Po wymianie SCV dalej problem poniżej -10. Czy to pompa?

Postprzez Grzyby » 24 sty 2010, 22:22

Damiano napisał(a):Ciekawi mnie te "magiczne" -10 st C, poniżej których zaczyna się cała zabawa.

właśnie to wg mnie wskazuje na wspólną usterkę ...
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Damiano » 24 sty 2010, 22:29

No to czekamy teraz na pomysły dr Jaksy :]
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2008, 22:47
Posty: 55 (0/1)
Skąd: Siedlce/Łęczyca
Auto: CX-9 AWD, 2010r.

Postprzez hound » 24 sty 2010, 23:14

Do dzisiaj nie widziałem jaki wpływ mają duże mrozy ( u mnie poniżej -15C)na pracę silnika diesla w M6. Wyjątkowo nie zostawiłem auta na noc w garażu.

Rano odpalił za 3 razem. Po przejechaniu 3-4 km temperatura stanęła tak na 1/3 od dołu wskaźnika (normalnie zawsze silnik już rozgrzany), ruszam ze świateł, auto szarpie i się dusi już na bardzo niskich obrotach. Szybciutko parkuję na boku, gaszę silnik i bez żadnego problemu odpalam. Ruszam – to samo aż do zgaśnięcia silnika. Temperatura cały czas trochę poniżej normy. Odpalam, jadę wolniutko z szarpaniem 500 m, parkuję i trzymam auto odpalone na jałowym przez 20 min. W tym czasie stukanie takie jak w opisach powyżej (chyba Webasto) i lekkie falowanie na wolnych obrotach. Obroty się stabilizują,przestaje pukać temperatura dochodzi do normy. Ruszam i ok, wkręcam go na 3 biegu lekko powyżej 3 tys – ok, potem na czwórce i powyżej 3 tys dupa. Brak mocy i szarpanie. Dojechałem, zostawiłem auto na 1,5 h na mrozie, odpalam, grzeję na postoju i śmiga jak brzytwa bez przerywania w żadnym przedziale obrotów.

Dzisiaj dla testu też zostawiłem go na noc znowu poza garażem. Niech się uodparnia :)
Początkujący
 
Od: 9 paź 2009, 16:07
Posty: 14
Skąd: Konin
Auto: 1. M6 GY'07 MZR-CD 143 PS
2. BMW Mini Cooper '03 1.6 16v 115 PS

Postprzez aphelium » 25 sty 2010, 10:33

Tradycyjnie wczoraj przed obawą nieuruchomienia silnika byłem na krotkiej przejazdzce ok godz 22 i wyjałem akumulator na noc.Dzisiaj rano bylo -24.Ku mojemu zdziwieniu odpalil za pierwszym razem i bez zadnych kłopotów po 10min rozgrzewce ruszył.Mysle ze juz mam na to sposób (który opisalem wcześniej)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 16:18
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Otwock
Auto: M6 2.0 CD 136KM 2004r kombi 164kKM

Postprzez aniek_s » 25 sty 2010, 11:08

aphelium napisał(a):Tradycyjnie wczoraj przed obawą nieuruchomienia silnika byłem na krotkiej przejazdzce ok godz 22 i wyjałem akumulator na noc.Dzisiaj rano bylo -24.Ku mojemu zdziwieniu odpalil za pierwszym razem i bez zadnych kłopotów po 10min rozgrzewce ruszył.Mysle ze juz mam na to sposób (który opisalem wcześniej)


heh, ja wczoraj dolałem 3 litry 98, a idac za twja poradą:–) około 21 odpalilem auto i rozgrzalem do normalnej temperatury ------ niestety nie pomogło :–)


ale ja mam caly bak paliwa ze stacji Bliska wiec tutaj upatruje kłopotu.
Początkujący
 
Od: 2 sie 2010, 12:44
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY 2.0 CD 143

Postprzez aphelium » 25 sty 2010, 11:26

aniek napisał(a):a wczoraj dolałem 3 litry 98

W rezultacie dolalem jeszcze litr ,bo po dluzszym postoju juz pojawiały sie drobne problemy.Mysle ze objawy nie ustapią tak poprostu z dnia na dzien.Zaraz jak zalałem na drugi dzien taz mialem klopoty ale jechał z tym ze moze ze 4 razy miałem "zabke"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 16:18
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Otwock
Auto: M6 2.0 CD 136KM 2004r kombi 164kKM

