia wyposażenia dodatkowego
Oczywiście pomarańczowe kontrolki silnika i trakcji witają mnie co rano, dodam również że błąd da się skasować ale dopiero po rozgrzaniu silnika. Czekam na sugestię co by w pierwszej kolejności sprawdzić...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez Enduro » 29 sty 2011, 11:03

raczej to nie czujnik, ale ja bym go na starcie wymienil, bo to dosc proste i niezbyt kosztowne..pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mądry » 29 sty 2011, 17:59

A w którym miejscu mogę znaleźć ten czujnik?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez Enduro » 29 sty 2011, 23:22

jest w górnej części głowicy na środku w kierunku jazdy...
po odkręceniu go może lekko wylać się płyn chłodniczy..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mądry » 30 sty 2011, 00:29

Dzięki Enduro, już kojarzę gdzie on jest. Po niedzieli zabiorę się za niego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6