Mrugająca kontrolka DPF

Postprzez dorotcha » 2 sty 2013, 18:41

glowasiek napisał(a):
dorotcha napisał(a): zaproponowali wycięcie lub wymianę na nowy.

Dopisano 2 sty 2013, o 16:18:

tzn nie dało się już również usunąć błędów.


Cos nie chce mi sie wierzyc aby ASO w UK czy kazdym innym kraju zaproponowalo Ci wyciecie DPF'u.
Chyba, ze to "Pan Wiesiek" za rogiem to zwracam honor :)


nie zaglądam do pana wieśka bo mam zasady :D
po prostu koleś z servisu mazdy to zaproponował w 4 oczy <faja> oczywiście nie u nich w salonie !!! tylko za rogiem z polecenia. a pozatym znajomy przeszedł już 2 MOT i nic nie wykazało.
Mam GG i nie zawaham się go użyć ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 gru 2012, 11:51
Posty: 21
Skąd: PL / UK
Auto: Mazda 6 TS2 2.0D 2008

Postprzez smile » 2 sty 2013, 20:45

iwi napisał(a):Filtr przy każdym wypalaniu serwisowym niszczy się i dlatego dużo wypalań nie wytrzyma.
Z tym bym się nie zgodził, nie w 2,0 MZR-CD....

dorotcha napisał(a):o ile mi wiadomo norma max zapchania przy której można wyczyścić lub przepalić jest 0.35 a u mnie było 0.27
Z tym też się nie zgodzę, trochę za niskie te wartości albo tyczą się czegoś innego...

dorotcha napisał(a):po prostu koleś z servisu mazdy to zaproponował w 4 oczy oczywiście nie u nich w salonie ! tylko za rogiem z polecenia.
Ciekawe ile ma "prowizji" od nagonienia jednego <jelen>, bo po co miał by odciągać klienta od ASO, w którym pracuje?!

A może wtrysk Ci "leje", niedługo wypali dziurę w tłoku, silnik się rozpadnie i okaże się, że zapychający się nadmiernie DPF nie był w stanie sobie poradzić z nadmiarem sadzy wynikającej ze złego procesu spalania paliwa?! A może turbina puszcza olej do dolotu?!
Zapychanie się DPF-a najczęściej wynika ze złego spalania a nie z awarii samego DPF-a... Z ASO powinieneś mieć wydruki po każdej diagnostyce, powinieneś je zażądać...
Jak DPF w Maździe za często się przypycha, to pierwsza oznaka na problemy czy to z układem dolotowym powietrza czy układem paliwowym! Usunięcie DPF-u nie rozwiąże tych problemów a jedynie uniemożliwi ich prawidłowe zdiagnozowanie <nauka>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez dorotcha » 2 sty 2013, 20:53

nie wiem nie umiem nie chce mi się <cisza>
Mam GG i nie zawaham się go użyć ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 gru 2012, 11:51
Posty: 21
Skąd: PL / UK
Auto: Mazda 6 TS2 2.0D 2008

Postprzez smile » 3 sty 2013, 23:21

To Twoje podejście czy Twojego ASO?! :>
Ostatnio edytowano 4 sty 2013, 21:09 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie ma potrzeby cytowania całego ostatniego posta
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

PostTen post został usunięty przez bieski 4 sty 2013, 21:26.
Powód: Pytanie można zadać przez PW.

Postprzez stonoga » 5 sty 2013, 09:14

U mnie znowu zaczęła mrugać. Po ponownym uruchomieniu silnika nie mruga. Zawsze się uaktywnia jak wjeżdżam pod górę i trochę "zamulam" Na trójce chyba wyjadę – a tu mryg DPF. Na prostej nigdy się nie uaktywniła. Problem z DPF czy czujniki dostały zły sygnał bo auto pod górę wjeżdża mocy trzeba dużo prędkość niewielka.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2003, 14:12
Posty: 172 (0/1)
Skąd: Mielec
Auto: Mazda 626 GD 8V 2000i
Mazda 5 2.0 MZR-CD