Postprzez aniek_s » 25 sty 2010, 11:30

aphelium napisał(a):
aniek napisał(a):a wczoraj dolałem 3 litry 98

W rezultacie dolalem jeszcze litr



Tez chyba dodam jeszcze z litr, tylko pytanie do jakich proporcji mozna bezpiecznie mieszac rope z benzyną?
ktos ma jakies doswiadczenia?
Początkujący
 
Od: 2 sie 2010, 12:44
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY 2.0 CD 143

Postprzez Bartek_ » 25 sty 2010, 12:06

cześć

Aniek, odpowiadając na Twoje pytanie => znalazłem coś takiego na forum Mondeo. Tam też mają podobnie z dieslami jak my mazdowicze:

"Odp: Szarpanie, odstawianie i ogólna lipa....

Witam!W nocy z soboty na niedzielę autko znowu stało na mrozie i znowu lipa!
Po powrocie do domu, 3 godzinki w garażu i śmiga jak oszalałe.
Co do benzynki to mechanik mówił ,że można dolać ok 5%, chociaż jego syn,notabene pracuje w serwisie forda stwierdził,że do commonraile raczej nie powinno sie lać benzyny."

także z tym chyba trzeba ostrożnie

pozdrawiam
Bartek
Ostatnio edytowano 25 sty 2010, 12:07 przez Bartek_, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 19 wrz 2008, 20:00
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 2004r., 2.0 diesel

Postprzez su1910 » 25 sty 2010, 12:06

Moze ktoś wie co w tym silniku steruje obrotami, wiadomo auto jest zimne musi dostać więcej paliwa, jezeli takie urządzenie lub czujnik wcześniej zmniejszy obroty a więc zmniejszy ilośc paliwa auto na mrozie musi zgasnąc.
su
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2009, 15:24
Posty: 8
Skąd: Krak ów
Auto: MPV 2.0 CiTD

Postprzez Marco81 » 25 sty 2010, 12:10

A ja wczoraj wymieniłem filtr paliwa, dolałem ok 2 litrów benzyny na niecały bak ropy. Dziś odpalam i wszystko jest ok. Nad ranem było -18 stopni. Zobaczymy jak będzie jutro.
Pozdrawiam

P.S.
Autem jeździłem wczoraj do godziny 18-tej, a dziś odpaliłem po godzinie 8 rano :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2004, 20:49
Posty: 637
Skąd: WROCŁAW
Auto: Mazda 6 GY – aktualnie
Mazda 323F BJ – była

Postprzez su1910 » 25 sty 2010, 12:44

I jeszcze jedno w moim przypadku po zgasnięciu auta wyłącza sie również webasto co potwierdzałoby fakt że błednie działa jakiś czujnik temperatury silnika.
su
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2009, 15:24
Posty: 8
Skąd: Krak ów
Auto: MPV 2.0 CiTD

Postprzez aphelium » 25 sty 2010, 13:52

Czy ktos kto ma problem z odpalaniem na mrozach posiada programowane webasto?Rozmawialem ze znajomym który takowe posiada i wczasniej przed odjazdem uruchamia go na pare minut.Nigdy nie miał kłopotu z rozruchem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 16:18
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Otwock
Auto: M6 2.0 CD 136KM 2004r kombi 164kKM

Postprzez Marco81 » 25 sty 2010, 13:55

su1910 napisał(a):I jeszcze jedno w moim przypadku po zgasnięciu auta wyłącza sie również webasto co potwierdzałoby fakt że błednie działa jakiś czujnik temperatury silnika.


Ale to normalne. Webasto się wyłącza gdy silnik gaśnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2004, 20:49
Posty: 637
Skąd: WROCŁAW
Auto: Mazda 6 GY – aktualnie
Mazda 323F BJ – była

Postprzez aphelium » 25 sty 2010, 14:02

Marco81 napisał(a):Webasto się wyłącza gdy silnik gaśnie

No wlasnie jeszcze chwilke po wyłaczeniu silnika wydaje taki szumiacy dzwiek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 paź 2008, 16:18
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Otwock
Auto: M6 2.0 CD 136KM 2004r kombi 164kKM

Postprzez Enduro » 25 sty 2010, 14:09

su1910 napisał(a):Moze ktoś wie co w tym silniku steruje obrotami, wiadomo auto jest zimne musi dostać więcej paliwa,

PCM, czyli centralny sterownik
aniek napisał(a):..wczoraj dolałem 3 litry 98, a idac za twja poradą:–) około 21 odpalilem auto i rozgrzalem do normalnej temperatury ------ niestety nie pomogło :–)ale ja mam caly bak paliwa ze stacji Bliska wiec tutaj upatruje kłopotu.

i to jest twoj, czyli twojego auta problem, spusc paliwo!
inaczej musisz poczekac do lata...
E.
Enduro
Ostatnio edytowano 25 sty 2010, 14:16 przez Enduro, łącznie edytowano 2 razy
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Marco81 » 25 sty 2010, 14:11

aphelium napisał(a):szumiacy dzwiek


Normalne, wyłącza się stopniowo.
Mowa oczywiście o Weobasto/Podgrzewaczu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2004, 20:49
Posty: 637
Skąd: WROCŁAW
Auto: Mazda 6 GY – aktualnie
Mazda 323F BJ – była

Postprzez Enduro » 25 sty 2010, 14:13

su1910 napisał(a):Moze ktoś wie co w tym silniku steruje obrotami, wiadomo auto jest zimne musi dostać więcej paliwa,

PCM, czyli centralny sterownik

Bartek_ napisał(a):Co do benzynki to mechanik mówił ,że można dolać ok 5%, chociaż jego syn,notabene pracuje w serwisie forda stwierdził,że do commonraile raczej nie powinno sie lać benzyny."
także z tym chyba trzeba ostrożnie,pozdrawiam,Bartek

dokladnie, nalezy szczegolnie uwazac z takimi miksami...
dlatego preferuje specjalne zimowe dodatki, choc w moim regionie nie jest tak zimno (do ok.-14St.C)
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez aniek_s » 25 sty 2010, 14:42

Enduro napisał(a):i to jest twoj, czyli twojego auta problem, spusc paliwo!
inaczej musisz poczekac do lata...
E.
Enduro



filtr paliwa pewnie tez bezwzględnie od razu wymieniać? czy np po wstawieniu do ciepłego garażu (naprawdę ciepłego z ogrzewaniem) filtr powinien dojść do porządku (czy parafina która mogła się tam dostać rozpuści się i wymiesza z dostarczanym – ciepłym paliwem? ) ???
Początkujący
 
Od: 2 sie 2010, 12:44
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY 2.0 CD 143

Postprzez hound » 25 sty 2010, 14:43

Enduro napisał(a):i to jest twoj, czyli twojego auta problem, spusc paliwo!
inaczej musisz poczekac do lata...
E.
Enduro


Do lata to znaczy do jakich temperatur mniej wiecej?
Początkujący
 
Od: 9 paź 2009, 16:07
Posty: 14
Skąd: Konin
Auto: 1. M6 GY'07 MZR-CD 143 PS
2. BMW Mini Cooper '03 1.6 16v 115 PS

Postprzez jack7 » 25 sty 2010, 15:26

aniek napisał(a):filtr paliwa pewnie tez bezwzględnie od razu wymieniać? czy np po wstawieniu do ciepłego garażu (naprawdę ciepłego z ogrzewaniem) filtr powinien dojść do porządku (czy parafina która mogła się tam dostać rozpuści się i wymiesza z dostarczanym – ciepłym paliwem? ) ?

Ciepły garaż jest skutecznym rozwiązaniem. Wcześniej ktoś pisał, że sama wymiana filtra i jazda na starym, złym paliwie nic nie daje. Jeżdżę z dolanym skydeem ale i tak poniżej -12 stopni wytrąca mi się parafina i nie mogę jeździć. Chyba tylko ocieplenie rozwiąże problem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2008, 21:58
Posty: 116
Skąd: Łódź
Auto: M6 GY'07 MZR-CD 143KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6