Postprzez shaq2000 » 1 lut 2013, 00:03

miałem ten sam problem, świeciły się kontrolka DPF, kontrola trakcji i silnik. zrobiłem jak napisał kolega w jednym z wpisów – odłączyłem aku na pare minut, podłączyłem i odpaliłem samochód. świeciła sie jedynie kontrolka DPF, więc pojechałem na autostrade zeby przepalić(obroty ok 3k, 110-120 km/h, 4-ty bieg). po 30km kontrolka DPF zaczęła mrugać a samochód stracił nieco na wigorze. zatrzymałem na parkingu, odłączyłem aku, odczekałem troche i znowu to samo. po ruszeniu kontrolka DPF stale się świeciła. po kolejnych 30km znowu zaczęła mrugać. tak przejechałem jeszcze z 10-15 km i dodatkowo pojawiły się kontrolki silnika i trakcji. zdaje sie ze z wypalania filtra nici.
co z tym robić? czy to już koniec filtra dpf i czas na czyszczenie chemiczne? prosze o pomoc.
pozdrawiam
shaq2000

Obrazek
Początkujący
 
Od: 9 paź 2012, 15:14
Posty: 18 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY, RF-7J , 143KM, 2007r.

Postprzez nightfly24 » 4 lut 2013, 17:22

Po pierwsze to sprawdź poziom oleju czy nie jest przy X i czy była kasowana inspekcja olejowa po wymianie oleju.
Jeśli nie, to mój sposób Ci nie pomoże.
Możesz też odczytać błedy z kompa.
Ostatnio edytowano 4 lut 2013, 21:35 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie mam potrzeby cytowania całego ostatniego posta
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2011, 22:58
Posty: 37
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM.

Postprzez shaq2000 » 4 lut 2013, 23:23

niestety dzisiaj przyszedl wyrok – po podpieciu kompa wyszlo ze srodkowy czujnik temperatury spalin szlak trafil. a ze to droga zabawa z wymiana tego czujnika, chyba bedzie trzeba usunac dpf...
shaq2000

Obrazek
Początkujący
 
Od: 9 paź 2012, 15:14
Posty: 18 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY, RF-7J , 143KM, 2007r.

Postprzez naciak2 » 26 lut 2013, 17:12

Mam pytanie.W mojej M6 zaswiecił sie DPF.Wyjechałem wiec za miasto i jechale ma 3biegu jakies 20min tak jak to pisza inni.Kontrolka zgasła..Poziom oleju jest ok nic sie nie zmienilo.Mam jednak pytanie czy powinienem jechac teraz do serwisu i wymienic olej i wypalic filtr?Czy trzeba kasowac jakies bledy ale nic dziwnego sie nie dziej?..Mam ja od niedawna i nie wiem jak dokladnie mam robic zeby nie spalic lub zapchac filtra.
Początkujący
 
Od: 25 lut 2013, 17:55
Posty: 6
Auto: Mazda 6 2.0CD Sedan 140km 2008r

Postprzez dobrzyn22 » 26 lut 2013, 17:16

naciak2 napisał(a):czy powinienem jechac teraz do serwisu i wymienic olej i wypalic filtr?Czy trzeba kasowac jakies bledy

jak zgasła, to powinno być ok <spoko> błędów nie musisz kasować.
Mam ja od niedawna i nie wiem jak dokladnie mam robic zeby nie spalic lub zapchac filtra.

poczytaj wątki u nas na forum , dot. filtra DPF... <czytaj>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez naciak2 » 26 lut 2013, 17:38

A czy podpinajac u mechanika auto do kompa sprawdze czy juz filtr byl przepalany w ASO?Jeszcze jedno pytanie po jakim czasie znowu trzeba przepalac filtr?Jest jakas reguła?Duzo jezdze po miescie ale i trasy tez sie trafią.Czy przy kazdym zapaleniu sie DPF mam jechac za miasto?Czy wkoncu musze zawitac do ASO?
Początkujący
 
Od: 25 lut 2013, 17:55
Posty: 6
Auto: Mazda 6 2.0CD Sedan 140km 2008r

Postprzez dobrzyn22 » 26 lut 2013, 19:06

bardzo prosze zapoznać się z tym co już na forum zostało napisane wielokrotnie – nie widze sensu powielania tego w różnych wątkach
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez djwujek2 » 29 mar 2013, 15:02

witam mam rowniez problem z filtrem pdf tak mi sie wydaje wczoraj jezdzilem sobie madzia i dalelej jej troszke po garach dla popisowki na kazdym biego do 4,5 tys (mazda 2.0 146km 2006r.) i przy kolejnej takiej jezdzie od skzyzowania gdy jej tak dalelem po garach wlaczyle sie PDF zaczelo migac a mi jakby ja przywiazali taki spadek mocy slabe krecenie sie takze po wczesniejszym sluchaniu uinnych co sie dowiadywalem ze jak sie zapali nie mozna gasic tylko dawac w pozadnie po garach zeby sie wypalil noi i tak zrobilem na 2 i 3 biegu caly czas od3 do 4,5tys obrotow no i tak przed ponad godzine myslelem ze wkoncu zgasnie ale nic z tego daleje PDf miga takze wrocilem do domu i tam ja zgasilem po nastepnym odpaleniu juz wszystko ok moc wrocila kontrolka sie nie pali jak myslicie czy dobrze go wypalilem ?? jeszcze jeden watek czasem mi sie zapala kontrola trakcji z zkontrolka silnika wtedy rano odpala mi na 2 razy jak mi sie to swieci przy nastepnych odpaleniach jest juz ok ale po jakims czasei gasna i jest wszystko ok na jakis czas i pali jak zloto ale co jakis czas problem waca niestety czytaja forum to niby moze byc przyczyna zaworu Egr???? ale nie wiem prosze o pomoc odnosnie tych 2 przyczyn co robic ??? dziekuje za pomoc
djwujek2
 

Postprzez Bilu » 17 sie 2013, 15:12

byłem na serwisie i stwierdzili zapełnienie filtra jest w 10% i nie ma potrzeby wypalania. Sugerowali, że poprzedni właściciel wycinał filtr dlatego błędy o różnicy ciśnień. Wkurzyłem się zdemontowałem dpf i co się okazało – zatkany, użyłem chemii do czyszczenia dpf plus myjka wysoko ciśnieniowa 16 zł kosztowało mnie przepchanie filtra. Nie wiem gdzie oni widzieli 10 %. i wycinany filtr.
Wypalanie serwisowe powoduje niszczenie filtra. Po 4-5 wypalaniach serwisowych, filtr nadaje się do wymiany. Teraz jadę na wykasowanie błędu z kompa o problemie z wypalanie i różnicy ciśnień. Masakralna wiedz panów w serwisie nawet nie wiedzieli jak długi jest filtr. Jeszcze jedno komp próbował wypalać filtr i widać jak to wygląda, filtr znika :)
Ostatnio edytowano 17 sie 2013, 19:36 przez Bilu, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 3 lut 2013, 19:59
Posty: 5
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 5 2.0 diesel 110 KM '08

Postprzez smile » 17 sie 2013, 18:15

Mało co zrozumiałem z Twojej wypowiedzi.... możesz to jakoś uporządkować?!
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Enduro » 17 sie 2013, 21:50

troche pomotane te fakty..
i nawet jak dpf zostal usuniety to i tak sensory moga wykazywac roznice w cisnieniu i te 10% to rzeczywiscie jest niewiele..
dlatego panom w ASO to pasowalo i dobrze doradzili, aby nie wypalac.
w sumie nie wiedzieli, ze "kat" jest pusty..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez smile » 18 sie 2013, 07:53

Bilu napisał(a):Wypalanie serwisowe powoduje niszczenie filtra. Po 4-5 wypalaniach serwisowych, filtr nadaje się do wymiany.

Ciekawe ciekawe....
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez sebastian74 » 10 wrz 2013, 12:47

Witam,
czy jak po przekręceniu kluczyka w pozycje on kontrolka powinna się zapalić na chwile ?
U mnie w ogóle się zapala. Mazda 5 2.0 diesel 110 km 2007 rok. Przez szybke oboke zegara widzę ja nie jest zalepiona przez handlarza chyba ze od spodu pod zegarami jakoś..
Początkujący
 
Od: 29 sie 2013, 19:04
Posty: 10
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 5 2.0 Diesel 110KM 2007r

Postprzez iwi » 10 wrz 2013, 13:17

Po przekreceniu stacyjki kontrolka powinna sie zapalic.
Ale jeszcze możesz sprawdzić przy teście wskaźników.
Wciskasz ten guzik od kasowania przebiegu i trzymasz. Przekrecasz stacyjkę i dalej trzymasz az na wyswietlaczu pojawi sie napis test. Puszczasz i naciskajac pojedynczo ten guzik przejdziesz do testu kontrolek na którym musi sie zapalic.
Jesli sie nie zapali tzn ze masz przepaloną (usuniętą) diodę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 00:33
Posty: 408 (0/4)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 5 2,0 Diesel 2006r. 150KM
6,5-8,0l / 100km
230000km

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6